Mä olen sitten vissiin ollut erilainen nuori. Rahasta keikat on tehty ja tehdään. Taide sitten erikseen. Laskut, lainat,eläkkeet, lasten koulutus ja harrastukset, ulkomaan matkat, autot jne. on humpalla maksettu. Ja maksetaan edelleen, niin kauan ku runko kestää Rintterissä venymisen. Mulla on aina ollut ja on edelleen helpompi ja nopeampi tapa tehdä se raha. Ei tarvitse kuin istua hetki PC:n vieressä niin tulee sama kuin kamojen raahaamisesta, roudaamisesta, autolla ajamisesta, odottelusta ja sama toisinpäin. Tosin siihen liittyy se hetki kivaakin, se soittaminen. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
uruttaja 29.11.2007 20:59:46 | |
---|
Mulla on aina ollut ja on edelleen helpompi ja nopeampi tapa tehdä se raha. Ei tarvitse kuin istua hetki PC:n vieressä niin tulee sama kuin kamojen raahaamisesta, roudaamisesta, autolla ajamisesta, odottelusta ja sama toisinpäin. Tosin siihen liittyy se hetki kivaakin, se soittaminen. Joo, mutta mä olekin joutunut/saanut elättää itseni pelkästään soittamalla. |
isojussi 30.11.2007 00:01:06 | |
---|
Tä? Kyllähän kaikki ymmärtää että karaokevetäjä tarvitsee euroja kun sillä on ne laitteet ja levyt ja se tekee töitä! Toista se bändi, joka vaan huvitttelee, se tarvitsee vain pitsat. Aika hyvä pointti - ne levyt on saatanan kalliita. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 30.11.2007 00:03:08 | |
---|
Noista ei onnistu mikään. Ei helevetti - sähän nimenomaan et sais olla tolla asenteella liikkeellä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
okabass 30.11.2007 00:10:03 | |
---|
Ei helevetti - sähän nimenomaan et sais olla tolla asenteella liikkeellä. Anteeksi väliintulo. Näköradiosta tulee Moskovan Radion juhlallista vetoa. Voi vi*o. Kun oloisin saanut tuossa vetää. Ceterum censeo moderator esse delendam |
Lennu 30.11.2007 00:26:42 | |
---|
Aika hyvä pointti - ne levyt on saatanan kalliita. Kuinni?? Noin euron kappale. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
isojussi 30.11.2007 00:35:59 | |
---|
Kuinni?? Noin euron kappale. Eli taas oletuksena, että hommaa tehdää poltetuilla levyillä. Todista! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Lennu 30.11.2007 00:53:48 | |
---|
Eli taas oletuksena, että hommaa tehdää poltetuilla levyillä. Todista! MOT. Emmää oikeesti, mutta nauratti kerran yhessä lähiökuppilassa, kun telkkarissa pyörii karaoke ja alalaidassa teksti 'vain kotikäyttöön'. Hoho. Ei tainnu ulkomaalaisperäinen omistaja olla ihan kartalla. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
isojussi 30.11.2007 01:47:02 | |
---|
MOT. Emmää oikeesti, mutta nauratti kerran yhessä lähiökuppilassa, kun telkkarissa pyörii karaoke ja alalaidassa teksti 'vain kotikäyttöön'. Hoho. Ei tainnu ulkomaalaisperäinen omistaja olla ihan kartalla. Hymy perseeseen ja soitto Teostoon. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
WanhaWetäjä 30.11.2007 03:08:34 (muokattu 30.11.2007 03:55:47) | |
---|
Lehmäpuvuista ja tekemättömistä laivakeikoista kyllä jaksetaan huutaa - mokomatkin puusilmänahjukset (et sinä, mk). ....anti olla.... |
isojussi 30.11.2007 03:59:36 | |
---|
