Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ultra Bra
1 2 3 4 5 6 7
Lux
27.11.2007 13:32:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Haku ei löytänyt UB-ketjua, joten perustin uuden.)
 
Eilen Tavastialla koettiin monelle mieluisa yllätys: Ultra Bra esitti 5 biisiä Juhani Merimaan syntymäpäivän kunniaksi. Tuli erikoisen nostalginen ja hyvä fiilis: biisit ovat sittenkin kestäneet ajan hammasta (tai riittävän kauan on kulunut niiden viime kuulemisesta) ja bändin livesoitanta oli yhtä riemukasta kohkaamista kuin muistinkin. UB veti seuraavat biisit: Hei kuule Suomi, Lähetystyö, Minä suojelen sinua kaikelta, Sinä lähdit pois ja Hauki.
 
Itse jaan mielessäni 90-luvun kahteen osaan: aika ennen UB:ta ja aika sen jälkeen. Bändi yhdisti erikoisella tavalla jengiä insinööreistä pitkätukkiin, hipeistä rokuihin ja opiskelijoista eläkeläisiin. Mikä on m.nettiläisten tunnelma UB:sta näin 6 vuotta jäähyväiskeikkojen jälkeen? Ja mitä veikkaatte, onkohan eilisen vedon jälkeen jokainen festaripromoottori laskeskelemassa sopivaa tarjousta comeback-keikkaa ajatellen?
 
vapaus veljeys vandalismi
gorgonoidi
27.11.2007 13:39:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihana bändi, suorastaan loistava. Pidän hirveästi, ellen älyttömästi. Paljon tuli jo lapsena kuunneltua kun äiti luukutteli levyjä tiuhaan tahtiin. Nykyään levyt ovat minun hyllyssäni ja löytävät aina silloin tällöin tiensä soittimeen. Tuo mukavia muistoja ja fiilis on hyvä.
 
Juntunen
27.11.2007 13:44:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskomattoman loistava orkesteri. Meillä oli aikanaan UB-coverbändikin. Mukavasti haastetta niissä ralleissa.
 
Jos tekevät joskus vielä keikkaa julkisemminkin, niin olen kyllä paikalla.
 
Dian on bändini, täältä löytyy blogini.
jazzmies
27.11.2007 13:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä tulee sellainen olo, "ai niin, tällainenkin oli äsken". Jotenkin silloin UB soi kaikkialla ja jatkuvasti, ja sitten se katosi marginaaliin. Mutta aina kun joku klassikkobiisi heiltä pärähtää soimaan, korva vie mukanaan. Magee ilmiö oli tuo!
 
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
gandar
27.11.2007 13:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen Ultra Bran suhteen hieman myöhäisherännäinen eikä toisaalta ikä ei olisi kuitenkaan riittänyt aktiiviaikanaan keikoilla käymiseen, joten olen päässyt nauttimaan yhtyeestä vain tallenteiden kautta. Kuitenkin ehdottomasti yksi kovimpia kotimaisia yhtyeitä ja jos päättää tehdä vielä keikan, niin oli hinta, paikka tai oma elämäntilanne mikä hyvänsä, sinne mennään.
 
Ceci n'est pas une signature
Thyvon
27.11.2007 15:45:02 (muokattu 27.11.2007 15:45:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohi otsikosta, lievästi aihetta sivuten: mitä tuli Tavastialla loppuillasta UB:n jälkeen?
 
Lux
27.11.2007 15:47:42 (muokattu 27.11.2007 15:48:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohi otsikosta, lievästi aihetta sivuten: mitä tuli Tavastialla loppuillasta UB:n jälkeen?
Lapko ja Hanoi Rocks
EDIT: ja Ismo Teholla (vai oliko se ennen UB:ta?)
 
vapaus veljeys vandalismi
mos6581
27.11.2007 20:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään kyllä. Innostuin Vapaaherran Elämää-aikoina bändistä ja se on mielestäni mielenkiintoisin lätty, sen jälkeen meno ehkä aavistuksen lässähti ainakin sanoitusten osalta (paikoin pahastikin). Oli siellä tietysti hyvätkin hetkensä myöhemmillä levyillä. Vesireittejä jäi kyllä oikeestaan kokonaan tutustumatta paria biisiä lukuunottamatta, joten sen voiskin ottaa työn alle.
Mutta jooh, soisin heille kyllä comebackin.
HarriP
28.11.2007 08:41:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultra Bra soittanut Tavastialla? Huhhuh, nyt tuli flashbackkeja, positiivisia sellaisia.
 
kingdom
28.11.2007 10:29:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei tästä ilmoitettu mistään? Ei sillä että olisin voinut lähteä paikan päälle, mutta kummiskin...
 
Itsekin olen näitä myöhäisherännäisiä, mutta paras suomalainen bändi mun mielestä. Kolmee ekaa levyä tuli lukiolaisena luukutettua aika kovasti (no, eipä siitä ole kuin muutama vuosi), Kalifornia on hienoin. Hyviä ralleja, hienoja harmonioita ja taidokasta soittoa, hyvä yhtälö kaiken kaikkiaan. Eipä muakaan re-union tässä tapauksessa haittaisi.
 
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
mos6581
28.11.2007 11:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, pitihän ne lätyt kuunnella pitkästäaikaa läpi ja kyllä Kalifornia kolahti nyt parhaiten. Sanoitukset kuitenkin mielestäni ontuu pahasti tohon Vapaaherran Elämää-paatokseen verrattuna. Huh, en muistanutkaan miten hieno biisi tuo Ilmiöitä oli.. On kyllä Ultra Bra:n mentävä aukko Suomen musiikkitarjonnassa.
Le Haba
28.11.2007 11:43:19 (muokattu 28.11.2007 11:45:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei tästä ilmoitettu mistään?
 
Olivat aika yksityisluontoiset pirskeet. Tais sitä paitsi monelle paikallaolijallekin tulla yllätyksenä tuo Ultra Bra. Julisteissa, mitä siellä näki luki Scandinavian Music Group..
 
My name is Baron, Le Baron
Piepe
28.11.2007 11:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just just! Minkälaisella kokoonpanolla vetivät, tuskin ihan täydellä? Vai?
 
Le Haba
28.11.2007 11:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just just! Minkälaisella kokoonpanolla vetivät, tuskin ihan täydellä? Vai?
 
Isolla orkalla vetivät, mutta kun mua taas tuo bändi ei ole juurikaan kiehtonut niin en osaa sanoa oliko kaikki jäsenet originaaleja
 
My name is Baron, Le Baron
Lux
28.11.2007 13:05:50 (muokattu 28.11.2007 13:08:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olivat aika yksityisluontoiset pirskeet. Tais sitä paitsi monelle paikallaolijallekin tulla yllätyksenä tuo Ultra Bra. Julisteissa, mitä siellä näki luki Scandinavian Music Group..
 
Oli Merimaan synttärit (yksityisbileet) ja tuo UB:n esiintyminen oli ymmärtääkseni lahja Merimaalle, joka komppasi aikanaan bändiä koko sen uran ajan. Enkä minä ainakaan nähnyt mitään julisteita, ymmärsin että kaikki esiintyjät olivat yllätysesiintyjiä.
 
UB:n kokoonpano oli kompin & laulajien osalta normaali (Koskinen-Lehtinen-Melasniemi-Saarikivi-Pethman-Virtaperko-Talme-Hovatta-Kokkonen) ja torviosastollakin oli kaiketi normimiehitys, olin sen verran tunnelmassa etten älynnyt painaa mieleen, mutta ainakin taiteilija Pohjola soitteli Minä suojelen sinua kaikelta -biisin loppusoolon. :D Eiköhän muukin pillistö ollut vakimiehistöä.
 
EDIT: Tietysti Pethmanin Jani soitti perkkoja! Hätäpäissäni unohdin mainita...
 
vapaus veljeys vandalismi
Le Haba
28.11.2007 16:48:24 (muokattu 28.11.2007 17:20:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli Merimaan synttärit (yksityisbileet) ja tuo UB:n esiintyminen oli ymmärtääkseni lahja Merimaalle, joka komppasi aikanaan bändiä koko sen uran ajan. Enkä minä ainakaan nähnyt mitään julisteita, ymmärsin että kaikki esiintyjät olivat yllätysesiintyjiä
 
Joo, no ne julisteet taisinkin nähdä takahuoneessa ja Semifinaalin puolella
 
My name is Baron, Le Baron
Lux
28.11.2007 17:43:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, no ne julisteet taisinkin nähdä takahuoneessa ja Semifinaalin puolella
 
Haha, eli homma on pimitetty jopa muilta esiintyjiltä yllätyksen varmistamiseksi! Loistavaa toimintaa.
 
vapaus veljeys vandalismi
Le Haba
28.11.2007 22:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, eli homma on pimitetty jopa muilta esiintyjiltä yllätyksen varmistamiseksi! Loistavaa toimintaa.
 
Jep, yllätys oli monumentaalinen :-) Julisteessa kyllä luki Hanoi Rocks, eli sen osalta tiedossa oli mitä tuleman pitää
 
My name is Baron, Le Baron
Anri8000
29.11.2007 01:01:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella ärsyttävä bändi. Jostain syystä en ikinä ole oppinut kuulemaan sitä parhautta jota kaikki hehkuttaa. Suurin ärsyttäjä lienee sanoitukset, jotka pilaavat minun korvassani SMG:nkin sinänsä hienot piisit. Nousee ns. karvat pystyyn kun kuulenkin maininnan ko. orkesterista.
 
Heart is heaven, mind is hell.
Meisseli
29.11.2007 02:07:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava bändi, tehtiin kolme vuotta sitten proggis jossa vedettiin niitä biisejä jousien ja torvien kanssa. Kerkko itse nousi lavalle vetämään viimeisen biisin(Ken-saro viwa) meidän kanssa. Oli hieno fiilis.
 
www.strangefruit-band.net www.groovinghighallstars.com www.ketolajawitikainen.com Syksyistä meininkiä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «