Sammo 05.12.2007 08:43:56 (muokattu 05.12.2007 08:49:48) | |
---|
Niin että m.netin budjetinkorotuskierre lähti vähän käsistä? "Kato laitat pikkuisen vielä rahaa niin saat jo näin hyvän vahvistimen..." Perus hinta, kelpaisi kyllä mullekin. Toihan on toistaiseksi vielä melko halpa !!! Toisaalla joku sai pukinkonttiin todella harvinaisen ODS 150:n (veikkaisin että John Mayer): http://cgi.ebay.com/Dumble-Overdriv … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Myös David Lindleyllä on myynnissä kaksi (#2 ja #8) ... hinta huhujen mukaan $100 000/kpl: http://www.davidlindley.com/dumble.html Tuo ODS150 olisi varmaan mun Holy Grail, mutta joudun tyytymään pukinkonttissa tähän: http://www.customtonesinc.com/ EDIT omat kliseet: - Dumbleista puhuminen (tässä hyvä esimerkki) - muistuttaa että kyseessä oleva midilauta/switcheri ei tue CC-käskyjä There's no time like the future to get something done |
Nazareth 05.12.2007 10:00:59 | |
---|
No tuo on just paskanmoinen tuo "En oo kuullu tosta mitään hyvää, ei oo omia kokemuksia.." Perkeleen perkele. Man who buys a drowned cat pays for wet pussy. |
kimurantti1 05.12.2007 10:31:40 | |
---|
Myös David Lindleyllä on myynnissä kaksi (#2 ja #8) ... hinta huhujen mukaan $100 000/kpl: http://www.davidlindley.com/dumble.html Hehheh. Kyllä pisti hymyilyttämään lause lopusta: "Pleasant dreams..." |
anttipi 05.12.2007 12:20:14 | |
---|
Tuo ODS150 olisi varmaan mun Holy Grail, mutta joudun tyytymään pukinkonttissa tähän: http://www.customtonesinc.com/ En minä Dumbleista mitään tiedä, mutta toi pedaali herätti kiinnostusta, kun olen pedaalihankintoja tekemässä. Kuulosti vaan tosi tummasoundisilta (ellei jopa hivenen tunkkaisilta) noi sound clipit? Sitäkö se dumble-soundi sitten tarkoittaa (vrt. Fenderin perinteinen ylikirkkaus)? Kliseeosastoon kuuluisi, että joku syyttää mua nyt offtopicista. |
Kliseeosastoon kuuluisi, että joku syyttää mua nyt offtopicista. Tai paremminkin klise on se, että mainitset asian itse;) "Living is easy with eyes closed!" |
anttipi 05.12.2007 12:30:24 (muokattu 05.12.2007 12:31:39) | |
---|
Tai paremminkin klise on se, että mainitset asian itse;) ...eli samalla myönsin epäsuorasti pelkääväni foorumipoliiseja! Threadien aloituksiinkin huomaan nöyristelevästi laittavani monesti sen "käytin kyllä hakua, mutta..." Olen henk. koht. sitä mieltä, että on haunkin kannalta parempi, jos on monia otsikoiltaan mahdollisimman spesifejä ketjuja. Jossain "Telecaster"-otsikoidussa ketjussa kun on miljoona postausta ja kysymykset hukkuvat sinne yleiseen sekamelskaan. |
Numb 05.12.2007 12:33:30 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
maggot 05.12.2007 12:33:54 | |
---|
Olikohan tämä jo: "soundi lähtee sormista!" Hitsi, mun täytyy varmaan saada jonkun kuningaskepittäjän sormet itselleni niin saan paremmat soundit mun kamoista ja enemmän säröä.. "Hulkamania still running wild!!" |
anttipi 05.12.2007 13:22:06 (muokattu 05.12.2007 13:22:58) | |
---|
Kahden viikon välein uusi ketju Gibsonin robokitarasta... Joo, toi alkaa jo vähän herättää hilpeyttä... Mutta oikeasti. Kumpi aiheuttaa enemmän päänvaivaa: se että antaa duplikaattiketjujen tulla ja mennä vaiko se että käyttää arvokasta aikaansa vain naputellakseen ketjuun "käytetääs sitä hakua"? Kun niistä tuplaketjuista ei kuitenkaan päästä ikinä eroon. |
Tomtom 05.12.2007 13:34:33 | |
---|
Mää oon kanssa törmännyt just näihin omakohtasesti: Mesa .22 vaatii ehdottomasti eq:n, muuten sillä ei tee mitään Fender "red knob" Twini on ihan paska, hirveet soundit EMG:t ei sovi mihinkään, tai ei ainakaan mihinkään muuhun kuin kauheeseen "mättöön". Eli siis jokaisesta löytyy päinvastaisia kokemuksia. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
hapan 05.12.2007 13:46:28 | |
---|
Jos mikissä on yli kolme kierrosta käämilankaa, ei siinä ole dynamikkaa eikä sillä saa käyttökelpoista soundia millään. Älä osta tommosta 3 kanavaista nuppia. Osta JCM 800 ja kasa pedaaleja. Se on monipuolisempi. |
Sammo 05.12.2007 14:31:13 | |
---|
En minä Dumbleista mitään tiedä, mutta toi pedaali herätti kiinnostusta, kun olen pedaalihankintoja tekemässä. Kuulosti vaan tosi tummasoundisilta (ellei jopa hivenen tunkkaisilta) noi sound clipit? Sitäkö se dumble-soundi sitten tarkoittaa (vrt. Fenderin perinteinen ylikirkkaus)? Mä vastaan vielä yhdellä kliseella, eli "paha sanoa ku kaikki Dumblet on ihan erilaisia". Mä kuulen Dumble-soundin pehmeänä, paksuna ja tummahkona (toi kuulostaa pahalta) mutta tiedän monia joiden mielestä se tarkoittaa aivan jotain muuta. Tyypillisestä Fender-soundista sen erottaa mun mielestä rikkaamasta keskialueesta. Esimerkkinä vaikka Robben Fordin Dumble-soundi joka on muuttunut vuosien varrella todella paljon. Haulla löytyi tämä : http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150079&o=0&#p7642863 Ethos on saanut jonkin verran ristiriitaisen vastaanoton, mä luultavasti (=toivottavasti) tulen siitä pitämään, postia odottelen jo kovasti. Mulle tulee tuo TLE-malli. There's no time like the future to get something done |
Artist 05.12.2007 14:44:32 (muokattu 05.12.2007 14:49:13) | |
---|
"20W (tai sinnepäin) putkivahvstimilla pärjää keikalla kuin keikalla" Jep, pääsen soittamaan MBV:n tuleville Englannin keikoille/Dick Dalen kanssa/Sunn O))):n keikalle/tai ihan vaan omalla keikalle edellisten hengessä tai tarvin muuten vaan volumea ja headroomia, hyvä tietää, että treenivahvistimella pärjää. Saanko rahat takaisin jos en pärjääkään? (kärjistystähän tämäkin toki, mutta...) edelliseen liittyen: "Kaikilla oikeilla keikoilla kitara mikitetään" Öh, joo. Pienessä paikassa, jossa PA ei ole koolla tai laadulla pilattu (tai ei ole ollenkaan) eikä mikserissä ole suurta määrää tomivia kanavia tai monitorointi on puutteellista. On tilanteita, joissa on järkevää jättää mikittämättä ja säätää soundi jo lavalla sellaiseksi, että kuuluu yleisöön sopivasti. Vertailun vuoksi, olen ainakin yhdessä mestassa soittanut sekä mikittäen että ilman, enkä voi sanoa, että se mikittäminen olisi ollut vaivan arvoista (soundcheck venyi huomattavasti ja lavalla ei voinut balanssista puhua). No, nuo nyt ovat sikäli aika vähän ärsyttäviä kliseitä, että useissa tapauksissa se 20W riittää ja useissa tapauksissa mikitetään. Mutta noi kliseet eivät kuitenkaan ole joka tilanteessa faktoja. Nämä nyt tulivat vaan mieleen, ärsyttävään pätemiseen täällä törmää paljon muutenkin. Joskus jopa omasta toimesta. ;) "Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it." |
J.Hollström 05.12.2007 15:07:13 | |
---|
Ai tänne saa avautua, no täältä pesee. Ärsyttävintä on se, että jotkut floodaa netistä lukemiaan juttuja omina tietoinaan, vaikka ei ole mitään kokemusta aiheesta. Sitten on nämä visuaalisen laadun tarkkailijat, jotka kiertää liikkeissä vertailemassa kitaroiden bindauksia ja muita soinnillisesti merkittäviä aspekteja. Kolmas on tämä mikkihysteria. Ensimmäisenä ollaan vaihtamassa kitaraan mikkejä vaikka ei olla kunnolla opeteltu edes soittamaan. Muutenkin koko kamapolitiikka tuntuis näyttelevän suurempaa roolia kuin se mitä niillä pitäisi tehdä, eli soittaa ja luoda jotain kuunneltavaa materiaalia. Ihmetellään ja etsitään parasta sustainia ja silti pitäisi pystyä soittamaan niin nopeasti että kielet soi max. sadasosasekunnin kerrallaan. Ei siihen mitään sustainia tarvita, eikä edes kirskuvia mikkejä. Välillä tuntuu että jengi on ihan hukassa, tai sitten vaan itse olen ihan pihalla, mikä on myös paljon mahdollista. "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
MTM 05.12.2007 15:15:44 | |
---|
Ylläolevalle plussa eikä mitään lisättävää. |
Painajaismainen 05.12.2007 15:18:50 | |
---|
Ylläolevalle plussa eikä mitään lisättävää. Yhdyn edelliseen puhujaan. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
bfoc 05.12.2007 15:29:51 | |
---|
Kukaan ei ikuna koskaan tarvitse 100 W putkinuppia paitsi stadikalla ja sielläkin olis parempi mikittää MicroCube. Niin ja vahvistintehtailijat on ilkeitä kun tekee noin isoja vahvistimia vain. Tekisivät mielumminkaikki vaan 0,5 Wattisia. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Ziggy Bubba 05.12.2007 15:32:28 (muokattu 05.12.2007 15:37:02) | |
---|
Yksi syy miksi nuo samat fraasit täällä kiertää, on se, että niissä tosiaan piilee se totuuden siemen. Ns. totuudet joutuu toteamaan moneen kertaan... Esim. nämä: -"katso torilta!" (käytettynä kun ostaa, niin ei tule ainakaan pahasti takkiin) -"mene kauppaan testaamaan!" (vaikka ei kysyjää siinä tilanteessa paljoa lämmitä, niin kertoo olennaisen siitä miten oman käden kokemus on paras kokemus) -"paska soundi ei mikkienvaihdolla korjaannu!" (mikit kun ovat vain pieni osa kokonaisuutta) -"osta Pacifica/RG321/Micro Cube/AD30VT" (nuo kun vaan ovat hinta/laatu -suhteiltaan hyviä vehkeitä, ei voi mitn :) Saavat toki liikaakin huomiota, hyviä aloittelijanvehkeitä on muitakin) Toki nuo samat jutut kiertävät vähän liikaakin, siitä ei pääse mihinkään... Tämä fraasi ei kyllä sovi tämän keskustelualueen henkeen: "soundi lähtee sormista!" - jos kerran keskustellaan kitarakamoista, niin keskustellaan sitten - sormista voi vääntää naapuriosastolla! "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Jazkaa 05.12.2007 15:35:16 | |
---|
Saundi lähtee sormista. |
anttipi 05.12.2007 15:39:48 (muokattu 05.12.2007 15:40:48) | |
---|
Ethos on saanut jonkin verran ristiriitaisen vastaanoton, mä luultavasti (=toivottavasti) tulen siitä pitämään, postia odottelen jo kovasti. Mulle tulee tuo TLE-malli. Oliskohan se sitten noi keskiäänet, mitkä mua (ainakin noitten clippien) perusteella häiritsi? Oon kattellut Barberin pedaaleita nimenomaan sen takia, että ne ei ole kovin keskiäänivoittoisia (ainakaan verrattuna tubescreamereihin, kuulemma). Direct Drive jo on, mutta Small Fry:täkin haluaisin testailla. Tossa Ethoksessa näyttäis olevan kyllä tosi monipuolinen EQ. Mutta eihän clippeihin voi luottaa, kun omat kamat on kuitenkin ihan erilaiset. |