Lupasin olla kommentoimatta noita sun wittuilujasi, enkä myöskään niin tee! Mutta sä vaan jatkat ja jatkat...MIKSI???? Jaa miksi? Oonko mä väärässä - häh? Yks toisensa jälkeen itkee täällä, kun ei saa tarpeeks liksaa tai liimikset ja puuratit kusettaa, mutta asioille ei voi tehdä mitään, kun keikat loppuu. Nyyyyyyyhhhhh..... Mä yritän potkia perkele isoja karvamunaäijiä perseelle, että ne viittis tehdä edes jotain asioittensa eteen. Vittuilla mä en oo tarkottanu - vaikka värikästä kieltä käytän varmasti vastedeskin. Ja ihan totta - mä oon tehny 25 vuotta mitä kummallisempia keikkoja ja ollu semmosissa paikoissa ja vedoissa messissä, mistä monet täällä vaan haaveilee, mutta en silti pidä itteeni yhtään sen parempana, kuin sen ajan pelkkää kapakkalaivalavahummppakeikkaa painanut soittajakaan - mutta huonompanakaan. Luuleksää - tai kukaan muukan, että mää viittisin näitä "itketään yhdessä" - vuodatuksia lukiessani muuta kun naureskella partaani ja onnesta välillä runkkailla, jonsei mullekin olis hyötyä siitä, että "viekkaat varkaat ja väärät valtiaat" pannaan ojennukseen. Mää oon saatana samalla puolella teitin kanssa - uskokaa se jo ny pirulauta! Ja vaikka kuinka aina ja iänkaikkisesti olen arvostanut ja tulen arvostamaan hyviä muusikoita, niin vaikeeta se on silloin, kun ei osata kun valittaa ja huutaa mulle pää vääränä työstä, jota mä teen. Mutta tää genrehän on oikeesti täynnä selkään puukottavia vellihousuja. Päin naamaa ei uskalleta sanoo muuta kun tämmösille porukasta erottuville kylähulluille, jotka vielä tykkää tästä hommasta ja musasta. Voi helevetti, mitä te toisistanne kertoilette tuolla maailmalla.... Ja ketkähän käyttää juuri tätä häikäilemättä hyväkseen? Pieni vihje: Se en ole minä. Arvostakaa itteenne, niin teitäkin arvostetaan - olkaa sylkykuppina, niin kyllä räkää piisaa. Ja ihan oikeesti - tehkää asioille jotakin. Palkkaa saa pyytämällä lisää ja oikeutensa niitä reilusti peräämällä. Sitä paitsi mulla on täysi oikeus paheksua, että liiton esat vetää keikkaa säännönmukaisesti alle tariffien. Mä ainakin laskutan toimistoilta saman, kuin ihmisiltäkin. No - wittuiluna ja liksollakehumisena tääkin kumminkin taas otetaan - senkus huuratte, kyllä maailmaan ääntä mahtuu - mulla ainakin vessan peilistä kohta kattoo vastaan kaveri, joka seisoo selkä suorassa tekemänsä työn takana. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Coelhinho21 30.11.2007 04:21:43 | |
---|
Hymyilytti tuo avaus, mutta hitunen totta tuossa "klassisessa kysymyksessä". Keikkahommat saa kuulostamaan mukaviltakin ja mukavaahan tää on. Jättää sitten vähemmälle, kun leipääntyy. Pidemmän tauon jälkeen nyt on reilu vuosi taas keikkailtu. Se mielestäni aivan normaalia, että töissä joskus vituttaa, oli työ sitten mitä hyvänsä. Tinkaamaan en jaksa alkaa, mutta pitääkö sun IsoJ torpedoida jokainen thread tuolla samalla liksajauhamisella. Yrittäjänä ja ohjelmatoimiston kautta keikan tekemisessä on eronsa. Toimisto hoitaa keikat ja liksat ym. Soittaja käy humppaamassa ja homma bueno. Paljonkohan se sun likaas loppujen lopuksi tuosta eroaa, ku alkaa laskeen kaiken ajan ja kustannukset; markkinointi, myynti, laskutus, kirjanpito, vakuutukset, ym yrittäjän hommat. Miinus puolia yrittäjänä (versus toimisto), jos asiakkaalla laskun maksu venyy, niin omat maksut on kuitenkin maksettava ajallaan (verot, eläkemaksut, jne..) Toimisto hoitaa soittajalle liksan (yleensä ainakin), vaikka asiakkaalta maksua ei olisikaan kuulunut. Hyviä / huonoja puolia voi listata enempikin. Jokainen valitsee sitten oman tapansa. Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-) |
juguli 30.11.2007 07:49:22 | |
---|
