Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
willie
30.11.2007 19:01:07
No, tottahan Willie nyt ilahduttaa meitä taas asiallisilla kommenteillaan. Eikös niin? Niitä on poikkeuksetta mukavaa ja kehittävää lukea. Minäkin ryhdistyin nuhteista ja olen runoillut kaikille osallistujille jotain pientä kivaa.

Aw right.. Vuoden alustahan nää mun kommentit muuttuvat maksullisiksi. 5 egellä saa jo pienet kehut :)
Bassoa vuodesta 1972.
Tilumiässs
30.11.2007 19:16:34
Aw right.. Vuoden alustahan nää mun kommentit muuttuvat maksullisiksi. 5 egellä saa jo pienet kehut :)

Sadas sivu, hip hip hei, hurraa!! 3x
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
Kuha
30.11.2007 20:02:58

Käykö Visa?
willie
30.11.2007 20:08:36
Käykö Visa?

Kaikki käy, huomioiden kuitenkin, että olen hetero.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
oiva tumpeloinen
30.11.2007 20:10:29
Kaikki käy, huomioiden kuitenkin, että olen hetero.. :)

NahkaVisan pitää siis vielä olla käyttökelpoinenkin?
willie
30.11.2007 20:17:08

Hah..:) edellisessä postauksessa painotus oli sanalla hetero. NahkaVisa is not good or/and valid.
Bassoa vuodesta 1972.
rheinone
30.11.2007 20:21:08 (muokattu 30.11.2007 20:23:01)

oiva, perkl*le, tuut messiin tiluttaan!

E: *pilililiililiili = ilma-tiluttaaa ku vimosta päivää*
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
rheinone
30.11.2007 21:00:08
Tulisin mielelläni, mutta kun mun soittovaatteet on pesussa.

Hö, itekin soitin kakkaraidat kalsonkeissa.

Enhän mä nyt tule tänne itseäni nolaamaan soittamalla. Mä teen sen ihan tarpeeksi hyvin tällä keskustelun tasolla. Se soitto vasta jotain olisikin.

;)

Sitä paitsi osallistumalla paljastaisin, etten osaa tiluttaa.

*pilillispillilpi, ilma-tiluttaa kannustaen!*
willie
30.11.2007 21:04:11
Tulisin mielelläni, mutta kun mun soittovaatteet on pesussa.

No vedä naturel.. olkahihnaa vaan sen verran pidemmäks, että instrumentti peittää erogeeniset alueet.
Bassoa vuodesta 1972.
MaQ
30.11.2007 21:16:10
Jucciz

"Tunnissa ehdit tänne ja vedät mun kamoilla. Tarjoan myös raikkaan keskioluen, saunakin on vielä päällä. Tervetuloa!"

Tulossa.. kamoja en tarvi mutta olut ja sauna kelpaa :)

Sen verran hienon vedokin nakkasit että lupaan tarjota sen seuraavan jos vaikka ilta
venähtää...

ps.. ehtiikö oulusta teille tunnissa ?
oiva tumpeloinen
30.11.2007 21:57:49
Mä olin vielä niin urpo, että kaivoin likaiset soittohaalarit päälle. Mut sit mä tajusin, että mä olen liian juubassa saadakseni mitään aikaan. Siellä meni jo mollit, dooriset ja pentatoniset ihan solmuun. Tässä kitarassas on ihan liikaa eri ääniä. Onneksi näin....kaikkien puolesta.
Krice
30.11.2007 22:10:10

anteeksi avautuminen, ärsyttää vaan nämä

Minullakin meinasi hermo kiristyä vähän kun säädin jotain pari tuntia RP250:n usb-yhteyttä. X-Edit toimii kyllä ja sillä on mukava säätää soundien asetuksia, mutta Audacity kuolee täysin kun yrittää nauhoittaa usb:n kautta. Tai siis yhden raidan nauhoitus onnistuu, mutta jos yrittää nauhoittaa toista sen päälle niin nauhoitus pysähtyy zero pointtiin eikä liiku mihinkään.
oiva tumpeloinen
01.12.2007 00:49:18
Mä kävin nyt 17 ensimmäistä sooloa pikaisesti läpi. Yksi kysymys heräsi mieleen:

Miten te kaikkia sooloja kommentoivat löydätte jotain erilaista sanottavaa kaikista? Suurin osa sooloista on aika pitkälti samanlaisia, ja hävettää oikein kirjoittaa semmoista ylös.

Anteeksi näin julma kysymyksenasettelu, mutta ajattelin ensimmäistä kertaa kommentoida kaikkea, mutta eihän tämmöistä kehtaa laittaa kenenkään luettavaksi. Ei tästä kukaan kostu mitään.

Ei sen puoleen, ettäkö kaikki olisi huonoja, koska niitä ne ei ole, mutta millä te erottelette ne kommentteihin?

Menin sitten alkuun postaamaan vielä väärään ketjuun....Mutta siirsin sen tänne samalla kun oli tarkoitus sanoa, että tän ei oikeasti pitänyt olla v*ttuilua.
Krice
01.12.2007 01:01:59

Anteeksi näin julma kysymyksenasettelu, mutta ajattelin ensimmäistä kertaa kommentoida kaikkea, mutta eihän tämmöistä kehtaa laittaa kenenkään luettavaksi.

Minulla on käytössä muistiinpanot kun arvioin sooloja, ja kyllähän se on niin, että aika harva soolo on omaperäinen. Sehän tosin noudattelee sitä linjaa, että luovuus on hankala ja harvinainen kyky, samoin kuin hyvä soittotaito. Tämä kommentointi-sääntömuutos oli minusta hiukan hätäisesti mietitty, mutta katsotaan nyt mitä siitä seuraa... minusta pisteet riittävät kisailuun. Oikeastaan harvemmin kommenteista varmaan mitään hyötyä on, koska kitaristit uskovat omiin juttuihinsa ihan täysillä eivätkä kuuntele mitään ehdotuksia.
rheinone
01.12.2007 10:53:18
Mä kävin nyt 17 ensimmäistä sooloa pikaisesti läpi. Yksi kysymys heräsi mieleen:

Miten te kaikkia sooloja kommentoivat löydätte jotain erilaista sanottavaa kaikista? Suurin osa sooloista on aika pitkälti samanlaisia, ja hävettää oikein kirjoittaa semmoista ylös.

Se on vissiin oma taiteenlajinsa, vähän niinku muista poikkeavan soolon keksiminenkin.

Anteeksi näin julma kysymyksenasettelu, mutta ajattelin ensimmäistä kertaa kommentoida kaikkea, mutta eihän tämmöistä kehtaa laittaa kenenkään luettavaksi. Ei tästä kukaan kostu mitään.

Paa ihmeessä kommentteja peliin vaa. Kommenttien lukeminen ja niistä jappastelu on vähintään yhtä mukavaa kuin itse soolon vääntäminen.

Ei sen puoleen, ettäkö kaikki olisi huonoja, koska niitä ne ei ole, mutta millä te erottelette ne kommentteihin?

Ei niiden kommenttien kovin kaksisia tartte olla. Eihän kaikista vedoista millään keksi mitään fiksua sanottavaa, vaikka hyviä vetoja ovatkin.
Juzpe
01.12.2007 11:50:31

Oikeastaan harvemmin kommenteista varmaan mitään hyötyä on, koska kitaristit uskovat omiin juttuihinsa ihan täysillä eivätkä kuuntele mitään ehdotuksia.

En nyt oikein tätä kyllä niele.... Kyllä mä yritän ainakin ettiä uutta instpistä ja uusia juttuja omaan soittooni koko ajan. Sama koskee kommentteja ja muilta kitaristeilta tulevia neuvoja... Aika ahdasmielistä ja putkinäköstä porukkaa ovat nämä kricen kuvailemat kepittelijät... Tiedä sitten...

Niinno... huolimatta yrityksestä mun soitto kuulostaa siltikin jotakuinkin samalta aina... :P
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
rheinone
01.12.2007 14:09:29
Eli meidänkin skabaan lanseerataan uudet arvosteluperusteet:
- vintagepisteet
- kieltenpaksuuspisteet
- feelispisteet
- levymyyntipisteet
- nopeuspisteet.

Hauska pätkä.

Aissaakeli ku oliki todella hauska! Emmä tiennykkään ett Kelalla on huumorintajua.

Jäinkin pohtimaan mnet-sooloskaban arvosteluperusteita.

Itse pyrin ottamaan huomioon ainakin seuraavat:
- omaperäisyys
- fiilis
- melodia/koukku
- soolon sopivuus taustan fiilikseen
- saundi
- huumori
Ehkä nuo ovat ne tärkeimmät jutut. Toki jos vedossa on ihan hirveesti "vääriä" ääniä tai taimi on ihan päivvittua, tulee miinusta.

Aika subjektiivisia suurin osa noista mun kriteereistä, mutta niin musiikinarvostelussa mielestäni aina; Objektiivisuus on vaikeaa.

Milläs kriteereillä te arvotatte sooloskaban vetoja?
blaekie
01.12.2007 16:25:03

Eli meidänkin skabaan lanseerataan uudet arvosteluperusteet:
juu, ehdotan seuraavaa.

- vintagepisteet
50-60 luvun Fenderit ja Gibsonit, 10 pojoo, 70 luku 5 pojoo , 80 luku ja uudemmat ei vaikutusta.
Saman aikakauden vahvistimista pisteet vastaavasti 5, 3 ja 0.
Jos käyttää vintage-efektejä. Saa niistä pisteen per boxi. Jos käyttää nykyaikaisia mallintavia digihärpättämiä soolossaan, tulee -5 pistettä, per aktiivinen efekti.

- kieltenpaksuuspisteet
8-46 = -5 pojoo, 9-46 = -4 pojoo, 10-48, = 0 , 11-52 = 1 pojo, 13-64 = 3 pojoo. Bassossa käytettyjen kielten paksuudella, ei merkitystä.

- feelispisteet
Stetson hattu = 2 pojoo, alligaattorinnahkapuutsit = 1 pojo, Kireä ilmeily = 1 pojo,
mascaran ja hiuskiinteen käyttö = -1 pojo , tiukat nahkapökät = -5 pojoo

- levymyyntipisteet
Jos on myynnyt kirppiksellä levyjä, lasketaanko se mukaan ?

- nopeuspisteet.
Kuinka nopeasti saa tilattua drinksun baaritiskillä, heti - 15 sekuntia = 2 pojoo, , 1-5 minuuttia = 0, 5-10 minuuttia. -1 pojo, 10-50 minuuttia = lähde äkkiä himaan ennenkuin ilta loppuu.
Nii onkii ...
rheinone
01.12.2007 16:56:15
juu, ehdotan seuraavaa.

50-60 luvun Fenderit ja Gibsonit, 10 pojoo, 70 luku 5 pojoo , 80 luku ja uudemmat ei vaikutusta.
Saman aikakauden vahvistimista pisteet vastaavasti 5, 3 ja 0.
Jos käyttää vintage-efektejä. Saa niistä pisteen per boxi. Jos käyttää nykyaikaisia mallintavia digihärpättämiä soolossaan, tulee -5 pistettä, per aktiivinen efekti.

Hä, missä Gretschit?

Stetson hattu = 2 pojoo, alligaattorinnahkapuutsit = 1 pojo, Kireä ilmeily = 1 pojo,
mascaran ja hiuskiinteen käyttö = -1 pojo , tiukat nahkapökät = -5 pojoo

Letin pituus: Pitkät +10 bo'ääng, lyhyet 0, kalju -10 bo'ääng.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)