Aihe: Wolf Guitars - kimppatilaus suoraan Koreasta?
1 2 3 4 510 11 12 13 1433 34 35 36 37
PnukBassist
29.11.2007 13:09:02 (muokattu 29.11.2007 13:09:43)

Itse tykkäisin kyllä otelautaupotuksesta, mutta ei se maailmaa kaada jos sitä ei ole. Eli homman nopeuttamiseksi myötäillään enemmistöä.

Mutta onko tuo otelautaupotus edes lisähintainen? Ihan mielenkiinnosta.

Meikäkin diggais kyllä jonkinmoisesta upottautumisesta. Vähän koreutta pitäis olla jos Koreasta basson tilaa! Ja se tepsin logohan vaan tuo lisää myyntiarvoa vempeleelle, jos sen joskus myy. Ainakin turkulaisille ostajille hintaan vois sitten lisätä muutaman kympin. Haha. Mutta niin kuin sanottu, ei se muakaan haittaa vaikkei siinä mitään oiskaan...

Mites muuten, meikäläinen asustaa täällä Oulussa, joten matkahuollon kauttahan tuo pitää sitten vielä tänne toimittaa. Onko täältä päin ketään muuta tilaajaa basso -tai kitarapuolella? Sais vissiin vähän halvemmalla kuljetuksen tähän päähän maata jos olis useampi maksamassa kuljetusta...
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Timo JM
29.11.2007 13:23:01

Pikaisella (puutteellisella) selauksella jäin kaipaamaan vastauksia seuraaviin:

Onko tää 5-kielinen nyt sitten ihan oikeasti laatupeli?

Mitenkäs käytännössä rahojen palautus jos keppi onkin laadullisesti susi?

Onko lopullista tilauspäivää jo lyöty lukkoon?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Jamz
29.11.2007 13:24:25
joo-o..olen 100km Oulun yläpuolella:)
Pyhä Vasili
29.11.2007 13:28:50
Vaikka nimimerkille "kraaps" suunnatussa yksityisviestissä ilmaisinkin olevani hätätapauksessa suostuvainen myös vihreään WTHB-S11-malliin, päätin nyttemmin sitä hieman lisää tuijoteltuani pullahtavani pois, mikäli se päätyy ainoaksi vaihtoehdoksi. Liiallinen urheiluautohenkisyys vaivaa kyseistä. Kaikki liikakäsittelemättömät, puisilta vaikuttavat seitsenkieliset kelpaisivat edelleen mainiosti, etunenässä WTHB-S9.
Prak
29.11.2007 13:58:01

Tommosia wannabe-bling bling -bassoja kun nyt ollaan tilaamassa niin munsta tuossa viiskielisessäkin saisi jotain koreutta olla otelaudassa. Defaulttina siinä on kyljessä ne perusdotsit kuitenkin, vai? TPS-logoa en itse välttämättä haluaisi siihen päälipintaan, mutta jonkin koukero olisi paikallaan, olikoi noissa mitään vaihtoehtoja? Joku 10 taalaa otelautakoukeroista ei minusta ole merkittävä summa tuossa muutenkin olemattomassa hinnassa.
On se.
Hannu A
29.11.2007 14:11:27 (muokattu 29.11.2007 14:12:19)

siitä tepsin logosta en tosiaan tiedä maksaako se jotain, mutta kaikki muut otelautamerkinnät maksaa 20 USD/soitin, eli vaikka olis ihan perus pisteetkin, niin ja niistä "kylkidotseista" ei myöskään ole varmuutta. Ne varmaan kaikki kuitenkin haluaisi?
Basisti Jumalan armosta
PnukBassist
29.11.2007 14:19:51

Meikä haluais dotsit ja koukerot, mikäli hinta ei nouse paljoo. Mulle kuitenkin nyrkkisääntönä on että mitä halvempi niin sen hauskempi, joten näillä mennään. Mutta että jos joku upotettu perkele ei paljoo maksa niin samahan se siihen on laittaa.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Nitrodelay
29.11.2007 14:31:26 (muokattu 29.11.2007 14:53:51)

Tossa WTHB-S6-mallissa (s.4) on joku suipompi kuvio kaulassa.

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/0004.jpg
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Meegs86
29.11.2007 14:31:42

Päteekös noissa upotuksissakin se, että pitää sitten samanlainen ottaa kaikkiin? Jos pätee, niin menen enemmistön mukana. Mutta jos omaansa saa ottaa upotukset sen vaikuttamatta kokonaistilaukseen, niin itse olen valmis maksamaan 20 dollaria tai voin ottaa myös TPS:n sen ollessa ilmainen.
"Live slow, die young anyway"
Nitrodelay
29.11.2007 14:51:57

Voihan se olla, että kun totakin koristetta kattoo läheltä, se onkin Matti Nykänen. (joka ei välttämättä ole sekään huono juttu) No, ton voi gallupoida vielä.
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
efunkelist
29.11.2007 15:00:28

On tuo 5-kielinen parempi tyhjällä otelaudalla kuin sen pallukan kanssa.
www.mikseri.net/heartquake
Sensonic
29.11.2007 15:18:56

Mitenkäs käytännössä rahojen palautus jos keppi onkin laadullisesti susi?

Onko lopullista tilauspäivää jo lyöty lukkoon?

Vaikka olen tilannut Wolfilta ainoastaan kitaroita, niin mä voin vastata tähän:

meillä on kotona tällä hetkellä 3 Wolfin kitaraa ja kohta on tulossa 2 lisää.

Laadusta: kitaroissa on varmaan paras hinta-/laatusuhde, mitä olen kitaroissa nähnyt. Vähän sama homma, kuin olisit ostamassa putkia vahvistimeen. Laatuputket, kuten Groove Tubes maksavat aivan helvetisti, mutta ne on silti tehty samalla tehtaalla kuin venäläiset Sovtekin putket. Groove Tubesissa maksaa nimenomaan nimi ja tiukka laadunvalvonta. Sovtekilla ei välttämättä ole yhtä tarkkaa laadun valvontaa, mutta ovat silti ihan hyviä putkia hintaisikseen. Sama juttu Wolfin soittimissa. Niissä voi joutua hieman esim. fiksaamaan satulaa, mutta välttämättä ei tarvitse tehdä yhtään mitään kuin kovaa soittoa.

Luulisin, että Etelä-Koreassa ei ole hirveästi soitintehtaita, joten joidenkin "nimimerkkien" soittimet tulevat todennäköisesti samalta tehtaalta. Siitä ei sitten ole tietoa, mitkä merkit, koska Wolf Guitarsin yhteyshenkilö ei suostu sitä sanomaan (en kyllä sanoisi minäkään, jos mulla olisi lisenssisopimus jonkun tunnetun merkin kanssa).

Rahojen palautus: Wolf on luvannut hoitaa "vahinkoasiat", mutta toistaiseksi niitä ei ole tullut ja tuskin tuleekaan. Mutta jos meinaat sitä, että korvaako tilauksen järjestäjä henkilökohtaisesti mitään, niin jokainen tilaaja on yhteisvastuussa tilatuista kamoista, eli tilauksen järjestäjä ei voi ottaa kontolleen sitä, että mahdolliset tilaajien vaateista koituvat kustannukset kaatuvat hänen päälleen. Ja kun tuo soitin ei maksa maltaita, niin kyllähän tuo tilaamisen "riski" kannattaa ottaa, sillä se kannattaa (mitä nyt noihin Wolfin tuotteisiin on tutustunut).
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Timo JM
29.11.2007 15:35:21

Who cares onko se laatupeli tai susi, nyt pelataan veronpalautuksilla, beibi. Tai ainakin meikä pelaa.

Mulla tulee veronpalautuksia satanen ja silläkin saa Thomannilta Harley Bentonin jazzibasson kopion.

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_mb222t.htm
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbp120bk_ebass.htm

Sitä paitsi tuo on meikästä kyllä jo niin pirun halpa, että täällä koto-suomessa tuommoisen läpirunkoisen 5-kielisen saa kyllä varmaan myytyä melko lailla sillä hinnalla minkä siitä maksoikin.

Halpa juu, mutta satanenkin on iso raha jos se menee hukkaan. Eikä läpirunkoisella kaulalla ole merkitystä jos soitin on muuten onneton. Mitä tulee jälleenmyymiseen, niin voi olla vaikeaa jos merkkiä ei myydä/tunneta täällä muuten ollenkaan.

Kyseessä on kuitenkin Korealainen tuote ja ainakaan kovin paljon en ole kuullut sieltä hyviä skittoja tulleen. Ja vaikka hinta olis 500,- niin se on sittenkin vähän ollakseen oikeasti laadukas soitin.

Olen kyllä kiinnostunut mutta samalla myös kriittinen. Jotenkin tässä vaan on sellaista pientä joukkohysterian makua.

On tuo 5-kielinen parempi tyhjällä otelaudalla kuin sen pallukan kanssa.

Itse ottaisin kyllä ihan tavallisilla otelautapallukoilla.
Nitrodelay
29.11.2007 15:42:23

Bentoneissa kannattaa muistaa, että Thomann kääräsee siitäkin välistä osansa. Mikä se Bentonin nettohinta/laatu sitten on. Jos tuo korea-keppi on lähes nettohintaisena tuo reilut 200€, niin kyllä mä odotan parempaa laatua. Mutta on tää V5-ravivetoa, sitä ei voi kiistää.
joukov
29.11.2007 15:47:35

Mitä luulet saavasi parilla sadalla eurolla kuljetuksen kera Etelä-Koreasta saakka? :)
Voiko tällä hinnalla rakentaa hyvän läpikaulaisen 5-/7-kielisen aktiivibasson? Tätähän nyt ollaan testaamassa tilauksella.

Mikä sinulle on laatupeli?
"I don't think, therefore I am."
fh
29.11.2007 15:49:45
Ihan vaan täytyy kommentoida, että jos haluaisin pro tason soittimen niin hakisen sen tuosta naapurista liikkeestä. Harley bentonin jos haluaisin ostaisin sen tompalta. Nyt haluan seiskan ja otan sen wolfilta.

Odotuksia ei soittimen suhteen ole kovin korkeita, joten jos sieltä hyvä soitin tulee se on plussaa, jos taas huono niin sitten meni se raha koristeeseen.

Eihän näitä ole kenenkään pakko tilata, jos ei halua. Relax dude!
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
Sensonic
29.11.2007 16:07:19
Mitä luulet saavasi parilla sadalla eurolla kuljetuksen kera Etelä-Koreasta saakka? :)

Niin, mitä luulee ja mitä saa, ne ovat ihan eri juttuja. Tuskin noiden bassojen hinta on 200 euroa tai alle, kyllä se hinta on varmaan 5-15 euroa yli 200 euron.

Mutta jos olette käyneet lukemassa tuota kitarapalstaa, kun virittelin ekaa kimppatilausta Wolfille elo-syyskuussa, niin samassa threadissa tuomittiin soittimet täysin jo ennalta, ennen kuin kukaan oli saanut sellaista itselleen, saati soittanut yhtään nuottia niillä.

Sitten kun 12 ennakkoluulotonta tilaajaa tilasi itselleen seiskakieliset kitarat ja ne saapuivat Suomeen tuossa vähän reilu viikko sitten, niistä otettiin kuvia ja videota ja linkattiin kitarapalstalle. Sen jälkeen kiinnostus kitaroita kohtaan kasvoi "eksponentiaalisesti" ja nyt toiseen kimppatilaukseen on tilauksessa 33 kitaraa.

Harley Bentoneista sen verran, että ne on teetetty Kiinassa Thomannin toimesta, joten niissä ei ole muuta "välistävetäjää" kuin Thomann itse. Mutta jos vertaa kiinalaisen ja etelä-korealaisen palkkaa, niin kyllähän Kiinassa on halvemmat työkustannukset, toinen asia on sitten se, että osaavatko kiinalaiset valmistaa hyvälaatuisia soittimia. Etelä-korealaiset osaavat ja siksi soitinten "nimivalmistajatkin" teetättävät soittimiaan noissa etelä-korealaisissa soitintehtaissa. Ja Wolfilta tilatessa on se hyvä puoli, että välissä ei ole muita "välistävetäjiä" kuin Suomen tulli. Ei ole tukku-, eikä vähittäismyyntiportaita, jotka ottavat itselleen välistä 50-200%. Eli ei kannata tuossa Wolfin tapauksessa olettaa, että soittimet ovat p*skoj* siksi, että ne ovat niin halpoja, koska tuollainen +200 euron soitin luultavammin maksaisi Suomessa noin plus/miinus 400 euroa ostettuna paikallisesta musiikkikaupasta.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
kozmik
29.11.2007 16:46:28

Etelä-korealaiset osaavat ja siksi soitinten "nimivalmistajatkin" teetättävät soittimiaan noissa etelä-korealaisissa soitintehtaissa.

Tulipa mieleen tästä, että esimerkiksi Laklandin Skyline-sarjan bassot kasataan Etelä-Koreassa. Periaatteessa ne tehdään elektroniikkaa vaille valmiiksi Koreassa, koneellisesti sikäläisissä tehtaissa, kuljetetaan sitten Jenkkilään Laklandin omalle "pajalle", jossa laatu tarkistetaan ja lyödään elektroniikat kiinni. Halvimpien Skylinejen hinta Suomessa on siinä tonnin pintaan.

Jos sitten tuosta tonnin hinnasta aletaan vähentämään kaikki se "ylimääräinen", mitä hintaan tulee matkalla korealaiselta tehtaalta suomalaisen soitinkaupan seinälle, niin aika lailla Wolfien hintaluokkaan luultavasti päädytään.

Suurin ero noissa on varmaankin se, että Laklandilla on tiukempi laadunvalvonta.

Hyvänä esimerkkinä aasialaisesta laadusta parhaimmillaan voisin mainita myös itseltäni löytyvän Ekon 5-kielisen musarikloonin. Soi hyvin, soundi on hyvä (myös muiden kuin minun mielestä), B-kieli on parempi kuin monessa jopa päälle parin tonnin hintaisessa 5-kielisessä mitä on tullut testattua, pitää vireen hyvin etc. Suomalaisesta soitinkaupasta ostettuna hinta oli n. 350e.

Saa vapaasti tulla testaamaan, jos ei usko. :)

Ja nyt kun joku kuitenkin ottaa tämän sillä tavalla, että kehottaisin suosimaan halpiksia isojen merkkien sijaan, niin sitä en missään nimessä sano. Itseltäkin löytyy Gibsonin SG, ja hemmetin hyvä soitin on kyllä. Tosin siinäkin elektroniikkapuolella jotain häikkää, takuuhuoltoon pitäisi viedä.

Soisin vaan pikku hiljaa sellaisen "kaikki halpa on automaattisesti p*skaa tai ainakin huonoa" -mentaliteetin katoavan.

Anteeksi tästä purkauksesta. Pyrin pitämään itseni paremmin kurissa jatkossa. :)
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
Timo JM
29.11.2007 17:44:49

Hyvä. Sain sitä keskustelua mitä hainkin :-)

Vaan jos oletetaan, että saamassani yksilössä on niin paljon häikkää, että se pitäisi palauttaa niin kuka maksaa siitä aiheutuvat kulut. Tuskinpa valmistaja ainakaan, eli omaan piikkiin taitais mennä? No sitten jos joskus saisin uuden tilalle niin tulisiko se ilman toimituskuluja takuuseen?

Onhan toi hienon näköinen peli ja olishan sillä kiva vääntää poppia tässä olkkarin nurkassa. Harkitsen ihan tosissani. Toivottavasti ilmoitetaan ajoissa lopullinen hinta kaikkine kuluineen ja milloin tilaus aiotaan tehdä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)