Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 519 20 21 22 23101 102 103 104 105
LamaAjanElvis
24.11.2007 20:48:14 (muokattu 24.11.2007 20:49:13)
Vähän jäin kuuntelemaan oliko siellä slideä jossain välissä, ei kuitenkaan tainnut olla?

Ei ollut. Soitto huojui tenujen takia.

Kerkeän itse äänestelemään vaikka huomenna. Nyt kaverin luona tinaamassa.
Sormet lähtee soundista. "I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Johnnycaster
26.11.2007 17:05:15
(olikos se kampi..?)

Kampihan se, on niin mehevä vibrasysteemi tässä skebassa että tekee mieli väännellä koko ajan, vielä kun oppis tyylikkyyden..
Forest
27.11.2007 23:00:15
Purple masiinin kommentit Rauman/Satakunnan murteella oli kyl hyviä. Jees!

Oliskohan asiaa, jos tehtäisiin pieni sääntömuutos? Skaba vois olla voimassa esim. 7-10 päivää nykyisen 4:n sijasta. Olis paremmat mahdollisuudet pitää tää skaba hengissä.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
Kuha
27.11.2007 23:19:03

Oliskohan asiaa, jos tehtäisiin pieni sääntömuutos? Skaba vois olla voimassa esim. 7-10 päivää nykyisen 4:n sijasta. Olis paremmat mahdollisuudet pitää tää skaba hengissä.

Hyvä ajatus. Koitan laittaa uutta skabaa pystyyn. Hyvä meininki kun kaikki taisivat kommentoida sooloja.
Funkyshiva
28.11.2007 00:32:59
Jees...tiukkaa teki ajanhallinan kanssa kuunnella ja arvostella kaikki,mutta kun muutkin olivat "uhrautuneet",en kehdannut jättää arvostelematta. ;)
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Manetti
28.11.2007 11:49:20 (muokattu 28.11.2007 12:12:49)
No voi pärsse....mä taas häslään...oli tarkotus tänään kuunnella vedot ja kirjoittaa kommentit kaikista...mutta dealine olikin eilen..olen pahoillani. No kuhaa minäkin oisin äänestänyt ykköseksi joten....Fyysinen kipu on sellanen asia mikä vie ihmiseltä kaiken kyvyn ajatella ja muistaa asioita...viduddaa olla kipee. Hyvä ajatus hiukan pidentää noita äänestys sekä osallistumisaikoja
Forest
29.11.2007 23:34:05
Onpahan vimosen päälle hyvä tausta! Osallistumisaikaakin sen verran reilusti, että tulee varmaan uus osallistujaennätys.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
LamaAjanElvis
30.11.2007 16:30:31
Todella komea tausta tosiaan. Pakko tuohon on jotain vielä kyhätä. Viimestään sunnuntaina.
Sormet lähtee soundista. "I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Susiääni
30.11.2007 19:08:15
Loistava tausta. Ja kivat ne jutut siinä keskellä ne mitäneon ne... breikit?

Mites te muuten noita taustoja väsäilette kun en oo ikinä siihen lajiin tutustunut? Saako noita rumpu/basso juttuja valmiina jostain ohjelmasta vai mitä? Mulla on tämmönen Yamahan mikseri ja sitten Cubase jonka käytöstä ei ole mitään käryä. Hyvä tietää jos joskus käy säkä ja satun voittamaan.
VAROITUS! Tämäkin viesti saattaa sisältää sarkasmia, ironiaa tai provosointia väittelyyn
Forest
30.11.2007 21:42:08 (muokattu 30.11.2007 22:51:39)
Mites te muuten noita taustoja väsäilette kun en oo ikinä siihen lajiin tutustunut?

Miä hommasin ton Lexicon äänikortin ja sen mukana tuli Cubase. En osannu mitään valmiita taustoja muokkailla joten piti ite soittaa basso, piano ja kitaralla sointuja sekaan.

Rumpalina oli keyboardin sisällä asuva pikku-ukko, joka näyttäytyy vain joskus harvoin krapula-aamuna..;)

Perustietoa Cubasesta: http://www.creativemonkey.fi/Cubase_perusteet.pdf

Roots-skaban taustaksi ei ihan huono idea taida olla pelkkä akustisella vedetty komppi. Metronomi vois olla siinä ihan hyvä apuri. Ainakin mulla tuppaa yleensä tempo kiihtymään loppua kohti ihan huomaamatta.

E: Tarkemmin ajateltuna, eihän noiden valmiiden (pöllittyjen) taustojen lyhentäminen oo vaikeeta, mutta noi luupit ja rumpukoneet ym. on mulle täyttä hepreaa. Jospa niitäkin joskus jaksais opetella. Joo, ja kunhan oppis edes Cubasesta vähän muutakin kun perusteita..
Susiääni
01.12.2007 12:53:57
Jaa te netistä niitä revitte. Mä kun oon vetänyt tähän asti voitonpelossani ihan pintakaasulla. No ei vaan verenmaku suussa tätä tehdään. Nyt otan molemmin käsin kitarasta kiinni ja vedän raivolla semmoset blyys soolot että koko mnet räjähtää.
VAROITUS! Tämäkin viesti saattaa sisältää sarkasmia, ironiaa tai provosointia väittelyyn
MadMatt
01.12.2007 15:02:48

Mites te muuten noita taustoja väsäilette kun en oo ikinä siihen lajiin tutustunut?

Mulla on edelleen rautakausi ja vanhalla kunnon Akain MPC sämplerillä tulee yleensä tehtyä rytmiosastot. Komppeja voi vaikka itse naputella käsin sisään kun akaissa on sitä varten asialliset pädit. Toki valmiita luuppejakin siihen löytyy. Akain seqvensseri toimii muutenkin hermokeskuksena joka hoitaa kaikki tarvittavat miditoiminnot kuten synät. Tavara ajetaan digiraiturin kanaviin ja lisään sitten tarvittavat kielisoittimet. Kaikki laitteet toimivat saumattomasti synkassa. Koko hoito siirretään tämän jälkeen adat väylää pitkin koneelle ProToolsin pureskeltavaksi.

No joo, Ehkä vähän vanhanaikaisen ja monimutkaisen kuuloista mutta kun ei ole koskaan tullut kunnolla syvennyttyä reasoneihin tai muihin softasynien salaisuuksiin... Tai sit mie otan kans netistä ja pätkin sopivaksi.
Nothin' but the blues
Kuha
01.12.2007 18:17:29

Eipä näytä nytkään tulevan ruuhkaa roots-skabaan, sääli jos tällä juurijutulla ei ole jatkuvuutta.
willie
01.12.2007 18:19:49
Näin on.. mm. moni bluesäijä on jumittunut tuonne Sooloskaban puolelle, valitettavasti.
Bassoa vuodesta 1972.
Forest
01.12.2007 19:44:10
Eipä näytä nytkään tulevan ruuhkaa roots-skabaan, sääli jos tällä juurijutulla ei ole jatkuvuutta.

Varmaan pitkä osallistumisaika vaikuttaa sen verran, ettei kukaan pidä kiirettä. Itekään en oo vielä pahemmin mietiskellyt, vedänkö tänään ostetulla (käytetyllä) stratolla vai ehkä jollain muulla. Toivotaan nyt että löytyy edes toistakymmentä osallistujaa.
MadMatt
01.12.2007 19:55:10 (muokattu 01.12.2007 19:56:57)

Joo, Tuo deadline on ehkä sittenkin liian kaukana. Tuo tuudittaa helposti ajatukseen että eihän tässä ole mitään kiirettä ja koko ajatus sysätään hamaan tulevaisuuteen. Lopulta sitten havahdutaan todellisuuteen ja pyydetään jopa jatkoaikaa selitellen että kun en nyt millään ehtinyt tai perkule sentään unohdin koko jutun. Reilu viikko voisi olla roots-skaboihin sopiva osallistumisaika. Deadlinet ovat oikeasti ihan kasvattavia asioita muusikoille.
Nothin' but the blues
M-Juhana
01.12.2007 20:53:55

Täältä tuulee nyt kyllä !!
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Kuha
01.12.2007 21:25:09 (muokattu 01.12.2007 21:25:47)

Osallistumisaika päättyy 14.12. perj. ei siis 16.12. Oikeesti mun piti laittaa vähän yli viikko aikaa, tiedä mitä olin nauttinut kun aikataulua laadin. No onpahan tarpeeksi aikaa.
rheinone
01.12.2007 22:07:28
Näin on.. mm. moni bluesäijä on jumittunut tuonne Sooloskaban puolelle, valitettavasti.

Ihassama, mut missäs kaikki rock-a-pili-äijät luuraa?
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)