Aihe: Onko sinun bändissäsi Viihdyttäjä 2008 ainesta?
1 2 3 4
isojussi
28.11.2007 12:27:19 (muokattu 28.11.2007 12:27:41)
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos haettaisiin Suomen parasta, ei siinä olisi mitään reunaehtoja - nyt haetaan oikeasti bändiä, josta on eniten hyötyä kilpailun järjestäjälle.

Kannattaa lukea pienempikin präntti sopparista huolellisesti.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
uruttaja
28.11.2007 12:47:17
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos haettaisiin Suomen parasta, ei siinä olisi mitään reunaehtoja - nyt haetaan oikeasti bändiä, josta on eniten hyötyä kilpailun järjestäjälle.

Kannattaa lukea pienempikin präntti sopparista huolellisesti.

Tapa tulkita tuokin. Eikä varmasti läheskään huonoin versio.
Musiikkia korville
28.11.2007 12:47:31 (muokattu 28.11.2007 12:48:01)

Minkä takia tätä rajausta koskeva kritiikki on poistetu tästä ketjusta?

Jos Suomen parasta haetaan, niin mikä hemmetti tekee esimerkiksi kvartetista paremman, kuin septetti?

Kuinkahan monta levytyssopimusta vailla olevaa vähintään septetti -kokoista tanssimusiikkiorkesteria Suomesta löytyy?..
By: MK
R.Syke
28.11.2007 13:13:12 (muokattu 28.11.2007 13:14:09)
Orkesteri- ja laulukilpailuista on hyötyä. Poisluen karaoke- & omb -SM -kisat.

Soittajat ja laulajat harjoittelee ja satsaa myös esiintymiseen. Voitas musta rinnastaa jo liikunnan massatapahtumiin ;)

Massoja liikutellaan ja seuloutuuhan niistä sitten jotain esillekin. Ja pääsee ainakin jossain kuuntelemaan arvionteja, joista saattapi olla hyötyä.

tietysti jos 30 vuotta soittaa Heiliä Karjalasta samalla tavalla ja ilmeellä niin...

soittakoon
uruttaja
28.11.2007 13:17:21
Molemmissa kilpailuissa on puolensa. Enemmän positiivisia asioita, kuin negatiivisia. Satsaamalla ohjelmistoon ja muutamaan muuhun asiaan voitto on jo pikkusen lähempänä.

Edelleen vaan tsemppiä osallistujille. Treenaamaan olis itse asiassa pitänyt jo alkaa.
Musiikkia korville
28.11.2007 13:32:27

Eipä taida olla yhtään aktiivisesti toimivaa tanssimusiikkiorkesteriakaan septettimuodossa. Saati sitten sellaista septettiä jolla on voimassa oleva levytyssopimus tai joka olisi osallistumassa kisaan, koska mainitun kokoinen bändi on rajattu pois kilpailukutsussa..

Tätä lähinnä ajattelin.
By: MK
KoskPaavo
28.11.2007 13:43:44
Tärkeintä on että olisi "jotain annettavaa viihdeteollisuudelle"

Sori, mua jäi vituttamaan tää yksittäinen lause.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
tope2
28.11.2007 14:19:54
Jos mä olisin keikkamyyjä tai levy-yhtiön esa, ni aivan varmasti kiinnittäisin huomíota siihen, onko tarjokkaalla (bändi tahi artisti) minkääntyyppistä uutta annettavaa viihdeteollisuudelle. Tai minimissään edes mitään, millä se erottuisi muiden joukosta. Imitaattoreille on katsos omat markkinansa.. ;)
Kun eletään markkinataloutta, niin tärkeintä on tehdä nopeasti voittoja. Solidaarisuussyistä ei ketään myydä, eikä valita voittajaksi.
Aivan varmasti totta on myös se, että kaikkiin kilpailuihin kannattaisi aina osallistua koska se antaa hetkellisesti motivaatiota lisätreeniin ja antaa viitteitä siitä, mihin kategoriaan sijoitut kulloisenkin kilpailun "kartalla"...
KoskPaavo
28.11.2007 15:10:32
Mä EN ole keikkamyyjä , mä olen soittaja ,sen takia ehkä tuo kyrsiikin.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
tope2
28.11.2007 17:06:22
Pelkkä soittajahan minäki oon, enkä välttämättä ees kovin kummonen sellanen..
Mutta, anyway, mun pointti oli siis edelleenkin se, että vaiks "viihdeteollisuus" yms. bullshitjargoni vituttaakin rivisoittajaa ni sille ei silti VOI MITÄÄN että raha ratkaisee. Ovela keikkamyyjä ja/tai levy-yhtiön kekkuli haistelee mikä kulloinkin on trendikästä tanssi- ja iskelmämusiikin genressä ja satsaa sellaiseen artistiin jossa on potentiaalia astua noihin "trendikkäisiin" saappaisiin ison rahan toivossa. Turakaisen kusetusta ja lyhytnäköistä kaikenkaikkiaan, mutta elämä toisinaan on.. ;)
KoskPaavo
28.11.2007 18:37:14
Olet asian ytimessä.
okabass
28.11.2007 19:47:38 (muokattu 28.11.2007 20:05:36)
MOI

Kilpailut ovat kautta aikain olleet kätevä keino saada pääsymaksullisiin tilaisuuksiin ilmaisia esiintyjiä. Eikä myöskään ilmaisten PA-laitteiston ja valojen osuutta voitane väheksyä.
Ne ovat myös kuhilaille viihdyttäviä, koska osa esiintyjistä on varmasti ala-arvoista huttua -kuhilas pääsee pätemään haukkumalla ja arvostelemalla esiintyjän. Ja toisaalta: osa esiintyjistä taas on hyviä, joita on puukorvankin miellyttävä puolella korvalla -kennon/kikkelin kyttäyksen ohella-kuunnella.
Liimatainenkin on tyytyväinen, kun saa "talliinsa" kahlittua hyvin edullisesti (ehkä vielä reilua voittoa tehden) helposti kaupattavan -mielellään vihreän ja tyhmän- esiintyjän. Se siitä viihdyttämisestä.

