Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alesis io 26
1
Tsikira
31.10.2007 01:09:44 (muokattu 31.10.2007 01:11:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin.
Tein muutaman haun tuossa, enkä kummastuksekseni löytänyt yhtään threadia, joka käsittelisi tätä laitetta. Kysyisinkin, mitä mielipiteitä käyttäjillä on tästä?
Eli:
Onko ollut ongelmia?
Minkälainen käyttöliittymä?
etuasteiden soundi?
Muuntimien soundi?
Tuleeko paketissa mukana hyödyllisiä plugareita ym?
 
Ja sekin kiinnostaisi, että minkälainen kuva ihmisillä on kyseisestä purkista noin yleesä? Olen lukenut paljon huonoja käyttäjäkommentteja, mutta toisaalta muutaman hyvän arvostelun. Erityisesti tuo "tabletop" -design houkuttelee minua.
 
http://www.alesis.com/product.php?id=96
 
Edit: linkki valmistajan sivuille
 
I've been in stereo.
Jani03
31.10.2007 08:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ollut ongelmia?
 
ON.
 
Täältä löytyy kokemuksia laitteen pikkusisarmallista IO 14.
 
Kaikki ajurit ja softat asentuivat kivutta läppäriin ja laite olisi ollut täydellisessä käyttökunnossa hyvinkin nopeasti, mutta... Omassa laitteessa oli jo alusta asti vikaa molemmissa ulostuloissa. Vain vasen kanava kuului ja sekin huikean särön kera. Jostain kumman syystä kuitenkin kuulokelähdöt toimivat edes jotenkin. Sisäänpäin ääni siirtyi silti ihan OK ja ADA8000 toimi laitteen niinkuin pitääkin.
 
Netistä selailin tuota oman laitteeni vikaa ja ainakin yksi toinen tapaus tuli vastaan jossa ongelmat oli saman suuntaisia kuin omassa myllyssä. Takuuseen sain uuden pelin, mutta toistaiseksi tuo vaihdokki on testaamatta.
 
Äänenlaadusta ei sattuneesta syystä ole paljoa vielä lapsille kerrottavaa. Insertit on kiva lisä ja laite on näppärän kokoinen. Sanoisinpa että sijoitettuun rahamäärän suhteutettuna laite on oikein hyvä kauppa.
 
Jostain syystä t-kaupasta on juuri tuo IO 14 malli poistunut valikoimista. Lieneeköhän jotain tyyppivikaa ilmassa?
 
J-PPP
01.11.2007 00:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä tuo on ainakin toiminut moitteettomasti, enkä toistaseksi ole kokenut tarvetta päivittämiseen "laadukkaampaan".
 
rintapek
02.11.2007 00:21:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ollut ongelmia?
 
ON.
 
Omassa laitteessa oli jo alusta asti vikaa molemmissa ulostuloissa. Vain vasen kanava kuului ja sekin huikean särön kera. .... Takuuseen sain uuden pelin, mutta toistaiseksi tuo vaihdokki on testaamatta.
 
Äänenlaadusta ei sattuneesta syystä ole paljoa vielä lapsille kerrottavaa.
 
Sanoisinpa että sijoitettuun rahamäärän suhteutettuna laite on oikein hyvä kauppa.?

 
Jos ymmärsin oikein, niin mitään et ole saanut vehkeellä aikaan, mutta vehje on hintaansa nähden hyvä, koska t- kaupan takuu kuitenkin toimii?
 
One kind of music only - the good kind
Tsikira
28.11.2007 23:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt se on tuo io 14 tullut takaisin valikoimaan. Luulenpa että tilaan kohta sellaisen, kun on keikkaliksoja vähän kertynyt :)
Nuita ongelmia on kai joillakin ollut, mutta luulen että on puutteellisesta laaduntarkkailusta kyse, sillä ne joilla laite toimii, vielä usein kehuvatkin sitä... Mulle tulee alesiksesta valmistajana sellainen suht. luotettava ja "OK" -soundinen mielikuva. Hyvä silloin kun pitää yksinkertaisesti saada jotain purkkiin, mutta ei saundeiltaan millään muotoa persoonallinen. Mut ei kai ihan steriilikään. Onkohan se yhtään totuudenmukainen? Jos on, niin siinä tapauksessa kelpo peli mulle, kun hintakin on tuollainen.
 
