Aihe: Rumpaleita vai lyömäsoittajia?
1
j.aalto
28.01.2004 13:25:27
Olen tullut usein miettineeksi, että käykö tällä palstalla ensinkään klassisen musiikin lyömäsoittajia, vai onko kaikki vaan jotain setin soittajia tai perccaäijiä? Itse soittelen pääasiassa klassista musaa, ja ois hauska joskus heittää jonkun samanlaisen kanssa läppää siitä.
mooch
28.01.2004 16:36:45
no itse en ihan klassista soita, mutta sinnepäin kuitenkin. mutta myös settiä ihan "kevyen" musiikin tiimoilla.

eli vastaus on kai: rippuu.
Wiitala
28.01.2004 22:35:59
Klassisella aloitin, mutta rokkenrollin kautta minusta tuli etnomies. Eli settiä ja lyömäsoittimia nykyään.
Eye for an eye will make us all blind.
Cranzer
29.01.2004 19:21:26

Oman bändin kanssa se on ihan vaan tavallista mättöä, mutta kun kuulun myös lähinnä legendaariseen Rauman Poikasoittokuntaan (www.raumanpoikasoittokunta.com), niin siellä sitten joutuu soittamaan muutamia mainitakseni vaikka patoja, käsilautasia, cabasaa ja triangelia, jos se nyt on tarpeeksi klassista...
Ei muuta ku ei anneta periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun!!!
Epämuusikko
29.01.2004 20:53:28
ennen tuli soitettua enemmän klassista, nykyään melkein vain pelkästään settiä, joskus perkkareita ja huonosti.
Älä pelkää: Kovan ulkokuoreni alla piilee kivisydän
Youni
31.01.2004 21:42:02 (muokattu 31.01.2004 21:44:39)
Soitan Riihimäen rautatieläisten puhallinsoittokunnassa. Musiikki on ainakin kevyttä musiikkia, on myös ihan klassistakin, kuten Finlandia ym.

Soitan lähinnä perkussioita, esim shakeriä, blokkia, triangelia, cabasaa, tamburiinia, peltejä, lehmänkelloa ja kohta myös patoja.

Tavoitteena on treenata nuotinlukutaito siihen kuntoon, että pystyn siellä settiä soittamaan. On siellä sellaisia biisejä, joita mäkin osaisin soittaa setillä.

Minusta se on ihan kivaa, kotona mätän mitä sattuu viritelmiä. Olen minä Finlandiassa soittanut sen triangeliosuudenkin! Ja voin sanoa, ettei triangelia vaan lyödä. Kapulan täytyy olla 45-asteen kulmassa molempiin suuntiin ja pitää lyödä ihan omalla tekniikallaan.

Meillä on muuten joku kuva tästä poikasoittokunnasta tuolla harjoittelupaikan seinällä. Se on aika vanha. Eikös siellä ole enemmän tyttöjä kuin poikia...?

Kohta on tulossa keikka, jossa laulaa Heidi Kyrö. Tuli vieraileva rumpali poliisisoittokunnasta ja huomaa, että hän on ammattilainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)