Larmer 02.12.2007 21:43:24 | |
---|
Päivää Heitin bassoni huoltoon ja yksi ongelmista oli tuolla hetkellä, että tämänhetkinen satula ei ollut kiinni missään. Sain soiton paikalliselta huoltajalta, jonka mukaan satula on liian pieni kyseiseen bassoon, joten uusi saatava tilalle. Käsintehtynä tämä maksaisi liikaa häneltä, löytyykö kaupungin liikkeistä kenties satuloita jotka menevät heittämällä kiinni, ilman suurempaa hiomista? Vai teettäisikö joku Helsingin suunnalla uuden edulliseen hintaan? Luulisin tuon leveyden olevan sen 38,5milliä, mikä yleensä nelikielissä. Katselin thomanin kautta seuraavaa: http://www.thomann.de/fi/warwick_just_a_nut_4_string_385mm.htm Näyttäis vastaava maksavan lähemmäs 38 euroa musamaailmasta. Kehtaiskohan meilata samantien Spectorille ja kysellä heidän kautta? Basso tosiaan Spectorin, mutta malli 80-luvun loppupuolelta. Tattista Hieman tanakka yksilö |
Hannu A 02.12.2007 21:53:03 | |
---|
Itse juuri vähän aikaa sitten satulaa omaan 5-kieliseen metsästäneenä sanoisin että valmista ei välttämättä saa mistään. Tosin 4-kieliseen voi olla helpompaa... Mä päädyin tekemään lopulta itse. Levytukusta löytyi sopivan iso luinen aihio mistä hioin sitten puolet pois (karkealla hiomapaperilla) ja tein kielille urat rautasahan terällä ja vanhoilla kielillä hiomalla. hintaa tuli (jos ei työtä laske) 3,70 euroa. Muovinen aihio olis maksanut f-musiikissa 10 euroa, niin en siihen kehdannut lähteä kun olis joutunut sitäkin työstämään joka tapauksessa. Kannattanee ottaa skeba kainaloon, kipaista kaikki kaupat läpi ja sovittaa löytyykö suoraan hyllystä. Jos ei löydy ja työ ei pelota, kannattaa ainakin kokeilla ite. Basisti Jumalan armosta |
Muovinen aihio olis maksanut f-musiikissa 10 euroa. Täh?! Itse kesällä yhteen bassoon etsin uutta satulaa ja Kuopion musiikista sain muovisen aihion 80sentillä. Ei taida olla huhupuheita että kaikki on siellä etelässä kalliimpaa |
Larmer 02.12.2007 23:23:36 | |
---|
Tosiaan. Liikkeet voisin käydä läpi. Funtsin vain, että otanko basson ulos kesken huollon, kun tietääkseni enään tuo satula ja kielet puuttuu paikoiltaan. Jotain puuhaa saisin hetkeksi, jos työstäisin satulan oma-aloitteisesti. Mitä ainetta suositte tuohon satulan kiinnittämiseen? Hieman tanakka yksilö |
Sir Härö 02.12.2007 23:36:00 | |
---|
Itse olen ostanut perus satuloita musaliikkeestä ja itse hiekkapaperilla sorvannut sopiviksi. |
fox 03.12.2007 02:26:37 | |
---|
Mitä ainetta suositte tuohon satulan kiinnittämiseen? Ei sitä ainakaan kannata millään "Kissalan poikien mahtiliimalla" kiinnittää, koskapa satula saattaa syystä tai toisesta myöhemminkin vaihtoon mennä.. ;) Yleensähän se pysyy vallan mainiosti kielten paineella paikoillaan, tai siis pitäisi pysyä.. Pari tippaa kontakti- tai jopa pikaliimaa riittää mainiosti. Koskapa olen "oldskool" soitintrimmaaja, niin jopa rohkenen suosittaa messinkisatulaa.. oli muinoin vallan kovassa "maineessa".. SP-elektroniikasta on ainakin 4-kieliseen saanut moisia. Toki luusatula on perinteinen, ja kun itse tekee, niin saa mieleisen. |
pardy 03.12.2007 03:14:24 | |
---|
Toki luusatula on perinteinen, ja kun itse tekee, niin saa mieleisen. Useammin kylläkin sellaisen kuin sattuu tulemaan. |
Goswin 03.12.2007 18:31:22 | |
---|
Foxi raattaa asiaa. Plussaa pukkaa. |
Larmer 04.12.2007 18:19:45 | |
---|
Tänään kävin Musamaailmasta hakemassa kaksi kappaletta grafiittisatuloita, näissä 'urat' valmiina (onneksi). Hintakaan ei tuonut väkivaltaisia ajatuksia pinnalle, 3.50€ kappale. Muutaman pyöräytyksen sai lyödä hiekkapaperilla A-kielen uraan, E-kieltä työstin noin 5min, toisaalta pieni vaiva hintaa nähden. Satulan mitat tosiaan menivät heittämällä kiinni, enkä raaskinut alkaa liiman kanssa leikkimään, sillä nuo kielet näyttävät pitävän satulan hyvin paikoillaan. Tattista Hieman tanakka yksilö |
Coprobasso 05.12.2007 08:11:42 | |
---|
Vaihdoin jatsarikopiooni satulan BEAD-kieliä varten. Amerikoista tilasin "Stew-mac"iltä Tusq-aihion, kaiversin linkkarin viilalla ja puukolla yhtenä iltana mittaan ja naputtelin varoen uraansa, ilman liimaa. Mulle jäi toinen aihio käyttämättä... oisit saanu Porvoosta. :D ..jos oisin enää löytäny sitä tästä romukasasta... |