PS. Olisikohan minussa viihdyttäjäainesta?
Ceterum censeo moderator esse delendam
Begemoth
28.11.2007 22:04:54
On ainesta, on. Nauttisin täysin siemauksin edesottamuksistasi kyseisessä kisassa.
Sitä ei ehkä tavan kansalainen tajuais, mutta olisit just oikea mies, oikeassa paikassa.

Muuten, luonnehdintasi oli hyvin pitkälti oikeilla laduilla. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Jami
30.11.2007 23:04:01

Kuoleva genre. Mun yks idea kuoli kun luin bändin koosta.. 4-6 soittajaa. Miksei samantien onemanband. Olis helppo myydä eikä musikaalisuus häiritsisi. CD-tasoista kamaa koko ilta. Sois koko sinfoniaorkesteri kera kulloisenkin bigbändin. Kyllä solistikin osaa play-nappulaa painaa.
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
isojussi
30.11.2007 23:13:41 (muokattu 30.11.2007 23:14:38)
Kuoleva genre. Mun yks idea kuoli kun luin bändin koosta.. 4-6 soittajaa. Miksei samantien onemanband. Olis helppo myydä eikä musikaalisuus häiritsisi. CD-tasoista kamaa koko ilta. Sois koko sinfoniaorkesteri kera kulloisenkin bigbändin. Kyllä solistikin osaa play-nappulaa painaa.

Niin - onko solisti ilman bändiä vähempiarvoinen, kuin bändi ilman solistia?

Väitän, että parhaissa bändeissä on aina solisti.
jeppeq
01.12.2007 06:19:18
Satsaamalla ohjelmistoon ja muutamaan muuhun asiaan voitto on jo pikkusen lähempänä.

Edelleen vaan tsemppiä osallistujille. Treenaamaan olis itse asiassa pitänyt jo alkaa.

Tähän toteaisin, että satsaamalla nuoruuteen ja "hyvännäköisyyteen" on edellytys edetä. Tanssisukupolvi on "kuulemma" vaihtunut. Tanssikurssit ovat tuoneet uusia ulottuvuuksia "palautteisiin".

Soittaakkin toki pitää osata.
isojussi
01.12.2007 12:17:22
Jepelle plussaa. Hyvältä näyttävä orkesteri kuulostaakin jo paremmalta.
riff
01.12.2007 23:23:57
Kokemuksesta voin sanoa, että älkää hyvät ystävät olko niin lapsellisia, että uskotte tässä maassa yhteenkään kilpailuun, joka humppahommiin mitenkään liittyy!!! Mä oon aika monta kertaa nähny sen oikein läheltä, mitä kusetusta se on! Voittaja päätetään jo suht hyvissä ajoin ennen finaalia tai jopa semifinaalia. Muut esiintyjät ovat mukana täytteenä ilmaiseksi tuomassa itse kilpailulle jotain ns. arvoa ja jännitystä. Mutta jokaisessa kisassa huijataan ihan kybällä yleisöä sekä häviäviä kilpailijoita. Enkä puhu katkeruudesta tai että haluaisin olla joku humpparuhtinas tms wooden steering wheel of the universe! Tämä nyt vain sattuu olemaan karu totuus, valitettavasti. Sori jos murskasin jonkun unelmat...HAHHAHHAAA!!!! UGH!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Welldrum
01.12.2007 23:26:36
Kokemuksesta voin sanoa, että älkää hyvät ystävät olko niin lapsellisia, että uskotte tässä maassa yhteenkään kilpailuun, joka humppahommiin mitenkään liittyy!!! Mä oon aika monta kertaa nähny sen oikein läheltä, mitä kusetusta se on! Voittaja päätetään jo suht hyvissä ajoin ennen finaalia tai jopa semifinaalia. Muut esiintyjät ovat mukana täytteenä ilmaiseksi tuomassa itse kilpailulle jotain ns. arvoa ja jännitystä. Mutta jokaisessa kisassa huijataan ihan kybällä yleisöä sekä häviäviä kilpailijoita. Enkä puhu katkeruudesta tai että haluaisin olla joku humpparuhtinas tms wooden steering wheel of the universe! Tämä nyt vain sattuu olemaan karu totuus, valitettavasti. Sori jos murskasin jonkun unelmat...HAHHAHHAAA!!!! UGH!

No nyt heittäydyn alas kalliolta....kaikki nauraa aina kun me noustaan lavalle ja mä luulin että siinä vois olla ainekset vuoden viihdyttäjälle..hyvästi julma maailma !
Se että olen paikalla ei tarkoita että olen läsnä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)