Aihe: Radiohead
1 2 3 4 510 11 12 13 1427 28 29 30 31
Rotuvaari
21.11.2007 02:24:17
Uudesta levystä olisi paljon kirjoitettavaa, mutta kuluneen kuukauden aikana on uppoutunut enemmän ja enemmän vanhaan Radioheadiin aina On A Friday -ajoilta lähtien, niin pistetään tähän tällainen juuri löytämäni Tube-video vuodelta 96. Itselle se kirkkain helmi, Paranoid Android, ja mitä ilmeisimmin ensimmäistä kertaa livenä taltioituna:

http://www.youtube.com/watch?v=XzbXvWqK_H4

Moni on saattanut nähdäkin, mutta itse vasta nyt. Aivan käsittämättömän hieno ja joka suuntaan rönsyilevä taideteos. En väitä, että tämä olisi tällaisena vieläkin progemaisempana parempi, kuin levylle päätynyt versio, mutta huh hei niiden kylmien väreiden määrää.
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
Zed
21.11.2007 03:54:13

http://www.youtube.com/watch?v=XzbXvWqK_H4

Hieno pätkä, ja aivan jumalaton biisi. Kappale videoineen teki lähtemättmän vaikutuksen pyöriessään televisiossa kesällä 1997. Osa elämäni soundtrackia siltä ajalta.
Ville-Ville-PÖH!
jannu
22.11.2007 22:44:05
Tuolla on muuten Mogwain laulajakitaristin kolumni aiheesta In Rainbows. Ihan mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen.

http://drownedinsound.com/articles/2522079

Olipa "yllättävä" näkökulma b-luokan postrockiin jämähtäneeltä indierunkkarilta.
jotain muuta persoonallista
thescientist
23.11.2007 11:50:21 (muokattu 23.11.2007 11:51:44)
Olipa "yllättävä" näkökulma b-luokan postrockiin jämähtäneeltä indierunkkarilta.

Ei ollu kivasti sanottu, varotaan sitä argumentum ad hominemia. Erittäin osuvia pointteja oli miehellä munsta. Niin ja Mr. Beast oli törkeen hyvä levy.
"This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital" Kuunneltua
jannu
23.11.2007 12:47:36 (muokattu 23.11.2007 12:52:08)
Ei ollu kivasti sanottu, varotaan sitä argumentum ad hominemia. Erittäin osuvia pointteja oli miehellä munsta. Niin ja Mr. Beast oli törkeen hyvä levy.

Niin... Miehen päällimmäinen pointti oli että jos joku tekee rahaa taiteellaan, niin silloin on itse saatana. Sitäpaitsi osa löpinöistään jäi pelkäksi mutuksi.

Mitä sitten, jos kuulija ei saa itse valita digitaalisesti jaetun materiaalin bitratea? Joku jakaa lähes ilmaiseksi teostaan ja jengillä on pokkaa itkeä siitä ettei ollut kuin 160kbit pakattua. Tsiisus!

Ja eipä kyseinen herra ole kovin "kivasti sanonut" monestakaan muusta artististista joten lienee kohtuullista että hänestä saa sanoa samalla mitalla. Stanley Kubrick on ihan hyvä biisi, ei siinä mitään.
Ziggy Bubba
24.11.2007 23:09:46

Musta tuo oli ihan asiallinen kirjoitus, toisin kuin tämä sinun mauton tölväisysi.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
jannu
25.11.2007 00:15:51
Musta tuo oli ihan asiallinen kirjoitus, toisin kuin tämä sinun mauton tölväisysi.

No toiko tämä sinun kirjoituksesi sitten jotakin uutta näkökulmaa aiheeseen?
parinc.
29.11.2007 22:33:03 (muokattu 29.11.2007 22:33:49)
Braithwaiten kirjoitus oli 97% asiallinen, en hirveästi tykkää miehen (ja bändikaveriensa) ylettömästä tarpeesta bashata henk. koht. diggailukriteerejään täyttämättömiä orkestereita (niinkuin tuossa Musea). Radioheadin veto oli loistava, aina siihen saakka kun tuli tieto tuosta CD-julkaisusta. Kiistatta kyseenalaista. Oli miten oli, levy on edelleen loistava ja se riittää mulle.
sankari666
29.11.2007 22:39:55 (muokattu 29.11.2007 22:40:34)
Ei tuo kyllä mitään uutta näkökulmaa mihinkään tuo, mutta Musen haukkuminen nyt on aina hieno kulttuuriteko :) Ja kyllähän Mr. Beast on monta kertaa parempi levy kuin In Rainbows.
kingdom
29.11.2007 23:42:44
Radioheadin veto oli loistava, aina siihen saakka kun tuli tieto tuosta CD-julkaisusta. Kiistatta kyseenalaista. Oli miten oli, levy on edelleen loistava ja se riittää mulle.

Luuliko joku oikeasti ettei levyä julkaistaisi myös perinteiseen tapaan?

Radiohead soittaa muuten ensi vuoden Roskildessa, jippikaijee.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
jannu
30.11.2007 00:30:57 (muokattu 30.11.2007 00:31:39)
Radioheadin veto oli loistava, aina siihen saakka kun tuli tieto tuosta CD-julkaisusta. Kiistatta kyseenalaista. Oli miten oli, levy on edelleen loistava ja se riittää mulle.

Tota öö... Radioheadinsa seuranneille tuo koko rumba ei millään voinut tulla suurena yllätyksenä. Vai oletteko muka jo oikeasti unohtaneet Kid A:n julkaisun aikoihin jauhetun "emme julkaisen albumiltamme yhtään singleä ja keikoillammehan ei sponsoreita kumarrella"-tohinan? Ja eikun Billboardin huippua valloittamaan.

Markkinointi kun on siitä jännä juttu, että oikein toteutettuna sillä myydään niin maan helvetisti sitä markkinoitua tuotetta. Tälläkin kertaa Radiohead näytti kyntensä äänitteiden myymisessä. Ja samalla kuitenkin päätyi lähes kaikkien indiepikkusielujenkin kelpuuttamaan XL:ään albuminsa julkaisijana.

Eli, what's the big deal?
parinc.
30.11.2007 11:28:39
Luuliko joku oikeasti ettei levyä julkaistaisi myös perinteiseen tapaan?

Eipä tokikaan yllättänyt enkä niin sanonutkaan. Lisäksi mulle on ihan sama kuinka kaupalliset vaikuttimet ko. orkesterin toiminnan takana on. Olisinpa vaan mieluusti nähnyt kuinka yksi maailman puhutuimmista yhtyeistä ohittaa perinteiset kanavat ja herättää alan toimijat oikeasti kyseenalaistamaan vanhoja toimintamalleja. Jos levy ei olisi niin mahtava, niin voisi jopa vituttaa :P

Roskildea odotellessa, joo!
miscage
30.11.2007 17:33:47
Tota öö... Radioheadinsa seuranneille tuo koko rumba ei millään voinut tulla suurena yllätyksenä. Vai oletteko muka jo oikeasti unohtaneet Kid A:n julkaisun aikoihin jauhetun "emme julkaisen albumiltamme yhtään singleä ja keikoillammehan ei sponsoreita kumarrella"-tohinan? Ja eikun Billboardin huippua valloittamaan.

Julkaistiinko levyltä sitten sinkkuja? Ja eikös siellä kiertuueella vedetty oman teltan voimin, vai olenko urbaanilegendojen uhri?
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
jannu
30.11.2007 21:36:44 (muokattu 30.11.2007 21:39:42)
Julkaistiinko levyltä sitten sinkkuja? Ja eikös siellä kiertuueella vedetty oman teltan voimin, vai olenko urbaanilegendojen uhri?

Ei julkaistu sinkkuja ja oli oma teltta juu. Mutta pointti olikin se, että tästä "ug-tempauksesta" reimastuneena kaikki pikku introvertit kenkiintuijottajat kantoivat setelinsä kiltisti levykauppaan hankkiakseen niinkin ug:n yhtiön kuin Parlophonen(EMI) julkaiseman albumin, tunnetuin seurauksin.

Sama kaavahan tässä on. Correct me jos olen väärässä, mutta missään vaiheessa en muista bändin maininneen, ettei uutta albumia tultaisi koskaan julkaisemaan fyysisessä muodossa. Ilmoitettiin vain, että bändi julkaisee tuoreimpansa netin välityksellä ja että toistaiseksi albumia ei ole saatavilla muussa muodossa, poisluettuna discbox. Ja jo nyt albumia on jo myyty miljoonia.

Ja XL lienee luonnollinen valinta, kun kerran jo Yorken soolo sen kautta julkaistiin. Vaikkakin kyseessä on itsenäinen lafka, ei liene epäilystä ettei XL ole pitkään aikaan paininut samassa liigassa pikkufirmojen kanssa.

Kuluttajaa on kovin helppo ohjailla ja myös Radiohead on sen tajunnut kauan sitten.
miscage
30.11.2007 21:54:47 (muokattu 30.11.2007 21:55:00)
Kuluttajaa on kovin helppo ohjailla ja myös Radiohead on sen tajunnut kauan sitten.

Jep. Mutta en mä Radioheadin tapauksessa näe näitä "temppuja" välttämättä rahastuksena, vaikka niillä myös sellainen funktio on. Radiohead nyt kuitenkin myy levyjä, ihan vitusti, aina, niin ei mua haittaa jos ne haluaa aiheuttaa samalla keskustelua (vaikka se suurempaa kassavirtaa tarkoittaisikin).

...Ja hieno levyhän se on.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
jannu
30.11.2007 22:19:16 (muokattu 30.11.2007 22:23:07)
Jep. Mutta en mä Radioheadin tapauksessa näe näitä "temppuja" välttämättä rahastuksena, vaikka niillä myös sellainen funktio on. Radiohead nyt kuitenkin myy levyjä, ihan vitusti, aina, niin ei mua haittaa jos ne haluaa aiheuttaa samalla keskustelua (vaikka se suurempaa kassavirtaa tarkoittaisikin).

...Ja hieno levyhän se on.

Olen täsmälleen samoilla linjoilla, vaikka nuo kaksi edellistä kirjoitustani saattoivatkin jotenkin sarkastisilta vaikuttaa.

Iva kohdistui enemmänkin näille "erilaisille nuorille".
Jale
09.12.2007 14:20:54
In Rainbowsin CD 2 on hienoa tavaraa! Oijoi! Go slowly ja Last flowers ekan kuuntelun jälkeen suosikkeja. Hidasta ja kaunista=)!
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
Ziggy Bubba
09.12.2007 18:28:31

In Rainbowsin CD 2 on hienoa tavaraa! Oijoi! Go slowly ja Last flowers ekan kuuntelun jälkeen suosikkeja. Hidasta ja kaunista=)!

Mitä, joko tuon paketin sait - vai löytykö interwebistä? Itelle tuli tuosta viime viikolla s-postia että on lähtenyt matkaan kohti Suomea. Hauska kuulla että sieltä tokaltakin lätyltä löytyy laadukasta matskua.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
Rotuvaari
09.12.2007 18:48:42
Todella hieno "jatkumo" In Rainbows'lle. Down Is The New Up on aivan loistava, mykistävä jopa. Etukäteen ajattelin, että bonus-levylle tulisi enemmän kokeilevampaa tavaraa, mutta ehkä parempi näin. Piano soi edelleen kauniisti ja kiva oli kuulla akustistakin siellä seassa. Ei voi olla pettynyt.
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)