Aihe: Missä omia biisejä voi miksata?
1
adelina_
16.11.2007 17:33:18
Moi!
Olen aivan aloittelija näissä jutuissa, ja toivoisin, että joku osaisi auttaa. Teen omia biisejä + säestän itseäni pianolla, ja haluaisin tehdä demon. Miten voin siis miksata biisini? Voinko palkata jonkun ammattilaisen miksaamaan biisini kunnon studiossa? kiitos!
Da Make
16.11.2007 17:36:39 (muokattu 16.11.2007 17:37:39)
Oletko nauhoittanut kappaleesi itse ja ne olisi vain jälkiprosessoitava?
Miksaamisellahan tarkoitetaan jo nauhoitetun materiaalin käsittelyä.
Suosittelen, että etsit käsiisi studioiden yhteistietoja ja soittelet paikkoja läpi.
Olen varma että tarpeesi täyttävää palvelua on saatavilla ja vieläpä monelle kukkarolle sopivissa hintaluokissa.

Aloita vaikkapa täältä:
http://muusikoiden.net/tori/index.p … id=27&location=all&type=all
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
sami_sumea
16.11.2007 19:35:39

Moi!
Olen aivan aloittelija näissä jutuissa, ja toivoisin, että joku osaisi auttaa. Teen omia biisejä + säestän itseäni pianolla, ja haluaisin tehdä demon. Miten voin siis miksata biisini? Voinko palkata jonkun ammattilaisen miksaamaan biisini kunnon studiossa? kiitos!

Meille voit tulla tekemään demon, www.adamantiumstudios.com !

t.
Sami
http://www.adamantiumstudios.com
moscowian
18.11.2007 20:50:15

Tai voit ladata netistä jonkun ilmaisen, mutta asiansa ajavan softan, jolla voit hoitaa sekä äänittämisen että miksauksen equtuksineen päivineen. Tuohon soveltuvista ilmaisohjelmista löytyy tietoa mm. tuolta http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=28710
Nuo softat voivat ensivilkaisulla vaikuttaa hyvinkin monimutkaisilta ja hankalilta käyttää, mutta vähäisellä vapaalla-ajattelulla ja soveltamisellakin niihin pääse nopeasti sisään.
Voi toki laittaa tuotoksesi myös minulle tulemaan ja jos hyvältä vaikuttaa, niin katsotaan mitä saadaan aikaan ;)
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Antti1
18.11.2007 20:54:57
Nyt taas kannattaa miettiä, että mihin ne rahansa panostaa. Toki on äärettömän hyvä olla joku vempain, jolla saa ideansa nopeasti ylös. Nykyään on markkinoilla kohtuuhintaisia ja pieniä nauhureita sisäänrakennetuilla mikeillä. Suosittelen niitä tohon.

Sitten taas demon tekemiseen mä suosittelen ihan ammattilaisia, niitä ei korvaa mikään kepulikonsti. Mee vaikka tonne Samin studiolle, pitäisi tulla hyvää jälkeä.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Mikael
19.11.2007 10:47:44 (muokattu 19.11.2007 10:48:15)

Meiltä löytyy akustinen piano ja muutenkin hyvät olosuhteet hyvän demon aikansaamiseksi Helsingissä:
www.aanivoimala.fi
Inhimillisyys on hyve.
adelina_
30.11.2007 19:19:30
okei, jos nyt sitten teen pianopohjaisen biisin ja haluaisin lisätä siihen kitarat, bassot, rummut ja muut pikku jutut, voiko nämä tehdä sitten studiolla yhdessä päivässä kun maksaa sen 200e tms mitä nyt yleesä hinnat näyttäisivät olevan?
vai kannattaako jotenkin itse alkaa miksailemaan noilla nettivehkeillä ennen studiolle lähtemistä? kiitos :)
Kallekorvola
30.11.2007 20:16:09
okei, jos nyt sitten teen pianopohjaisen biisin ja haluaisin lisätä siihen kitarat, bassot, rummut ja muut pikku jutut, voiko nämä tehdä sitten studiolla yhdessä päivässä kun maksaa sen 200e tms mitä nyt yleesä hinnat näyttäisivät olevan?
vai kannattaako jotenkin itse alkaa miksailemaan noilla nettivehkeillä ennen studiolle lähtemistä? kiitos :)

voi, jos sulla on soittajat em. instrumenteille omasta takaa. jos ei, joudut todennäköisesti maksamaan niille palkkaa, eli toi 200 ei tuu riittämään. ainakaan ammattitason soittajille, joiden kanssa biisin saa aikaan päivässä. "pikku jutut" on muuten komppisektiosta aika laihasti sanottu...

miksaamisen termi tuntuis olevan vähän hakusessa... miksatessa äänitetty materiaali saatetaan balanssiin keskenään, ja soundit hierotaan halutun lopputuloksen mukaisiksi. "miksaamalla" ei siis tehdä uusia soitinryhmiä.
sami_sumea
01.12.2007 11:56:51

Noi "pikkujutut" ja niiden taso riippuu tietty siitä miten meinaat ne tehdä. Siedettävät konerummut väsää muutamassa tunnissa, mutta oikeiden mikittämiseen/soittamiseen/miksaamiseen palaa helposti päivä, erityisesti jos rumpali ei vedä ykkösellä purkkiin kaikkea.

Sama pätee muihin soittimiin, kitaraa en tosin lähtisi koneella tekemään lainkaan.

...
http://www.adamantiumstudios.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)