Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line 6 Edit ja suomaisten kitaristien soundit
1
Dr.Groove
25.09.2004 17:14:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt jonkun kuukauden Line 6 Edit-softaa (ja juuri postasin laitearvion arvosteluihin: kyseessä siis PODin ja Vettan soundien softaeditori).
 
Onko täällä ko. softan muita käyttäjiä ja oletteko mallintaneet suomalaisten kitaristien soundeja?
En pikaisella haulla löytänyt kuin yhden (Children of Bodom) noiden soundin Line 6:n soundikirjastosta (http://customtone.com).
 
Olisi hyvä vähän mallintaa kotimaan kitaroundimaailmaa ;-)
 
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
-Cale
04.12.2007 13:02:14 (muokattu 04.12.2007 13:37:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla olisi muutama kysymys koskien tuota Edit -softaa:
 
Latasin Edit -ohjelman sekä Line 6 Monkeyn. Edit ilmoittaa erroria käynnistäessä "App failed to start, caught exception while launching." Mistä kiikastaa?
 
Sitten Monkeyn kanssa otettaessa yhteyttä Line 6:n serveriin ei valikossa ole ollenkaan Pod 2:sta, eli onko kyseinen ohjelma edes yhteensopiva tuon laitteen kanssa?
 
Edit: Jahas jahas, nyt toimii kun latasin tuon vanhemman version.
 
M1kko
04.12.2007 14:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy podxt live ja custotonesta oon soundeja lataillu. Ongelmaksi olen kuitenkin havainnut sen, että suurin osa soundeista jotka lataan, kuulostavat omilla vehkeillä ihan kuralta. Tietyt perusteet sieltä oppii säätämiseen, mutta koska sinulla on aina omanlainen kitara(mikit, elektroniikka jne), vahvistin(tämä vaikuttaa eniten) ja muu tekniikka niin noi soundit on lähes aina hyvin "sinnepäin" säädöissä. Itse käytän noita lähinnä perustana esim. jonkun artistin soundille. Muokkaamaan joutuu kyllä mutta onneks tuo line6 edit on ihan näppärä softa.
 
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
-Cale
15.08.2011 19:30:29 (muokattu 15.08.2011 21:25:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Eipä mitään enää.
 
Decadetroll
15.08.2011 19:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M1kko: Täältä löytyy podxt live ja custotonesta oon soundeja lataillu. Ongelmaksi olen kuitenkin havainnut sen, että suurin osa soundeista jotka lataan, kuulostavat omilla vehkeillä ihan kuralta. Tietyt perusteet sieltä oppii säätämiseen, mutta koska sinulla on aina omanlainen kitara(mikit, elektroniikka jne), vahvistin(tämä vaikuttaa eniten) ja muu tekniikka niin noi soundit on lähes aina hyvin "sinnepäin" säädöissä. Itse käytän noita lähinnä perustana esim. jonkun artistin soundille. Muokkaamaan joutuu kyllä mutta onneks tuo line6 edit on ihan näppärä softa.
 
Juurikin näin. Itse hankin tuossa x3 liven ja siihen olen pari tonea lataillut.. Ihan ok cleaneja on löytynyt pari, mutta säröjutut on yleensä ihan kauheita, jos ei niitä mitenkään muokkaa. Esim. löysin Dream Theaterin the count of tuscanyn soolosaundin ja ihan mehuissani sen tietty latasin.. No eihän se nyt sitten ollut lähelläkään sitä oikeata saundia, säröä ns. vitusti (eli täysillä), kompuraa ja boostia siihen vielä lisäksi ja voila! saat aikaan surinaa. Eli parempia juttuja on tullut kun on itse ruuvaillut pikkuhiljaa noita ja opetellut oikeasti käyttämään tuota. On kuitenkin loppupeleissä melko paljon säädettävää kun alkaa kunnolla tekemään.
 
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
Grugi
15.08.2011 20:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Juurikin näin. Itse hankin tuossa x3 liven ja siihen olen pari tonea lataillut.. Ihan ok cleaneja on löytynyt pari, mutta säröjutut on yleensä ihan kauheita, jos ei niitä mitenkään muokkaa. Esim. löysin Dream Theaterin the count of tuscanyn soolosaundin ja ihan mehuissani sen tietty latasin.. No eihän se nyt sitten ollut lähelläkään sitä oikeata saundia, säröä ns. vitusti (eli täysillä), kompuraa ja boostia siihen vielä lisäksi ja voila! saat aikaan surinaa. Eli parempia juttuja on tullut kun on itse ruuvaillut pikkuhiljaa noita ja opetellut oikeasti käyttämään tuota. On kuitenkin loppupeleissä melko paljon säädettävää kun alkaa kunnolla tekemään.
 
Aina pitää muistaa että kun porukat noita presettejä tekee niin lopputulokseen vaikuttaa kitara ja sen mikit joten turha on odottaakkaan että sieltä ihan prikuulleen samaa soundia löytyy. Parhaiten saa kun itse tekee ja vaikka googlella vähän hakee noita vahvistin asetuksia kyiseselle artistille.
 
Täältä löytyy aika paljon vahvistin puolen asetuksia joita sitten vaan rohkeasti kokeilemaan omalla kalustolla.
 
http://www.ultimate-guitar.com/foru … howthread.php?t=294480&page=1&pp=20
 
SDMF
DirtyFingers
15.08.2011 20:27:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaan liittyen...missä paikassa olisi HYVIÄ Pod HD 500:n patcheja?
 
Come with me for fun in my buggy
Decadetroll
16.08.2011 06:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Aina pitää muistaa että kun porukat noita presettejä tekee niin lopputulokseen vaikuttaa kitara ja sen mikit joten turha on odottaakkaan että sieltä ihan prikuulleen samaa soundia löytyy. Parhaiten saa kun itse tekee ja vaikka googlella vähän hakee noita vahvistin asetuksia kyiseselle artistille.
 
Tottahan toki. Tulee vaan mieleen, että monenkohan laitteistolla kuulostaa oikeasti john petruccilta jos pistetään powerball-mallinnos päälle, säröt täysille, midlet nollaan bassot ja treblet täysille ja sitte siihen vielä nakataan kompura, boosti ja hitonmoinen dilsa päälle. :)
 
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
WanhaWetäjä
17.08.2011 12:11:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: Asiaan liittyen...missä paikassa olisi HYVIÄ Pod HD 500:n patcheja?
 
En tiedä hyvistä...aika hyviä demoja tuo kaveri on ainakin tehnyt http://www.glenndelaune.com/Patch%20Download%20Area.htm
 
Ei oo POD nyt koneeseen kytketteynä eli ei pysty sanoon...täytyy testata ;-)
 
http://www.google.com/search?client … pod+hd500+patches&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Aiheesta löytyy pirusti tarinaa ja kai tuolta joitain käyttökelposia patchejakin löytyy jos jaksaa tutkailla.
 
Itse topicciin...Vettasta ei ole kokemusta ja en oikeen ymmärrä miksi pitäis kopioida joidenkin(=kenen?) saundeja, noin ylipäätään? Eikö se riitä että tekee/löytää sellasen saundin mitä etsii?
 
Itse koen omien patchien teon paljon mielekkäämmäksi kuin toisten tekemien
kopsaamisen, ei sillä että jos löytää jonkun oikeen hyvän ja itselle sopivan niin
mikä ettei, aihiokin riittää, sitähän voi sitten muokata mielin määrin...
vaan siinä on se ongelma että kaikilla on aivan erilaiset systeemit millä noita tehdään, tärkeimpänä kitarat/mikit, joten se mikä ehkä tekijällä toimiikin loistavasti niin ei toimi välttämättä monellakaan lataajalla...eli muuttujia on paljon, kuuntelusta alkaen, tärkeintä eli itse soittajaa unohtamatta ;-)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «