Aihe: Finlanders
1 2 3 4 5 6
isojussi
30.01.2004 10:05:48
Olinpas eilen pitkästä aikaa vaimon kanssa tansseissa ja ekaa kertaa kuulemassa ja näkemässä Finlandersia livenä.

Pakko sanoa, että on hyvä bändi:

- Time kunnossa
- Tempot mainioita
- Arrit ok
- Biisit monipuolisia, eikä liian kusenpolttamia
- Soitto ja laulut toimivat muutenkin pahuksen hyvin
- Esiintyminen ok
- Pari ylimääräistä "plussapistettä" kornetista, barskasta ja "There Will Be Another You:sta" ynnä Herb Albertin biiseistä, sekä siitä, että en muista, koska oon kuullu, että "Get On" toimii tanssibändillä noin mallikkaasti.

Olis syytä monen käydä tsekkaamassa, kuinka tanssikeikka vedetään.
Osta mut - ma olen kaupan!
KoskPaavo
30.01.2004 10:08:40
Varmaankin asia on noin!
KBPlayer
30.01.2004 10:11:55 (muokattu 30.01.2004 10:15:00)
Pitäähän sen erottuakin tuollaisella jätkämäärällä ja niillä liksoilla voi treenailla välipäivät oikein palkallisena.

-Soundit välillä tunkkaisen oloiset
-Livenä kohtuullinen, ehkä vähän tylsää, tasapaksua
-Levyltä ei kuuntele erkkikään sitä huttua
=>väsyneen kuuloista

EDIT: Kehutuissa arreissa kyllä olisi vielä tekemistä! Perinnetieto kertoo, että uusikin heppu laitetaan kirjoittamaan arreja vaikkei olisi käsitystä miten torvisektiot yms. pitäisi olla. Kyllä ne tietokoneohjelmat on riittävän fiksuja ;)
isojussi
30.01.2004 10:22:52
Pitäähän sen erottuakin tuollaisella jätkämäärällä ja niillä liksoilla voi treenailla välipäivät oikein palkallisena.

-Soundit välillä tunkkaisen oloiset

Ei olleet eilen - ainakaan mun puukorviini.

-Livenä kohtuullinen, ehkä vähän tylsää, tasapaksua

Ei voi tästäkää ainakaan eilisen peruteella moittia.

-Levyltä ei kuuntele erkkikään sitä huttua

En osaa sanoa, kun en omista yhtään heidän levyään, enkä nytkään ole niitä hankkimassa.

=>väsyneen kuuloista

Ei ollut eilen

EDIT: Kehutuissa arreissa kyllä olisi vielä tekemistä! Perinnetieto kertoo, että uusikin heppu laitetaan kirjoittamaan arreja vaikkei olisi käsitystä miten torvisektiot yms. pitäisi olla. Kyllä ne tietokoneohjelmat on riittävän fiksuja ;)

En niitä mitenkään ylistänyt, vaan sanoin, että olivat ok. Siistiä, helppoa, riittävän yksinkertaista = Keikkakäytössä toimivaa.

Torvien sovittaminen on ana oma ongelmansa, kun ne pitää kirjoittaa aina vähän erilailla riippuen musasta, bändistä ja biisista sekä halutusta sävystä. Tosin kahdella pillillä ei ihan kamalasti oo terssien ja kvinttien lisäks vaihtoehtoja. Sitten homma vaikeutuu kohtuullisesti, kun tulee kolmas mukaan.
Neljä Ruuvia
30.01.2004 10:42:28

Musta on hienoo että PÄÄSEE ees kahelle torvelle kokeilemaan ne virheet ja sit palaa näihin tersseihin ja kvintteihin. Jumalauta mitä lyttäämistä ,eläköön suomalainen tanssimusiikki!
isojussi
30.01.2004 11:47:15
Musta on hienoo että PÄÄSEE ees kahelle torvelle kokeilemaan ne virheet ja sit palaa näihin tersseihin ja kvintteihin. Jumalauta mitä lyttäämistä ,eläköön suomalainen tanssimusiikki!

Aivan.

Torviarreja (eikä muitakaan) ei opi kuin tekemällä.

Sitäpaitsi on HELEVETIN SUUREN hatunnoston arvoinen asia, että joku kiertää sektetillä tanssikeikkoja, eikä - ei millään pahalla - rokkikitarabändillä.

Sen verran kehun vielä, että timeasia oli todella hanskassa. Ei kaahaamista.

Niin ja kitaristinkin saudimaailma oli erittäin miellyttävä ja monipuolinen. Line 6 setti näky olevan kehissä.

Mielenkiintoista oli, että ekan setin (perus tanssimusaa, paljon instruja) aikana PA kuulosti melkon diskanttivoittoiselta, mutta toiseen settin (enämpi laulua ja omia biisejä) oli volaa ja alakertaa lyöty kunnolla lisää.

