-Petsku- 03.12.2007 11:34:34 | |
---|
Uudelleen kitaran soitosta innostuneena alkas tekeen mieli sähkökitaraa. Suositelkaas jotain hyvää ja halpaa vaihtoehtoa. Sen oon kuullut et Thomanilta saatavaa Harley Bensonia ei ilmeisesti kannata ostaa muuta kuin koristeeksi? Entäs tämä: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_strat_rw_aw.htm Muistaakseni lukiolla oli aikoinaan tuollainen ja se vaikutti ihan hyvältä peliltä. Mitäs olisitte mieltä? |
PappaSF 03.12.2007 14:48:57 (muokattu 03.12.2007 15:00:14) | |
---|
Jokainen kitara on yksilö ja noissa Squiereissa on sekä hyviä että huonoja. Tuohon hintaan ei kyllä todennäköisesti saa laatua hirmuisesti mutt kait tuolla soittelee. Eräällä kaverin pojalla on halpa Squier ja ei se hirveesti pysy vireessä, kampi oli menny katki sieltä kierteen kohdilta, volumensäätönappi oli löysä ja kaulakin vähän liian käyrä. Osan epäkohdista saa tietysti säädettyä kuntoon mutta yleensä halvassa ei ole materiaali yhtä hyvää kuin kalliimmassa ja viimeistelystä ym. on tingitty. Halvin ei ole läheskään aina se paras ratkaisu eli harkitse jos kannattaisi sijoittaa pikkasen enempi kitaraan rahaa. Esim. hintaluokassa 300-450 löytyy jo aika paljon erillaisia vaihtoehtoja ja laatukin on sitten parempaa. Kannattaa myös katella ihan muitakin merkkejä esim. Ibanez, Shecter ja Yamaha ym. niissä löytyy hyviä vaihtoehtoja. |
-Petsku- 04.12.2007 08:21:23 (muokattu 04.12.2007 08:21:54) | |
---|
Antakaas sit muutama konkreettinen esimerkki, et mitä kitaraa kannattaa lähtee kysymään liikkeestä. Niin tuosta n.200€ hinnasta ku sit vähän kalliimmastaki. |
Lag 05.12.2007 19:53:19 | |
---|
Koulun musaluokassa on juurikin tuommoinen Squierin strato eikä se kyllä virettä pidä ei sitten yhtään. Muuten en tiiä mistään mitään. Pöh. |
Koulun musaluokassa on juurikin tuommoinen Squierin strato eikä se kyllä virettä pidä ei sitten yhtään. Muuten en tiiä mistään mitään. Halvemmissa kitaroissa on usein hutaisten tehdyt, ahtaat satulaurat joihin kieli venyteltäessä takertelee. Niitä vähän viilailemalla vireessä pysyminen usein kohenee ratkaisevasti. |
Wash Burn 05.12.2007 20:41:12 | |
---|
Lainaanpa tätä ketjua kun olen liian laiska käyttämään hakua - tai oikeastaan olen sen verran pessimisti etten usko haulla löytyvän mitään kyseisestä kepistä. Eli: onkohan joku kokeillut seuraavaa värkkiä http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=9055&mgid=6&sgid=394 Kotikäyttöön olisi tulossa eli mitään ihmeempiä ei vaadita. Washburnista on itsellä pelkästään hyviä kokemuksia (kts. nimimerkki) mutta jos jollakulla on ihan oikeasti kokemusta tästä rimpulasta niin avatkoon sanaisen arkkunsa. 190 ei ole kovinkaan iso raha mutta ei sitäkään viitsisi hukkaan heittää. Ymmärrettävää on että palstalla keskitytään suht' pitkälti Thomannin tarjontaan mutta entäs ns. kotimaiset? Thomann kun ei myy kaikkia hyviksi havaittuja merkkejä. |
juggis 05.12.2007 23:48:40 | |
---|
Itse suosisin kitaraa joka on ollut uutena kallimpi ja nyt sais "oman budjetin rajoissa" eli jos skitta on ollut uutena kalliimpi/parempi niin nyt käytettynä tod.näk. on helvempi ja parempi kuin uudet, samalla rahalla pakasta vedetyt. uugh - näin sanon |
Wash Burn 06.12.2007 01:13:41 | |
---|
Pitkälti samaa mieltä olen, mutta kun tuo vastaantullut tarjonta on ollut aika minimaalista. |