Aihe: YLE Extra lopetetaan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mika Antero
28.11.2007 08:19:21 (muokattu 28.11.2007 08:25:07)
Jos tuo toukohousu-kommentti jätetään pois, niin yhdyn edelliseen kirjoittajaan. FST:ltä on tullut esim. todella hyviä musiikkiohjelmia. Ruotsi taipuu huonosti, mutta jos sattuu YLEllä tekstitys pelaamaan niin sekään ei tosiaan haittaa.

Myös tuolla vähän ylempänä (eli edellisellä sivulla) esitettiin hyvä vaihtoehto, eli visailuhömppä pois TV2:n puolelta. Satsaisivat nyt perhana kulttuuriin ja laatuun, kun kerran kansansivistystehtäväkin YLEllä kai vielä on?

http://www.yle.fi/yleista/arvot.shtml
Schnowotski
28.11.2007 09:55:54
Kyllä se on hyvin virallista kieltä, on se siinä määrin yleisesti käytetty ilmaisu.

Varsinkin eroottisissa novelleissa.
Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi.
AP
28.11.2007 10:02:36
i oliks ruotsi koulussa niin hankalaa ettei taitu? Kai niihin tekstitykset saa savoksikin jos haluaa. Aika hyvää ohjelmaa tulee monestikin ja voi vahingossa oppiakin jotain sen nya vindarin tahkoomisen jälkeen.

Juuri näin. Kyllä meillä oli eilen Fst5 auki ison osan illasta, ihan koska muualta ei tullut mitään katsottavaa OHJELMAA: pelkkä television katsominen ei ole sama juttu.

Kieltämttä tuo Ylen logiikka siirtää Tv1 poltettujen tekstien kanssa extran paikalle on melko metka. Harva omilla rahoillaan puljaava kai päätyisi ratkaisuun, että lähetetään kahdella kanavalla samaa ohjelmaa, joista toisessa ei toimi tekstitys.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Mika Antero
28.11.2007 10:06:38
Harva omilla rahoillaan puljaava kai päätyisi ratkaisuun, että lähetetään kahdella kanavalla samaa ohjelmaa, joista toisessa ei toimi tekstitys.

Aika hyvä pointti tämä.

Koska tärkeintä ei tunnetusti ole ongelman ratkaisu vaan syyllisten löytäminen, niin mieltäni lämmittäisi suuresti jos Junger edes kerran tunnustaisi, että digitekniikkaan siirtyminen tehtiin liian hätiköidysti, liian nopealla aikataululla.
Exhausted
28.11.2007 10:14:22

Jos Musiikki-TV ja livetaltioinnit jatkavat samasssa laajuudessa muilla Ylen kanavilla niin minua ei haittaa sinänsä.
Mesa/Boogie
28.11.2007 10:54:01
Kannattaisko ennemmin käydä maksamassa TV-lupa, kuin allekirjoittaa jotain adresseja? Siitähän tää ongelma juontaa juurensa. Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole.
ozz3
28.11.2007 10:59:12
Eppu Normaalia lainaten: "Haistakoot veen".

Extralla olisi ollut potentiaalia nousta vaikka Teeman kaltaiseksi laatukanavaksi, tosin nuoremmalla otteella. Suunta ainakin oli hyvä. Nyt se kaikki sitten romutetaan kunnon Yleisradio-tyyliin. Onhan se fakta, ettei välttämättä kaikille keski-ikäisille katsojille Extran ohjelma maistunut tai kiinnostanut, mutta entäs tulevat televisioluvan maksajat?

Mua ei huvita enää yhtään mikään.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
AP
28.11.2007 11:37:30
Aika hyvä pointti tämä.

Koska tärkeintä ei tunnetusti ole ongelman ratkaisu vaan syyllisten löytäminen, niin mieltäni lämmittäisi suuresti jos Junger edes kerran tunnustaisi, että digitekniikkaan siirtyminen tehtiin liian hätiköidysti, liian nopealla aikataululla.

Käyhän hesarin sivulla lukemassa tuore uutinen tästä, niiin näet tuonkin ihmeen...
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Mika Antero
28.11.2007 11:56:47 (muokattu 28.11.2007 12:01:16)
Käyhän hesarin sivulla lukemassa tuore uutinen tästä, niiin näet tuonkin ihmeen...

No ni, nyt pikkuisen helpotti. Olishan tuo voinut japanilaiseen malliin vähän itkeä tirauttaa ja soimata itseään, niin tuntuis vielä paremmalta.

