Aihe: Minkälaisia kamoja suosittelette?
1
Kodou
03.12.2007 23:50:19
Bassoksi varmaan kannattaa valita se mikä itelle parhaalta tuntuu. Käyt vaan rohkeesti kokeilemassa mikä tuntuu hyvälle ja kuulostaa hyvältä. Kamojen kanssa on vähän kinkkisempi juttu. Millasella budjetilla noin suurinpiirtein meinaat päivitellä? Rockkiin suosittelen ampeggia jos rahat ja selkä riittää :)
Valkyrian
04.12.2007 19:01:30
budjetti liikuskelee siinä kahdeksasta sadasta eurosta alaspäin, kovasti pitäisi hankkia kaikenlaista muutakin tilpehööriä. Pitänee käydä koeajamassa jokunen basso lähikaupoissa. En kyllä oikeen tiedä mitä tekis ton kajarin kanssa...
Kodou
04.12.2007 19:35:23
Kannattaa sitten priorisoida mikä on tärkein juttu tällä hetkellä. Tuntuu melko uskomattomalta jos ei 250w riitä bändisoittoon, tosin itellä ei ashdowneista tai ebs:sistä juuri kokemusta ole. Aikoinaan mulla oli 120w combo käytössä ja sekin kuului jotenkuten kovan rumpalin ja kitaristin alta. Kuinka kovaa te oikein soitatte?

Itse luultavasti pistäisin nuo myyntiin ja ostaisin tarpeeksi tehoja ettei tarvitse pelätä kuuluuko/hajoaako kamat. Näin minä tekisin, muilla lienee varmasti parempia keinoja tuohon ongelmaan. Kaipa se kaiutinpinta-alan lisäys jotain auttaisi.
Valkyrian
04.12.2007 21:41:40
Kyse ei välttämättä ole niinkään siitä että soitetaan lujaa, soittotila on vaan niin pieni ja akustiikka surkea että ääni puuroutuu ja pahasti. Lisäksi vieressä soittavalla kitaristilla on Hiwattin putkivahvistin jostain seitkytluvun paikkeilta (enkä uskalla edes arvailla kuinka tehokas) ja autotallinoven kokoinen kaiutin. Soitan myös toisen bändin kanssa jonka kämpillä akustiikka on selvästi parempi eikä äänet juurikaan sekoitu.. ja silloin nykyisen setin tehot riittää mainiosti

Olen myös jonkin aikaa epäillyt että matalien bassomurinoiden hukkuminen johtuu osin siitä että käyttämäni Warwick on varustettu passiivisilla mikeillä. Taas on hyvä muistaa että en tosiaan tiedä soittamiseen liittyvästä teknologiasta saati mikkien passiivisuudesta/aktiivisuudesta juuri mitään joten kyselen tyhmiä ihan tarkoituksella.

Mutta nyt rupesi kiinnostamaan noi Ampegin laitteet kun niiden nettisivua selailin. Osaatteko suositella jotain mallia erityisesti?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)