Aihe: Nauhoitus Tech 21 TM 10 kanssa!
1
jomppu
27.11.2007 16:47:57
Minulla on Tech 21 TM 10-vahvistin, tietokone, koneessa Audacity ohjelma ja väliin vielä XLR-johto. Mikä on ettei noilla nauhoitus onnistu? Tuloksena on vain tolkutonta surinaa johdon ollessa kiinni vahvarissa ja tietokoneessa. Ennen omistin Vox Valvetronixin ja sen kanssa nauhoitus onnistui, mutta Tech 21 kanssa ei.
Jii
27.11.2007 19:13:13
Minulla on Tech 21 TM 10-vahvistin, tietokone, koneessa Audacity ohjelma ja väliin vielä XLR-johto. Mikä on ettei noilla nauhoitus onnistu? Tuloksena on vain tolkutonta surinaa johdon ollessa kiinni vahvarissa ja tietokoneessa. Ennen omistin Vox Valvetronixin ja sen kanssa nauhoitus onnistui, mutta Tech 21 kanssa ei.

Nauhoittelen juuri tuollaisella yhdistelmällä itsekin. Vahvistimen (ja nauhoituksen) äänenvoimakkuutta olen joutunut nostamaan ja kuuntelen kitaraa pelkästään tietokoneen kaiuttimista, eli olen mykistänyt (kovaääniseksi nauhoitusvoimakkuudella menevän) TM10:n laittamalla kuulokeliitäntään plugin. Äänikortti koneessani on Sound Blaster 2 ZS.
Birth, copulation and death. Is this your life?
jomppu
28.11.2007 15:47:54
Nauhoittelen juuri tuollaisella yhdistelmällä itsekin. Vahvistimen (ja nauhoituksen) äänenvoimakkuutta olen joutunut nostamaan ja kuuntelen kitaraa pelkästään tietokoneen kaiuttimista, eli olen mykistänyt (kovaääniseksi nauhoitusvoimakkuudella menevän) TM10:n laittamalla kuulokeliitäntään plugin. Äänikortti koneessani on Sound Blaster 2 ZS.

Eipä tunnu minulla toimivan, plugi vahvarin kuulokeliitäntään hiljentää kyllä vahvarin. Mutta mitään vaikutusta muuhun sillä ei ole. Surinaa edelleen nauhoitus ohjelmassa ja viritysohjelmassa näkyy pelkästään ylävireistä ylennettyä G:tä.
jomppu
28.11.2007 20:43:07
Oletko sillä samalla piuhalla nauhoitellut aikaisemmin?
Ekana piuhan kunto tulee mieleen.... ja noita XLR-plugejakin kytketään eri tavoin.

Piuha on ihan uusi ja mitattu, siinä ei pitäisi olla vikaa. En vaan tiedä minkänlaiset liittimet tuolla äänikortissa on, kun ennen tosiaan nauhoittelin Valvetronixin kanssa ilman mitään ongelmia. Siinä olikahden koskettimen plugi, kun tuo XLR:ssä on taas 3 kosketinta, osaako kukaan sanoa voiko tuo vaikuttaa asiaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)