Ja lupamaksun olen maksanut aina, jopa opiskelija-asunnossa ollessani. Taisin olla sen kerrostalon ainoa niin tyhmänrehellinen asukas.
laite
28.11.2007 11:58:18 (muokattu 28.11.2007 12:00:24)
Kannattaisko ennemmin käydä maksamassa TV-lupa, kuin allekirjoittaa jotain adresseja? Siitähän tää ongelma juontaa juurensa. Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole.

"Yleisradion tulot hupenevat, kun 50 000 on perunut digiaikana televisiolupansa" (Aamulehti). Ja tämä tuli Yleisradiolle tietenkin ihan puskasta ja yllätyksenä? Sitähän kaikki katugallupit toitottivat jo vuotta ennen kuin analogiset lähetykset loppuivat. Huomaa, miten ylen päättäjät kansaa arvostavat ja kuuntelevat.

E: Onko jollain muuten tietoa tästä lupamaksujen uudistamisesta, mitä joskus (vuosi-pari sitten?) vouhotettiin. Eli TV-maksu historiaan ja tilalle yleinen, kaikelta kansalta esim. verotuksen yhteydessä otettava media-maksu, millä sitten kustannettaisiin yleisradion toimintaa.
Millainen uskovainen, sellainen Jumala.
DaKiller
28.11.2007 12:02:37

Ihme nillitystä taas. Tällaisen paskan jälkeen taidan irtisanoa tv-luvan. Yleisradion hengissä pitämiseksi sitä en maksa. Vain jos saan vastineeksi siitä itselleni jotain. Jos nyt aletaan syöttää uutta ruotsinkielistä kanavaa extran tilalla, niin ei käy oikein järkeen tämä homma. Miten tuossa se "säästö" käytännössä ilmenee?

Veikkaanpa, että ainakaan lisälupia ei tällaisella toiminnalla kerätä. Päinvastoin.
JoKo
28.11.2007 12:19:35
Jos Musiikki-TV ja livetaltioinnit jatkavat samasssa laajuudessa muilla Ylen kanavilla niin minua ei haittaa sinänsä.

Ei todellakaan jatku. Musiikki-TV:stä piti tulla vuodenvaihteen jälkeen puolitoistatuntinen ohjelma. Nyt, jos se saa jatkaa ,niin luultavasti se tulee kakkoselta puoli tuntia kerran viikossa.
M-Juhana
28.11.2007 12:34:28

Jos kerran YLE vähentää tarjontaa, niin lupamaksusta pitää saada alennusta. Simple.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
M-Juhana
28.11.2007 12:44:23

Totta tuokin, mutta YLEä on kyllä hoidettu ns. päin vit..

Lupamaksuihin saatiin oliko se 12% korotus aikanaan ja perusteluna oli digiaikaan siirtyminen. Mitä saatiin? Toimimaton digi-tv ja supistuksia lähetystoiminnassa. YLE kaivaa omaa kuoppaansa. Mm nämä menetyt 50 000 maksajaa ovat ihan YLEn oman toiminnan tulosta. Mm tekstitysongelma on naurettava. Kaupallisilla kanavilla on ohjelmat toimineet, Ylellä ei.....
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Joees
28.11.2007 12:59:02
Ah, mä oon aina halunnutkin nähdä kaksi samaa kanavaa samaan aikaan. Mun töllöstä kun pystyy tsekkaamaan toista kanavaa samaan aikaan pienemmästä ruudusta. Tälleen illat kuluu ratosti kun tsekkaa ykköstä ilman tekstejä ja toiselta kanavalta samaa ohjelmaa teksteillä.

Näin ne ongelmat ratkotaan.

Ja joo, ei mua FST oo ikinä haitannut, kyllä sieltä on tullut hyvää kamaa vaikka en svenskaa osaakaan(Esimerkiksi nuo Abbey Roadit on veri bueno). Mutta kuten todettua, saahan ne tekstit sinnekin. Mut tarviiko noita kanavia sitte tulla lisää jossa hölpötetään ruotsia?

Kohtahan yle näyttää enemmän ruottalaisia kanavia kuin suomalaisia.

Mitä lupamaksuihin tulee, mä oon kyllä ne aina maksanut vaikka on sillä hetkellä mennyt tili melkein nollillekin. En todellakaan sen takia että yle pysyisi pystyssä, vaan siksi että mä saisin töllöstä joskus jotain katottavaakin ylen toimesta. Juu, saa sieltä vieläkin jotain - joskus.
En todellakaan ihmettele jos vielä toiset 50 000 jättää lupamaksut maksamatta. Ja siitä yle saa syyttää ihan itseänsä.

Mut semmosta sattuu.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Toveri
28.11.2007 13:13:59 (muokattu 28.11.2007 13:14:34)

Seuraava askel koko hommassa on, kun Folktingetin II vpj. ja Ylen hallintoneuvoston pj. Kimmo "Kuolemantuottamus" Sasi siirrättää musiikkiohjelmat FST:n puolelle, kieltää suomenkielisen tekstityksen, dubbauttaa puheet ruotsiksi ja antaa musiikkidubbausvastuun Deep Sunshine-bändille.

Se vasta olisi jotain.
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Bacchus
28.11.2007 13:47:44 (muokattu 28.11.2007 14:01:09)
Mitä ne toukohousut täällä taas mouhoaa pakkoruotsiahdistustaan? Onko teitä kielletty katsomasta niitä, vai oliks ruotsi koulussa niin hankalaa ettei taitu? Kai niihin tekstitykset saa savoksikin jos haluaa. Aika hyvää ohjelmaa tulee monestikin ja voi vahingossa oppiakin jotain sen nya vindarin tahkoomisen jälkeen.

Radiokanaviin tehty tekstitys onkin todella mojova keksintö. Kyseessä oli nyt kuitenkin ensisijaisesti YLE:n päätös säilyttää Radio Extreme ja Peili, YLE Extran kustannuksella.

Onhan suomessa saamen- ja venäjänkielistäkin radio- ja/tai tv-toimintaa, ei se ole keneltäkään pois vaan lisää siihen samaan läjään.

Näitä ei kustanneta verorahoista, joten puhut täysin eri asiasta. Kyllä suomenruotsalaiset voivat täysin vapaasti luoda oman ruotsinkielisen kanavansa, joka toimii mainostuloilla. Kanava kannattaisi ehkä noin kaksi viikkoa, kun huomataan, että kanavalla onkin kuuntelijoina ainoastaan Åke Nykarlebystä ja Karin Hangöstä.

YLE:n täytyisi julkistaa kuuntelija- ja katsojaluvut kaikista kanavista, niihin käytetyt määrärahat ja suhteelliset kustannukset. Tätähän he eivät tee, eivätkä suostu kysyttäessäkään kertomaan ruotsinkielisen ohjelmatarjonnan kustannuksia. Tietojen pitäisi olla julkisia.

Ja jos FST5 otetaan tapetille, niin olen kyllä aivan eri mieltä siitä, että kanavalta tulisi laadukasta ohjelmaa. Kiintiösvedupetterien ohjelmat olisi voinut hyvin sisällyttää TV 1:n ja TV 2:n ohjelmistoon. Nythän ohjelmat lähetetään monesti samaan aikaan kahdelta kanavalta. Mitä helvetin järkeä tässä taas on?

TV-lupamaksujen maksaminen ei muuta sitä asiaa miksikään, että YLE:n ohjelmistopolitiikka on juosten kustu. Näillä toimilla YLE aiheuttaa ainoastaan sen, että tv-lupamaksujen maksaminen vähenee entisestään Digi-uudistusten aiheuttaman polemiikin lisäksi.

Itse olen kyllä täysin Digi Tv:n kannalla, mutta siirtymää Digitaaliseen jakeluun ei todellakaan ole hoidettu hyvin.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
Jokerman
28.11.2007 14:19:34
Hienoa että molemmat radiokanavat pelastuivat!radio x3m on hyvin tärkeä kommunikointikanava meille suomenruotsalaisille. X3m on monipuolinen radiokanava, se sisältää eri musiikki- ja keskusteluohjelmia..Sekä vakavia aiheita että kevyttä viihdettä. Itse en radiota paljon enää juuri kuuntele, mutta aina kun radio on päällä ni joko x3m tai radio helsinki on soimassa. Niin, nämä uudet digikanavat.. Yle Teema vie minun silmässäni voiton, muiltakin uusilta kanavilta tulee jotain hyvää mutta ohjelmisto on kaikissa aivan liian pieni. Mua ei henkkoht. pahemmin haittaa että yle extra lakkautetaan.
Deep Shadow
28.11.2007 15:21:13 (muokattu 28.11.2007 15:25:16)
Mua ei henkkoht. pahemmin haittaa että yle extra lakkautetaan.

Aika paljon on varmaan ihmisiä, joita ei henk. koht. olisi haitannut extremen lopetus.

Extran lakkauttamisen myötä livetaltiointien esitys televisiossa tulee varmastikin vähenemään. Ja se on harmillista.

e: Ja tuo on tosiaan vähän koomista, että Extran paikalla aletaan näyttää ykköstä liimatun tekstin kanssa. "Tekstitysongelmat laitetaan kerralla kuntoon". Tuo ei varmaankaan paljon auta esim. siihen, että kakkoselta, FST:ltä ja Teemalta puuttuu tekstitys.
Leuka maassa kohti uusia murheita
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)