Aihe: Thomann
1 2 3 4 533 34 35 36 3797 98 99 100 101
oiva tumpeloinen
05.12.2007 00:25:59 (muokattu 05.12.2007 00:31:24)
Jaa-a. Enpä osaa sanoa miten se tehdään. Mä ainakin latasin sen suoraan päin naamaa, että saa laittaa rapattia mukaan. Sanoi toisessa päässä, ettei näistä paljon ole varaa laskea, niin vastasin, että mulle riittää se vähänkin. Sen jälkeen se pienen mutinan jälkeen pyysi mua lähettämään listan sähköpostilla.

Riippuu alennukset muutenkin varmasti tavarasta, mitä tilaa. Me tilattiin kaiken maailman pientä "tarpeetonta" skeidaa.

E: mua ei sinänsä ne alennukset kauheasti kiinnostanut, kun piti kaiken maailman krääsää tilata ja tuommoisesta paikasta on helppo kerätä kaikki. Piti vain kokeillla tinkaamista, kun joku (olisikohan ollut Kivi) sitä suositteli täällä joskus. Ihan hyvinhän se meni.
migreeni
05.12.2007 12:10:44 (muokattu 05.12.2007 12:11:12)

Pitää nyt oikeen pistää merkille:

Tilasin eilen yöllä klo 4 aikaan podin. Sain tänään joskus puoli kahdentoista aikaan (äsken aamulla) tekstarin että laite on liikkeellä. Siis mitä helvettiä, ei noin nopee voi olla! Laadukas kauppa, ei mitään ongelmia ikinä. Parin kybän postikulut on kyl aika suolaset.
MauCer
05.12.2007 13:02:58
Pitää nyt oikeen pistää merkille:

Tilasin eilen yöllä klo 4 aikaan podin. Sain tänään joskus puoli kahdentoista aikaan (äsken aamulla) tekstarin että laite on liikkeellä. Siis mitä helvettiä, ei noin nopee voi olla! Laadukas kauppa, ei mitään ongelmia ikinä. Parin kybän postikulut on kyl aika suolaset.

Laitoin eilen aikaan 00:30 ´tilauksen ja päivällä kahentoista aikaan tuli viesti. Tuo parikymppiä tulee postimaksuja suomestakin helposti!
Sinap
14.12.2007 09:14:52
Täytyy kehua että tekee pojat aika hyviä caseja kitaracomboille yms...ja suhteellisen halvalla. Suosittelen lämpimästi.
Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa.
Eicca
14.12.2007 23:42:54
lähetän tän saman tekstin tähänkin palstaan, koska ihmisten pitää varoo!

Tilasin sieltä kitaran ja vahvistimen kesällä, oikeen nahkahihnaa ja luxus keissii luvattiin. No kesti reilu kuukausi ennen kuin sain kitaralaukun. Tietenkin laukku oli tyhjä... !!!!! Että voi ihminen pettyä, ehtis jo sellanen kosminen valo tulla taivaasta kun availin salkkua.
_Asiaa selviteltiin siinä pari kuukautta, koska "kitaran kyllä piti olla salkussa". Kun ne sitten tutki asiaa, ne väittivät että paketti oli punnittu lähtiessä ja se kitara olis muka tullut mulle. "meillä ei oo mitään syytä olla epäilemättä et sä olet itse vienyt sen kitaran" kaikuu vieläkin päässä kun mulle sanottiin puhelimessa. Et ne ei tee asialle kuulemma mitään. Sitä sitten hoideltiin kuluttajasuojan turvin, ties monta puhelin soittoa joutusin tekee edestakas, kunnes thomann alistus antamaan uuden kitaran vaikka "kitara kyllä oli salkussa". Sitten tä isokiho lähettää saksasta mulle tän vittumaisen kirjeenkin vielä:

Dear Mr. Stenberg,
Piia Pappu told me, that you have not received the guitar RG1527-RB, only the case.
Regarding to the weight of the parcel we are sure, that the guitar must have been inside the parcel! This has also been confirmed by our supplier, that the weight of the parcel must have included the guitar.
In order to avoid further anger for both sides and as a fact for our generousness, Piia will send you a single guitar as replacement.
Mit freundlichem Gruß
Best regards
Martina Emrich

Olisin kyllä mieluusti vastannut oikeen piruillen takasin, mutta mun vahvistinta ei kuulunut kolmeen kuukauteen tän viestin jälkeen joten peruutin sen tilauksen. Siitä on taas mennyt nyt pari kuukautta ja nyt ne on vihdoin parin puhelun jälkeen luvannut jo toistamiseen lähettää rahat.

Kitara makso 888€ vahvistin melkeen 400€. Aijjoo en saanut missään vaiheessa kitarahihnaa, jonka piti kuuluu kitaran hintaan.
Seba
15.12.2007 00:42:27

Mitä tuossa nyt pitäisi varoa?
Paska juttu, vahinkoja sattuu kaikille, ja oliko paketti koskematon kun sait sen käsiisi?

Kenties joku on katsonut parhaakseen poimia sen kyytiin matkan varrella jos kerran postin mukaan paketin painokin vastaava kitaran kera olevan lähetyksen kanssa?

Mitä itse tekisit jos myisit kitaran postin kautta ja vastaanottaja ilmottaisi tyhjän laatikon tulleen perille? Ei niiden siellä tahallaan tarvitse kuluttajia kusettaa.

Ja joka tapauksessa lähettivät vielä uuden kitarankin.

Enkä yhtään ihmettele jos asiakaspalvelu tökkii ja rahojen palauttamista vitkutellaan kun asioista huudellaan ilmeisesti useammalla nettifoorumilla ennenkuin asia on saatu edes päätökseen.

Pienenä vinkkinä sen verran että kun kitarat ym isommat paketit tulevat kotiovelle dhl:n ja vastaavien toimesta, niin paketti auki ennenkuin lähetys kuitataan.

Lähetyksen kuittaus tarkoittaa sen hyväksymistä niin tuotteen kuin kuljetusvaurioiden osalta. Paketeissa on iso tarrakin joka kertoo sen.
Silloin olisi heti todistajan läsnäollessa huomattu vajaa lähetys eikä asiasta olisi tarvinnut tapella.

Periaatteessa jos olisivat vittumaisia ihmisiä kusettavia mulkkuja, meinaatko että olisivat noinkin ristiriitaisessa tapauksessa lähettäneet sulle uuden kitaran?

Ihan asiallinen kirje tilanteeseen nähden tuo on.
Eicca
15.12.2007 15:11:21
Tosiaan tämä oli ensimmäinen kerta kun kirjoitin asiasta, satuin vaan kopioimaan tekstin tähänkin palstaan. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kirjoitin, koska asiaa ei tosiaankaan vielä ole saatu päätökseen. Toisin sanoen rahojen takaisin saaminen on ainakin yksi seikka mikä tökkii erittäin pahasti! Virheitä sattuu tosiaan jokaiselle, mitä nyt tämänkin asian suhteen sain käsityksen että thomannille harvinaisen usein.
_Paketin saapuessa en ollut paikan päällä kun se toimitettiin himaan, joten en voinut kuitata pakettia. Eniten asiassa potuttaa että thomann ei tuntunut ottavan minkäänlaista vastuuta tavaran perillepääsystä. Toiseksi asiakkaiden huono kohtelu siinä mielessä, että thomann ei väittänyt että joku olisi "katsonut parhaakseen poimia" kitaraa mukaansa, vaan syyttää asiakasta suoraan kitaran varastamisesta, kun tuote oli kerran punnittu lähetettäessä.
_Kyllä thomann lopulta sitten joutui kuukausien taistelun jälkeen lähettämään uuden kitaran, vaikka ilman sitä nahkahihnaakin, josta en jaksa enää tapella. Toivottavasti sais viimein ne rahatkin siitä vahvistimesta takasin.
_Ja itseasiassa täytyy myöntää kirjeen olevan suht. asiallinen, sori olin vähän väsynyt tota kirjoittaessa ja sortusin tollaseen lapselliseen uhoomiseen. Mutta silti potuttaa mitä ne väitti et oon vienyt kitaran. Tulee vaan sellanen fiilis et "lähetetään nyt uus kitara sitten vaikka ootkin sen vienyt."
Quru
15.12.2007 15:52:39
Mutta silti potuttaa mitä ne väitti et oon vienyt kitaran. Tulee vaan sellanen fiilis et "lähetetään nyt uus kitara sitten vaikka ootkin sen vienyt."

