Aihe: Wolf Guitars - kimppatilaus suoraan Koreasta?
1 2 3 4 58 9 10 11 1233 34 35 36 37
Jamz
28.11.2007 15:54:15
Mulle käy oikeastaan mikä vaan seiska, kunhan on nauhallinen ja laatuvirittimet. Jos nyt ykkössuosikki pitää olla, niin sitten WTHB-S9. Ja se otelautamerkki pois.
efunkelist
28.11.2007 16:21:55

No kyllä ne default-mikit on ihan perustellut tällaisessa sokkokaupassa. Otetaan vaan paremmat virittimet, ei se muuta upgradea tilattaessa kaipaa. Sit jos puu on hyvä niin voi ostaa itse haluamansa laatumikit myöhemmin.

Ja passiivisten kannalla minäkin kyllä. Tuossa kuvassa (SSB) näyttäis bassossa olevan 5 potikkaa kyl - viittaa aktiivielektroniikkaan munsta.
www.mikseri.net/heartquake
kozmik
28.11.2007 16:24:05 (muokattu 28.11.2007 16:31:54)

Kun täällä nyt näköjään ihmiset on ilmaisseet mielipiteitään noista tarkemmistakin spekseistä, niin toteanpa omasta puolestani, että virittimet sun muu rauta saa mielellään olla mahd. laadukasta, mikeistä ja elektroniikasta ei niin väliä.

Näyttää kyllä siltä, että tästä asiasta ei ainakaan tarvitse alkaa kättä vääntämään?

E: Oletin tietysti automaattisesti, että se aktiivielektroniikka kuuluu hintaan, kun sellainen näyttää jokaisessa kuvassa olevan. Jos siitä pitää erikseen maksaa, niin ehkä sitten mieluummin passiivipeli.
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
Incarnation
28.11.2007 16:24:38
Jos on valittavissa aktiivi- tai passiivielektroniikka, niin paha sanoa kumpaa sitä ottaisi. Aktiivinen olisi kyllä helvetin hyvä, mutta toisaalta sen voi joutua uusimaan täällä kotomaassa. Passiivinen taitaisi olla varmempi vaihtoehto?
"Wash away a man, take him with the floods"
Jamz
28.11.2007 16:40:23
Täältä myös ääni passiivielektroniikalle.
efunkelist
28.11.2007 16:41:14

Mä tulkitsisin niin että aktiivielektroniikka kuuluu tuohon hintaan.
http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/0001.jpg
ainakin tuossa lukee controlleissa
1 vol
1 balance
1 middle
1 bass*
1 treble
1 mini S/W*

Mitä sitten tuo bass ja s/w tarkoittaakaan... mutta tuskin on passiivinen eq?
kozmik
28.11.2007 16:59:34 (muokattu 28.11.2007 17:00:47)

Mitä sitten tuo bass ja s/w tarkoittaakaan... mutta tuskin on passiivinen eq?

Bass tarkoittaa varmaankin bassoalueen säätöä...? Kolmialueinen eq siis.

Mini s/w on luultavimmin pikkuinen switchi, ehkä mikkien rinnan/sarjaan-kytkentään tjsp?

E: Vai viittasitko kenties niihin tähtiin siinä? Mä taas kirjoitan nopeammin kuin ajattelen... :D
mr.bungle
28.11.2007 18:04:25 (muokattu 28.11.2007 18:04:54)

Täältä myös ääni passiivielektroniikalle.

Aktiivielektroniikka vaikutti aika monipuoliselta. Itse ainakin ottaisin sen mukaan (jos sen poisjättö on edes optio) - passiivielektroniikan voi helposti vaikka kolvata itse jälkeenpäin.
bassolla hanuriin
efunkelist
28.11.2007 19:07:13

Viittasin niihin tähtiin. Ehkä siinä on joku bassobuusti ja kytkin on/off?
Aktiivisesta on helppo tehdä kyllä passiivinen ja mutu että elektroniikkaa ei pysty juurikaan muokkaamaan optioilla muuten kuin mikkimallia vaihtamalla. Kaipa tuo aktiivinen on... (spekulointia)

Anyhow, lienemme yksimielisiä siitä että 5-kielinen tulee sen näköisenä kuin kuvassa ja niillä mikeillä ja elektroniikalla kuin mitä siinä nyt on. Ainoastaan virittimet upgradetaan parempiin. Pysyy hintakin hyvänä :)

Niin ja siis otelaudan inlaysta vielä:
Minusta on ihan ok juuri se mikä on kuvassa. Myös blanko käy. Jos saatavilla niin mieluiten ottaisin viiniköynnöksen.
Jamz
28.11.2007 19:38:27
Jos se aktiivielektronikka on vakio, niin sitten se. Ajattelin vain, että jos tuo aktiivi on lisähinnasta saatavilla, niin sillä sitä passiivia tyrkytin.
TuoBass
28.11.2007 20:02:06
------------------------------------------------------------------------

WTHB-7NF -> X
Toivomukset: Ehdottomasti se nauhallinen versio. Koristeet on tarpeettomia.

WTHB-S9 -> X X
Toivomukset: Otelautaupotus mahdollisesti pois.

WTHB-S11 -> X X X X
Toivomukset: Vihreä ilman logoja ja koristeita.

Hannu A
28.11.2007 21:02:25

Noniin,

Varmoja tapauksia 9 5-kielistä tällä hetkellä ja 7kpl 7-kielisiä (aika paljon kieliä)

Sitten hintatietoutta. Ajattelin postata tänne, niin nekin jotka ei ole vielä mukana saa lisää tukea päätöksentekoon.

Kaikki nuo värkit on tosiaan vakiona aktiiveja, eli sitä mitä luettelossa näkyy ja lukee. Eli jos halutaan jotain ihan muuta, pitää siitä sit maksaa. Ja todellakin elektroniikan voi aina vaihtaa jälkikäteen.

WOLF-SSB: "homejuusto"
2H,1V,1B,1M,1B,1T,1WAY S/W -mallinen litania (tupla humbuckerit, volume, Basso, Middle, Tone ja Balance -potikat mun ymmärtääkseni ja sit joku kytkin, en tiedä mihin.)

WTHB-S11: "vihreä monsteri"
BD-4 X 2,1V,1B,1M,1T,1BASS,SW (BD-4 lienee mikkien tyyppi joita siis kaksi, Volume, Balanssi, Middle, tone, Basso ja taas joku ihmekytkin)

WTHB-S9: "bubingatop"
BD-4 X 2,1V,1B,1M,1T,1BASS,SW (näyttäis olevan sama litania kuin S11:ssa)

Jätin WTHB-7:n pois noista koska muistaakseni se oli saanut vähiten kannatusta, yhteen malliin on joka tapauksessa 7-kielisissäkin päästävä.

Sitten mitä virittimiin tulee niin kaikissa bassoissa on luettelon mukaan Wilkinsonin koneistot, lisäksi hinnasto sanoo:"1.GROVER MACHINE HEAD : $2.00 MORE." "2.WILKINSON MACHINE HEAD : $5.00 MORE." eli olis niinkuin jo maksimaalista laatua? Voin tietty kysyä GOTOH-virittimiä, joista on ainakin itelle jäänyt hyvä maku suuhun, mutta eikö nuo Wilkinsonit pitäis olla ihan laadukkaita? Tietääkö kukaan?

Sitten ne koristelut:
"4.HEAD ABALONE BINDING : $10.00 MORE."
"5.LOGO & TRADE MARK ABALONE INLAY : $5.00 MORE."
"6.BODY ABALONE INLAY : $20.00 MORE."
"7.VINE & CROWN & SQUARE & BLOCK FRET BOARD ABALONE INLAY:$20.00 MORE"
- En tiedä miten nuo koristelut jotka näkyy malliston kuvissa kuuluvatko ne hintaan, mutta ehkä jättäisin ne ite pois ainakin lavasta ja bodysta, varsinkin jos maksaa, sitä otelaudan koristelua sitten kannattanee äänestää? Eli kaikki otelaudanmerkinnät kustantaa 20 taalaa/soitin jos nyt yhtään ymmärrän.
Basisti Jumalan armosta
pardy
28.11.2007 21:36:13

WTHB-7NF -> X

WTHB-S9 -> X X

WTHB-S11 -> X X X X X

Itse voisin harkita tuota punaista myös, ehkä ennemmin kuin vihreää. Mutta sekin kelpaa jos enemmistö niin päättää. Ilman logoja ja upotuksia kuitenkin.

Sellanen tuli mieleen, että eikö saarni (ash) olisi hyvä vaihtoehto runkopuuksi lehmuksen (basswood) sijaan? Lehmusta on tullut nähtyä enemmän noissa halpisosaston soittimissa kun taas saarni on monesti hyväksi todettu soitinpuu. Jos hintaeroa ei ole niin itse ehdottaisin sitä. Muutoin niinkuin ylläkin mainittiin, laadukkaimmat virittimet ja talla, muulla ei niin väliä.
Jamz
28.11.2007 21:39:02

WTHB-7NF -> X

WTHB-S9 -> X X

WTHB-S11 -> X X X X X

Itse voisin harkita tuota punaista myös, ehkä ennemmin kuin vihreää. Mutta sekin kelpaa jos enemmistö niin päättää. Ilman logoja ja upotuksia kuitenkin.

