jukpel 30.11.2007 15:35:20 | |
---|
Wah wahin hankinta on edessä. Kaipaisin kokemuksia Morleyn vaakkujista. Itseäni ko. pedaaleissa viehättää true bypass, tukeva ja rahinaton rakenne. Keksiikö joku, mikä niissä ei toimi esim. verrattuna Dunlopin vaakkuihin. Lähinnä perusmallit Classic Wah CLW ja Power wah PWO kiinnostaisi. "Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race |
Fortune 30.11.2007 16:10:19 | |
---|
Morleyn waheissa ei ole itselläni toiminnallisesti ollut mitään valittamista (olen omistanut muistaakseni kolme erilaista, vol/wahin ja pari erilaista normiwahia), mutta soundi ei ole samanlainen kuin perinteisemmissä Dunlopeissa ja Voxeissa ja ennen kaikkea polkutuntuman kolhoudesta en koskaan oppinut pitämään. Soundi sopii parhaiten mielestäni modernimpaan äänimaailmaan ja särömaailmassa nuo waakut toimivat hienosti. Rahinattomuus on plussaa rakenteellisesti, mutta koko on varsin ikävä pedaalilautaan sijoitettaessa, Morleyt kun tuppaavat syömään melkein kahden Dunlopin tilan sivusuunnassa. Eli jos tykkää polkimen tuntumasta ja soundista, niin ei niiden kanssa kättään kakkaan iske. |
Hipelius 30.11.2007 19:25:36 | |
---|
Devin Townsend käyttää Morleyn wahia ja hyvältä kuulostaa mun makuuni. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
superfly 30.11.2007 19:32:07 | |
---|
Morleylla on aika monta mallia ei kai niistä mitään yhtä totuutta kukaan pysty sanomaan. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
bfoc 02.12.2007 02:21:41 | |
---|
Itse petyin siihen PWAII:n. Ei rahissut mutta eipä tehnyt mun makuun paljon muutakaan, elikkä kaistan filtteröinti oli pikemminkin lievää korostamista kun kunnon vaakkua. Vaihdoin Ibanezin WD7:n ja siitä tykkään kovasti ainakin modernimpiin mökiin. Jos vintageosastolle pitäis mennä, ottaisin sen perus Craikkarin silläkin uhalla että aina puolen miljoonan polkaisun jälkeen sen potikan saa vaihtaa. VOX olisi toinen vaihtoehto mutta jotenkin siinäkin efekti on mun korvaan liian mieto. En nyt tietenkään tarkoita että Morley tai VOX haisisi, varmaan on enepi käyttäjässä vika. Ei vaan jaksa väännellä EQ:ita muista värkeistä josko lähtisivät pelaamaan vaan mielummin käyttää polkusimia jotka istuu perussäätöihin helpommin. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
kid ego 02.12.2007 02:25:49 | |
---|
Mä valitsin Morleyn Bad Horsie II -wahin parista syystä. - Ensimmäinen oli kytkimettömyys, eli pedaali menee päälle poljettaessa. Eipä tarvitse polkaista sitä erikseen päälle tai pois, ja kun mulla ei ole tarvetta jättää poljinta tiettyyn asentoon riehuakseni ympäri lavaa, tämä on passeli näin. - Toinen syy oli poljettavuus. Diggaan sitä isohkoa pedaalia jalkani alla, ja mikä parasta, siinä on aika pitkä liikkumavara. Cry Babya testatessani mua ärsytti todella niukka vara. Soundiin en kummemmin puutu. Itse pidän, joku muu ei pidä. Mutta mä en hirveästi vaatimuksia soundillisesti yleensäkään aseta. "Hi! My name is Ronald! And your name is DOUCHEBAG!" |
1976 02.12.2007 06:42:12 | |
---|
Mä valitsin Morleyn Bad Horsie II -wahin parista syystä.... Mitä bändikämpällä olen noita kuullut ~6kk rinnakkain, niin Morleyn bad horsie II on vähän steriilin kuuloinen verrattuna Dunlopin perus wahiin. Ehkä ajaa asiansa nopeissa heavyhommissa, mutta vähän rauhallisempaan fiilistelyyn ottaisin jonkun muun. |
BaldieFarman 02.12.2007 14:19:07 | |
---|
Power Wah/Volume on itselläni ja olen tyytyväinen. Optinen tekniikka ja todella jykevä rakenne ovat ehdottoman hyviä puolia. Komppaan edellisiä siinä, että sopii ennen kaikkea särön kanssa käytettäväksi ja vähän rankempaan/tiukempaan menoon... Cleanien kanssa sellanen pehmeä funkahtava meininki ei sillä mielestäni oikein taitu... No eipä ole kyllä omalla kohdalla tarvettakaan:) Eli riippuu mihin soundimaailmaan sitä haet... Mutta siis lopputulemana voin sanoa että todella priima kamaa tuo morley tekee! Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Sälski 02.12.2007 15:11:52 | |
---|
Power Wah/Volume on itselläni ja olen tyytyväinen. Optinen tekniikka ja todella jykevä rakenne ovat ehdottoman hyviä puolia. Komppaan edellisiä siinä, että sopii ennen kaikkea särön kanssa käytettäväksi ja vähän rankempaan/tiukempaan menoon... Cleanien kanssa sellanen pehmeä funkahtava meininki ei sillä mielestäni oikein taitu... No eipä ole kyllä omalla kohdalla tarvettakaan:) Eli riippuu mihin soundimaailmaan sitä haet... Mutta siis lopputulemana voin sanoa että todella priima kamaa tuo morley tekee! No pentele, itse olen hankkimassa wahia ja pitäis molempiin hommiin taittua. Niin nopeisiin heavy mittelyihin kuin rauhallisempaankin menoon. Onko wahia kun sopii molempiin hommiin? tuo Dimen crybaby from hell voisi olla mutta aika suolanen hinta.. Ps. ja sori että lainaan :I Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
Fortune 02.12.2007 17:22:17 | |
---|
No pentele, itse olen hankkimassa wahia ja pitäis molempiin hommiin taittua. Niin nopeisiin heavy mittelyihin kuin rauhallisempaankin menoon. Onko wahia kun sopii molempiin hommiin? tuo Dimen crybaby from hell voisi olla mutta aika suolanen hinta.. Ps. ja sori että lainaan :I Ehkä jokin eri moodeilla varustettu wah voisi olla ratkaisu? Tech21 Killer Wail tai Bossin PW-10? |
ahvenonkala 02.12.2007 17:59:58 | |
---|
Mulla on joku perus Morley, oisko PWAII, empä ole nyt aivan sata varma. Enivei, olen tykännyt paria seikkaa lukuun ottamatta. Ensimmäinen miinus olisi tuo napikka mistä se polkaistaan päälle. 46 numeroisella, kova ja leveä pohjaisella kengällä on aika vaikea osua sinne pedaalien väliin vieläpä niin että sen aparaatin onnistuu saamaan päälle. No, olen oppinut elämään tämän seikan kanssa. Dunlopilla tämä efektin on/off kytkentä oli toteutettu mielestäni ainoalla järkevällä tavalla. Toinen huomautettava seikka olisi volumetason nousu. On lähes raivostuttava veivata kitaraa pienemmälle aina kun polkaisee wahin päälle. Kikkaile siinä sitten ettei äänenpaine peitä koko muuta kokoonpanoa. Dunlopilla minulla ei myöskään ollut tätä ongelmaa, mutta tämänkin kanssa olen oppinut elämään. Ratkaiseva tekijä minkä takia valitsin sitten loppujen lopuksi Morleyn oli tuo "toimintasäde", dunlopilla oli minusta liian rajattua ja kapeaa tuo vaakkuminen kun Morleyllä sain molempiin päihin lisää tilaa ja ääntä. - Alko - Tarvitset vain tekosyyn |
tommijk 02.12.2007 18:34:40 | |
---|
Itellä on bad horsie 1 joka sopii omiin tarpeisiin hyvin. Soundi on aika moderni ja puhtaat ei kuulosta niin hyvältä, mutta särösoundi laulaa iloisesti. Yks kokeilemisen arvoinen on myös morleyn mark tremonti signature wah, jonka sanotaan olevan lähempänä perinteisiä voxin ja dunlopin waheja, mutta jossa on kaikki morleyn hyvät ominaisuudet optisine tekniikoineen. |
Rämppy 02.12.2007 19:37:50 (muokattu 02.12.2007 19:47:10) | |
---|
Nyt tulee aika vanhaa muistelua. Mulla oli 90-luvun lopulla Morleyn PVW Volume/Wah sekä vähän myöhemmin NSW switchless wah. Molemmat oli rakenteeltaan hyviä, paitsi että ensin mainitussa polkumekanismi piti kiusallisen äänekästä narinaa. Rasvat ja öljyt eivät auttaneet, mutta ongelma poistui vaihtamalla spedu uuteen takuun piikkiin. Jälkimmäisestä eli switchless wahista tykkäsin enemmän. Se, että poljin on välittömästi käyttövalmis ilman kytkimen painallusta, on isompi asia kuin kokeilematta ehkä arvaakaan. Alentaa wahin käyttökynnystä, mistä soittokaverit tai yleisö ei ehkä välttämättä tykkää. Toisaalta pedaalia ei voi jättää tiettyyn tone-asentoon, mitä jotkut harrastaa. Molemmat Morleyt olivat häiriöttömiä eivätkä syöneet signaalia. Laatupelejä. Kuitenkaan soundi ei ollut lopulta mun makuun. Efekti ei ollut kummassakaan Morleyssä retrohenkisen laaja WÄY, vaan kapeampi ja pumppaavampi WOAH. Parhaimmillaan molemmat olivat kovalla gainilla soitettaessa, funk-wäksytystä komppikitaraan näillä ei oikein irronnut. Näiden kokemusten perusteella suosittelisin retrohenkisille mieluummin jotain Dunlopia, Voxia tai jotain kallista putiikkipoljinta, mutta esim. raskaamman musan soittajille Morley voi olla just hyvä. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Sälski 02.12.2007 20:13:45 | |
---|
Ehkä jokin eri moodeilla varustettu wah voisi olla ratkaisu? Tech21 Killer Wail tai Bossin PW-10? njääh.. aika kalmanen hinta noissa. mitä jos ostaisi ihan perus voxin tai dunlopin ja itte alkois modaamaan? multa kyllä löytyy ainakin 10 peukaloa keskeltä kämmentä että en tiiä viittiskö sitä mennä sorkkimaan. saako wahia alle 160e missä on tuo true bypass jo valmiiksi? noita morleyta löytyy mutta en ole modernin soundin miehiä.. onko jollain hyviä kokemuksia tuosta crybaby from hellistä? olen kuullut että RHCPeen john frusciante noita käyttäisi että luulisi että kevyempään menoon taittuu. Ps. sori lainaan lisää :I:I Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
Mulla on dunlopin classic. Omasta mielestä hiukan liian honottava. Oisko jollain vertailupohjaa 535Q:hun eroaako kuinka toisistaan. Oma pedaalini rohisee heti uutuuttaan joten palautan sen pikimmiten. Arveluttaa vaan vaihtaisko saman tien tohon 535Q:hun |
wiggy 04.12.2007 00:11:10 | |
---|
onko jollain hyviä kokemuksia tuosta crybaby from hellistä? Ite vaihdoin Morleyn Wah/Volumen Crybaby from Helliin. Tykkäsin Morleyn rakenteesta ja toiminnasta enemmän, mutta Dimewahissa on paremmat soundit. Nuppeja säätämällä siitä saa sellaisen Morleymaisen laimean soundin, mutta myös paljon paljon muuta ja parempaa. |
Joees 04.12.2007 00:24:47 | |
---|
Teesen wahit ajaa asiansa kovemmassa menossa kuin herkemmässäkin kamassa. Hintaa on ehkä, mutta nyyh ja kyynel. Ajaa asiansa paremmin kuin moni muu. Tosin jos haluaa wahin jota ei aina erikseen tarvi kytkeä päälle niin poissa laskuista ovat nämä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Fortune 04.12.2007 10:21:00 | |
---|
njääh.. aika kalmanen hinta noissa. mitä jos ostaisi ihan perus voxin tai dunlopin ja itte alkois modaamaan? multa kyllä löytyy ainakin 10 peukaloa keskeltä kämmentä että en tiiä viittiskö sitä mennä sorkkimaan. saako wahia alle 160e missä on tuo true bypass jo valmiiksi? noita morleyta löytyy mutta en ole modernin soundin miehiä.. onko jollain hyviä kokemuksia tuosta crybaby from hellistä? olen kuullut että RHCPeen john frusciante noita käyttäisi että luulisi että kevyempään menoon taittuu. Ps. sori lainaan lisää :I:I Killer Wailia pyörii satasen pintaan käytettynä aika ajoin, joten jos ei ole kiire, niin suosittelen kyttäilemään käytettyjen markkinoita. Modaamisesta: itsellänikin peukalot ovat ihan missä sattuu, mutta onnistuin tuskallisen ähertämisen ja kolvaamisen tuloksena tekemään perus-Dunlopistani varsin makean pelin. Modasin siihen true bypassin, vaihdoin kelan punaisen Faseliin, potikaksi tuli Blackpotin wah-potikka, poistin bufferoinnin ja testailin erilaisia vastus- ja kondensaattoriarvoja tämän sivuston vinkkien mukaan: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm Nyt olen tyytyväinen, wahin soundi on juuri oikeanlainen makea "wauoahh" ja värkki ei syötä soundia. |
Mikaelo 04.12.2007 11:27:08 | |
---|
Itellä on bad horsie 1 joka sopii omiin tarpeisiin hyvin. Soundi on aika moderni ja puhtaat ei kuulosta niin hyvältä, mutta särösoundi laulaa iloisesti. Kyllä ne kliinitkin ihan mukavasti laulaa, kunhan ei polje ihan samaan tyyliin kuin säröllä soittaessa. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |