Boltsa 26.11.2007 19:41:08 | |
---|
Noniiin. Firepod on nyt sitten nenän edessä ajurit asennettu ja kaikki toimii niinkuin pitää. Yhtä juttua tässä mietin vaan. Elikkäs miten mä saan noi windowsin äänet kuulumaan ton kortin kautta, eli jos kuuntelen vaikka mp3sia niin tällä hetkellä kaiuttimista ei tule pihahdustakaan. Manuaalista en ainakaan löytäny. Saanhan mä nyt tietenkin vedettyä piuhan tosta koneen omasta kortista tohon mutta eihän siinä ole mitään järkeä noin äänenlaadun kannalta. Mulla toi Firepod tekee sellaista kenkkuilua että melkein aina boottauksen jälkeen joutuu uudestaan valitsemaan sen ulostulon jossa monarit on kiinni.. Olisikohan tuohon jotain konstia jolla se ulostulo ei vaihtelisi? Kun ohjauspaneellissa ei piru vieköön lue ulostulojen kohdalla että mikä kyseessä, vaan jotain tyyliin FP10 output. Sitten kun ne vaihtelevat järjestystään. Aina joutuu menemään ne läpi että mistäs se ääni tällä kertaa tulisi. Apua, anyone? Toinen kysymys. Millä te arvon ammattilaiset teette mahdollisen signaalin jaon studio/liveolosuhteissa? Tässä tapauksessa pitäis saada kitara jaettua kahteen, joskus kolmeen osaan. Joo. |
Antti1 26.11.2007 19:46:16 | |
---|
Millä te arvon ammattilaiset teette mahdollisen signaalin jaon studio/liveolosuhteissa? Tässä tapauksessa pitäis saada kitara jaettua kahteen, joskus kolmeen osaan. Riippuupi mitä ollaan tekemässä. Kerrotko vähän tarkemmin? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Boltsa 26.11.2007 19:56:26 | |
---|
Riippuupi mitä ollaan tekemässä. Kerrotko vähän tarkemmin? Eli kahdelle kitaravahvistimelle pitäis saada soitto samaan aikaan ja sitten nauhoittaa se puhdas. Tästäpä tulikin mieleen että voisihan sen re-ampata jälkikäteen mutta esim tuo kahdeksi jakaminen. Joo. |
migreeni 28.11.2007 02:40:05 | |
---|
Övereiden panoroinnista: mulla on yks stereoraita siis jossa on overhead. Miten se panoroidaan molemmille puolille? (Ilmeisesti esim 9-3 on kuulemma hyvä suhde noille.) |
Antti1 28.11.2007 10:50:45 | |
---|
Eli kahdelle kitaravahvistimelle pitäis saada soitto samaan aikaan ja sitten nauhoittaa se puhdas. Tästäpä tulikin mieleen että voisihan sen re-ampata jälkikäteen mutta esim tuo kahdeksi jakaminen. Sori kun kesti. Katos vaikka tuolta torilta se Morleyn tripler, sillä toi onnistuu. Jotain jakoboksia siis suosittelen käyttämään, ettei tule ongelmia impedanssien ja signaalin tason kanssa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Boltsa 28.11.2007 17:16:42 | |
---|
Sori kun kesti. Katos vaikka tuolta torilta se Morleyn tripler, sillä toi onnistuu. Jotain jakoboksia siis suosittelen käyttämään, ettei tule ongelmia impedanssien ja signaalin tason kanssa. Okei, kiitos. Joo. |
Jaakkoopuukkoo 28.11.2007 18:18:41 | |
---|
Övereiden panoroinnista: mulla on yks stereoraita siis jossa on overhead. Miten se panoroidaan molemmille puolille? (Ilmeisesti esim 9-3 on kuulemma hyvä suhde noille.) Pannaa stereoraita äärivasemmalle, bounssaa yhdeksi äänitiedostoksi, importtaa monoraidalle ja panoroi sinne 9 tienoille ja sama oikealle kanavalle. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
migreeni 28.11.2007 20:36:00 | |
---|
Pannaa stereoraita äärivasemmalle, bounssaa yhdeksi äänitiedostoksi, importtaa monoraidalle ja panoroi sinne 9 tienoille ja sama oikealle kanavalle. Siis tuloksena kaksi raitaa? |
Antti1 28.11.2007 20:40:48 | |
---|
Siis tuloksena kaksi raitaa? Kylläkyllä. Seuraavalla kerralla kannattaa noi raidat suoraan erillisille monoraidoille, säästää vaivaa ja aikaa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Halsu 28.11.2007 21:11:35 | |
---|
Kylläkyllä. Seuraavalla kerralla kannattaa noi raidat suoraan erillisille monoraidoille, säästää vaivaa ja aikaa. Itse tykkään pitää överit stereoraitana, silloin on simppelimpää rukata eqta, kompuraa jne. Jos haluan kaventaa (tai levittää) stereokuvaa, torppaan jonon jatkoksi vaikkapa voxengon ilmaisen MSED -plugarin jolla moinen onnistuu kätsysti yhtä nappia kääntämällä... http://www.voxengo.com/group/freevst/ CU
--
Eki |
Itse tykkään pitää överit stereoraitana, silloin on simppelimpää rukata eqta, kompuraa jne. No joop, riippuupi kovasti miten tykkää tehdä töitä. Saahan esim. Sonarissa linkitettyä haluamiansa raitoja, jolloin yhden säädöt vaikuttavat molempiin. Mutta kukin tavallansa, kumpikaan ei oo väärä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
jannu 29.11.2007 23:25:09 (muokattu 29.11.2007 23:32:24) | |
---|
EDIT: Sori, luin näköjään päin helevettiä. Övereiden panoroinnista: mulla on yks stereoraita siis jossa on overhead. Miten se panoroidaan molemmille puolille? (Ilmeisesti esim 9-3 on kuulemma hyvä suhde noille.) No sehän riippuu ihan siitä millasella tekniikalla olet ne overit asetellut ja miten suunnannut. Ei äärioikealle ja äärivasemmalle panorointi välttämättä tee leveää stereokuvaa, riippuu aivan mikkien asettelusta. Kuuntele, mikä kuulostaa omasta mielestäsi parhaimmalta ja pannaa sen mukaan. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole. :) jotain muuta persoonallista |
migreeni 30.11.2007 00:27:38 | |
---|
Ei äärioikealle ja äärivasemmalle panorointi välttämättä tee leveää stereokuvaa, riippuu aivan mikkien asettelusta. Kuuntele, mikä kuulostaa omasta mielestäsi parhaimmalta ja pannaa sen mukaan. Ongelmana onkin juuri että miten voin pannata yhden raidan kahteen suuntaan :) |
jannu 30.11.2007 00:34:51 (muokattu 30.11.2007 00:35:30) | |
---|
Ongelmana onkin juuri että miten voin pannata yhden raidan kahteen suuntaan :) Millä sä teet? Stereoraidassa on kaksi kanavaa. Ja defaulttina ne ovat valmiiksi äärivasen ja -oikea. jotain muuta persoonallista |
Halsu 30.11.2007 02:17:36 | |
---|
No sehän riippuu ihan siitä millasella tekniikalla olet ne overit asetellut ja miten suunnannut. Ei äärioikealle ja äärivasemmalle panorointi välttämättä tee leveää stereokuvaa, riippuu aivan mikkien asettelusta. Kuuntele, mikä kuulostaa omasta mielestäsi parhaimmalta ja pannaa sen mukaan. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole. :) Jepu - ja myös lähimikityksen käyttö vaikuttaa asiaan paljon. Mulla on yleensä överit ihan tapissa laidoilla, koska pääosa soundista tulee lähimikeistä jotka on aika keskellä. CU
--
Eki |
migreeni 30.11.2007 12:51:16 | |
---|
Millä sä teet? Stereoraidassa on kaksi kanavaa. Ja defaulttina ne ovat valmiiksi äärivasen ja -oikea. Cubase. Taidan ehkä olla aika fucking palikka mutta en tajua miten sen sais kahteen suuntaan pannattua |
Werihukka 30.11.2007 13:37:05 | |
---|
Cubase. Taidan ehkä olla aika fucking palikka mutta en tajua miten sen sais kahteen suuntaan pannattua Vuorotellen. Jos pannaa vasemmalle, niin kuuluu pelkästään vasen ja sitten siitä tekee monon "exportaamalla" pelkästään sen wavina johonkin. Sitten sama toiselle puolelle. Toivottavasti en puhunut aiheen ohi. En jaksanut muita viestejä lukea. |
Danko 30.11.2007 13:41:50 | |
---|
Cubase. Taidan ehkä olla aika fucking palikka mutta en tajua miten sen sais kahteen suuntaan pannattua lataa toi plugari http://www.kellyindustries.com/stereo_tools.htmlpro foolsissahan stereoraitojen L/R-kanavakohtainen pannaus onkin suoraan jo heh juum Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
jannu 30.11.2007 17:16:49 | |
---|
Cubase. Taidan ehkä olla aika fucking palikka mutta en tajua miten sen sais kahteen suuntaan pannattua Klikkaa oikealla sitä stereoraidan panorointipalkkia ja valitse siitä molempien kanavien erilliset liu'ut. jotain muuta persoonallista |
DrmBug 30.11.2007 18:06:51 (muokattu 30.11.2007 22:38:11) | |
---|
Never mind. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |