Ihan perkeleen kovaa settiä, vaikka vähän erilaista onkin. Pitää kyllä kansilehtiin turvautua kuunnellessa... "Syöt kravatin, syöt kravatin, ammu hautaa ja vaikene" :D |
ötzi 29.11.2007 22:26:52 | |
---|
Juu, en kuuntele Satyriconia, itselleni tuli mieleen juurikin tuo taiderokkimokoma. Itsekkään en Satyriconia ole kuullut mutta jotenkin tuosta biisistä tuli kertsin kohdalla Egotrippi mieleen, älkää kysykö miten, vaan miksi |
hullu_ukko 29.11.2007 23:14:30 | |
---|
Juu, en kuuntele Satyriconia, itselleni tuli mieleen juurikin tuo taiderokkimokoma. Mä löydän kanssa enemmän tuon taiderokkimokoman tuosta biisistä kuin Satyriconin. Vokaalit ja rumpalointi vaan vetää vähäsen sinne norjanpoikien suuntaan. Hyvä biisi.. Ei siinä mitään. Valu/120 päivää-meininki tulee mieleen myös Sahalaidasta. Jotenkin sellainen Viholliset -tyyppinen tai jotain sinnepäin. Ja Sahalaita tosissaan on mun mielestäni yksi levyn kovimmista vedoista. Ilmeisesti ainoa olen myös, joka on onnistunut yhdistämään Turvaa Selustan lyriikat Megadethin Never Walk Aloneen. Sama aihepiiri, mutta eri näkökulmasta kerrottuna. Tavallaan... M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
jounihynynen 29.11.2007 23:26:53 | |
---|
Valu/120 päivää-meininki tulee mieleen myös Sahalaidasta. Jotenkin sellainen Viholliset -tyyppinen tai jotain sinnepäin. Minä olin haistavinani ainakin Seitsemän sinetin takana -biisin tuosta Sahalaidasta. Jotenkin samantyyppisesti svengaavia, kulkevia ja tarttuvia nuo kaksi mielestäni. Loistavia biisejä molemmat. Voin jo kuvitella Santun tanssimassa Sahalaidan tahtiin kuten SST:ssä Mäntti-dvd:llä. Tosin Sahalaidassa ei taida olla bassosta vapaata kohtaa jossa Santtu joutaisi tanssahtelemaan.. |
Heissi 30.11.2007 00:18:33 (muokattu 30.11.2007 00:20:10) | |
---|
Mä löydän kanssa enemmän tuon taiderokkimokoman tuosta biisistä kuin Satyriconin. Vokaalit ja rumpalointi vaan vetää vähäsen sinne norjanpoikien suuntaan. Voi se siltä taiderokiltakin toki kuulostaa, mutta lienee aivan selvää että tuon biisin kohdalla on hakemalla haettu tota Satyricon-meisinkiä siihen. Juuri tähän biisiinhän (ja ehkä muutamaan kohtaan muissa biiseissä esim. nujerra:n blastit) ne "levyllä on bm-vaikutteita" puheet viittaavat. Itse asiassa vokaalit ovat melkein ainoa asia joka ei nykysatyriconiin viittaa. Satyrin vokalisoinnit ovat nykyään melkoisen kylmiä ja selkeitä. Rumpalointi, erityisesti basarin ja haikan käyttö taas on täyttä Frostia. Riffit voisi olla suoraan Now, diabolicalilta duurikonvertterin läpi vedettynä vaan. Eli samoilla linjoilla Aivokuolion kanssa, paitsi että itse diggaan biisistä melkein eniten levyllä. EDIT: Ja vielä suosituksena: jos tuo biisi iskee niin äkkiä Satyriconin Volcano ja erityisesti Now, Diabolical kuunteluun. "Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M |
kupteri 30.11.2007 02:51:14 | |
---|
Juu nyt kun on pyörittäny levyä pidempään, ei ne "radioystävällisemmätkään" biisit siellä haittaa :-) No ei kuuntelu niistä kahdesta timanttia tehny mutta hyvä kokonaisuus kuitenkin ilman että tarttis mitään hyppiä yli. Sen sijaan muutama muu iskee kuin miljoona volttia (vai miten se nyt meni). Kyllä tää kannattaa investoida jos on aiemmista levyistä tykänny. Ja onhan tossa seassa taas vähän erilaistakin ettei oo todellakaan copypaste edellisistä. |
rocky0 30.11.2007 08:16:03 | |
---|
Hyvän kuulonen lätty illalla kuunneltuna. Pittää kuunnella lissää. Ei se sillee säväyttäny vielä, mutta kattoo nyt. |
MrHands 30.11.2007 16:11:20 | |
---|
en päässy ekaa biisiiä pidemmälle järkkyä paskaa |
Painajaismainen 30.11.2007 16:13:54 | |
---|
en päässy ekaa biisiiä pidemmälle järkkyä paskaa Koetappa uudestaan niin kyllä se siitä avautuu! :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
ötzi 30.11.2007 17:05:03 | |
---|
en päässy ekaa biisiiä pidemmälle järkkyä paskaa No tuo nyt on melkonen tapa kuunnella levyjä, heti kun tulee huono biisi niin roskiin. Itse en oikein pidä levystä mutta kyllä se on autossa ja mp3soittimessa pyörinyt melkein päivittäin ja muutamat biisit alkaa maistumaan melko hyvältä. Tosin on siellä myös muutama erittäin huono kappale imo |
Disposable 30.11.2007 17:13:24 | |
---|
Irvikuva on kyllä aivan väärällä paikalla biisijärjestyksessä. Pois tuolta levyn loppupuolelta ja suoraan ykköseksi Sinä Riität-biisin edelle. Muuten järjestys on ihan hyvä. Kokeilkaa vaikka soittolistaa muokkaamalla. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
TTV 30.11.2007 17:14:18 | |
---|
LJY paranee joka kuuntelulla. Vieläkään ei se Hynysen rooli oikein avaudu, mutta eiköhän sillekin perustelu löydy. |
Akitus 30.11.2007 19:57:03 | |
---|
Vieläkään ei se Hynysen rooli oikein avaudu, mutta eiköhän sillekin perustelu löydy. Pojat kokivat, että oma soitto ei tuonut toivottua tulosta ja ottivat 8-osakertsikomppien ammattilaisen jeesimään, ei sen kummempaa. 42 |
mie666 30.11.2007 21:22:25 | |
---|
Woot? Sehän on täysin uutta Satyriconia, jopa niinkin suoraan ripattuna. että se on hyvä juttu ! Oh, yep... Gothenburg |
Painajaismainen 30.11.2007 23:12:58 | |
---|
Pojat kokivat, että oma soitto ei tuonut toivottua tulosta ja ottivat 8-osakertsikomppien ammattilaisen jeesimään, ei sen kummempaa. Kuulemma Aalto/Saikkonen-kaksikolla alkoi soitto groovaamaan liikaa kun kappaleeseen tarvitiin tasaista 8-osa junttaa, Hynynen paikalle! :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
psalmat 01.12.2007 09:40:51 | |
---|
Kuulemma Aalto/Saikkonen-kaksikolla alkoi soitto groovaamaan liikaa kun kappaleeseen tarvitiin tasaista 8-osa junttaa, Hynynen paikalle! :) Yksinkertaisen näköinen ja kuuloinen asia voi olla oikeasti vaikea soittaa tarkasti. Toisaalta itsekkin vähän ihmettelen, miten pojat ei tuota saanut talteen, joku hitaampi ja erottuvampi kohta olisi ollut helpommin ymmärrettävissä. Ammu, hautaa, vaikenen loppu tuntuu vähän pitkähköltä. Luo nahka, luo sisuksen "värimaailma" iskee kovaa. Jälleen Mokomalta hieno uudistuminen ja askel eteen- ja ylöspäin. |
*Elmo* 01.12.2007 13:01:47 | |
---|
Kyllä minä tykkään uudesta lätystä! helevetin kova ja positiivisesti erilainen kuin KLK, joka ei niin itelle uponnu. Nousee samalle tasolle TMRH kanssa omalla listallani. Kolmannen asteen kuulustelu tällä hetkellä iskenyt parhaiten levyltä. Mahtavata!! |
hirvma-6 01.12.2007 13:36:30 | |
---|
Nyt kun olen kuunnelut levyä jo niin monesti, että osaa kaikki biisit about ulkoa, niin täytyy kyllä vahvistaa se ensimmäinen mielipiteeni levystä: huonoin "uuden mokoman" levy. Tykkään tasan kahdesta biisistä. Nujerra ihminen on ehkä Mokoman paras biisi ja se onkin ehkä osasyy, että oli odotukset tosi korkealla tämän levyn suhteen. Mutta kun levy ei sitten vastannutkaan odotuksiin ollenkaan, niin pettymyshän se. Luo nahka, luo sisus on levyn toinen hyvä biisi. Loput ovatkin sitten minun korviini täysin täytehuttua. Sovitusratkaisut tuntuvat jotenkin tosi itsestäänselvyyksiltä, eikä tuo duurijollottelu uppoa ollenkaan. Niinkuin aiemminkin sanoin, Hyrkkään rumputyöskentely on kuitenkin aiempaa tiukempaa ja mielenkiintoisempaa, siitä ehdottomasti pisteet. Muuten tämä levy onkin sitten ehkä tehty liiankin "helposti", eli ei ole ollut paineita biisejä tehdessä, eikä studiossa. Tulos sitten tämmönen tylsä sillisalaatti. Näin siis minusta tuntuu, en kerro tätä faktana :) Levy menee nyt hyllyyn ja tuskinpa tuohon tulee tartuttua ihan heti uudestaan, vaikkei sitä tietenkään koskaan tiedä... |
Flow 01.12.2007 18:05:30 | |
---|
Lyhyestä kaanis. Tykittää When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
hermanhez 01.12.2007 19:02:22 | |
---|
Nyt kun olen kuunnelut levyä jo niin monesti, että osaa kaikki biisit about ulkoa, niin täytyy kyllä vahvistaa se ensimmäinen mielipiteeni levystä: huonoin "uuden mokoman" levy. Tykkään tasan kahdesta biisistä. Nujerra ihminen on ehkä Mokoman paras biisi ja se onkin ehkä osasyy, että oli odotukset tosi korkealla tämän levyn suhteen. Mutta kun levy ei sitten vastannutkaan odotuksiin ollenkaan, niin pettymyshän se. Luo nahka, luo sisus on levyn toinen hyvä biisi. Loput ovatkin sitten minun korviini täysin täytehuttua. Sovitusratkaisut tuntuvat jotenkin tosi itsestäänselvyyksiltä, eikä tuo duurijollottelu uppoa ollenkaan. Niinkuin aiemminkin sanoin, Hyrkkään rumputyöskentely on kuitenkin aiempaa tiukempaa ja mielenkiintoisempaa, siitä ehdottomasti pisteet. Muuten tämä levy onkin sitten ehkä tehty liiankin "helposti", eli ei ole ollut paineita biisejä tehdessä, eikä studiossa. Tulos sitten tämmönen tylsä sillisalaatti. Näin siis minusta tuntuu, en kerro tätä faktana :) Levy menee nyt hyllyyn ja tuskinpa tuohon tulee tartuttua ihan heti uudestaan, vaikkei sitä tietenkään koskaan tiedä... Jätkä puhuu asiaa! Yhdyn sinuun! jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt... |