Sellanen tuli mieleen, että eikö saarni (ash) olisi hyvä vaihtoehto runkopuuksi lehmuksen (basswood) sijaan? Lehmusta on tullut nähtyä enemmän noissa halpisosaston soittimissa kun taas saarni on monesti hyväksi todettu soitinpuu. Jos hintaeroa ei ole niin itse ehdottaisin sitä. Muutoin niinkuin ylläkin mainittiin, laadukkaimmat virittimet ja talla, muulla ei niin väliä.

Komppia,komppia..
Nitrodelay
28.11.2007 22:35:01

Ehdottaisin itse näin, kaikki koristelu, mikä maksaa erikseen, pois.

Jos toi lätty tossa kaulassa kuuluu taudinkuvaan, niin mun puolesta olkoon.
Toinen vaihtari olis perinteinen pilkutus.

Lavassa ei tarvii olla mitään hörsöä, se Wolffi taitanee tulla pakollisena(harmi)?

Mutta demokratia toimii...
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Hannu A
28.11.2007 22:36:54 (muokattu 28.11.2007 22:38:52)

Koska mielipiteet on jakautunut pääosin kahden 7-kielisen kesken niin pistättekö seiskamiehet uuden äänestyksen, jotta saadaan lyötyä lukkoon se 7-kielinen.

Tähän mennessä varmoja ilmottaneita on seuraavat kahdeksan, jotka osaavat, (tai opettelevat) laskea seitsemään:
dmparanoid, joukov, kozmic, Jamz, fh, Pyhä Vasili, TuoBass ja pardy

esitän herroille että äänestätte kahdesta eniten ääniä tähän mennessä keränneestä, keskustelkaa jne.. WTHB-S11 eli "vihree monsteri" on äänissä ainakin eniten vahvoilla.

toiseksi eniten sitten keräsi suosiota se bubingakantinen WTHB-S9

kyseessä on muuten hinnaston kaksi kalleinta bassoa, tekniikka näyttäisi olevan molemmissa sama, eli kiistakapulana olis ulkonäkö/väritys....

S9 oli birdeye bubinga+saarni+birdeye bubinga -bodylla (kuvan perusteeella olis kansi ja pohja tota bubingaa ja välissä saarni niissä siivissä, kaula oli vaahteraa ja thru-neck)

S11 puolestaan Basswood(onk se lehmus)+mahonki+basswood ja vaahteraläpikaula. värillisen petsin takia on vaikea sanoa kuvasta, mutta luulen, että on toteutettu samalla menetelmällä kun S9:n bubingakansi?

ei muuta kuin lentopallomailat esiin
Basisti Jumalan armosta
kozmik
28.11.2007 22:38:14

Jeps, itsekin mieluummin ottaisin punaisen kuin vihreän, jos tuohon malliin päädytään.

Lehmuksessa ei sinänsä ole mitään vikaa, vaan sekin toimii soitinpuuna ihan hyvin. Esim. Music Manin Bongo-mallin bassojen runko on lehmusta. Toki varmaan "vähän" tarkemmin valikoituna kuin Wolfin kepeissä... :)

Mutta saarni luultavasti kuulostaisi kirkkaammalta, joka lienee 7-kielisessä ihan toivottava ominaisuus? Mahonki+lehmus -yhdistelmä kuulostaa mun korvaan aika tummalta, vaikken asiasta varsinaisesti mitään ymmärräkään.

Asiaan liittyen, vinkvink... Siinä WTHB-7:ssa olis saarnirunko. Ja olis luultavasti halvempi kuin tuo 11, ainakin sen nauhattoman version hinnasta päätellen.

Mielenkiintoista olis tietää, voisko tuota 7:aa saada maalattuna tuon natural satinin sijaan?
Larmer
28.11.2007 22:38:30
Ilmoittaudun myös kiinnostuneeksi, tuo vihreä seitsenkielinen kiinnostaisi eniten (lookiltaan). Toisaalta nuo puuvalinnat vaikuttavat paremmilta WTHB-S9 basossa.
100% varma en ole tällä hetkellä, mutta kiinnostusta löytyy paljon. Varmistusta viimeistään kun lopullinen hinta on saletti ja mikä malli tulossa.. (mikäli on varaa vielä miettiä?)
Hieman tanakka yksilö
mr.bungle
28.11.2007 22:39:51

Mitenkään päätökseenne kantaaottamatta pitää todeta että itse olen ainakin tykännyt soittamistani lehmusrunkoisista soittimista keskimäärin saarnirunkoisia enemmän. Kyllä sitä lehmusta käytetään custom-pajoissakin, halpa voi joskus olla hyvää.
bassolla hanuriin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)