Mutta eihän se voi olla hyvä bändi, kun osalla porukkaa oli nuottimapit edessä....:-)
baron
30.01.2004 11:53:43 (muokattu 30.01.2004 11:54:07)

Mutta eihän se voi olla hyvä bändi, kun osalla porukkaa oli nuottimapit edessä....:-)

Turakaisten kiitokset (samoin kuin moitteet) voivat tulla mitä arvaamattomimmista asioista.

Mun bändistä on joskus sanottu: "Kyllä sen on pakko olla hyvä bändi, kun ne osaa ihan samalla tavalla lukea nuotteja kun oikeat orkesteritkin"
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
30.01.2004 12:00:48
Turakaisten kiitokset (samoin kuin moitteet) voivat tulla mitä arvaamattomimmista asioista.

Ajattelin tässä niitä OIKEITA ammattimuusikoita, jotka vetää kaiken ilman pahveja - toisin, kuin minä...:-)

Mun bändistä on joskus sanottu: "Kyllä sen on pakko olla hyvä bändi, kun ne osaa ihan samalla tavalla lukea nuotteja kun oikeat orkesteritkin"

Mainiota Baron! Nyt oikeesti pelastit mun päivän!!!
WanhaWetäjä
30.01.2004 12:13:03 (muokattu 30.01.2004 12:17:18)

Sitäpaitsi on HELEVETIN SUUREN hatunnoston arvoinen asia, että joku kiertää sektetillä tanssikeikkoja, eikä - ei millään pahalla - rokkikitarabändillä

No niin,tulihan se sieltä taas,MR.Solo- Pasuuna/Kitaranvihaaja/Kansioesa...

Siinä bändissä ei ole MUNAA!!!Elikkä rock&rollia EI OLE NIMEKSIKÄÄN!
Tietysti jos tykää tollasesta sormikoittokunnan läpsytyksestä niin mikä ettei,ja onhan Tarttila jo Hämeenlinnan vaikutusaluetta,ja siellähän vasta on perinteitä soittokuntaosastoissa;-)

Asiasta poiketen,omituista jengiä siellä Hämeenlinnassa,niin soittajat kuin tanssijatkin,ootko käynyt ikinä Kolibrissa keikalla ??

Siis hyvinhän Finkut vetää,mutta jotenkin aneemisesti...
ollakseen noin iso bandi:-)
Martso
30.01.2004 12:25:43
Sori nyt vaan WW. En tiedä kukas sie oikeessa elämässä olet, mutta nyt tuli semmonen olo, että kateus on vähän päässy hierasemaan. Kyllähän poikien touhu on tämän maan kuvioissa aika kivaa soitantaa (tarkotan tanssimusan puolta). Ja eikä siinäkään, miten he ovat ulkomusiikilliset asiansa jäärjestäneet, ole mitään valittamista. Mutta emmä rupia tinkaamaan, ei jaksa ku on räkää ja kuumetta pää täynnä ja pitäs keikalle lähteä.
Martso
30.01.2004 12:26:37
Mutta ei Finlanders ole mikään ylijumala, jota ei voi, eikä saa arvostella. Ei kaikki tykkää heistäkään.

Ihan totta tämäkin toki.
isojussi
30.01.2004 12:35:00 (muokattu 30.01.2004 12:35:44)
No niin,tulihan se sieltä taas,MR.Solo- Pasuuna/Kitaranvihaaja/Kansioesa...

En mä kitaroita vihaa, vaan puusilmäistä kitaransoittoo...

Siinä bändissä ei ole MUNAA!!!Elikkä rock&rollia EI OLE NIMEKSIKÄÄN!

Niinhän minäkin luulin, mutta elinen Get on muutti käsitystäni.

Tietysti jos tykää tollasesta sormikoittokunnan läpsytyksestä niin mikä ettei,ja onhan Tarttila jo Hämeenlinnan vaikutusaluetta,ja siellähän vasta on perinteitä soittokuntaosastoissa;-)

Mieluummin menisin kuuntelemaan tanssikeikalle kunnon (esim. kaartin) torviseitsikkoa, kuin piikkilankabändiä. Poislukien Agents ja ehken Poutahaukat ynnä Törmälän bändi. Jälkimmäistä en oo livenä kuulluu, mutta radiosta tuli niitten joku uus hitti, ja se kuulosti toisella korvalla kuultuna ihan ok:lta.

Kai se torvibändeissä ja kitarabändeissä on sama pulma: Kumpiakin kritisoidaan niiden karsempien esimerkkien kantilta. Vai mitä sanoo tähän Kasvoton-Esa, Omien sanojen mukaan Wanha Wetäjän. Kai kuitenkin kitaran ja joskus alkkohoolin, ettei....;-)

Asiasta poiketen,omituista jengiä siellä Hämeenlinnassa,niin soittajat kuin tanssijatkin,ootko käynyt ikinä Kolibrissa keikalla ??

En. Kävin tossa muutama kuukausi, sitten moikkaamassa Ässiä, kun ne oli siellä keikalla.

