rajajoki 15.05.2007 08:48:46 | |
---|
Jotta ettei edelleenkään yhtään turhaa uutta topikkia niin.. Mun tarkotus olis ostaa studiokuulokkeet, laulajan ja rumpalin näkökulmaan , et pitäis tietenkin olla suljetut ja miellyttävät korvissa, lueskelin noita ja sain jonkinnahkoisen käsityksen että Beyerin DT770 olisivat tuossa lajissaan erityisen hyvät, laittakaa parempia malleja jos löytyy.. painotan hinta&laatua, mutta alle 300eeroo kummiskin. piiskaa sydäntalvella! |
mosse-pentti 30.11.2007 17:21:13 | |
---|
Mietin noiden Beyerdynamic dt 770m -luurien ostamista. Katsoin beyerin sivuilta, että puristaa päätä melkeen kaksi kertaa enemmän kuin dt770 pro -malli. Eli pytyykö noilla tekemään pitkiä ssssioita, vai alkaako päätä puristamaan? |
Nitrodelay 30.11.2007 19:28:56 | |
---|
Hyvät luurit sekä rumpalille, että laulajalle on AKG K271:t. Käytän itse niitä kumpaankin. Noissa on pitkä piuha, joka toimii rumpaleilla hyvin. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
juhajuha 30.11.2007 20:52:15 | |
---|
AKG K240 monitorit ovat meikäläisen luottokamaa...en tiedä ovatko optimaaliset mutta mä olen oppinut tekemään niillä. Yhteistyössä Yamahan aktiivimonitorien kanssa toimii erinomaisesti tarkastusominaisuudessa. Ostaisin heti uudet jos vanhat hajois! |
axelsson 30.11.2007 21:23:45 | |
---|
AKG K240 monitorit ovat meikäläisen luottokamaa...en tiedä ovatko optimaaliset mutta mä olen oppinut tekemään niillä. Yhteistyössä Yamahan aktiivimonitorien kanssa toimii erinomaisesti tarkastusominaisuudessa. Ostaisin heti uudet jos vanhat hajois! Voib olla vaikeeta kun ei niitä tehdä enää. |
HK 01.12.2007 04:45:15 (muokattu 01.12.2007 04:47:26) | |
---|
Ei varmaan sitä ihan sinun omaa mäkkiäkään enää. Eiköhän AKG:ltä löydy vastaava luuri. Peltikorva puupäässä. |
ITTAM 01.12.2007 05:46:00 | |
---|
|
axelsson 01.12.2007 11:14:44 | |
---|
Eiköhän AKG:ltä löydy vastaava luuri. Eipä löydy. Et kyllä ole ainut joka ihmettelee miksi AGK lopettaa standardin ja ihan OK kuulokkeiden valmistuksen. Muistaakseni olen ennenkin arvuutellu, että kenties johtui luurien impedanssista (600ohm) joka tavallaan karsii osan ostajaehdokkaista (kannettavat mp3 soittimet ym. eivät jaksa ajaa noita luureja). |
mhelin 01.12.2007 12:09:16 | |
---|
Mietin noiden Beyerdynamic dt 770m -luurien ostamista. Katsoin beyerin sivuilta, että puristaa päätä melkeen kaksi kertaa enemmän kuin dt770 pro -malli. Eli pytyykö noilla tekemään pitkiä ssssioita, vai alkaako päätä puristamaan? En usko että pitkään tekee mieli noita pitää päässään. Mutta ongelmaan on helppo ratkaisu: osta sekä DT770 Pro:t että DT770M:t. Stpaulssoundista saa varmaan hyvään hintaan. |
ejhfi 01.12.2007 13:29:00 | |
---|
Itse käytän tarkkailussa Beyerdynamicin DT990:aa, soittopuuhissa suljetumpaa DT770:aa ja rumpalille ja miksei myös laulajallekin Vic Firth. Beyerit on siitä erinomaiset etenkin verrattuna AKG:n luureihin, että niitä jaksaa pitää päässä tarvittaessa pidemmänkin aikaa. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Antti1 01.12.2007 14:11:05 | |
---|
En usko että pitkään tekee mieli noita pitää päässään. Puristuksen määrästä huolimatta noi ei oo kauhean epämiellyttävät pitää päässä, kun ne pehmustukset on aika hyvät. Eihän nää mitkään parhaat mahdolliset ole pitkiin sessioihin, mutta vaimennusominaisuuksiltaan ja äänenlaadultaan mun mielestä täysin hintansa väärti. Rumpalille on vaikea kuvitella kuuluvuuden kannalta juurikaan parempia luureja. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Jucciz 02.12.2007 16:54:32 | |
---|
Hyvät luurit sekä rumpalille, että laulajalle on AKG K271:t. Käytän itse niitä kumpaankin. Noissa on pitkä piuha, joka toimii rumpaleilla hyvin. Komppaan. Hyvä soundi, hyvä vaimennus, hyvä tuntuma päässä eikä ollenkaan paha hinta. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Mä en kyl osta enää yksiäkään luureja joissa on joku muu kuin miniplugi-kiinnitys piuhalle luurien päässä. Piuha on kuitenkin aina se joka luureissa menee rikki ja niissäkin mihin saa varaosana (kuten sennheiser HD25) niin se varaosapiuha on ihan törkeän hintainen. Studiotyössä luurit joutuvat kovillie, kun soittajat eivät usenkaan osaa/viitsi/välitä sen vertaa että luurit pysyisivät ehjänä, vaan ne lojuvat useinkin oton jälkeen lattialla tai ties missä ja piuhoihin kohdistuu kompurointia ja muuta kiskomista... nimim. aika monet luurit paskana. Sellanen magneettikiinnitys kun mäkin uusissa läppäreissä on virtapiuhalle olis just hyvä! Inhimillisyys on hyve. |
Järjestysmies 03.12.2007 09:01:18 | |
---|
Ostin itse Beyerin Dt770m:t viime kesänä eikä valittamisen aihetta ole ilmennyt. Jos tarvitsee yhdet luurit moneen käyttöön ja tarvitsee erityisesti "keltaiset peltorit" tyylisen vaimennuksen niin nämä on ne oikeat luurit. Tein aiemmin aika paljon Senkun hd-25 -luureilla, mutta senkkujen vaimennus ja alapään taajuusvaste ei pääse lähellekkään dt770m:ää. Ainoa miinus on, että luurien päässä ei ole piuhassa liitintä eli jos piuha menee paskaksi, pitää luurit avata kokonaan. Samoin volume-säätö piuhassa saattaa jakaa mielipiteitä, mutta itse olen huomannut sen jopa hyödylliseksi. |
HK 06.12.2007 05:27:22 | |
---|
Mä en kyl osta enää yksiäkään luureja joissa on joku muu kuin miniplugi-kiinnitys piuhalle luurien päässä. Nykyäänhän noissa on molemmat, paremmissa luureissa aika tujuilla jengoilla. Piuha on kuitenkin aina se joka luureissa menee rikki ja niissäkin mihin saa varaosana (kuten sennheiser HD25) niin se varaosapiuha on ihan törkeän hintainen. Studiotyössä luurit joutuvat kovillie, kun soittajat eivät usenkaan osaa/viitsi/välitä sen vertaa että luurit pysyisivät ehjänä, vaan ne lojuvat useinkin oton jälkeen lattialla tai ties missä ja piuhoihin kohdistuu kompurointia ja muuta kiskomista... nimim. aika monet luurit paskana. Sellanen magneettikiinnitys kun mäkin uusissa läppäreissä on virtapiuhalle olis just hyvä! Hyvinpä on kestänyt AKG:n piuhat tämmöistä himpun yli satakiloisen tonnikeijun rullailua. Ennemmin alkaa tuo keinonahka halkeilemaan kuulokkeissa. Peltikorva puupäässä. |
Antti1 06.12.2007 23:57:54 | |
---|
Hyvinpä on kestänyt AKG:n piuhat tämmöistä himpun yli satakiloisen tonnikeijun rullailua. Ennemmin alkaa tuo keinonahka halkeilemaan kuulokkeissa. Kerranpa tuli erään tapahtumaketjun seurauksena ajeltua dieselfarmarilla AKG:n luuripiuhan yli ja kuulokkeet toimivat vielä vuoden päästäkin, kunnes joku runkkari kävi ne nussimassa pajalta, muun kaman ohella... "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Jaakkoopuukkoo 07.12.2007 13:29:28 (muokattu 07.12.2007 13:33:15) | |
---|
Perseestä on myös se, kun suomalaiset menee hyvinvointivaltion ryssimään. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |