Aihe: webcamilla laulun + soiton äänitys, huono äänenlaatu
1
adelina_
04.12.2007 22:47:01
Moi!
olen tuolla muilla palstan osioilla kysellyt tästä samasta asiasta, mutta minut ohjattiin tänne kun täällä on kuulemma asiantuntevaa porukkaa ;)

eli tarkoitus olisi äänittää webcameralla laulua + soittoa, mutta tällä hetkellä videoiden äänenlaatu on surkea (taustalla surisee ja ääni kuuluu hyvin hiljaisena). kuva on kuitenkin tosi hyvä, ja kysyisinkin, mitä tälle äänenlaadulle voi tehdä? voinko ostaa jonkun laitteen, mikä tekee webcam videoiden äänestä laadukkaan?

vastatkaa pliis pian, koska menen jo huomenna ostoksille! kiitos :)
Wingel
04.12.2007 23:23:25 (muokattu 04.12.2007 23:24:33)
no tässä nyt pitäisi miettiä että mikä on se taso mitä oikeastaan haetaan.
Jokatapuksessa erillinen mikki pitää hankkia, luultavasti jonkinnäköinen äänikorttikin. Jos yhdellämikillä laulu+soitto niin menisin itse varmaankin johonkin laajakalvoiseen ja sitten vaa säädellää asemointia.
Äänikortti riippunee siitä haluatko laajennusvaraa. Jos et halua niin joku halpis sisäinen äänikortti kelvannee, mutta jos halunee laajennusvaraa niin joku laadukkaampi ulkoinen kortti oisi ehkä poikaa.

Tässä vaan minun ideoitani. Mittään tarkkoja malleja en ala luettelemaan sillä kysymys on niin laaja etten pysty tyhjentävästi vastaamaan
Anarkiapurilainen
06.12.2007 00:01:21

Miten ois tällainen: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc440_usb.htm

Suoraan tietokoneen USB-liitäntään kytkettävä laajakalvoinen konkkamikki, hintaa huimat 59 euroa. Laajennettavuus on täysi nolla, mutta äänenlaatu lienee aika hyvä hintaisekseen ja voisi tuohon käyttöön olla näppärä (muut konkat vaatisivat phantomia antavan etuasteen oston). Samsonilla taisi olla joku vastaava viritys olemassa. Ns. podcasting-käyttöön tarkoitettuja paketteja kannattaa myös katsastella.
Wingel
13.12.2007 00:28:11
no siis ton kanssa ainaski äänenlaadun paraneminen verrattuna webcameran mikkiin niin ois uskoakseni oikeastaan huikaiseva. se sitten että onko se laatu itsessään vielä hyvä on aika suhteellista. mutta jos riittää niin turha sitä alkaa vaikeemmin hifistellä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)