Hämeenlinna on Hämeen hesalaisin kaupunki - valitettavasti.

Siis hyvinhän Finkut vetää,mutta jotenkin aneemisesti...
ollakseen noin iso bandi:-)}

Kuten sanoin, niinhän mäkin vähän ennen luulin.

Tosi ennenkuin olin käynyt livenä katsomassa, luulin, että Souvarit osaa soittaa perinteistä tanssimusiikkia.
Rantsu
30.01.2004 12:40:48
Olettaisi, että noin iso bändi voisi kuullostaa paljon monipuolisemmalta ja elävämmältä.

Monipuolisemmalta... sieltähän putoaa tijuanat, kitara/rautalankainstrut, ameriikanballadit, tarvittaessa vaikka polkka parilla haitarilla, kaikki kundit laulaa ihan kelvollisesti sooloja taustoista puhumattakaan... en kyllä keksi yhtään suomalaista bändiä, joka pystyisi samaan.
Suomi soittaa humppaa.
WanhaWetäjä
30.01.2004 12:46:14

Sori nyt vaan WW. En tiedä kukas sie oikeessa elämässä olet, mutta nyt tuli semmonen olo, että kateus on vähän päässy hierasemaan. Kyllähän poikien touhu on tämän maan kuvioissa aika kivaa soitantaa (tarkotan tanssimusan puolta). Ja eikä siinäkään, miten he ovat ulkomusiikilliset asiansa jäärjestäneet, ole mitään valittamista. Mutta emmä rupia tinkaamaan, ei jaksa ku on räkää ja kuumetta pää täynnä ja pitäs keikalle lähteä.

Kateus??En mä ketään kadehdi,Finkut ovat paikkansa ansainneet kovalla duunilla,ei kai siitä ole kysymys,homma on vaan jotenkin särmätöntä,no onhan äijät jo yli 20vuotta vetäneet lähes samalla runkomiehistöllä,kyllähän se sellasta merkononimeininkiä rupee oleen...Pensolat(yks silmälasien kehysmalli) päähän ja kansiot auki ja yy kaa ...

Sori ny,mutta kun ite pienenä kuuntelin mm. Chicagoa ja Zappaa,niin ei tämä oikeen nappaa,katohan,runonpätkä;-))

Ja se Lammelan laulu,se on vähän sellanen käänteinen Kilkkinen,iso mies, mutta hento ääni;-)
KBPlayer
30.01.2004 12:51:40
Monipuolisemmalta... sieltähän putoaa tijuanat, kitara/rautalankainstrut, ameriikanballadit, tarvittaessa vaikka polkka parilla haitarilla, kaikki kundit laulaa ihan kelvollisesti sooloja taustoista puhumattakaan... en kyllä keksi yhtään suomalaista bändiä, joka pystyisi samaan.

Monipuolisuudella en tarkoittanutkaan rytmilajeja yms. Kuten sanoin tanssijoilla ei todellakaan voi olla valittamista siinä puolessa.

Monipuolisemmalta siinä mielessä, että kaikki kappaleet eivät kuulloistaisi samalta puurolta. Hyvin monet biisit on soitettu 'täyteen'.
baron
30.01.2004 13:00:18

Mä kyllä putosin kelkasta!

Mikä on tanssimusiikin/tanssibändin tarkoitus ja miltä sen pitäisi kuulostaa?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
30.01.2004 13:04:02
...Mutta ei Finlanders ole mikään ylijumala, jota ei voi, eikä saa arvostella. Ei kaikki tykkää heistäkään.

Ei ookkan - löysin kauneusvirheenkin: Rumban tempolla soitetun cha-cha:n, mutta kun vetivät cha-cha:t Carlos-meiningillä, niin katsoin vähän "läpi sormien". Itse tykkään piukemmasta, kunnon kuubalaistavarasta.
isojussi
30.01.2004 13:13:06
...,homma on vaan jotenkin särmätöntä,no onhan äijät jo yli 20vuotta vetäneet lähes samalla runkomiehistöllä,kyllähän se sellasta merkononimeininkiä rupee oleen...Pensolat(yks silmälasien kehysmalli) päähän ja kansiot auki ja yy kaa ...

Kuten sanoin, ei se siltä eilen vaikuttanut.

Kaipaatko rouhimista ja koheltamista?

Sori ny,mutta kun ite pienenä kuuntelin mm. Chicagoa ja Zappaa,niin ei tämä oikeen nappaa,katohan,runonpätkä;-))

Ei se mitään. Lääkitys kohdalleen, niin helpottaa....

Ja se Lammelan laulu,se on vähän sellanen käänteinen Kilkkinen,iso mies, mutta hento ääni;-)

Turun Demis Russos?
isojussi
30.01.2004 13:13:47
Mikä on tanssimusiikin/tanssibändin tarkoitus ja miltä sen pitäisi kuulostaa?

Ja taas naulan kantaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)