Toimisto hoitaa soittajalle liksan (yleensä ainakin), vaikka asiakkaalta maksua ei olisikaan kuulunut. Hyviä / huonoja puolia voi listata enempikin. Jokainen valitsee sitten oman tapansa. Asiakas maksoi keikan etukäteen ohjelmatoimistolle + lipputulot ovelta. Omaa osuuttamme häikäisevästä syyskonsertista emme saaneet/tulla koskaan saamaan, kun ohjelmatoimisto meni konkurssiin. Jos asia enempi vituttais, mainittisin ohjelmatoimiston nimen, uuden ja vanhan. Oli kuitenkin meikäläisen soittohistorian kovin keikkaliksa tulossa. Omiin nimiin tehtäessä tilaaja on aina maksanut keikat ajallaan niin kuin on sovittu. Liksaa ollaan parin vuoden aikana hilattu tasaisen varmasti ylöspäin osaamisen (ja mahdollisen maineen..) ja ohjelmiston kehittyessä. Näinhän se menee vai meneekö? |
Sertzo S 30.11.2007 07:58:05 | |
---|
Iso Jussi sai nyt sedältä plussan. :) |
baron 30.11.2007 08:07:10 | |
---|
Omiin nimiin tehtäessä tilaaja on aina maksanut keikat ajallaan niin kuin on sovittu. Liksaa ollaan parin vuoden aikana hilattu tasaisen varmasti ylöspäin osaamisen (ja mahdollisen maineen..) ja ohjelmiston kehittyessä. Näinhän se menee vai meneekö? Näinpä mekin ollaan tehty ja vielä keikat ei oo loppuneet. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
uruttaja 30.11.2007 09:05:08 | |
---|
Asiakas maksoi keikan etukäteen ohjelmatoimistolle + lipputulot ovelta. Omaa osuuttamme häikäisevästä syyskonsertista emme saaneet/tulla koskaan saamaan, kun ohjelmatoimisto meni konkurssiin. Jos asia enempi vituttais, mainittisin ohjelmatoimiston nimen, uuden ja vanhan. Oli kuitenkin meikäläisen soittohistorian kovin keikkaliksa tulossa.
'Noita välistävetojuttuja varten on olemassa palkkaturva, joka vanhenee 3 kuukaudessa palkanmaksun laiminlyönnistä. Vai onko jollekin tämäkin asia epäselvä? Valtion varoista maksetaan työnantajan laiminlyömät palkat odotusajan palkkoineen työntekijälle. Käytännössä yhden keikan laiminlyönnistä muusikkko saa viikon liksan. Muuten jätän kommentoimatta tämän aamun avaukset. |
Ukko 30.11.2007 09:15:11 | |
---|
Miksi ihmeessä tuo Iso-J on nykyään niin helvetin äkäinen? Jos sillä on menkat. |
Ukko 30.11.2007 09:16:56 | |
---|
Yhtäkkiä kansa havahtuu ja ymmärtää, että miten suuri vaikutus musiikilla meihin onkaan ja vaatii rinta rinnan musiikin alalla työskenteleville säälliset korvaukset. Hypoteesi, mutta miksi se ei olisi mahdollista - teoriassa? *Kaikki livemusa seis kuukaudeksi *Kaikki konsertit/esitykset kieltoon samaksi aikaa *Kaikki karaoke -tapahtumat veks niin ikään *Radiot ja televisioiden musiikkiohjelmat banniin *Kaikki musiikin julkinen soittaminen seis ..mikä vielä maksaa? Tätä olen yritänyt tolkuttaa mutta kun ei. Jos ne asiansa osaavat soittajat edes tekis tämän niin jäljelle jäis ne 50 euron turaajat eikä niitä kansa kauaa kuuntelisi. |
Sertzo S 30.11.2007 09:41:00 (muokattu 30.11.2007 09:42:07) | |
---|
Tätä olen yritänyt tolkuttaa mutta kun ei. Jos ne asiansa osaavat soittajat edes tekis tämän niin jäljelle jäis ne 50 euron turaajat eikä niitä kansa kauaa kuuntelisi. Kyllä ne jaksaisivat kuunnella. Jaksavathan turakaiset jo nytkin onnenhymy huulillaan vetää suohumppaa lähiökapakassa jonkun kusenpolttaman karaokehuutajan laulaessa päissään satumaata kovaa, korkealta ja päin persettä. |
half 30.11.2007 09:43:39 | |
---|
Kyllä ne jaksaisivat kuunnella. Jaksavathan turakaiset jo nytkin onnenhymy huulillaan vetää suohumppaa lähiökapakassa jonkun kusenpolttaman karaokehuutajan laulaessa päissään satumaata kovaa, korkealta ja päin persettä. Kukas se taas sanoikaan: Kansan makua ei voi riittävästi aliarvioida. |