Aihe: Vinkkejä basson valintaan?
1
washburn
01.12.2007 15:08:14

Basisti muutti pois ja pojat sano, että musta tulee nyt basisti..
Joten pitäisi ostaa basso. Hintaluokassa 250 - 400€.

Tanssikeikkaa on tiedossa, mutta myös hard rock ja poppiskama pitäisi saada soitettua. Elikkä semmonen yleispätevä moneen taittuva perusbasso on hakusessa.

Mitä mieltä olette tästä: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm

Kävin testaamassa kyseistä soitinta DLX:ssä ja vaikutti ihan ok peliltä.. Mutta en oikeasti tiedä bassoista paljon mitään. (vielä)

Saa myös ehdottaa käytettyjä bassoja samassa hintaluokassa, tai jotain uutta. Ibanezin edulliset aktiivibassot eivät miellytä omaa korvaa.
lahjattomat harjoittelee
jvakeva
01.12.2007 15:13:16 (muokattu 01.12.2007 15:14:57)

ihan ok valinta,, ei noi ibat meikäläistäkään oikein sytytä..

ukko alko soittelemaan pitkästäaikaa bassoa, ja osti iban suhthalvan aktiivipelin.. se oli kyllä melkonen lelu. vuodenpäästä se tuli järkiinsä ja osti usa jazzin. se on varma valinta.
www.theyoungers.net
poppamies
01.12.2007 15:17:47 (muokattu 01.12.2007 15:19:47)

...Mitä mieltä olette tästä:

Minusta tuo on juuri sopiva basso tuohon hommaan. Tuon mallinen ja tuon värinen on kaikkien genreiden yläpuolella. Tuolla voi soittaa mitä vain. Minusta aivan loistava valinta tuohon hintaan. Näyttäisi olevan 70-luvun vintage mallia.
G strings are for strippers!
poppamies
01.12.2007 16:36:14

+ ulkonäkö
+ viimeistely
+ puuosat
- mikit
- kaulapainoisuus
- virittimet

Kaikesta huolimatta ehdottomasti hintansa arvoinen.

Hyvä puoli tuossa listauksessas on että kaikkia miinuksia paitsi kaulapainoisuutta saa korjattua vaihtamalla laadukkaampia virittimiä ja mikkejä jos siltä jossain vaiheessa alkaa tuntumaan. Itse vaihdoin Seymour Duncanin vintage mikit yhteen jatsiin ja muutos oli merkittävä. Kaulapainoisuudesta en välttämättä murehtisi kun on kyse saarnibodisesta jatsista. Peino sen sijaan voi olla suurempi ongelma. Nimim. "itsellaolikerransaarnibodijatsi"
G strings are for strippers!
costanza
01.12.2007 19:57:21
Kaulapainoisuudesta en välttämättä murehtisi kun on kyse saarnibodisesta jatsista.

Siinä on vaahterabody. Mulla ei oo ollut ongelmia kaulapainosuuden tai painon kanssa.
willie
01.12.2007 20:22:00
Kas.. mulla oli aikanaan 80-luvulla Washburn Force 8 - basso.
Bassoa vuodesta 1972.
washburn
02.12.2007 09:48:16

Kiitos näistä kommenteista!

Vahvistin puolikin on vielä vähän auki.. Semmonen peli että pärjää bänditreeneissä ja pienillä keikoilla. Tässä muutama mitä olen katsellut:

http://www.thomann.de/fi/fender_rumble_100210.htm
http://www.thomann.de/fi/laney_rb4_richter_bass.htm
http://www.thomann.de/fi/warwick_sweet_152.htm

Tuo warwick on ihan hintahaitarin ylärajoilla. Mitä mieltä olette näistä? Muita (parempia) tähän hintaluokkaan? Mitä käytettyjä kannattaisi metsästää noin 300 eurolla? Kiittäen etukäteen vastauksista..
lahjattomat harjoittelee
Rantsula
02.12.2007 10:58:09
^Laney ja warre ovat hyviä pelejä, itse omistan vähän vanhemman laneyn ja silläkin (BC120) voi heittää pientä keikkaa hyvin. Itse olen pitänyt siitä että bassokaapissa on selkeä eq, kytkettävä kompressori ja siinä on direct out mikseripöytään. Jos jonnekkin pääset testailemaan nuita, niin luulenpa että pidät molemmista.
Bassomaanikko
efunkelist
02.12.2007 13:53:46 (muokattu 02.12.2007 13:54:45)

Mä en o noista laneyn bassokamppeista tykänny. Peaveyn 15" combot on minusta kivampia, warpuset and

EDIT: oli se vaffari mikä hyvänsä niin siinä soisi olevan D.I.-ulostulot jotta saa äänitys/PA-pöytään kiinni tarvittaessa!
Jodan kielioppikurssin suorittanut olen
NikoK
02.12.2007 14:31:30
Itsekin olen haeskelemassa uutta soitinta ihan lähiaikoina, puolisen vuotta tullut paukuteltua sedän jumalanraiskaamalla yamahalla ja uuteen soittopeliin olisi tarkoitus satsata sellaiset 500-600€

En tiedä bassoista vielä paljoa eikä ole aavistustakaan millainen soitin meikäläiselle kannattaisi hommata. Tarkoituksena olisi kuitenkin tulevaisuudessa keikkahommaa tehdä ja läpsyttely ynnämuu brassailu pitäisi hoitua kanssa.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
washburn
02.12.2007 14:41:08

Mä en o noista laneyn bassokamppeista tykänny.

Miksi? Huono soundi, käytettävyys vai mikä?
lahjattomat harjoittelee
jvakeva
02.12.2007 15:44:08

kaikki kompurat ja limitterit on taas mun mielestä turhia. pilaa selkeän saundin.
www.theyoungers.net
efunkelist
02.12.2007 17:46:21

Miksi? Huono soundi, käytettävyys vai mikä?

soundi lähinnä. ei mojoa eikä oomphia. ominaisuuksia niissä comboissa etenkin on kyllä kivasti ja kevyitä ovat myös, edullisia. eli on niissä kyllä hyvääkin. ihan kiva myös se että äänensävyn ruuvailuun löytyy paljon mahdollisuuksia mutta mulle riittäis kyllä yksi hyvä perussoundi ilman sen ihmeempiä ruuvailuja.

ampegin tai G&K:n haluaisin mutta ei ole varoja.
Jodan kielioppikurssin suorittanut olen
Rantsula
02.12.2007 20:35:17
Kompura on hyvä silloin kun soittaa slap pop peukku bassoa, katkoo hieman niitä kovimpia huippuja pois ja selkeyttää soundia. Mielestäni laneyssäni on selkeämpi soundi kuin hartken vastaavan tehoisessa pelissä.
Bassomaanikko
washburn
02.12.2007 22:17:27

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_brat_pack_half_stack_bass.htm

Tekeeköhän tommosella yhdistelmällä mitään?
lahjattomat harjoittelee
Rantsula
02.12.2007 22:47:03
Itse soittelen treeniksellä tuollaisella vahvistimella mutta bassokaappi on harleyn 4x10, http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_250_bundle_1.htm
Vahvistimesta tuntuu toisinaan loppuvan hönkä kovaäänisten rumpujen takia, mutta tuokin vahvistin jaksaa antaa koko parin tunnin treenin ajan tehoa vaikka olisi nupit ihan kaakossa ja gaini säädetty niin särörajalle. Mutta luulen että tuo esittämäsi setti ajaa asiansa. 50hz-5khz -5db toistoalue riittää bassolle, mutta se alin oktaavi toistuu veimeammin. Tehoa on harvemmin liikaa.
Bassomaanikko
washburn
03.12.2007 14:51:14 (muokattu 03.12.2007 15:00:45)

Tuli ostettua toi kyseinen squierin vintage jazzari. Hyvältä vaikuttaa. Löytyi myös vähänkäytetty warwick sweet 15 sopuhintaan. Kiitti avusta kaikille!

t: tyytyväinen basistin alku

ps. Erityiskiitos Jooballe joka sattui samaan aikaan DLX:ään ja jelppasi noviisia bassojen testaamisessa. Erityisen hienoa toimintaa!
lahjattomat harjoittelee
Rantsula
03.12.2007 14:53:47
Eipä kestä, siitä se lähtee. :D
Bassomaanikko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)