Aihe: Simpsonit
1 2 3 4 546 47 48 49 5059 60 61 62 63
Rattata
03.12.2007 18:04:16
Tämän päivän ajan Discshopista 10-kausi 14,95. http://www.discshop.fi/shop/ext_jul … v49_2007&utm_medium=Newsletter#
Disposable
03.12.2007 21:10:11
Saakeli että hajosin tämän päivän jaksolle. Alusastia-kohtaus sekä Kova Laki-parodia repivät keuhkoni.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
zodoff
03.12.2007 21:48:34 (muokattu 03.12.2007 21:48:56)
Saakeli että hajosin tämän päivän jaksolle.

Samaan aikaan toisaalla minä itkin verta epäonnistuneille vitseille. Musta on tainnut tulla täydellinen tosikko, sillä ovathan Simpsonit aina olleet huumoriltaan silkkaa jautaa, hmh.
I am the "who" when you call, "Who's there?!"
Disposable
03.12.2007 21:50:38
Samaan aikaan toisaalla minä itkin verta epäonnistuneille vitseille. Musta on tainnut tulla täydellinen tosikko, sillä ovathan Simpsonit aina olleet huumoriltaan silkkaa jautaa, hmh.

Oli tuossa tuota nyky-Simpsoneille tyypillistä Homer-on-idiootti-useita-kertoja-juttuja jotka saavat aikaan lähinnä vaivautuneen katseluolon, mutta nuo mainitsemani ainakin reväyttivät. Juurikin tälläiset parodiat ovat parhaita Simpsoneissa, aina ovat olleet.
zodoff
03.12.2007 22:17:44 (muokattu 03.12.2007 22:31:39)
Juurikin tälläiset parodiat ovat parhaita Simpsoneissa, aina ovat olleet.

Kenties juuri nuo oletusarvoksi nousseet, jatkuvat viittaukset ympärillämme oleviin ilmiöihin ja tapahtumiin ovat väsyttäneet minut, varsinkaan kun niitä ei tehdä erityisen hienovaraisesti, vaan suorastaan väännetään rautalangasta. Tai se, että sarjassa ei enää ole vakavampaa suhtautumista asioihin. Kaikki on mennyt lekkeripeliksi. Varsinkin Homerin hahmo. Tänäänkin joku olisi voinut ampua sen hengiltä, eikä olisi edes tullut ikävä. Radikaali muutos verrattuna siihen, kun tippa linssissä katseli masennukseen vajonneen piirrosukon yritystä hypätä sillalta jokeen kivi painolastina. Silloin aikoinaan. Kyllä te tiedätte.
Vali vali, mutta niin se vain on, ettei Simpsonien nykymeininki pure millään. Tuntuma on hieman sama kuin siirtyisi Mustan Kyyn parista Pulmusiin. Eli aika mittava.
Joku kerta vielä selvitän, missä sarja meni vikaan minun osaltani.

EDIT: turha lause pois.

