Aihe: MX 8000 vaihtoon, mutta mihin?
1
jupo.r
01.12.2007 13:28:17
Nyt menee mieli soundin kapoisuuteen. Tollanen on ja ada 8000 perässä. Olen kytkenyt mikserin ryhmistä adan linjoihin, enkä saa millään kuullostamaan hyvältä. Eli käytän tiskin etusia. Oisko tossa Mackien 24/8:ssa yhtään paremmat etuset? Kummenisko yhtään jos laittas makin? Siksi tiski on pakollinen välissä kun äänitän isompaa porukkaa livenä.
Antti1
01.12.2007 14:16:51 (muokattu 01.12.2007 16:13:18)
Hommaa joku kunnollinen muunnin, josta ei ääni mene linjatuloistakin vetäessä mikkietusten läpi. Behkussa on ainoastaan vaimennus välissä, joka ei oo ollenkaan hyvä juttu mun mielestä.

Kyl Mackien tiskissä varmasti vähän paremmat etuset on, muttei ero ole tohon tiskiin välttämättä mikään supermullistava, joten suosittelen edelleen sitä muuntimen hommaamista. Mä ostin oman Creamwaren 16-kanavaisen (molempiin suuntiin) aika pilkkahintaan, vähän vajaa satanen ja uudella vastaavalla oli aikanaan hintaa kuitenkin aikalailla. :) Kyllä näitä löytöjä aina välillä tulee, jos jaksaa metsästää, eikä pelkää vanhempaakaan laitetta. Ei bitit ja resoluutio ole kaikki kaikessa, mun mielestä.

EDIT 1: Jottei vaikuta ihan täydeltä mutulta, niin mulla on noita Behkujakin ollut 2 kappaletta. Oli useampia vuosiakin, joten ihan tuttua kalustoa.

EDIT 2: Pieni korjaus aikamuotoon, eihän tota mun muunninta enää valmisteta.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
jupo.r
01.12.2007 15:02:20
Kiitos Antti1. Varmaan tiedät mistä puhut, kun on itelläski ollu noita behkuja. En malta olla kysymättä, et oisko myynnissä Creamwaresi? Jos jollakulla on joutilas niin kirjotusta kehiin tai pikaviestiä. Sitä vielä kysyisin et kun äänitän 8 raitaa kerralla esim. rumpuja, niin kone rupeen pätkiin n. 1,5 minsan kohalla ja sit lopettaa äänityksen. Mitä pitäs tehä koneelle et jaksais suoriutua taakasta. Siinä on 2 kpl. gigan kampaa paikoillaan? Muista ominaisuuksista en osaa akikseltään sanoa.
jupo.r
01.12.2007 15:12:03
Jatkoa tulee. Kävin t:kaupan sivuilla ja siellä oli aika monta sorttia. Mikä malli se sulla on Antti1?
jupo.r
01.12.2007 16:39:59
T:kaupassa on tollanen budjettiluokan vehe Creamware Home 1/0 Expansion. Ultramallia en löytäny. Tekisköhän tolla jo jotain jos viittit käydä kattomassa.

Noista tietokoneen prosesseista en ymmärrä mitään enkä carlioneista. Harmi. Ois pitäny opetella tietokonetta ennenkuin alkaa studiossa käyttää. Olen tällänen 80 luvun kelastudio jermu. On mulla kyllä noita atk ammattilaistuttuja jotka vois neuvoo. Kiitosta taas.
Antti1
01.12.2007 17:18:35
T:kaupassa on tollanen budjettiluokan vehe Creamware Home 1/0 Expansion. Ultramallia en löytäny. Tekisköhän tolla jo jotain jos viittit käydä kattomassa.

Totatota, toi on sitten aivan eri juttu. Siinä on vain lisäliitäntöjä yhteen Creamwaren äänikorteista (jollainen multa myös löytyypi, tuon palikan kera). Sillä et tee yhtään mitään. Sen ultran hinta pyörii siellä jossain 800-900€ paikkeilla uutena, eli ei ihan mikään ilmainen.

Mä suosittelen, että tutustut hiukan nyt laitteisiin ja niiden toimintaperiaatteisiin, ettei tule kalliita ja hätiköityjä päätöksiä. Pistä vaikka tuonne studiopalstan aloittelijaketjuun ihan perinpohjainen kyssäri, jossa selität sun vaatimukset ja tarpeet, sekä nykyisin käytössä jo olevan laitteiston mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Siellä on useampia siihen alueeseen perehtyneitä heppuja auttamassa, joten kysymys vois saavuttaa vähän enempi asioista tietävää jengiä.
jupo.r
02.12.2007 06:31:48
Aivan. Näinpä teen. Olen kässännyt väärin ton alottelija palstan. Luulin et alottelija palstalla toiset samanmoiset juttelee keskenään. Sen verran vielä et mulla on adan kaverina Marian marc A muistaakseni. Et tarvinko vain muuntimen/etuasteen. Kiitos sulle kärsivällisyydestä.
Antti1
02.12.2007 12:10:07
Marian Marc A... Hittokun siitä on niin kauan aikaa, kun mulla on ollut tommonen. Siinä ei kuitenkaan tainnut olla, kuin 8 kanavaa sisään ja ulos? Sä tarttisit sitten samalla joko toisen samanmoisen, tai uuden kortin tuon tilalle. Tulee aika kalliiksi, eikä äänitysten laatukaan parane välttämättä mitenkään merkittävästi.

Mites olisi, jos pistäisit koko setin myyntiin ja ostaisit tilalle tämmösen: http://www.thomann.de/fi/mackie_onyx_1640_bundle.htm

Tossa olis siis "äänikortti", loistavat etuasteet ja hyvä mikseri samassa paketissa kohtuulliseen hintaan. Sähän saisit kuitenkin tosta sun paketista aika hyvän alkupääoman, ei ihan makaronilinjalla tarvii koko ensi vuotta olla.

ps. niin en mä siis aloittelijapalstaa tarkoittanut, vaan studiopalstalta löytyvää äänityshommien alkuun -ketjua. Kyllä siellä on ihan ammattilaisiakin neuvomassa. :)
jurpontor
04.12.2007 09:35:47
MX8000 tossa sulla se suurin pullonkaula on. Mun kokemus siitä oli semmonen, että etuasteet toimii vaan todella pienellä "alalla", eli just ennen ku ne meneekin sitten jo särölle, joka tossa mallissa on kauhiaa rutinaa, kuten varmasti olet huomannut. Jos mennään edes jossain -6 tietämillä, kuulostaa jo nuhaiselta. Muista myös kytkeä pöydän omat EQ:t pois signaalitiestä. Eikun, hitto, pystyikö tossa edes tekee niin? En muista.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
jupo.r
08.12.2007 15:11:34
MX8000 tossa sulla se suurin pullonkaula on. Mun kokemus siitä oli semmonen, että etuasteet toimii vaan todella pienellä "alalla", eli just ennen ku ne meneekin sitten jo särölle, joka tossa mallissa on kauhiaa rutinaa, kuten varmasti olet huomannut. Jos mennään edes jossain -6 tietämillä, kuulostaa jo nuhaiselta. Muista myös kytkeä pöydän omat EQ:t pois signaalitiestä. Eikun, hitto, pystyikö tossa edes tekee niin? En muista.

Vähän epäilinkin mikseriä nuhaisuudesta. En kyllä ole mitään rutinoita kuullu. EQ:t pystyy kytkee pois. En vaan ole hoksannu kokeilla. Meenpä kokeileen. Kiitos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)