Aihe: Tyytyväisiä Harley Bentonin omistajia, onko heitä?
1 2 3
Timo JM
30.11.2007 23:40:26

Paljon kuulee haukkuja mutta löytyykö myös muita mielipiteitä?

Onko esimerkiksi tällaisella halpiksella mitään virkaa kotistudiokäytössä:

Harley Benton HBB400TBK
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb400tbk_ebass.htm

Soundi, soitettavuus, vire?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Sir Härö
30.11.2007 23:44:05
Paljon kuulee haukkuja mutta löytyykö myös muita mielipiteitä?

Onko esimerkiksi tällaisella halpiksella mitään virkaa kotistudiokäytössä:

Harley Benton HBB400TBK

Soundi, soitettavuus, vire?

Suosittelen sitä gsr180:stä josta jo Ibanezketjussa mainitsit.

Harley Bentonin suurin ongelma on kaiketi laadun epätasaisuus. Saatat saada paskan jousipyssyn tai hinta/laatusuhteeltaan toimivan pelin.

Sen voisin kyllä sanoa että harvemmin tuohon hintaan mitään järisyttävää laatua saa.
Samu S.
01.12.2007 09:03:24
Harley Bentonin suurin ongelma on kaiketi laadun epätasaisuus. Saatat saada paskan jousipyssyn tai hinta/laatusuhteeltaan toimivan pelin.

Kiinankin työvoimakustannuksilla tulisi varmaan suhteessa kalliiksi jos niitä kitaroita oikein syynäisi joku. Saisi noilla tuotantomäärillä olla aika monta ihmistä syynäämässäkin. Hihnalta konttiin? Mene ja tiedä.
This code was generated by a tool. last.fm
SJage
01.12.2007 09:28:36 (muokattu 01.12.2007 09:29:53)
Saatat saada paskan jousipyssyn tai hinta/laatusuhteeltaan toimivan pelin.

Itse omistan tälläisen toimivan pelin, ei se vire mitenkään hyvin pysy mutta pysyy silti kohtuu pitkään ja on kovalla käytöllä bändisoitossa. Soundista en tiedä pahemmin kun on joutunut huonolla vahvistimella soittaa mutta nyt on Saksasta tulossa uus peli.

E: Vuosi sitten sain Bentonini ja vielä on huippukunnossa!
-SJage-
Rantsula
01.12.2007 09:43:10
Ei tuo HB HBB600TBK:kaan ole huono, treeniksellä meillä tosin on nelikielinen halpis harlikka ritsa passiivimikeillä joka on aivan kamala soittaa ja ääni joka siitä lähtee on vähintäänkin mielenkiintoinen. HB HBB600TBK huonoja puolia on sen paino, se painaa perkeleesti ja se on pirullinen pideltävä vaikka on 10cm leveä hihna. Kovin hennoille basisteille en moista suosittele. Ääni HBB600TBK on hyvää tasoa ja aktiivi eq:n säätömahkut on jees. Aika tasapainoinen soundi siinä on myös ja se pitää vireen erittäin hyvin. Soitettavuudeltaan se on yllättävän hyvä kun säädöt on kohdillaan. IBANEZ BTB556MP-NTF tuntuu kaulaltaan miltei samanlaiselta, mutta HB:ssä kielten välit on lähempänä SR506:sta. SR 506:sta HBB600TBK taas eroaa 35" skaalallaan. Halvinta HB:tä en lähtisi kokemusteni perusteella suosittelemaan. Viimeistelykin tuossa kutosessa hyvää tasoa. Pientä hienosäätöä sain kaulaa tehdä, no täällä pohjolassa kaikkiin soittimiin saa tehdä säätöjä kosteuden vaihdellessa. Suosittelen ainakin tuota kutosta jos ei pelkää painavaa soitinta. Iban btb on huomattavasti kevyempi roikotettava.
Bassomaanikko
trih
01.12.2007 15:23:00
Sain eilen hb:n jazzarin ja ihan ok peli hintaisekseen. Malli ei tosin ole samaa sarjaa mitä thomannin sivuilla. Eli thomann siis tilaa näitä satseja ilmeisesti hintalaatusuhteen mukaan. Eihän thomannikaan halua susipaskaa postitella. Ei oikein toimi bisneksenä jos tulee runsaasti palautuksia. Aiemmin oon omistanu hb:n presarin ja sekin ihan jämäkkä peli oli. Näissä on se mihin pitää varautua eli... Tai kerronpa tuon jazzarin viat. Eli pitää osata säätä basso haluamakseen. Se tulee sieltä huonoilla kielillä tehdasasetuksilla. Kun syynää viimeistelyä niin varmasti löytyy jokin paikka missä olisi huomautettavaa. Metalliosat voivat olla halpista. Ite kun säädin intonaatiota niin ristipääruuvi ei ollut vahvin mahdollinen. Muutenkin nuo kiinan kromatut ruuvit ovat aika kakkia. Mutta se mistä aina joku jaksaa mainita eli nauhan päät. Ne on viimeistelty hyvin. Ei tule haavaa kätösiin kun tällä vetää. Nää t-kaupan merkkituotteet eivät ole fendereitä ja se näkyy hinnassa. Bulkkisoitin on luonnollisesti "riisuttu" versio verrattuna siihen että maksaa brändituotteesta. Brändituoteessa sitten brändituotteen viimeistely. Jos ei haittaa että lakkapinnasta löytyy kuoppa yms ja osaa säätää niin ihan hyvin tällä vetää. Aina voi sitten vaihtaa palikoita jos haluaa parempaa elektroniikkaa ym.
Enemmän säröä ja vähemmän middleä.
rUSTED
01.12.2007 15:33:42
Oma eka basso oli hb ja muutama muuki on kävässäy, mutta hb pysyy kuitenki aina menossa matkassa. ehkä lähinnä siks, että tylsyydessä sen heitin B-vireeseen ja sillä tulee sitte jotain niitä pakollisia bläkkis biisejä vedettyä ;D treeniksellä on myös joku _vanha_, huonosti pidetty, mutta silti ihan mainiosti vireen pitävä ja ihan pienellä perus säädöllä hyvä soittaa.
Ehkä ei kannata sokkona ostaa, mutta jos jossain voit kokeilla ja todeta hyväks niin varmaan halvalla niitä ainaki saa.
fh
01.12.2007 16:00:42
Sain eilen hb:n jazzarin ja ihan ok peli hintaisekseen. Malli ei tosin ole samaa sarjaa mitä thomannin sivuilla. Eli thomann siis tilaa näitä satseja ilmeisesti hintalaatusuhteen mukaan. Eihän thomannikaan halua susipaskaa postitella. Ei oikein toimi bisneksenä jos tulee runsaasti palautuksia. Aiemmin oon omistanu hb:n presarin ja sekin ihan jämäkkä peli oli. Näissä on se mihin pitää varautua eli... Tai kerronpa tuon jazzarin viat. Eli pitää osata säätä basso haluamakseen. Se tulee sieltä huonoilla kielillä tehdasasetuksilla. Kun syynää viimeistelyä niin varmasti löytyy jokin paikka missä olisi huomautettavaa. Metalliosat voivat olla halpista. Ite kun säädin intonaatiota niin ristipääruuvi ei ollut vahvin mahdollinen. Muutenkin nuo kiinan kromatut ruuvit ovat aika kakkia. Mutta se mistä aina joku jaksaa mainita eli nauhan päät. Ne on viimeistelty hyvin. Ei tule haavaa kätösiin kun tällä vetää. Nää t-kaupan merkkituotteet eivät ole fendereitä ja se näkyy hinnassa. Bulkkisoitin on luonnollisesti "riisuttu" versio verrattuna siihen että maksaa brändituotteesta. Brändituoteessa sitten brändituotteen viimeistely. Jos ei haittaa että lakkapinnasta löytyy kuoppa yms ja osaa säätää niin ihan hyvin tällä vetää. Aina voi sitten vaihtaa palikoita jos haluaa parempaa elektroniikkaa ym.

ihan vaan yleisen lukemisen helpottamiseksi kannattaa vähän erotella lauseita toisistaan. Tarkoitus ei ole piikitellä! Anteeksi turhamaisuuteni
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
Seba
01.12.2007 22:24:41

Epiphonen viola bass on ilmeisesti ihan sama tuote muuten, mutta lavassa on vaan eri tarra.

Vahvasti uskallan epäillä...
Timo JM
01.12.2007 23:13:36 (muokattu 01.12.2007 23:34:51)

Ehkä ei kannata sokkona ostaa, mutta jos jossain voit kokeilla ja todeta hyväks niin varmaan halvalla niitä ainaki saa.

Noita Bentoneita ei vaan taida olla missään musaliikkeessä?
Seba
01.12.2007 23:33:15

Eikös tuo ole thomannin oma merkki, eli tuskin muualta saa?
Timo JM
01.12.2007 23:35:06

Tietääkö muuten kukaan onko tää lyhytkaulainen Harley Benton HBP90BK kokonsa puolesta ihan aikuisten soitin vai onko se sellainen pienempi joka on tehty lapsille?

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbp90bk_shortscale_ebass.htm

Tuosta näkyikin olevan vähän juttua täällä:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=411

Onko muita mielipiteitä?
SJage
01.12.2007 23:41:51

Mun mielestä Harley bentoneita haukutaan monesti ihan vaan tavan vuoksi ilman, että on minkäänlaista omakohtaista kokemusta niistä.

Täysin samaa mieltä. On kokemusta tälläisesta. Mua on kiusattukki ku omistan Bentonin basson...
-SJage-
basisssiiisisti
02.12.2007 00:42:14
Olen kerran soittanut todella hyvällä harley bentonin akustisella kitaralla (ovation), yllätyin kyllä kun kitara ei ollutkaan täyttä schaissea :o tällaisia taitaa tulla vastaan harvoin? Myös yhdestä bassosta on kokemuksia eikä siitä ollut moittimista kamalasti ihan hyvä näin hintaansa nähden, tosin ei varmaan aina tällaisia tule vastaan. Kotona on kyllä harley bentonin sähkökitara joka kyllä on juuri sitä itseään.
-Ibanez Sound Gear-
rUSTED
02.12.2007 01:21:47

Niiku tuossa aikasemmin sanottiinki, että thomannin oma merkkihän se tosiaan on, mutta niiku kaikkia soittimia, kannattaa näitä ettiä käytettynä. Tai jos se ~200€ ei niin kauhealta summalta tunnu, niin sitte riskillä ostaa tilata thomannilta. Uskoisin, että pienen säädön ja ehkä kielten vaihon jälkeen ei niin huonoa peliä hb:lla olekkaan ettäkö sillä ei nauhottelis. :P
Jamz
02.12.2007 08:24:21
On se kumma, kun aina varoitellaan näistä penttoneista, että saattaa olla paskoja, mutta suurinpiirtein jokaiselle on kuitenkin, omien puheiden mukaan, sattunut kohdalleen se huippuyksilö:)
Rantsula
02.12.2007 11:01:16
Niin, on se vaan kummallista että monet haukkuu vain siksi että harlikka tekee myös niitä tosi halpoja ritsoja. Keskihintaisista harlikoista ei ole pahaa sanottavaa ainakaan mulla ja en ole muilta tutuiltanikaan pahaa niistä kuullut. Kehuja on kyllä tullut ja kun naama on ollut kuin hangon keksi niin ei se voi olla kovin väärä mittarikaan.
Bassomaanikko
Jaccez
02.12.2007 11:15:52 (muokattu 02.12.2007 12:13:41)

Kyllä on. Ainakin Bändikeskuksessa, joka sijaitsee Helsingissä.

Sieltä löytyy aika kattava valikoima, mutta hinnatkin on melekein puolta kalliimmat.

EDIT: Tai en tiedä löytyykö enään, mutta kun kesällä siellä kävin niin oli Penttoneita pilvin pimein..
Timo JM
02.12.2007 13:19:37

Kyllä on. Ainakin Bändikeskuksessa, joka sijaitsee Helsingissä.

Kappas niin onkin:
http://www.helsinginbandikeskus.fi

Pahus kun kävin keskustassa lauantaina bassokierroksella ja jätin just Bändikeskuksen väliin. No nyt täytyy tehdä uusi reissu kun siellä näyttäis olevan just toi HB 400 mikä on yksi harkinnan alla oleva. Tuskinpa pääsevät Thomannin kanssa samaan vaikka kuinka tinkais.

Bändikeskuksen hinta on näköjään 235,-
http://www.helsinginbandikeskus.fi/shopexd.asp?id=1040

Thomannilla 175,- toimituskuluineen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)