Vaikka olisivatkin oikeassa siinä että kitara oli lähitessä casessa, tuo ei ole todellakaan sellaista asiakaspalvelua mitä euroopan suurimman (?) musiikkikaupan pitäisi harjoittaa. Jos asiakas sanoo, ettei ole vienyt kitaraa, ei pidä alkaa 'vittuilemaan' tuohon tyyliin. Vaikka asiakas onkin todella usein väärässä, pitäisi kuitenkin kohdella kuin hän olisi oikeassa.

Itselläni ei ole Thomannista mitään negatiivista sanottavaa. Olen tilannut syntikan sieltä, mukana tuli kaikki mitä pitikin. Kunta on tilannut kaikenlaista musakamaa thomannilta, kaikki on tullut hyvin ja ajoissa. Hyvä kauppa, postikulutkin ovat alhaiset kun ottaa huomioon, että ne saa helposti jaettua vaikka neljään osaan kavereiden kesken kun tekee kimppatilauksen, vaikka kaverit tilaisivat vain jotain johtoja yms. pikkusälää niin se tulee heillekin halvemmaksi.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
Bacchus
15.12.2007 18:12:35
Ihan asiallinen kirje tilanteeseen nähden tuo on.

Ei todellakaan ole asiallinen kirje. Todella surkeaa asiakaspalvelua lähettää asiakkaalle sarkastinen, alentuva ja vittuileva viesti, jossa vihjataan asiakasta käytännössä varkaaksi, jota suurenmoinen ja erinomainen Thomann joutuu lepyttelemään.

Viittaaminen tavaran painon absoluuttiseen oikeellisuuteen on lähinnä naurettava vitsi. Kaikki, jotka ovat joskus varastossa työskennelleet, tietävät minkälainen meininki siellä oikeasti on.
"Don't let the darkness eat you up"
Lennu
15.12.2007 19:42:45

Ei todellakaan ole asiallinen kirje. Todella surkeaa asiakaspalvelua lähettää asiakkaalle sarkastinen, alentuva ja vittuileva viesti, jossa vihjataan asiakasta käytännössä varkaaksi, jota suurenmoinen ja erinomainen Thomann joutuu lepyttelemään.

Viittaaminen tavaran painon absoluuttiseen oikeellisuuteen on lähinnä naurettava vitsi. Kaikki, jotka ovat joskus varastossa työskennelleet, tietävät minkälainen meininki siellä oikeasti on.

Kaikki, jotka on toomannilta tilanneet tietävät, että ne pakettien painot niissä läjhetyksissä voi olla ihan mitä vaan. Ne varmaan yleensä arpoo ne.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Seba
15.12.2007 23:17:33

Joo, varmaan olette oikeassa tuon painon suhteen, ja se varmaan useimmiten merkataan tavaran ilmoitetun painon mukaan, ja tuskin kukaan niitä koskaan punnitsee, koska niillä on ilmeisesti kiinteä sopimus tavarankuskaajien kanssa jossa painolla ei ole mitään väliä.

Paskaa tapahtuu aina sillointällöin, sille mitään voi, mutta enpä kyllä itsekkään hevillä myöntäisi että tavaraa ei ole lähetetty siitä paremmin tietämättä jos kaikki asiakirjat niin sanoo, ja tietääkö sitten nuo "päällikötkään" varastojen todellisia toimintatapoja epäilen suuresti.

Törkeäähän tuo varkaaksi vihjaileminenhan kieltämättä on, mutta todellinen moka on varmaan sattunut juuri siellä varastossa kun joku uusi kesäpoika on harjoitellut lähettelemään paketteja, ja kukaan ei voi muistaa jokaista pakettia mitä on lähetetty, eikä munauksia viitsitä myöntää vaikka muistaisikin.

Itsellä on kuitenkin vain ja ainoastaan kyseisestä liikkeestä hyviä kokemuksia, aina on tullut mitä on tilattu, ja rahat maksettu takaisin jos joku tuote on loppunut kesken, enkä ole halunnut odotella seuraavaa erää.

Myös takuuasiat on toiminut helpommin ja paremmin kuin missään suomalaisesta liikkeestä ostetussa tuotteessa ikinä.