EDIT2: No jaa, kun nyt tarkemmin ja huolellisemmin mietin, vika on siinä että Simpsons tarjoaa nykyään enemmän viihdettä (pitäisi varmaan laittaa lainausmerkkeihin, mutta antaa olla) kuin aiemmin. Mä kasvoin jotenkin siihen, että tämä sarja käsittelee asioita myös syvällisemmin, ei kuitenkaan millään pakkosyötöllä, vaan sopivina annoksina niiden huvittavien kommellusten kera. Uudet jaksot ovat vetäneet sen pohjan pois, tarjoten täysin irrallisia vitsejä ja niitä muka-nokkelia viittauksia joka helkkarin läpeen.
Jormaz
03.12.2007 22:43:13
Hyvin sanottu zodoff, olen tasan samoja asioita valitellut itsekin. Sarja oli parempi kun ei pyöritty turhan modernien asioiden ympärillä ja sarja oli tavallaan melko ajaton, touhu ei pyörinyt minkään tietokoneiden ympärillä, vaikka jakso jossa homer perustaa internet-firman (9. kausi) olikin vielä ihan hyvä. Sittemmin on tuotu sarjaan kaiken maailman 'N Syncit sun muu vieraileva sonta. Ainahan vierailevia ääniä on ollut, mikä on erittäin loistavaa, mutta he eivät sentään esittäneet itseään. Ja kaiken maailman Simpsonit goes Afrikka-hölmöilyt ovat olleet täysin turhia. Ja onhan siellä myös Phil Hartmanin mentävä aukko.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
aivokuolio
03.12.2007 23:04:51
Zodoffille plussaa, my point exactly.
VIISIKKO.
Pluto
04.12.2007 08:50:11
Zodoffin kanssa olen kyllä samaa mieltä, varsinkin siitä että sarjan hahmot ovat menneet pelleilyksi. Homer on nykyään vain parodia itsestään.
Dillon, you son of a bitch!
Dunga
05.12.2007 21:45:45
Hajosin tämän päiväisessä jaksossa Skinnerille, kun tämä käveli lavan läpi Bartin saadessa tunnustuksen Ednalta :D
hyllevi
05.12.2007 22:49:36 (muokattu 05.12.2007 22:50:13)
Kenties juuri nuo oletusarvoksi nousseet, jatkuvat viittaukset ympärillämme oleviin ilmiöihin ja tapahtumiin ovat väsyttäneet minut, varsinkaan kun niitä ei tehdä erityisen hienovaraisesti, vaan suorastaan väännetään rautalangasta. Tai se, että sarjassa ei enää ole vakavampaa suhtautumista asioihin. Kaikki on mennyt lekkeripeliksi. Varsinkin Homerin hahmo. Tänäänkin joku olisi voinut ampua sen hengiltä, eikä olisi edes tullut ikävä. Radikaali muutos verrattuna siihen, kun tippa linssissä katseli masennukseen vajonneen piirrosukon yritystä hypätä sillalta jokeen kivi painolastina. Silloin aikoinaan. Kyllä te tiedätte.
Vali vali, mutta niin se vain on, ettei Simpsonien nykymeininki pure millään.

Sairasta. Onhan Simpsonit ajautuneet kohtuullisen surkeaan jamaan huikeiden kausien 4-7 jälkeen, mutta että ensimmäiseltä kaudelta löytyisi jotain, joka kestäisi vertailua nykypäivän menoon? Ei kai sentään, roskaa se on.

Edit: päivän jakso oli myös paskaa.
http://myspace.com/fuckedwithaguitar
zodoff
06.12.2007 00:23:53
Sairasta. Onhan Simpsonit ajautuneet kohtuullisen surkeaan jamaan huikeiden kausien 4-7 jälkeen, mutta että ensimmäiseltä kaudelta löytyisi jotain, joka kestäisi vertailua nykypäivän menoon? Ei kai sentään, roskaa se on.

Ykköskauden, kun siihen nyt tartuit, yksinkertainen mutta silti hyväntahtoinen ja yritteliäs perheenisä-Homer on minun silmissäni valovuosien päässä nykyiseen herneaivoiseen, joka toinen minuutti kirkuvaan ja idioottimaisia kommentteja laukovaan pelleen verrattaessa. Käytin aiemmin mainitsemaani tapahtumaa esimerkkinä nimenomaan henkilöhahmo(je)n kehitykseen liittyen, en vertaillakseni ensimmäistä kautta kokonaisuutena muihin kausiin. Ykköskausi tuntuu varmasti roskalta, koska siinä vasta haettiin Springfieldin maailmaa ja sen asukkaita, eikä tekijöillä ilmeisesti ollut selvillä, millaista tyyliä tulisi käyttää. Sen vuoksi jaksot ovat paikoin hidastempoisia ja muutenkin "epäsimpsonmaisia" (lähinnä huumorin osalta). Tosin käsikirjoitukset ovat mielestäni siitä huolimatta hyvin tehtyjä, osan jaksoista voisi toteuttaa näytelmänäkin. Kultakaudet ovat kuitenkin asia erikseen, eikä niitä voi ylittää nostalgianhumullakaan, koska vasta niissä Simpsonit saivat todellista vauhtia ja samalla nostivat riman hyvin korkealle tulevien kausien epäonneksi.

