Aihe: Mamba - Suomen vaarallisin yhtye
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Fortune
30.11.2007 16:17:48
Tero on näköjään ylläpitämiensä sivujen perusteella oikea muusikoden Erkki Puumalainen. http://www.terovaara.fi/skala/syystapaaminen.html

Ihan loistavaa settiä. Huumorimiehiä.
Look behind you, a three-necked guitar! Holik Portfolio
itsy
30.11.2007 22:14:59
Mambasta ja Tero Vaarasta puheen ollen, eikös mies vaihda Mamban jäseniä yhtä usein kuin sukkiaan? Ainakin näin olen kuullut.. Voi liittyä siihen että on diivahko jätkä, **sipä (edelleen kuulopuheita).
sormunen
01.12.2007 04:54:42
Ketjun aloittaja:
Voisin toistella tätä hämmentyneenä koko loppupäivän..

No ei kai siin sit, sit sun täytyy toistella sitä. Jospa se hämmennys vähän laskis?

Lueskelin tässä pikaisesti nää jutut ja täytyy sanoa, että ehkä tähän ei kandeis puuttua, jossei ole tajua tapahtumasta.

Peruslähtökohtahan on tietysti se, että on häpeällistä joutua soittamaan Mamban kanssa samoissa juhlissa. Se tarkoittaa uralle jyrkkää alamäkeä, kuten vuonna 2000 kesällä todettiin ja nythän sekin bändi sitten hajosi! Mamba ja Kotiteollisuus ovat puolestaan tasan samanlaisia orkkia joten ei siitäkään sen enempää.

Mut tohon itse juttuun, niin eihän tossa ole väärässäolijaa. Ei kandee lähtee rakenteleen jotain sankarimyyttejä. Kyllä mäkin muistan kuinka Kirka -vainaa haukku mut, kun mä rakentelin pommilangoitusta sen keikan aikana lavan eteen. Lava oli niin korkee, että ei mun pääni yltänyt heilumaan edes lavan reunan tasolle. Silti, oikeessahan se Kirka oli. Ei mulla ollut mitään asiaa mennä hänen esiintymisensä väliin. Toisaalta, oikeessa mäkin olin, koska meistä oli maksettu ja en olis millään ehtinyt tehdä järkkärin aikataulujen prakaamisen takia juttua valmiiksi roudaustauon aikana.

Lavalle ei mennä toisten keikan aikana. En näe mitään syytä siihen ja olen joskus, kun olen joutunut olemaan duunissa lavalla, hyvinkin kovakouraisesti heittänyt lavalle tunkijoita vek. Toisaalta, olen itsekin mennyt muun muassa Waltarin keikan aikana jollain festivaaleilla veteleen piuhaa ja kytkeen laitteita rumpujen taakse syystä että W:n kundit velttasivat aloituksen kanssa niin, että me ei olisi muuten ehditty seuraavalle keikalle. Ei ne sitä koko juttua huomanneet, mutta silti en ole siitä ylpeä, koska niin ei vain saisi tehdä.

Joten tajuan kummankin tunteet kovin hyvin. Tero Vaara on tasan oikeassa siinä, että Pitkällä ei ole mitään asiaa lavalle eikä edes sen reunoille notkumaan hänen keikkansa aikana ja tiedän saletisti, että Pitkäkin on ollut duunissa bändeissä, joissa tämmöinen ei olisi tullut kysymykseenkään. Siihen ei minusta saa vaikuttaa millään lailla, onko musa mitä ja kuinka paljon sitä myydään ja missä eikä mimmonen jamppa on kyseessä. Se vain on niin.

Toisaalta samaan aikaan tiedän oikein hyvin, että Pitkä ei ole mennyt sinne todnäk turhaan, joten mitä siihen sitten sanoa. Tällaista se on.

Yksi asia on varma: tällaisia tilanteita tulee just niin kauan kun egot törmäävät ja ne törmäävät tasan niin kauan kun on jotain elämää.
Lux
01.12.2007 11:57:34

No ei kai siin sit, sit sun täytyy toistella sitä. Jospa se hämmennys vähän laskis?

Täh? Yritätkö sä sormunen vittuilla mulle? Huono. Tai sit kerrot itse mulle mitä se muka oli tarkoittavinaan.

Sillä ole edes enää mitään väliä kuka oli kenen keikan aikana ja missä ja montako sekuntia, kysehän on lähinnä tuosta Vaaran kirjoituksesta, jossa ei ole huumorin tai ironian häivääkään. Mies kutsuu itseään tähdeksi ja niputtaa kaikki teknikot alempaan kastiin kuuluviksi duunareiksi, joiden pitäisi olla polvillaan ja kiitollisia kun Teron luomat hitit pitävät heidätkin leivänsyrjässä kiinni. Ja tuollainen julkinen vittuilu esimerkiksi nyt Pitkälle ansaitsee kyllä jonkinlaisen vastaryöpytyksen. :D
vapaus veljeys vandalismi
Roberto
01.12.2007 18:33:25

Ja tuollainen julkinen vittuilu esimerkiksi nyt Pitkälle ansaitsee kyllä jonkinlaisen vastaryöpytyksen. :D

Tai lähinnä kasseista seinälle roikkumaan. Tosin siihenkään ei tarvitse kenenkään ryhtyä koska Hra Taiteilija hoiti homman jo itse. Tähän sopii taas kerran se vanha suomalainen sananlasku: "Tyhmää vituttaa."
rokiroki
02.12.2007 00:27:32
oliko tämä mamba se porin kolmanneksi tunnetun bändi dingon ja yön jälkeen?

Pitkä ja kunniakas ura yhtyeeltä, jonka vaiheet ei juuri ketään kiinosta.
Kuka p....kele niitä sitten käy katsomassa, kun se pumppu vieläkin on hengissä?

40-50 vuotiaat perheenemännät , jotka lähtevät pikkujouluihin irrottelmaan naisporukalla. Ja purkavat turhautumistaan puoli tuntia naisten huussissa puhuen siitä , kun se Rane sitten veti itsensä niin perskänniin viikkoa aiemmin sielä oman duunipaikan pikkujoulussa.

Vai olivatko nämä 4 ja 5-kymppiset naiset juuri nitä, jotka ovat kaikkein kuumimpana Me Naiset/Anna/HyväTerveys/Kotilääkäri /kaksPlus-lehdessä esiintyneseen Jouni-poikaan.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
oo-p
02.12.2007 12:02:36 (muokattu 02.12.2007 17:00:17)

Vaikuttaa hyvältä tyypiltä tämä Tero Vaara. Pitänee alkaa tutustumaan tarkemmin miehen ajatusmaailmaan. Ainakin tuhat kertaa uskottavampi kuin vaikka Hynysen kaltainen örveltävä juntti.

..Tässä puhuu taas kai joku joka ei ole tutustunut Hynyseen sen suuremmin kuin Vaaraankaan. ..Itse olen aina kammoksunut mamban musiikkia, valitettavasti olen joutunut kuuntelemaan sitä, linja-autossa näet soi Nova, ja linja-autossa istun noin viitenä päivänä viikossa noin puolitoista tuntia per vuorokausi.

Vaaraan persoonana en ole kokenut suurta himoa tutustua, sillä uskon että lauluista heijastuu jotakin itse miehestä (kuten myös Hynysestä, tsek aut) ja Vaaran teksti nyt vain sattuu mielestäni olemaan pahoinvoinnin äänellinen inkarnaatio. Korvat ja sydän itkevät verta jokaisen "vielä on kesää jäljellä", "lauantai-iltana", "vanha valokuva" ja "Hei DJ":n soidessa..

E: Lukaisin tarkemmin noita Vaaran ym. kirjoituksia, eikä kuvani miehestä muuttunut kyllä yhtään positiivisemmaksi. Myönnän että olin varauksella liikkeessä, mutta se varaus pysyy edelleen.

Ensimmäinen syy siihen, miksi Mamba on saanut vittuilua osakseen, lienee musiikissa. Tämä on täysin ymmärrettävää. Hynysen lisäksi myös Apulannan pojat ovat heittäneet aika paljon piikkiä Mambaa päin. Vähäisen aiemman, ja nyttemmin lukemani uudemman informaation valossa Vaara todella on hieman pissapäisen oloinen mies. Syytä sille on kai mahdotonta kartoittaa.

No, tosiasiat eivät ole muttumassa ihan helpolla. Mielestäni Mamba esittää todella huonoa musiikkia, Vaaran lyriikka on kamalaa ja itse persoonasta en osaa, enkä halua sanoa mitään tämän enempää.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Simo78
02.12.2007 12:52:54
Täh? Yritätkö sä sormunen vittuilla mulle? Huono. Tai sit kerrot itse mulle mitä se muka oli tarkoittavinaan.

Sillä ole edes enää mitään väliä kuka oli kenen keikan aikana ja missä ja montako sekuntia, kysehän on lähinnä tuosta Vaaran kirjoituksesta, jossa ei ole huumorin tai ironian häivääkään. Mies kutsuu itseään tähdeksi ja niputtaa kaikki teknikot alempaan kastiin kuuluviksi duunareiksi, joiden pitäisi olla polvillaan ja kiitollisia kun Teron luomat hitit pitävät heidätkin leivänsyrjässä kiinni. Ja tuollainen julkinen vittuilu esimerkiksi nyt Pitkälle ansaitsee kyllä jonkinlaisen vastaryöpytyksen. :D

Mä tuen täysillä Vaaran vastaista toimintaa! Pisteet Luxille ketjun aloituksesta!