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.
spede from hell
16.12.2007 01:10:28 (muokattu 16.12.2007 01:14:23)

Hyvät kokemukset. Vakiasiakas jo vuodesta 2002! Sieltä tilaan liki kaikki, mutta kalliimmat ostokset olen tehnyt Kemin musiikista... Sieltä olen ostellut jo 15 vuotta. Koska kuitenkin se oma musaliike, jossa voit käydä kokeileen ja hengaileen ihan muuten vaan, on se paras, jos saat luotua hyvän asiakassuhteen, onnistuu vaihtodiilit hyvin ja saat kohtuu alennuksenkin ostoksistas.
G.I.D!
susanna66
17.12.2007 15:30:19
Haluaisin kommentteja porukoilta kuinka palautus tapahtuu Thomannilla.Itse tilasin eräästä toisesta isosta saksalaisesta liikkeestä (Music Store) koskettimen ja nyt olen vaikeuksissa palautuksen kanssa. Kas kun Saksaan ei saa normaalissa postissa lähettää yli 105 cm pituista pakettia vaan jossain luksuskuljetuksessa, joka kustantaa 400 euroa!!! DHL veloitaa myös näillä nurkin ja UPS 160 euroa.

Täytyyhän heidän siellä päässä tietää oman maansa postilainsäädäntö, jolloin lupaus "30 päivän palautusoikeudesta" on pelkkää kusetusta. Tyyliin "voit kyllä palauttaa meille tuotteen, mutta käytännössä se tulee sinulle niin kalliiksi, että mieluummin pidät tuotteen ja kärsit."

No enpähän enää osta mitään kyseisestä liikkeestä. Opetus siis tämä:ennekuin mitään tilaa, pitää tarkistaa kyseisen maan postiehdot, että paketin saa myös takaisin.
Seba
17.12.2007 18:08:18

Thomannin palautuksesta ei ole varmaa faktaa, mutta takuuasioissa ainakin ilmoittaa thomannille, sieltä lähetetään toimintaohjeet, sitten vaan odotellaan päivä tai pari dhl miehen soittoa, sovitte kuskin kanssa milloin ja mistä paketti haetaan, ja niin tapahtuu.

Erittäin helppoa ja vaivatonta. Kai joku on kokeillut kuinka tuo 30 päivän palautusoikeuskin thomannilla toimii?
varakeef
17.12.2007 19:53:46 (muokattu 23.12.2007 00:55:40)
Kai joku on kokeillut kuinka tuo 30 päivän palautusoikeuskin thomannilla toimii?

Olen palautellut yhden interfeissin ja tilasin toisen tilalle. Ei siinä mitään suurempaa ongelmaa ollut, olin vain erehtynyt kiinnitämään sen räkkiini, mistä oli aiheutunut laitteeseen ruuvinjäljet. Arvonalennuksen suuruudesta vaihdoimme jokusenkin meilin. Lopulta olimme kohtuullisen yksimielisiä.

Palautuspostimaksun hyvittävät: Valitettavasti postilla ei ole kansainvälistä asiakaspalautussysteemiä, joten joudut maksamaan palautuspostin lähetettäessä. Korvaamme kuitenkin kulut yksityishenkilöille Postin economy-taksojen mukaisesti.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Seba
17.12.2007 22:52:07

Mitenköhän sitten sinne onnistuu tuo yli 105cm paketin lähetys? Jos saksaan ei isompaa saa laittaa? Siis postilla.
MauCer
20.12.2007 21:17:32
Ahh... Kyllä palvelu pelaa. Tilasin laitteen, johon en ollut tyytyväinen, joten soitin suomenkieliseen reklamaatioon. Paketti tullaan hakemaan täältä piakkoin, ja tilalle tulee eri härveli ilman palautus tai lähetysmaksua.
susanna66
22.12.2007 14:17:29
Music Store-juttuni ei ole edennyt minnekään . Olen odottanut liikkeeltä 5 päivää vastausta paketin takaisin lähetys ongelmaan. Pitänee lähettää uusi kiukkuisempi meili. Ajattelin kysyä myös neuvoa kuluttajasuojasta täältä Suomen päästä heti joulupyhien jälkeen.
Seba
23.12.2007 00:05:26 (muokattu 23.12.2007 00:06:56)

Koitappa ennemmin euroopan kuluttajakeskusta, voi toimia paremmin.

http://www.kuluttajavirasto.fi/ecc/

Tai suoraan:

http://www.ecc.fi/Page/b4ed17a7-abfd-4511-b4bc-8c73bc542db5.aspx
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)