kozmik 28.11.2007 22:47:56 | |
---|
Mitenkään päätökseenne kantaaottamatta pitää todeta että itse olen ainakin tykännyt soittamistani lehmusrunkoisista soittimista keskimäärin saarnirunkoisia enemmän. Kyllä sitä lehmusta käytetään custom-pajoissakin, halpa voi joskus olla hyvää. Jos oltais rokkibassoa hommaamassa, niin itsekin lähtisin ennemmin lehmusrunkoiseen. Mutta ei kai kukaan tuolla seiskalla aio rokkia soittaa? En minä ainakaan! Tiluja ja tappingia sun muuta turhaa kikkailua, mihin tarkoitukseen luultavimmin saarni sopisi paremmin. Tai ainakin kuvittelisin näin. Tosin, kun nyt näköjään ollaan jo siinä tilanteessa, että 9:n ja 11:n välillä pitäisi valita niin turha sitä lienee miettiä... "Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!" |
Hannu A 28.11.2007 22:59:26 | |
---|
kun nyt näköjään ollaan jo siinä tilanteessa, että 9:n ja 11:n välillä pitäisi valita niin turha sitä lienee miettiä... niin kyllä sen WHTB-7:kin voi tilata hinta on sama nauhallisella ja fretless-mallilla, eli 187,78 USD + kulunkit, sehän oli umpisaarnia. ja sitä värillistä käsittelyä mä voin kysyä jos halutaan Basisti Jumalan armosta |
kozmik 28.11.2007 23:05:00 | |
---|
niin kyllä sen WHTB-7:kin voi tilata hinta on sama nauhallisella ja fretless-mallilla, eli 187,78 USD + kulunkit, sehän oli umpisaarnia. ja sitä värillistä käsittelyä mä voin kysyä jos halutaan No jos viitsisit siitä maalauksesta kysyä? Tosin jos muut on sitä mieltä, että se 7 ei kiinnosta sen enempää maalattuna kuin maalaamattomanakaan niin lienee turhaa. Mitäs sanotte? "Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!" |
joukov 28.11.2007 23:07:56 | |
---|
Lisää tilaajia voidaan odotella vielä, ehkä saamme kasaan 6 + 6 7-kielisiä + 5-kieliset jos se Wolfille sopisi tilaukseksi? Itse puoltaisin lehmusta (esim.Ibanez Jem 7VWH) keveytensä puolesta. Saarni-G&L itsellä painoi kuin olisi betonista valettu, soi kylläkin erittäin hyvin. Kaikista puulaaduista on varmaan tehty hyviä kitaroita, nyt ehkä sitten pitäisi miettiä miten ne soivat vai mitä? Itse pitäisin lavan ja otelaudan puhtaana ja vihreä näyttää punaista paremmalta. Ehkä saamme kumpaakin väriä tarvittavat määrät tilattua? Läpinäkyvä sininenkin voisi näyttää hyvältä, täytyy kaivaa värikuvasto esiin jostain. Kraaps, kun ehdit niin ehtisitkö jossain vaiheessa laskea hinta-arviot 7-kielisille? Se voisi houkutella lisää tilaajia. "I don't think, therefore I am." |
Hannu A 28.11.2007 23:09:24 | |
---|
laskeskelin hintoja noille skeboille tämän päivän valuuttakurssin mukaan ja oletuksella, että tilaajia on tällä hetkellä varmat 17 ja rahdit olis 1000 EUR yhteensä (eli vähän yli tuplat siitä mitä edellinen 12 kitaraa oli ollut, arvioin siis reilusti yläkanttiin) tällöin hinnat olis: WOLF-SSB 230,02 EUR WTHB-7 220,37 EUR WTHB-S9 273,85 EUR WTHB-S11 256,50 EUR Rahdin osuus tosta on noin 60 EUR /soitin, jos rahdit samaa viidensadan luokkaa kun edellisessä kitara tilauksessa niin tippuu noin 30 Euroon per takamus. Tuohon sit päälle se meikäläisen 10 EUR vaivanpalkka järjestelyistä... Basisti Jumalan armosta |
Incarnation 28.11.2007 23:16:23 | |
---|
laskeskelin hintoja noille skeboille tämän päivän valuuttakurssin mukaan ja oletuksella, että tilaajia on tällä hetkellä varmat 17 ja rahdit olis 1000 EUR yhteensä (eli vähän yli tuplat siitä mitä edellinen 12 kitaraa oli ollut, arvioin siis reilusti yläkanttiin) tällöin hinnat olis: WOLF-SSB 230,02 EUR WTHB-7 220,37 EUR WTHB-S9 273,85 EUR WTHB-S11 256,50 EUR Rahdin osuus tosta on noin 60 EUR /soitin, jos rahdit samaa viidensadan luokkaa kun edellisessä kitara tilauksessa niin tippuu noin 30 Euroon per takamus. Tuohon sit päälle se meikäläisen 10 EUR vaivanpalkka järjestelyistä... Otitko huomioon verot yms. muut prosenttihässäkät noissa hinnoissa? Joka tapauksessa ei näytä pahalta. "Wash away a man, take him with the floods" |
kozmik 28.11.2007 23:21:50 | |
---|
