Notatol 26.02.2005 01:43:55 | |
---|
Kitaramaikalle pitäisi tehdä transcription Blues kappaleesta, joten laiska kun olen saisi kappale olla mielellään mahdollisimman helppo.. eikä haittaakaan olisi jos internetissä olisi jo valmiit tabut? suosituksina maikka antoi esimerkiksi. Alber King, BB King ja Robert Cray, mutta myös muiden kitaristien transcriptiot kelpaavat.. Joten heittäkäähän ehdotuksia helpoista blues kappaleista.. |
Apricot 26.02.2005 08:28:45 | |
---|
The Stumble, Hideaway, Steppin´ Out... ensinnä mainitun soitti ainakin Peter Green, kaksi jälkimmäistä Eric Clapton. No problemo! |
Spez 27.02.2005 01:51:19 (muokattu 27.02.2005 02:24:21) | |
---|
Edit: Tarpeetonta kettuilua, opettelis lukemaan. "A lot of people use the tremolo bar when their brain or their heart quits thinking about the music." - Jake E. Lee. Jason Becker määrää. |
taikakameli 27.02.2005 11:44:03 | |
---|
Hideaway ja steppin' out ei mun mielestä edusta tätä blues-kaartin helppoa päätä Turha koittaa, Matlock voittaa! |
Hesrock 27.02.2005 11:47:48 | |
---|
No ei se Hideaway nyt niin vaikea ole soitaa, mitä olen tabloja kattonu, vaikken itse osaakkaan sitä soittaa mutta ainakin semmonen tuntuma ois. Kyllä se Green Onions on aika cool blues-biisi |
Roitto 27.02.2005 21:42:59 | |
---|
SRV:n Bride and joy on aika helppo. I'm ze lockshmit of love |
opuh 27.02.2005 22:29:02 | |
---|
Mary had a little lamb, Buddy Guyn tai SRV:n Hahahah |
weelie 28.02.2005 13:35:29 | |
---|
Albert King on mielestäni oivaa ja yksinkertaista matskua. Tai sitten T-Bone Walker, hän soittaa samaa pentatonisboxia koko ajan, yleensä kait G:stä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Terrorwrist300 28.11.2007 22:11:57 | |
---|
Nyt on mollipentatoninen sinisine nuotteineen hallussa elikkä nyt pitäis sitten LOPETTAA se skaalojen jankkaaminen ja yrittää saada jonkinnäköisiä simppeleitä leadejä ja sooloja aikaseks... Kertokaas mistä suunnasta tätä asiaa kannattais lähestyä? |
Nyt on mollipentatoninen sinisine nuotteineen hallussa elikkä nyt pitäis sitten LOPETTAA se skaalojen jankkaaminen ja yrittää saada jonkinnäköisiä simppeleitä leadejä ja sooloja aikaseks... Kertokaas mistä suunnasta tätä asiaa kannattais lähestyä? Itse ainakin keksin hyviä likkejä kun laulan ensin jonkin hyvän, päähän tulevan melodian tai likin ja sitten siirrän sen otelaudalle. Sitten siitä tekee variaatioita ja esimerkiksi lopettaa likin eri nuottiin mihin se "alunperin" loppui. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! |
Mesa/Boogie 29.11.2007 13:12:44 | |
---|
Oon käyttänyt opetuksessa T-Bone Walkerin "I Got A Break" biisiä. Tarkemmin intron ekaa 12-tahdin chorusta. Suosittelen tutustumaan. |
weelie 29.11.2007 13:22:08 (muokattu 29.11.2007 13:26:23) | |
---|
Albert King on mielestäni oivaa ja yksinkertaista matskua. Tai sitten T-Bone Walker, hän soittaa samaa pentatonisboxia koko ajan, yleensä kait G:stä. Tästä minä olen harvinaisen samaa mieltä itseni kanssa, näin 2-3 vuotta myöhemminkin. BB Kinginkin voisi listaan lisätä, vaikkapa. Eli jos haluaa opetella sooloja, siitä vain soittamaan niitä sooloja korvakuulolta. That's it. Jos on vaikeaa, hidasta levyä esim Windows Media Playerillä tai Transcribe!:llä, Pacemakerilla, Amazing Slow downerilla tai muulla vastaavalla. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Iron Horse 29.11.2007 14:31:10 | |
---|
Jimi Hendrixin Red House. Tai vaikka ZZ Topilta jotain. Crossroads Creamilta. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. |
psavola 29.11.2007 19:31:12 (muokattu 01.12.2007 20:19:29) | |
---|
E: Jep, ketjun lukeminen ennen kirjoitelmaa voisi olla viisasta... Yritämme ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten. nimim. laakase ennen naattimista |
--Tomppa-- 29.11.2007 19:52:00 (muokattu 29.11.2007 19:52:39) | |
---|
Yngwie Malmsteen - Blue Ai'll get mi cout Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Räkkipeli 30.11.2007 16:08:30 | |
---|
Yngwie Malmsteen - Blue Ai'll get mi cout Ja helppoa ku heinän teko.. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
eewo 30.11.2007 16:32:22 (muokattu 30.11.2007 16:33:05) | |
---|
Kannattaisiko lukea ketju läpi ennen kuin lätkii tänne luetteloa piiseistä? Joku on nyt kerrankin tehnyt fiksusti ja kaivanut esiin vanhan ketjun, eikä avannut uutta. Ja nyt siis haetaan vastausta tähän: Terrorwrist 300: Nyt on mollipentatoninen sinisine nuotteineen hallussa elikkä nyt pitäis sitten LOPETTAA se skaalojen jankkaaminen ja yrittää saada jonkinnäköisiä simppeleitä leadejä ja sooloja aikaseks... Kertokaas mistä suunnasta tätä asiaa kannattais lähestyä? "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
--Tomppa-- 30.11.2007 16:41:19 (muokattu 30.11.2007 16:41:59) | |
---|
Nyt on mollipentatoninen sinisine nuotteineen hallussa elikkä nyt pitäis sitten LOPETTAA se skaalojen jankkaaminen ja yrittää saada jonkinnäköisiä simppeleitä leadejä ja sooloja aikaseks... Kertokaas mistä suunnasta tätä asiaa kannattais lähestyä? Koitappa keksiä jotain siistinkuulosia melodiota, siirrä se otelaudalle ja lisäät niihin paljon (epävireisiä) bendejä ja vibraa ni eiköhän muutu sinisemmäks. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Terrorwrist300 03.12.2007 20:38:48 (muokattu 03.12.2007 20:41:44) | |
---|
Vihdoin nyt tein ihan niin, että nauhotin akustisella ihan vaa simppelisti E, ja A-mollia koneelle, pistin luuppina soimaan ja rupesin siihen päälle kikkailemaan. Eka yritin vedellä jotaan harmonista mollia, mutta hyvin äkkiä huomasinki että oltiin menty täysin blues-skaalan puolelle. Melkeen samantien kyllä aukeni ihan uudet maisemat. Mitä hyviä rock/blues sointukulkuja suosittelisitte minkä päälle sitten vois fiilistellä? |
--Tomppa-- 03.12.2007 21:04:41 | |
---|
Vihdoin nyt tein ihan niin, että nauhotin akustisella ihan vaa simppelisti E, ja A-mollia koneelle, pistin luuppina soimaan ja rupesin siihen päälle kikkailemaan. Eka yritin vedellä jotaan harmonista mollia, mutta hyvin äkkiä huomasinki että oltiin menty täysin blues-skaalan puolelle. Melkeen samantien kyllä aukeni ihan uudet maisemat. Mitä hyviä rock/blues sointukulkuja suosittelisitte minkä päälle sitten vois fiilistellä? 12-tahti bluussi on kova sana. elikkä |I|I|I|I|IV|IV|I|I|V|IV|I|V| Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |