Aihe: Nyt menee hermo
1 2 3 4 5 6 7 8
Kukitus
28.11.2007 18:02:21 (muokattu 28.11.2007 18:11:34)
Noniin mummo! nostahan tukisukkasi ja ota tukea rullaattoristasi.
Irti sanoin vuokrasopimukseni nimittäin tänään. Ongelma ratkaistu.
Kylläpä heikottaa
Lesko
28.11.2007 18:35:46

Onneksi olkoon! Minä ainakin väitän, että säästyit monelta pitempiaikaiselta harmilta tuon vuoksi, hieno päätös, hieno mies! :D
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
jtannin
28.11.2007 22:11:17

Aamen!
Toivottavasti uudessa kämpässäsi on tuntuvasti liberaalimpi miljöö. Onnea sinne.
WyW
29.11.2007 09:43:01

Itse ostin rontti vuosi sitten taloyhtiön päätystä alimman kerroksen asunnon ja sijoittelin kämpässä rummut mahdollisimman kauas muista asunnoista. Kyllä mun naapurin mummu joskus tokaisi, että "taidat rumpuja soittaa".

Mä vaimentelin itse sillein, että ostin kuramaton ja huonekaluhuopalevyjä (semmosta mistä voi leikkailla sopivia paloja). Liimailin sitten noi suht paksut huonekaluhuovat strategisiin kohtiin siihen kuramattoon pedaaleitten ja basaripädin alle. Tuolla saa hinta/laatu/vaiva -suhteessa kohtalaisen vaimennuksen.

Kerrostaloelämisessä tarvii vähän antaa periksi äänien kanssa molempiin suuntiin, eli pitää ymmärtää, ettei kukaan halua hirveästi iltakahdeksan jälkeen kuunnella mitään kopinoita. Toisten pitää myös sulattaa se fakta, että kopinaa saattaa ilmetä klo 10-20. Ja tosiaan kannattaa ennen kuin alottaa niin vähä katella ympärilleen ja mahdollisesti käydä juttelemassa niille naapureille. Jonkun mummelin sydän sulaa kun uusi naapurin nuori mies tulee tutustumaan ja istumaan kaffille - toinen saattaa alkaa päivystämään muki korvalla seinän toisella puolella.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
kapulat poikki
11.12.2007 17:46:58
asiaa. kiitokset vielä tähän etukäteen että mitä teen kun menen opiskelemaan. pitää jättää kai sitte se sonorin akustine tuplasetti äitin ja iskän huostaan ja säästää sähkiksiin, koska tota settiä en myy, just soppeli ni ois vaikia luopua. et sit ku meen opiskelija asuntoon tai jtn ni muistelen näitä ja paasaan... toi naapurin mummon tapaaminen muuten on aika varma kikka ehkäistä nuita valittamisia
kerran soitin milleillä ja sitten ajattelin, I had newer touht those was so bad
JackRabbitt
12.01.2008 11:44:06

Mulla oli kans sähkörummut kerrostalokämpässä joskus. Naapurit ei kuulemma häiriintyny, mut samassa kämpässä olijat kylläkin. Väkersin ihan vaan bassaripadin alle jonkunlaisen vaneri/huopa -pehmikkeen ja heti keveni metelitaso.

Meinaan, että jos ei halua viimesiä pennosiaan sijoittaa edellä mainittuihin lava -rakennelmin ja häätö uhkaa, niin tässä ois kans yksi vaihtoehto.
kimizu
13.01.2008 11:37:05
Mulla on oma n. 10 m2 treenikämppä erään kerrostalon kellarissa vanhassa pannuhuoneessa. Koko tila on akustoitu akusto-karhulla ja sen alla vielä 10 cm styroksia, tuplaovet jne. Jos oven ulkopuolella kuuntelee, läpi tulee oikeastaan basari ja vähän virveliä. Siis akustisena äänenä.

Runkoäänet kuitenkin "kuuluu" pidemmälle, eli niitä ei varsinaisesti kuule, mutta niistä tulee sellaista ärsyttävää jumputusta tai naputusta, jonka varsinainen "melutaso" ei ole suuri, mutta "ärsyttävyystaso" sitäkin suurempi.
Siksipä, ennenkuin otin kämpän aikoinaan käyttöön ja olin soittanut yhtäkään iskua, kävin soittamassa jokaisen saman rapun ovikellon läpi, esittelin itseni ja kerroin asukkaille, mitä on tulossa.

Sitten alas soittamaan tanakkaa perusbiittiä ja kaveri kulki asunnot läpi kuuntelemassa soittoa asukkaiden kanssa. Ainoa asunto johon itse soiton ääni varsinaisesti kantautui, oli ensimmäisessä kerroksessa, ja sielläkin se kuului vain wc:ssä. Varmaan putkistoja pitkin. Sen sijaan sen bassarin "runkojytinä" kantautui kolmanteen kerrokseen asti. Varsinainen soitto ei siis sinne enää kuulunut.
Paksu matto setin alle riitti tässä tapauksessa, jytinä vaimeni ja se ekan kerroksen asukas oli itsekin soittajamiehiä, joten vähäinen ääni vessassa ei häirinnyt. Lisäksi sovittiin, etten koskaan soita klo. 20.00 jälkeen enkä sunnuntaisin.

Kämppä on ollut mulla kymmenkunta vuotta eikä yhtäkään valitusta ole tullut, ei mulle eikä isännöitisijälle. Tosin nykyisin tulee kyllä treenattua muualla ja tila on lähinnä varastona. Aiemmin soitin sielä kyllä 5-6 päivänä viikossa 2-4 tuntia kerrallaan.
Lorko
04.02.2008 12:43:33
Kannattaa lopettaa rumputtelu ja alkaa skulaa skebaa, like me.
Kailis
04.02.2008 13:52:37

Kannattaa lopettaa rumputtelu ja alkaa skulaa skebaa, like me.

Tai sit lopettaa skebattelu ja alkaa dokaa
Puavali
22.02.2008 09:20:13
... Meikäläisellä, omakotiasujana, on ihan toisenlainen ongelma. Vastapäinen naapuri harrastaa jonkinlaista klapi - bisnestä ja moottorisaha laulaa jatkuvasti. Aamulla se aloittaa n. 6.20 ja möykkää riittää koko päivän. Puutavararekat tuo materiaalia säännöllisesti. Naapurustoa vituttaa noin 500m säteellä, mutta mitäs teet? Sehän on vaan ahkera työnsankari...

Melua tuottava bisnestoiminta pitää siirtää teollisuusalueelle. Omakotitalon omat polttopuut voi toki pieniä omassa pihassa. Eikun valitusruljanssi käyntiin!
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Ruutikallo
01.03.2008 03:43:10
Asiaan mitenkään liityen, muttsa annattais kokeilla
purplen, Sometimes I feel like screaming.

Siinä on biisiä errakseen eikä vain kannutajalle. Ja mikä parasta, aivan mainio biisi
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Kailis
01.03.2008 17:50:15

Asiaan mitenkään liityen, muttsa annattais kokeilla
purplen, Sometimes I feel like screaming.

Siinä on biisiä errakseen eikä vain kannutajalle. Ja mikä parasta, aivan mainio biisi

Ei jumalauta, ylität jopa meikäläisen känniääliökirjoitusvirheofftopic-akselin.
zesar
01.03.2008 21:15:11
Vai lopettaa porukka kerrostaloissa vasta kymmeneltä soittamisen... Mä asun omakotitalossa, rummut tossa varastossa (akustiset). Sääntönä mulla että aikasintaan 10.00 aoittaan ja lopetan 20.00. Joskus kun on kauhee tarve ni 21 aikoihin. Ite kun oon ulkopuolelta kuunnellu ni kuuluu sen verran että ihan varmasti naapuri tietää koska täällä paukutetaan. Ikinä oo tullu mitään haukkuja sieltä. Alussa kerran jotain sen suuntasta sano et: "Ei toi enää niin kauheelta kuulostaa...poika osaa soittaa" tai jotain. Ja vaikka nyt on omakotitalo eikä häädöstä huolta....
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
kanuuna
05.03.2008 21:54:42
Pitäkää oikeuksistanne kiinni. Kerrostalossa saat naputella niin paljon kun sielu sietää kuhan se tapahtuu ihmisten aikoihin. Omakotitalossa saat soitella vaikka rälläkkää pihalla koko päivän kuhan teet senkin ihmisten aikoihin!

En toki väitä ettei naapurisovun ylläpitäminen olis kannattavaa, mutta vähän varauksella kannattaa suhtautua valituksiin ja selvitellä vähän esim. taloyhtiön sääntöjä.
poopi
11.03.2008 11:07:30 (muokattu 11.03.2008 12:19:52)
Pitäkää oikeuksistanne kiinni. Kerrostalossa saat naputella niin paljon kun sielu sietää kuhan se tapahtuu ihmisten aikoihin. Omakotitalossa saat soitella vaikka rälläkkää pihalla koko päivän kuhan teet senkin ihmisten aikoihin!

En toki väitä ettei naapurisovun ylläpitäminen olis kannattavaa, mutta vähän varauksella kannattaa suhtautua valituksiin ja selvitellä vähän esim. taloyhtiön sääntöjä.

Asun rivitalo-osakkeessa päätykämpässä, verkkokalvosähkäreitä paukutellen. Useampi valitus tullut ja nyt isännöitsiä ilmoitti että asia on menossa taloyhtiön hallitukseen. Kutsuin isännöitsijän huomiseksi kuuntelemaan tätä jumalatonta mekkalaa joka verkkokalvoista lähtee.

Edit. Ai helvetti, luin tuon kirjelmän uudelleen ja huomasin että myös eri talossa asuvat ovat valittaneet metelistä!!!!!! V*tun urpot!
paice60
12.03.2008 22:04:22
Asun rivitalo-osakkeessa päätykämpässä, verkkokalvosähkäreitä paukutellen. Useampi valitus tullut ja nyt isännöitsiä ilmoitti että asia on menossa taloyhtiön hallitukseen. Kutsuin isännöitsijän huomiseksi kuuntelemaan tätä jumalatonta mekkalaa joka verkkokalvoista lähtee.

Edit. Ai helvetti, luin tuon kirjelmän uudelleen ja huomasin että myös eri talossa asuvat ovat valittaneet metelistä!!!!!! V*tun urpot!

Ilmoitappa että miten kävi.
Vittu näitä hommia.
fifehole
12.03.2008 22:21:54 (muokattu 12.03.2008 22:22:11)

Ai helvetti, luin tuon kirjelmän uudelleen ja huomasin että myös eri talossa asuvat ovat valittaneet metelistä!!!!!! V*tun urpot!

Voi jumalauta että korpee tommoset pilkunviilaajat! Muutaisivat syvälle korpeen kun ei naapurista saa mitään kuulua. No rähjäisivät sitten metsähiirille rapinasta?
Head for an eye
hollmi-5
12.03.2008 22:27:29

Tuo eritalon porukka taitaa olla jonkun agitaattorin mukaansa tempaisemaa.

Samassa talossa asuva saattaa kuulla runkoääninä etenevää kopinaa esimerkiksi bassorummun polkemisesta. Kuuluuhan kovapohjaisten kenkien kävelykin läpi aika monen rakenteen. Saisitko nostettua setin jonkin paksun maton päälle?
Soundit, piuhat ja kajarit.
poopi
12.03.2008 22:52:32 (muokattu 12.03.2008 22:54:04)
Kyllä tässä vähän tuntuu siltä että mulla on liikaa tukkaa ja postilaatikossa turhan erikoinen nimi naapuruston ompelukerhon jäsenille.
Basarin alla on makuualusta mutta liekö tuolla merkitystä kun alakertaa ei rivitalossa ole...
Eihän noista tosissaan ääntä lähde ja mekkalointi tapahtuu aina klo 18-20 välisenä aikana eikä edes joka päivä (akustinen setti treeniksellä).
Koesoitanta isännöitsijän kanssa siirtyi seuraavalle päivälle. Jos maailmasta mitään oikeutta löytyy ja äijällä on vähänkään järkeä niin homma loppuu siihen. Vai miten tämä kuvio menee? Voiko isännöitsijä vaikuttaa asiaan vai mennäänkö valittajan + kuoron mukaan? Vai pitäisikö minun osakkeenomistajana vain haistattaa kaikille paskat?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)