Lisää tilaajia voidaan odotella vielä, ehkä saamme kasaan 6 + 6 7-kielisiä + 5-kieliset jos se Wolfille sopisi tilaukseksi? Samaa mieltä. Itse puoltaisin lehmusta (esim.Ibanez Jem 7VWH) keveytensä puolesta. Saarni-G&L itsellä painoi kuin olisi betonista valettu, soi kylläkin erittäin hyvin. Pitää tietysti paikkansa. Itse tuskin tulen tuota keikoilla pahemminkaan käyttämään, joten paino ei haittaa. Soittimet erikseen, lelujen painolla ei niin väliä. Toki tuossa 11:ä on sitten ebenpuinen otelauta, joka luultavasti tasapainottaa rungon tummuutta ainakin vähän. Kai. :D Itse pitäisin lavan ja otelaudan puhtaana ja vihreä näyttää punaista paremmalta. Ehkä saamme kumpaakin väriä tarvittavat määrät tilattua? Läpinäkyvä sininenkin voisi näyttää hyvältä, täytyy kaivaa värikuvasto esiin jostain. Lavasta ja otelaudasta olen samaa mieltä, mutta punainen olisi ehdottomasti mieluisampi kuin vihreä tai sininen. Olisi kyllä kiva tietää, mitä värejä on tarjolla? "Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!" |
Fisunen 28.11.2007 23:38:07 | |
---|
Terve Tiiviisti keskustelua seuranneena täytyy myöntää, että kiinnostus on itsellänikin herännyt kyseisiin bassoihin. Mahdollisesti tuohon seiskaan... Tähän liittyen mietinkin, että onko kenellekään selvää millä kielityksellä tuo seiska tulee? Aiemmin spekuloitiin, että joko molemmat kielet normaali vitoseen (B,E,A,D,G) verrattuna tulevat tuonne ylärekisteriin (C,F), tai sitten voi olla myös että ääniala laajenee alaspäin Fissään asti ja ylös tulee vain yksi kieli. Onko siis tiedossa kumpi näistä vaihtoehdoista olisi tulossa? Kumpihan mahtaa olla "normaali käytäntö" noissa seiskoissa? Miettiä nyt sitten tässä, että ostaako vaiko eikö osta... |
pardy 28.11.2007 23:39:00 | |
---|
No jos viitsisit siitä maalauksesta kysyä? Tosin jos muut on sitä mieltä, että se 7 ei kiinnosta sen enempää maalattuna kuin maalaamattomanakaan niin lienee turhaa. Mitäs sanotte? No mulle kelpais hienosti tuo 7 värin kera. Vihree tai punainen, miten porukka päättää. Onko meidän lisäks muita punasta halajavia ylipäätään, oli malli mikä tahansa? |
kozmik 28.11.2007 23:48:56 | |
---|
Miettiä nyt sitten tässä, että ostaako vaiko eikö osta... Osta pois vaan, aina voi kielet uusia jos tehtaan viritys ei innosta. :) "Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!" |
Nitrodelay 29.11.2007 07:46:47 (muokattu 29.11.2007 08:26:47) | |
---|
5-kielisen tilaajat, onko ok, että kaikki lisähintaiset koristeet jää veke? Meinaan photoshoppasin kokeeksi noi koristeet veke ja totesin, että tossa on tota sheippiä: toi homppari-kuvio+puuviilutukset: http://d2.mikseri.net/m/5dd/40008379799.jpg...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
Incarnation 29.11.2007 09:23:29 | |
---|
5-kielisen tilaajat, onko ok, että kaikki lisähintaiset koristeet jää veke? Meinaan photoshoppasin kokeeksi noi koristeet veke ja totesin, että tossa on tota sheippiä: toi homppari-kuvio+puuviilutukset: http://d2.mikseri.net/m/5dd/40008379799.jpg Helvetin komia! Kelpaa mulle. "Wash away a man, take him with the floods" |
ötzi 29.11.2007 09:41:04 | |
---|
5-kielisen tilaajat, onko ok, että kaikki lisähintaiset koristeet jää veke? Meinaan photoshoppasin kokeeksi noi koristeet veke ja totesin, että tossa on tota sheippiä: toi homppari-kuvio+puuviilutukset: http://d2.mikseri.net/m/5dd/40008379799.jpg Kelpais tännekkin, minkäs hintanen tuo on sit? Eijole tuota hilloo ainakaan vielä moisiin |
Progepiru 29.11.2007 09:43:02 | |
---|
5-kielisen tilaajat, onko ok, että kaikki lisähintaiset koristeet jää veke? Meinaan photoshoppasin kokeeksi noi koristeet veke ja totesin, että tossa on tota sheippiä: toi homppari-kuvio+puuviilutukset: http://d2.mikseri.net/m/5dd/40008379799.jpg Komppaan Incarnationia, kelpaa myös minulle. |
fh 29.11.2007 09:57:51 | |
---|
Niin seiskassa olen ottamassa sellaisen mitä tilataan. Mulla ei ole toiveita bodyn materiaalin tai mallin välillä, kunhan vaan seiska tulee. Annan näin ollen vallan valita muille! En mä enää tiedä mitä mä haluan. |