I've been in stereo.
djtremolo
30.11.2007 14:26:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt se on tuo io 14 tullut takaisin valikoimaan. Luulenpa että tilaan kohta sellaisen, kun on keikkaliksoja vähän kertynyt :)
En tiedä mistä johtuu, mutta itselläni on seuraava ongelma: kun haluaisi äänittää adat-porttiin tulevaa signaalia ja kellosynkan laittaa asentoon ADAT, niin ääni pätkii.
Jos laittaa INTERNAL kellon, niin sitten toimii (en ainakaan ihmeempää napsuntaa/jitteriä äkkiä huomannut). Mutta näinhän se ei periaatteessa saisi olla, eli onko mun io14 jotenkin viallinen yksilö vai onko vain ajurit huonot?
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
Tsikira
01.12.2007 13:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi johtua myös synkkaa antavasta laitteesta... Eli jos käytössä on esim. Behkun ADA8000, niin se menee aika fiftififti noi mahdollisuudet =/ Kokeile kiinnittää joku laite, josta varmasti tiedät, että sen kello on hyvä ja se toimii. Jos sittenkään ei toimi, niin vika on Alesiksessa.. Kummasti noita vikoja kyllä jengillä tuntuu olevan noissa... Vähän epäilyttää tuon hankkiminen.. Muttakun ei ole oikein rahaa hirveästi suurempaan investointiin... Sanokaa nyt jotain hyvää siitä! =)
 
Tässä keskustelussa ei ole tullut muuten mitään ilmi siitä, mitä ihmiset tykkää noiden laitteiden saundista.. Olisi kiva tietää..
 
I've been in stereo.
Hessu87
05.12.2007 15:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin noi insertit on jees..
 
-Juo tietoa janoosi-
djtremolo
11.12.2007 17:11:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ADA8000, niin se menee aika fiftififti...
jep.. no, testattu on myös behkun DDX3216:lla, joilla kummallakaan ei ole ikinä adatin kanssa ollut probleemia. Tähän mennessä niitä on käytetty RME digifacen kanssa, jolle behringer kelpaa ilman ongelmia.
 
Lisäksi sama ongelma vaivaa S/PDIFiä. En oikein usko, että tää nyt behringeristä johtuu.
 
Onko sulla omia kokemuksia tuosta ada8000:n epäyhteensopivuudesta? Jos on, niin minkä laitteen kanssa?
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
Tsikira
18.12.2007 12:04:53 (muokattu 18.12.2007 12:06:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on DDX, ja siinä on ollut kautta aikain pientä ongelmaa adat väylässä. Eli kaikkien laitteiden kanssa satunnaista napsumista. Ada8000:lla tehtäessä on ollut joskus jotain häikkää jonkun emun äänikortin kanssa, mutta se oli kyllä viallinen laite. Onko siihen joku ratkaiseva syy miksi haluat käyttää behkun kelloa? Alesiksen luulisi kuitenkin olevan vähintään saman tasoinen. Mutta, jos tosiaan on toiminut digifacen kanssa, niin sitten vika on varmasti alesiksessa.. Siitä on taas paha mennä sanomaan, kun en laitetta yhtään tunne.. Foorumeilla ihmisten ongelmat tuntuu yhtä lailla olevan softa- kuin rautapuolellakin.. Musta ei kyllä sen suhteen ole apua =/
 
I've been in stereo.
djtremolo
19.12.2007 00:05:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko siihen joku ratkaiseva syy miksi haluat käyttää behkun kelloa? Alesiksen luulisi kuitenkin olevan vähintään saman tasoinen.
jep, eli tuossa alesiksessahan ei ole word clockia sisään eikä ulos, eikä myöskään adat outputia, jolla synkkauksen voisi hoitaa. Ainoaksi vaihtoehdoksi on käyttää antavaa laitetta kellomasterina. Koska sama ongelma esiintyy sekä ddx:llä että ada8000:lla, on vian oltava alesiksessa. Toisaalta vaikuttaa kummalta, sillä eikös adat ole alesiksen oma keksintö?
 
Laitoin alesiksen tuotetukeen kyselyä aiheesta, mutta eivät ole vielä vastanneet. Pitänee vähän hoputtaa.
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
SammyTsaam
27.11.2012 11:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Voisko joku heittää jotain vinkkiä, mihin noita inserttejä käytetään ja miten? Mä oon koittanu löytää tietoa netistä ja tajuta mut ei mee perille...
 
J-PPP
27.11.2012 11:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SammyTsaam: Terve!
 
Voisko joku heittää jotain vinkkiä, mihin noita inserttejä käytetään ja miten? Mä oon koittanu löytää tietoa netistä ja tajuta mut ei mee perille...

 
Tälläisella kaapelilla ja toiseen päähän lykätään haluttu efektiprosessori, usein kompressori. http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_sk3153_insertkabel.htm
 
http://www.mikseri.net/clubs/thread.php?topic_id=42755&
http://www.mikseri.net/clubs/thread.php?topic_id=4974
http://en.wikipedia.org/wiki/Insert_%28effects_processing%29
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «