Aihe: Finlanders
1 2 3 4 5 6
KBPlayer
30.01.2004 13:20:48
Mikä on tanssimusiikin/tanssibändin tarkoitus ja miltä sen pitäisi kuulostaa?

Riittäisiköhän tuohon tarkoitukseen sitten pienempikin sektio? Jos soitetaan isolla porukalla ja korvauksella, eikös silloin voi vaatiakkin vähän enemmän kuin mitä tanssimusiikkiin tarvitaan?
--Tä?
baron
30.01.2004 13:31:39

Pidetään joskus "humppa/huttu" miitti bändeinemme ja sitten kehutaan toisillemme, kuinka paljon parempia olemme kuin Finkut/Souvarit ym pilipalibändit.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
30.01.2004 13:36:53
Riittäisiköhän tuohon tarkoitukseen sitten pienempikin sektio?

Tanssibändihän on aina koosta riipumatta kompromissi, jollei soita pelkästään ko. kokoonpanolle ominaista tanssimusaa.

Jos soitetaan isolla porukalla ja korvauksella, eikös silloin voi vaatiakkin vähän enemmän kuin mitä tanssimusiikkiin tarvitaan?

Ei sekstetti oo vielä mikään iso bändi. Tai onhan se jos on tottunut, että musiikista vastaa Trio Orpaskytsä.

Kyllä mun mielestä pojat tarjoili eilen tanssimusaa koko rahalla.

Ja minä vielä lähdin kuuntelemaan vähän sillä mielellä, jotta tuleeko siitä mitään.
Osta mut - ma olen kaupan!
isojussi
30.01.2004 13:38:24
Pidetään joskus "humppa/huttu" miitti bändeinemme ja sitten kehutaan toisillemme, kuinka paljon parempia olemme kuin Finkut/Souvarit ym pilipalibändit.

Älä vertaa noita kahta. pliiiizzz....
baron
30.01.2004 13:42:29

Älä vertaa noita kahta. pliiiizzz....

Mä referoin threadiä:-)
R.W. Piuha
30.01.2004 13:54:41 (muokattu 30.01.2004 13:55:18)

Mikä on tanssimusiikin/tanssibändin tarkoitus ja miltä sen pitäisi kuulostaa?

Suosittelen perehtymistä tanssi.netin ihmeelliseen maailmaan!Sieltä löytyy varmasti vastaus tähänkin visaiseen kysymykseen.

Sieltä saa myös tietoa/neuvoja IHAN KAIKESTA tanssimusaan/bandeihin/äänentoistoon yms.muusikkoa askarruttaviin ongelmiin!

Muusikko!Vieraile tanssi.netissa,ja tiedät missä mennään...
baron
30.01.2004 14:04:03

Suosittelen perehtymistä tanssi.netin ihmeelliseen maailmaan!Sieltä löytyy varmasti vastaus tähänkin visaiseen kysymykseen.

Sieltä saa myös tietoa/neuvoja IHAN KAIKESTA tanssimusaan/bandeihin/äänentoistoon yms.muusikkoa askarruttaviin ongelmiin!

Muusikko!Vieraile tanssi.netissa,ja tiedät missä mennään...

Mä oon käyttänyt (naurakaa pois vain) aktiivisia tanssijoita mun bändin konsulttina, sekä kappalevalikoiman, että tempojen suhteen ja olen mielestäni saanut hyviä neuvoja.
v_m_kangas
30.01.2004 14:08:28

Mä oon käyttänyt (naurakaa pois vain) aktiivisia tanssijoita mun bändin konsulttina, sekä kappalevalikoiman, että tempojen suhteen ja olen mielestäni saanut hyviä neuvoja.

Naurakaa vain minullekkin taasen, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että myös omasta tanssitaidosta on hyötyä kappalevalikoiman ja tempojen suhteen.
Humppaa tai soita
baron
30.01.2004 14:12:55

Naurakaa vain minullekkin taasen, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että myös omasta tanssitaidosta on hyötyä kappalevalikoiman ja tempojen suhteen.

Ollaan yhdessä naurunalaisia: Joskus itsekin olen harkinnut niin epätoivoista temppua, että opettelisin tanssimaan!
Martso
30.01.2004 14:22:09
Juu, kyllähän sitä tulee keskusteltua tanssijoiden kanssa näistä asioista. Tässä on vaan piilee yksi hiton iso perinteinen ongelma, nimittäin kaikkia ei voi miellyttää. Kaikilla näillä "oikeilla tanssijoilla" on kyllä ihan asiallisia mielipiteitä ja neuvoja, mutta sueraava neuvoo jo ihan päinvastaista. Loppujen lopuksi parhaan tuloksen saa ilmeisesti aikaiseksi, kun yrittää noudattaa sitä kultaista keskitietä.

Tämä tanssi.net on myös osoittautunu vastaavanlaiseksi, toinen on toista ja toinen toista mieltä, että otas siitä sitte vinkkiä :) Ja todennäköistä kaiken lisäksi on, että tämän threadin jälkeen joku siellä taas kirjoittaa, että "käykääs kattomassa... ...uskomattoman paska asenne"! Ei vaites. Kyllä sitä pitäis jonkinlainen yhteispeli tässä löytää tanssijoiden kanssa, jos leipänsä meinaa näiltä poluilta hankkia :)
Janatuinen
30.01.2004 14:37:32
Jep. Se, että osaa tanssia edes auttavasti, helpottaa varmasti ohjelmiston kehittämistä, jos tarkoituksena on soittaa tosissaan tanssimusiikkia.

Kesällä kävin katsomassa Finlandersia. Biisit tuli kuin levyltä. Mutta ei levyltä. Kyllähän se tuommoisella miesmäärällä ja keikkakokemuksella on saatava toimimaan. Vielä voisivat soittaa hieman revittelevämmin esim. soolot, niin ei kuulostaisi niin tasapaksulta. Finlanders ei missään nimessä ole kuitenkaan kuva, jota pitäisi kumarrella.

Tanssi.netissä on taas mielenkiintoinen keskustelu käynnissä..."levymusiikki vs. tanssiyhtye". Joku väitti, että levyllä esim. rumpalin komppi ei kuulemma kompastele.... Ihme juttu..
baron
30.01.2004 14:37:42

Juu, kyllähän sitä tulee keskusteltua tanssijoiden kanssa näistä asioista. Tässä on vaan piilee yksi hiton iso perinteinen ongelma, nimittäin kaikkia ei voi miellyttää. Kaikilla näillä "oikeilla tanssijoilla" on kyllä ihan asiallisia mielipiteitä ja neuvoja, mutta sueraava neuvoo jo ihan päinvastaista. Loppujen lopuksi parhaan tuloksen saa ilmeisesti aikaiseksi, kun yrittää noudattaa sitä kultaista keskitietä.

Tämä tanssi.net on myös osoittautunu vastaavanlaiseksi, toinen on toista ja toinen toista mieltä, että otas siitä sitte vinkkiä :) Ja todennäköistä kaiken lisäksi on, että tämän threadin jälkeen joku siellä taas kirjoittaa, että "käykääs kattomassa... ...uskomattoman paska asenne"! Ei vaites. Kyllä sitä pitäis jonkinlainen yhteispeli tässä löytää tanssijoiden kanssa, jos leipänsä meinaa näiltä poluilta hankkia :)

Onhan se itsestään selvä, että absoluuttista totuutta ei tässä kuten juuri missään muussakaan asiassa ole. Mä tarkoitan, että mä otan "hyviä" neuvoja vastaan useilta tahoilta, mutta itse kuitenkin päätän.
isojussi
30.01.2004 14:58:11
Ollaan yhdessä naurunalaisia: Joskus itsekin olen harkinnut niin epätoivoista temppua, että opettelisin tanssimaan!

I'll join the club: Mä tanssin eilen - ja vielä monta kappaleparia. No, mitäpä sitä tanssiravintolassa vaimon kanssa selvinpäin muuta puuhaisi.

Mä muuten tenttaan aina paikallisen tanssiseura kavereita lähinnä tempoista, kun satutaan samoihin bileisiin. Ehkä parhaita tyyppejä siinä suhteessa on just sellaset lavatanssien opettajat.

Vähän aikaa sitten oli hauska tilanne, kun olin isesseen sekkarikeikalla eräillä synttäreillä ja rupesin soittamaan toivottuja masurkoita. Olin vähän epävarma temposta ja huutelin tutulle tanssiseuran kaverille:
- "Onko hyvä tempo?"
- "Pistä vähän lisää"
- "Entä nyt?"
- "Vähän vielä"
- "Entä nyt?"
- "Meni jo liikaa....no nyt on hyvä!"

Oikealla kädellä vedin Kulkurin masurkkaa, vasurilla ruuvasin sekkarin tempoa sitä mukaan, kunsain ohjeita. Ehkä huvittavaa, mutta toimii.
v_m_kangas
30.01.2004 15:02:46

Oikealla kädellä vedin Kulkurin masurkkaa, vasurilla ruuvasin sekkarin tempoa sitä mukaan, kunsain ohjeita. Ehkä huvittavaa, mutta toimii.

Oikealla jalalla kirjoittelin nimmareita ja vasemmalla jalalla soittelin bassolinjat :) :)
Humppaa tai soita
isojussi
30.01.2004 15:05:42
Oikealla jalalla kirjoittelin nimmareita ja vasemmalla jalalla soittelin bassolinjat :) :)

Ei näillä 46:sen lattajaloilla, jotka on kuin tieteiselokuvasta....;-)

Mutta mielenkiitoinen visio. Mitäs jos siihen lisäis vielä heleä-äänisen suihinottajan kiipparin alle........
baron
30.01.2004 15:07:48

viikonloppu lähestyy.......
v_m_kangas
30.01.2004 15:14:16

Mutta mielenkiitoinen visio. Mitäs jos siihen lisäis vielä heleä-äänisen suihinottajan kiipparin alle........

Ja ilman muuta kuumat kuubalaiset tanssijattaret lattareita värittäämään, jollei livenä, niin sitten ainakin vaikka videotykillä :)
Humppaa tai soita
isojussi
30.01.2004 15:18:19
Ja ilman muuta kuumat kuubalaiset tanssijattaret lattareita värittäämään, jollei livenä, niin sitten ainakin vaikka videotykillä :)

Ja muutaman pavi-ukon markkeetaamaan loppubändiä. Olis ainakin pään materiaali sama kuin monella oikeallakin orkesterilla.
R.W. Piuha
30.01.2004 22:31:38 (muokattu 30.01.2004 22:33:03)
Jep. Se, että osaa tanssia edes auttavasti, helpottaa varmasti ohjelmiston kehittämistä, jos tarkoituksena on soittaa tosissaan tanssimusiikkia.

Mä oon sitten varmasti ollut ihan väärällä alalla reilut 25 vuotta...ja varmasti helvetin moni muukin muusikko!

On tuo jo sen luokan väittämä että voihan ...vai auttavasti tanssia??...soittaa tosissaan tanssimusaa???
Totahan yritettiin syöttää jo tanssi.netissa"mene vaimon kanssa tanssiin,mene tanssikursseille"yms skeidaa,miksi?????Tänhän pitäs sitten toimia myös käänteisesti,eli jokaisen turakaisen pitäis osata edes auttavasti soittaa osatakseen tanssia ja ENNENKAIKKEA antaisi edes VÄHÄN todellista pohjaa tulla vittuileen tempoista ja muista soittamiseen liityvistä jutuista?!SITÄPAITSI kohtuullinen osa tanssijoista vetää ihan "omiin nimiin"ykköstä etsien eli kuolevat rytmitajuihinsa tulematta,näiltäkö pitäs vanhan soittajan ottaa neuvoja vastaan,ei jumalation soikoon!!

Finkut on kyllä melkosia tanssiveikkoja(ainakin osa heistä),sen takia ne varmaan soittaakin niin hyvin?!Ja muutenkin ovat niin seurallisia kavereita, ja seuraa tuntuu riittävän...

OIKEESTI Finkut on omalla sarallaan Suomen paras bändi...ja ainoa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)