Miima 04.11.2007 23:08:16 | |
---|
Oon soittanu huilua jotain 6 vuotta, ja haluaisin kokeilla piccoloa. Onko se hurjan erilaista verrattuna poikkihuiluun, ja onko ne kauhean kalliita? Käytettyä olen etsiskellyt, mutta ei semmosta sopivan halpaa oikein löydy. Ihastuin sen pienuuteen ja ihanaan ääneen! :D |
ap78 05.11.2007 17:07:34 | |
---|
kandeis varmaan aluks käydä testailemassa ihan muuten vaan.Jos olet musaopiston kirjoilla,niillä yleensä on. Mä suosittelisin jammun hankinta ja koko puinen.. Mutta en ole kyllä piccoloasiantuntija noin markeissä koska olen itse soittanut vain ja ainoastaan sitä yamahaa. Piccoloissa vielä enemmän merkitsee yksilöt kuin "isoissa" huiluissa. Saman merkkisissäkin on ihan valtavasti eroja. Mutta älä osta ennen kuin olet saanut suutuntumaa soittimeen,vasta sit tiedät millanen sopii JUURI sinulle.. |
ope16 06.11.2007 02:42:24 | |
---|
Oulussa sotilassoittokunnalla huutokaupan käytetty piccolo... Katso Spollin sivut, jos kiinnostaa. Vaikka Yamahan poikkihuilujen puolesta olen liputtanut, piccoloissa vie voiton Hammig. Philipp Hammig veljeksistä "halvempi", August Richart se kalliimpi (sen kun saisi). Oman Hammigini möin muutama vuosi sitten eteenpäin, nyt soitan puhallinorkesterin lähes vastaavaa käytettynä ostettua (ostettu huilualan eräältä gurulta, kotelo & pussi nimikoituja; hauskaa...!). Niin, jammu menee marssipillinä, jos ei tarvitse hehkuttaa muulla kuin ylärekisterillä, mutta Hammigin ala- ja keskirekisteri soivat paaaljon paremmin. B3 heikko ja vaatii todella kovaa otetta (Philipin pilleissä), mutta kaikki muut äänet lähes loistavia. Esim. Vivaldin piccolokonserton olen ko merkillä esittänyt, no problems. |
ap78 26.11.2007 15:44:30 | |
---|
mä olen soittanut vivaldia jammulla ja se oli hyvä.Kyllä se on yksilöstä kiinne enemmän kuin merkistä,siks pitää olla tuntumaa soittimeen enneku lähtee rahojaan tuhlaamaan. |
ope16 01.12.2007 00:23:31 | |
---|
Toki soittimissa saattaa olla yksilökohtaisia eroja, mutta yhtään sellaista jammun piccoloa en ole löytänyt, jossa olisi laaja ja hyvin soiva alarekisteri ja aika montaa pilliä olen käsissäni pitänyt. Huomasitko muuten, että Kaartissa on huilisti-piccolistin paikka avoinna ja koesoitto tulossa? Mennäänkö pruuviin? Siellä saisi soittaa Vivaldia ihan tosissaan! |
Ei kiitos. En enää soita päätoimisesti.Saati ole kiinnostunut Kaartista. |
ope16 06.12.2007 02:56:28 | |
---|
Mielenkiintoista! Olet siis joskus soittanut leipätyöksesi, ymmärsinkö oikein? |