Edit: päivän jakso oli myös paskaa.

Tätä taustaa vasten luulen, että ykköskausi kestää "vertailun nykypäivän menoon" erittäin hyvin, vaikka sitten ilman statustaan kokeilukautena. Kyllä roska aina paskan voittaa, toisen paska on toisen roska on toisen aarre et cetera.
hyllevi
06.12.2007 02:15:21
Ykköskauden, kun siihen nyt tartuit, yksinkertainen mutta silti hyväntahtoinen ja yritteliäs perheenisä-Homer on minun silmissäni valovuosien päässä nykyiseen herneaivoiseen, joka toinen minuutti kirkuvaan ja idioottimaisia kommentteja laukovaan pelleen verrattaessa.

Ensimmäisen kauden hyväntahtoinen ja yritteliäs perheenisä-Homer oli myös todella tylsä hahmo. Vaikka nykyinen Homer onnistuu herättämään jopa vihamielisyyttä itseään kohtaan (varsinkin leffassa, hyh), niin se kuitenkin onnistuu pari kertaa jaksossa reväyttämään totaalisesti idioottimaisilla kommenteillaan, toisin kuin sarjan alkutaipaleella, jolloin naurunpurskahdukset olivat todella harvassa.
http://myspace.com/fuckedwithaguitar
Disposable
08.12.2007 13:35:41
Ykköskauden, kun siihen nyt tartuit, yksinkertainen mutta silti hyväntahtoinen ja yritteliäs perheenisä-Homer on minun silmissäni valovuosien päässä nykyiseen herneaivoiseen, joka toinen minuutti kirkuvaan ja idioottimaisia kommentteja laukovaan pelleen verrattaessa. Käytin aiemmin mainitsemaani tapahtumaa esimerkkinä nimenomaan henkilöhahmo(je)n kehitykseen liittyen, en vertaillakseni ensimmäistä kautta kokonaisuutena muihin kausiin. Ykköskausi tuntuu varmasti roskalta, koska siinä vasta haettiin Springfieldin maailmaa ja sen asukkaita, eikä tekijöillä ilmeisesti ollut selvillä, millaista tyyliä tulisi käyttää. Sen vuoksi jaksot ovat paikoin hidastempoisia ja muutenkin "epäsimpsonmaisia" (lähinnä huumorin osalta). Tosin käsikirjoitukset ovat mielestäni siitä huolimatta hyvin tehtyjä, osan jaksoista voisi toteuttaa näytelmänäkin.

No nyt näen miksi olemme aivan eri mieltä Simpsonien nykytasosta: Katsomme sitä eri syistä. Minulle Simpsonit ei ole mikään dramaturginen performanssi, joka herättää syviä tunteita ja antaa ajattelemisen aihetta; minulle Simpsonit ovat viihdettä.
zodoff
08.12.2007 14:35:24 (muokattu 08.12.2007 14:37:26)
No nyt näen miksi olemme aivan eri mieltä Simpsonien nykytasosta: Katsomme sitä eri syistä. Minulle Simpsonit ei ole mikään dramaturginen performanssi, joka herättää syviä tunteita ja antaa ajattelemisen aihetta; minulle Simpsonit ovat viihdettä.

Katso(i)n minäkin Simpsoneita ensisijaisesti viihteen vuoksi, se kaikki mahdollinen syvällisyys oli vain mukava ekstra, jonka ansiosta sarjat kestivät useammankin katselukerran aina lapsuudesta tähän hetkeen. Ongelma on siinä, etten minä koe nykyisten Simpsonien huumoria millään tasolla hauskaksi. Jos puolen tunnin jaksossa on korkeintaan muutama hyvä vitsi ja loput tapahtumat ovat täyttä tuubaa, vika on joko tasossa tai katselijan korvien välissä. Luulen, että vähän molemmissa, koska me kaikki kuitenkin katsomme sarjaa omista näkövinkkeleistämme. Minulle Simpsonit on taantunut ja mennyt siitä, mistä aita on matalin, tarjoten kaiken helposti sulavana huttuna ja pyrkien väkisin naurattamaan ihmisiä. Suorastaan näkee, että "tähän ja tähän väliin tarvitaan joku hauska tapahtuma, no pistetään joku - mitenkäs olisi vaikka tuo Homer? - sanomaan jotain tyhmää ja jäädytetään kuva kuudeksi sekunniksi niin ettei kukaan tee mitään, siis että on niinku kiusallinen hiljaisuus, joo. Sitten vaikka Britney Spears voisi vilahtaa taustalla kolme sekuntia ja sanoa 'Oops I did it again', mut jos me ei saada Spearsia esiintymään niin sitä voi aina imitoida, pitää vaan saada vielä joku muu julkkishahmo ääninäyttelemään Björkin, George Lucasin ja Antonio Banderasin lisäksi tähän yhteen jaksoon. Seuraavaksi Homer voisi alkaa kirkua huomattuaan, että donitsit ovat loppu ja lyödä päänsä johonkin, niin että se alkaa kirkua enemmän ja pyöriä lattialla. Sitten voi tapahtua jotain, ihan mitä tahansa oikeastaan, kaikki käy, jos Simpsonit menisi vaikka etsimään Atlantista tällä kertaa, tai siis donitseja Atlantiksesta? Pitää muistaa laittaa joku naseva huomautus ilmastonmuutoksesta Atlantikseen liittyen ja sanoa, että presidentti on ryppyinen paviaani ja haukkua Foxia, kun me ollaan kuitenkin kapinallinen sarja. Lainataan vielä lopuksi joku sitaatti jostain filosofisesta opuksesta jonka Lisa sanoo, ja Homer sanoo takaisin jotain tyhmää (taas vaiheeksi, mutta toisto on tehokeino ja jatkuva sellainen on superkeino), joka pilaa koko hetken ja naurattaa kaikkia ihan saatanasti, paitsi Lisaa." And then the world exploded.

Näistä on mielipideasioina turha tapella, mutta ihan mukava keskustella ja seurata erilaisia näkökulmia. Lopetin kylläkin jo TV:stä tulevien Simpsonien seuraamisen, joten niitä en voi enää pahemmin kommentoida. Onneksi, eh?

EDIT: Altani löytyy lyhyempi selvitys, nimimerkki Pluton viesti.
Pluto
08.12.2007 14:35:42

Eiköhän se kaikille muillekin ole viihdettä. Tuossa analyysissa varmaankin yritetään vain eritellä sitä, miksi kyseinen kirjoittaja ei viihdy nyky-simpsonien parissa.
Dillon, you son of a bitch!
aivokuolio
08.12.2007 16:49:01
Jepjep. Nykysimpsonien huumori on vaan tosiaan liian yksinkertaista urpoilua noihin vanhempiin jaksoihin verrattuna. Nokkeluus ja sopiva ivallisuus ovat jääneet veke ja nykyään on vaan lähinnä juurikin tuota Homerin idioottimaista kiljuilua ja muita älyttömyyksiä. Harmi että sarjan aikaansaama tuotto on sitä luokkaa ettei tuotantoyhtiöllä ei ole ilmeisesti mitään aikeita pistää sarjaa jäihin. Seinfeld ja Frendit kuopattiin kunniakkaasti niiden ollessa vielä huipulla, mutta Simpsoneiden suhteen se mahdollisuus meni jo noin 10 tuotantokautta sitten.
VIISIKKO.
joulupukk1
09.12.2007 20:34:39
Mitkäs noista tuotantokausista on parhaat, moni on puhunut että ne alkupäät 4-7 on hyviä. Meinasin ton 5 ainakin hommaa, mutta erottuuko mikää noista muista kausista edukseen?
Jormaz
09.12.2007 20:41:53
Onhan se vitonen yksi parhaista. Paha mennä sanomaan. Osta kaikki.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
InYourFace90
09.12.2007 21:29:08
Ostin 6. tuotantokauden. Tästä se kerääminen alkaa.
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)