PnukBassist 29.11.2007 11:31:37 (muokattu 29.11.2007 11:35:02) | |
---|
Pitää tässä nyt ketjua seuranneena sanoa että tämä on ollut ehdottomasti parasta antia pitkään aikaan tällä foorumilla! :D Kauheeta vääntöä suuntaan jos toiseen ja helvetin sekavaa ja vauhdikasta. Jännityksellä oon lukenu. Mutta niin, itsehän olen heti mukana tämmöisessä, mikäli tämä basistien tilaus venyy sen verran että vempeleet tilataan vasta veronpalautusten jälkeen. Viisikielinen on ollu tarkoitus hommata jo pidemmän aikaa, ja tuo homejuustobasso näyttäis kyllä pirun komeelta! Joten milloin tämä tilaus on lähdössä ja mahtuuko siihen mukaan? Voin siis tulla 5-kieliseen eli viisikieliseen Wolf-basson tilausporukkaan mukaan mikäli banjot tilataan veronpalautusten kilahdettua tilille. Myös hinnan pitää meikäläiselläkin jäädä reilusti alle 300€, mieluiten ei paljoa yli 250€. E: Niin ja ulkonäköasioista sen verran, että meikälle passaa ihan mikä vaan. Tietenkin mitä enempi blingblingiä niin sen parempi. Kaikenmoiset lohikäärmeköynnösperkeleupotuksethan on vaan tyylikkäitä! Hahaa. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Hannu A 29.11.2007 12:16:12 (muokattu 29.11.2007 12:17:03) | |
---|
Otitko huomioon verot yms. muut prosenttihässäkät noissa hinnoissa? Joka tapauksessa ei näytä pahalta. Joo, laskeskelin hinnat pari päivää sitten olleitten dollarin kurssien (0,68) mukaan siihen päälle alvit ja tullit +rahti ja rahti oli tuossa mielestäni riitävän yläkanttiin laskettu, että ei tule yllätyksiä. niin, ja hinnat on sille perusmallille, joka on kuvastossa, ainakin luulisin. Selvitän tehtaalta, ja kysyn samalla niistä pintakäsittelyistä. Tehtaan edustaja vaan vääntää hieman "broken-english", ainakin ekasta sähköpostivastauksesta päätellen (ei vastannut ihan siihen mitä olin kysynyt, joko tahallaan tai sitten ei ymmärtänyt kysymystä) Toistan samalla taas itseäni tässä, eli jos lähdet mukaan tilaamaan, laita meikäläiselle pikaviestiä. Tilausajankohta olisi varmaankin ensi viikon aikana, eli veronpalautuksille hyötykäyttöä. Selvitän tänään (lähetän postia tehtaalle) mitä noi viulut maksaisi sen hetkisellä tilaajamäärällä. 5-kielinen on ilmeisesti lyöty lukkoon, eli WOLF-SSB ilman mitään ylimääräistä koristelua ja ilman otelautamerkkejä? Saataisko 7-kielinen määriteltyä tämän päivän/illan aikana. Ja se lopullinen hintahan määräytyy sitten kun tilaus on varmistettu. ei pitäisi hirveästi muuttua tuosta mitä laskin, vuoden vaihteessa kun mennään niin jotain indeksikorotuksia saattaa tulla? samoin dollarin kurssi vaikuttaa tohon hintaan. Periaatteessa isoja yllätyksiä ei pitäis olla luvassa, valitettavasti kristallipalloni on ollut jo pidempään epäkunnossa, joten en pääse asiaa mistään tarkistamaan... Basisti Jumalan armosta |
Meegs86 29.11.2007 12:34:06 | |
---|
5-kielisen tilaajat, onko ok, että kaikki lisähintaiset koristeet jää veke? Itse tykkäisin kyllä otelautaupotuksesta, mutta ei se maailmaa kaada jos sitä ei ole. Eli homman nopeuttamiseksi myötäillään enemmistöä. Mutta onko tuo otelautaupotus edes lisähintainen? Ihan mielenkiinnosta. "Live slow, die young anyway" |
Mutta onko tuo otelautaupotus edes lisähintainen? Ihan mielenkiinnosta. se mikä kuvastossa näkyy, ei välttämättä ole, mutta jonkun mielestä näytti TPS:n logolta, joka lienee hyvä peruste jättää se pois (vitsi vitsi,sori vaan turkulaiset). Basisti Jumalan armosta |
Sensonic 29.11.2007 13:03:52 | |
---|
Tehtaan edustaja vaan vääntää hieman "broken-english", ainakin ekasta sähköpostivastauksesta päätellen (ei vastannut ihan siihen mitä olin kysynyt, joko tahallaan tai sitten ei ymmärtänyt kysymystä) Ai ehkä hieman "broken-englishiä" ;-) Kannattaa vääntää sille kaikki "rautalangasta" niin että se ymmärtää. Kitarakimppatilaus lähti sitten Wolfille eilen, joten pistäkää hanaa, niin voidaan saada soittimet lähes samaan aikaan. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |