Aihe: Midistä wav/mp3 muotoon?
1
Volcom
02.12.2007 16:31:52
Jou, tuota, eli on itselle tullut omiin biiseihin guitarpro:lla kyhättyä noita rumpu-/bassoraitoja. GP:llähän saa raidat ulos nätisti midi-muodossa, mutta äänitysohjelmathan ei ko. muotoa tue. Näin äänityshommista pihalla olevana haluiasin tietää, että onnistuuko midistä wav/mp3 muotoon mitenkään?
iron10
02.12.2007 18:47:39
Itse kanssa etsiskelin keinoa tolkuttoman pitkään kunnes löysin yhdestä Mikserin keskustelufoorumin aiheesta hyvin neuvotun keinon.

Hommaa WinAmp. Itse käytän versiota 3.03, muuntaminen varmaan toimii myös uusimmillakin winampeille. Menettele näin:

Preferences => Plug-ins => Input => NullsofMidiPlayer => sen asetuksista directmusic/microsoft Synthesizer (with output) => Takaisin Preferences => Plug-ins => Output Nullsoft Disk Writer sieltä saa sitten valittua hakemiston ja laatua ym. => Close.
Kiitoksia muuten tästä Mikserin 'rawhead':lle. Tässä vielä linkki alkuperäiseen viestiketjuun: http://www.mikseri.net/forum/thread.php/?id=151618

Kun olet tehnyt nämä soitat sen midi-kappaleen sillä WinAmpilla. Wav-versio tulee sitten siihen kansioon mihin olet laittanut sen sieltä asetuksista.

Jos taas haluat kappaleesta Mp3-version lataa CDex. Linkki:http://cdexos.sourceforge.net/?q=download

Se on hyvin helppokäyttöinen ja sillä eri laatuisia (esim. 128 kbs, 192 kbs) Mp3-versioita kappaleista.

Jospa näillä pääset alkuun :D
Pelsi
03.12.2007 01:40:38
Itse kanssa etsiskelin keinoa tolkuttoman pitkään kunnes löysin yhdestä Mikserin keskustelufoorumin aiheesta hyvin neuvotun keinon.

Hommaa WinAmp. Itse käytän versiota 3.03, muuntaminen varmaan toimii myös uusimmillakin winampeille. Menettele näin:

Preferences => Plug-ins => Input => NullsofMidiPlayer => sen asetuksista directmusic/microsoft Synthesizer (with output) => Takaisin Preferences => Plug-ins => Output Nullsoft Disk Writer sieltä saa sitten valittua hakemiston ja laatua ym. => Close.
Kiitoksia muuten tästä Mikserin 'rawhead':lle. Tässä vielä linkki alkuperäiseen viestiketjuun: http://www.mikseri.net/forum/thread.php/?id=151618

Kun olet tehnyt nämä soitat sen midi-kappaleen sillä WinAmpilla. Wav-versio tulee sitten siihen kansioon mihin olet laittanut sen sieltä asetuksista.

Sivuhuomautus: Samalla tavallahan saa myös joidenkin trackereiden käyttämiä .xm-tiedostoja muunnettua waveiksi. Tai ylipäätään kaikkea, mitä vain WinAmp suostuu soittamaan.
| >-)))>
Volcom
03.12.2007 21:42:48
winamp toimii tuossa hommassa oikein hyvin, kiitoksia tästä neuvosta!
klapiton
01.04.2008 08:21:56
Ongelmana olisi,että mites tuo cdex oikein toimii?Latasin sen ,mutta ei vaan onnistu muuttaa mp3:ksi.Käytän moduulina rolandin sound canvasia.
lxi
01.04.2008 15:29:26
Ongelmana olisi,että mites tuo cdex oikein toimii?Latasin sen ,mutta ei vaan onnistu muuttaa mp3:ksi.Käytän moduulina rolandin sound canvasia.

Mitä muuttaa? Ei CDex syö MIDIä, renderöi se ensin WAViksi jollain sopivalla työkalulla ja konvertoi sitten WAV -> MP3 CDexillä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
iron10
02.04.2008 18:42:51
Mitä muuttaa? Ei CDex syö MIDIä, renderöi se ensin WAViksi jollain sopivalla työkalulla ja konvertoi sitten WAV -> MP3 CDexillä.

Jep, se onnistuu sieltä convert kohdasta (convert Wav files to compressed audio files) ja muista että se muutettava kappale täytyy klikata valituksi. Joskus itse menin tuossa sekaisin.
--Tomppa--
23.05.2008 17:00:22 (muokattu 23.05.2008 19:53:32)
- Ei mitään -
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)