Tollainen itsensä jalustalle nostaminen on täysin idioottimaista! Jos tulisi mulle urputtamaan tähteyttään ja tollaista paskaa, niin kyllä tietäisi sen tehneensä, vaikka mun saavutukset musassa ei yllä lähellekään edes teknikko"duunareiden" tasoa. Ei mulle kukaan normaali duunissakaan tule tollaista sanomaan. Rakentava kritiikki ja asioista sanominen on sitten eri asia. Tässä tapauksessa olisi voinut, vaikka kysyä: "mitäs sä siellä lavalla hyppelit meidän keikan aikana?". Jengillä pitäis olla selkärankaa myöntää omat virheet ja samalla tajuta, että muutkin voi tehdä virheitä! Tollainen nettiblogissa seläntakana vittuilu on nyt täysin ala-arvoinen tapa hoitaa asioita!
padaa@dadaa!
02.12.2007 13:28:02

Tulee Vaarasta mieleen jotenkin ammoisen tv-komedia Pulkkisen Viihdetaiteilija -sketsi mieleen.
Sarko
02.12.2007 15:53:08
Tulee Vaarasta mieleen jotenkin ammoisen tv-komedia Pulkkisen Viihdetaiteilija -sketsi mieleen.

Hohoho, totisesti! Samanlaista paskantärkeää arroganssia ja sliipattua ulkoasua, tosin Tero taitaa nuita Havaji-paitoja suosia. Hälyyttävää on että Viihdetaiteilijan biisi oli huomattavasti Teron kötöstyksiä parempi.
Tsäpätitsäijjää
harigata
02.12.2007 16:32:04
Tero on edelleen vihainen. Muusikoiden.nettiläisetkin saavat osansa.

http://www.mamba.fi/uutiset2007.html
Pieni rumpalipoika
02.12.2007 17:19:11

Tero on edelleen vihainen. Muusikoiden.nettiläisetkin saavat osansa.

http://www.mamba.fi/uutiset2007.html

Tuli muuten mieleen, et onkohan Mambalta tulossa joululevy (toivottavasti ei - jäähyväislevy olisi mieluisampi minulle ;D)? Jos levy-yhtiö onkin käskenyt hankkimaan ilmaista palstatilaa ja Terppa ei keksinyt muuta, kuin alkaa vittuilemaan äänijätkille : )
Rummut nurin ja nussimaan!
Pieni rumpalipoika
02.12.2007 17:23:09

Hälyyttävää on että Viihdetaiteilijan biisi oli huomattavasti Teron kötöstyksiä parempi.

Sanoisinko, että hälyyttävää olisi, jos näin ei olisi.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
Juzzu
02.12.2007 17:25:35
Ihan kuin koulunkäynti ja pienet viikkorahat eivät olisi tarpeeksi, nyt vielä tämäkin!
Elämme raskaita aikoja.
Toveri
02.12.2007 17:26:51

Yks kysymys:

Tero, mikä on sun nimimerkki? Terska65? MambaRulez?
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Tapani L
02.12.2007 17:31:46
Tokihan taiteilijalla on oikeus vaatia sitä, että kukaan ylimääräinen ihminen ei astu lavalle esiintymisen aikana, mutta onko tuollainen julkinen vittuilu sitten oikea tapa suhtautua asiaan, jos näin on kuitenkin päässyt tapahtumaan. Varsinkin kun kyseisellä roudarilla oli ihan oikea syy mennä sinne lavalle. Tekniikan pelaaminen on kuitenkin helvetin tärkeä asia keikoilla. Fiksua olisi ollut ehkä huomauttaa asiasta ihan henkilökohtaisesti, jos vain kynnys puhua tuollaisen alemman kastin edustajalle ei olisi ollut liian suuri.

Ymmärrän kyllä jos joku puolustelee aihetta, josta Vara huomautti, mutta en todellakaan ymmärrä miten kukaan voi puolustella tyyliä, jolla hän sen toi julki. Aivan käsittämättömän mautonta, kuten on musiikkinsakin. Ja tuo muusikoiden.netiin viittaava kommentti jatkoi hyvin valitsemaansa linjaa.
foetor ex ore
02.12.2007 17:35:53
Plussa Terolle! Itkekää rauhassa!
Banaanimies
02.12.2007 18:24:16

Terppahan vois tehä muutaman keekan ihan ilman mitään roudareita/tekniikan henkilökuntaa. Entäs sitten ku joku menee paskaksi kesken terpan arrrrrrmottomien kitara riffien, sillon jää kuule kesähitit soittamatta ku rupeat tutkiin äänentoistoa ku joku on paskana.

Vielä on kesää jäljellä...
oo-p
02.12.2007 18:53:24

Plussa Terolle! Itkekää rauhassa!

Tero, paljastit itsesi.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)