Jonte 29.11.2007 15:43:49 (muokattu 29.11.2007 15:44:28) | |
---|
Parina iltana on teemalta tullut ohjelmaa autistisista, huippumusikaalisista ihmisistä ja ns. savanteista. Voi hyvä tavaton mitkä lahjat heillä. Tiedemiehet ovat todenneet, että musikaalisuus asuu ehkä pingispallon kokoisessa osassa pään sisällä, ja lahjakkuus nousee pintaan muiden kykyjen kustannuksella. Tekivätköhän nuo ohjelmat vaikutuksen muihinkin kuin Jonte-setään? Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Bonesaw 29.11.2007 16:11:06 (muokattu 29.11.2007 16:14:48) | |
---|
Hmm...onkohan tää samaa sarjaa, kun ykköseltä tuli tossa pari päivää sitten dokumentti kehitysvammaisesta pianistista. Kaveri oli muistaakseni "jäänyt" ajatuksenjuoksultaan nelivuotiaan tasolle, mutta skulasi pianoa aivan törkeen komeesti. Joo'o |
He_Man 29.11.2007 16:28:28 | |
---|
Hmm...onkohan tää samaa sarjaa, kun ykköseltä tuli tossa pari päivää sitten dokumentti kehitysvammaisesta pianistista. Kaveri oli muistaakseni "jäänyt" ajatuksenjuoksultaan nelivuotiaan tasolle, mutta skulasi pianoa aivan törkeen komeesti. Vissin joo. Kuuli kaikki erilliset nuotit sinfoniaorkesterin sekamelskasta ja soitti ne pianolla. Ja, kun ei sormet riittänyt niin veteli arpeggioina... Minulla on VOIMAA!!! |
biibob 29.11.2007 16:50:55 | |
---|
Vissin joo. Kuuli kaikki erilliset nuotit sinfoniaorkesterin sekamelskasta ja soitti ne pianolla. Ja, kun ei sormet riittänyt niin veteli arpeggioina... Samaisen ohjelman satuin itsekkin katsomaan ja kyllä siinä oli todellakin henkilö, joka ymmärsi musiikkia tavalla, jonka tasolle ei moni huippumuusikko tule koskaan elämänsä aikana pääsemään. Esimerkiksi oma suu kyllä loksahti auki, kun kaveri soitteli opettajansa kanssa pianolla, opettaja soitti 10 säveltä täysin randomina ja ohjelman päähenkilö pystyi kuulemaan ja soittamaan täysin samat sävelet parin sec viiveellä omalta pianoltaan. Voin sanoa, että jos muusikko kuulee kolmekin säveltä ja pystyy soittamaan ne soittimellaan ensimmäisellä iskulla, niin kyseessä on todella kehittynyt sävelkorva. Mutta että kaveri pystyy kuulemaan ja soittamaan 10 yhtäaikaa painettua säveltä :OO "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Manuel Pyrhullo 29.11.2007 16:55:26 | |
---|
Tuo dokumentti löytyy muuten youtubesta kokonaan. |
Anri8000 29.11.2007 16:58:42 | |
---|
Tää aihe on kiinnostanut kans jo pitkään. Lähinnä ajatuksia herättää, onko kaikilla ihmisillä aivoissa samanlainen potentiaali? Tietty autisteilla on tietyt osat aivoista pois pelistä, mutta olisko oikealla treenaamisella mahdollista saada tollaset kyvyt käyttöön? Tai auttaisko jo se, että sammuttais tv:n ja alkais harrastaa jotain, sensijaan että tuijottaa kaikki illat big brotheria? Heart is heaven, mind is hell. |
Hipelius 29.11.2007 18:27:21 | |
---|
Tää aihe on kiinnostanut kans jo pitkään. Lähinnä ajatuksia herättää, onko kaikilla ihmisillä aivoissa samanlainen potentiaali? Tietty autisteilla on tietyt osat aivoista pois pelistä, mutta olisko oikealla treenaamisella mahdollista saada tollaset kyvyt käyttöön? Tai auttaisko jo se, että sammuttais tv:n ja alkais harrastaa jotain, sensijaan että tuijottaa kaikki illat big brotheria? Lobotomia? http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
Lobotomia? Eikö bb ole aika lailla rinnastettavissa tuohon? |
Lähikauppias 30.11.2007 18:54:46 | |
---|
Tuo dokumentti löytyy muuten youtubesta kokonaan. Linkkiä! Virhe. |
Thet 30.11.2007 19:16:07 | |
---|
Oon lukenu koko ajan, että akustiset muusikot. Ei mulla muuta. |
M-Juhana 30.11.2007 20:22:01 | |
---|
Parina iltana on teemalta tullut ohjelmaa autistisista, huippumusikaalisista ihmisistä ja ns. savanteista. Voi hyvä tavaton mitkä lahjat heillä. Tiedemiehet ovat todenneet, että musikaalisuus asuu ehkä pingispallon kokoisessa osassa pään sisällä, ja lahjakkuus nousee pintaan muiden kykyjen kustannuksella. Tekivätköhän nuo ohjelmat vaikutuksen muihinkin kuin Jonte-setään? Joo ovat ihmeellisiä ihmisiä. Ja muut tekee niistä rahastettavia pellejä. Esim. tuo ykkösen dokkari vitutti mua. Mennään Ameriinkaan vetään konsertti ja kaikki liput myytiin 2000 USD kipale heti!!! Ärsytti. Jotkut muka "fiksut" analysoi. Antaisi noiden elää ihan rauhassa omaa elämäänsä. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
Manuel Pyrhullo 30.11.2007 21:53:40 (muokattu 30.11.2007 21:54:37) | |
---|
|