Zed 27.11.2007 11:22:14 | |
---|
Melkein, mutta ei ihan. Saarnikin voi olla erittäin kevyttä (suosaarni, nimenomaisesti veden alla kasvanut ns. "butt-cut") tai erittäin painavaa (70-luvun Fendereissä käytetty puuksi naamioitu betoni). Juu, tämä tuli todettua Baja Telecasterin myötä. Odotin semmoista murikkaa, että kaularanka vääränä saa nostella, mutta olikin jopa kevyempi kuin leppärunkoinen Stratoni. Paikalliseen putiikkiin tuli hiljattain toinen Baja, ja yllätys oli melkoinen ottaessani sen käteen. Valehtelematta ainakin kilon painavampi kuin omani. Ville-Ville-PÖH! |
Hei Telemiehet! Kertokaapa Valmistetaanko Telecaster Aerodynea enää ollenkaan? Sellainen käsityksen olen saanut ettei valmistettaisi.. |
Kivijalka 27.11.2007 12:56:37 | |
---|
Hei Telemiehet! Kertokaapa Valmistetaanko Telecaster Aerodynea enää ollenkaan? Sellainen käsityksen olen saanut ettei valmistettaisi.. Japaniasta saattaisi saada, ainakin soundstoren Fender Japan-valikoimista löytyy vielä. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
anttipi 27.11.2007 13:14:27 (muokattu 27.11.2007 13:22:09) | |
---|
On siitä. Esimerkkisi kertoo siitä, että kitarat on yksilöllisiä ja niitä pitäisi päästä kokeilemaan ennenkuin voi kertoa mitään niiden soinnillisista ominaisuukisista. Varmasti näin. Nyt vaan saisi dollarin kurssin takia tilattua edullisesti Jenkkilästä. Esim. 650 dollarin kaulan + rungon (postikuluineen) sisältävä tilaus Warmothilta olisi alvien ja tullien jälkeenkin vain jossain 550 euron tietämillä. Hinta-laatusuhde olisi enemmän kuin kohdallaan. Mitäköhän vastaavasta joutuisi Suomessa uutena pulittamaan? Tuskin Warmothilta B-luokkaista paskaakaan lähetetään. Muuten, yhtäkkiä toi mun halpis-Squier onkin alkanut vaikuttaa aika halpikselta... 22 vuotta olen kitaraa soittanut, mutta aiemmin ei ole kitaroiden "tekninen" puoli kiinnostanut yhtään. |
anttipi 30.11.2007 21:40:33 (muokattu 30.11.2007 22:05:17) | |
---|
No niin, huomenna ajattelin pläjäyttää tilauksen Warmothille Tele-bodystä + kaulasta + oheishärpäkkeistä. Saa heittää jotain viime hetken kommenttia/ohjetta (varsinkin jos on kokemusta Warmothilta tilailusta), ennen kuin Visa ottaa peruuttamattomasti damagea... Runkomateriaalin suhteen päädyin swamp ashiin. |
varakeef 30.11.2007 22:19:39 | |
---|
No niin, huomenna ajattelin pläjäyttää tilauksen Warmothille Tele-bodystä + kaulasta + oheishärpäkkeistä. Saa heittää jotain viime hetken kommenttia/ohjetta (varsinkin jos on kokemusta Warmothilta tilailusta), ennen kuin Visa ottaa peruuttamattomasti damagea... Runkomateriaalin suhteen päädyin swamp ashiin. Halvemmallakin saa laaturunkoja ja kauloja, kerrotaan. Kurkkaas http://musikraft.3dcartstores.com/ "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
anttipi 30.11.2007 22:30:02 (muokattu 30.11.2007 22:34:53) | |
---|
Halvemmallakin saa laaturunkoja ja kauloja, kerrotaan. Kurkkaas http://musikraft.3dcartstores.com/ Juu, Musikraft on tuttu nimi, samoin American Custom Guitar Shop (vai mikä nyt olikaan). Musikraftilla viimeistelemätön (?) Tele-body 179 e, Warmothilla kolmivärimaalattu valmis body 239 e. Warmothilla viimeistelty kaula esiuritetulla satulalla (kuulemma .10-.46 kielisetille, sovitettu kaulan ja nauhojen spekseihin tietokoneavusteisesti), ruostumattomilla teräsnauhoilla, Vintage Satin Tint viimeistelyllä jne. n. $300, Musikraftilla kaula ilman satulaa $195 (muutoin kaiketi viimeistelty ja satulan varmaan saisi uritettuna ja asennettuna lisähintaan). Laatueroista en luonnollisesti osaa sanoa mitään. Warmothia en etupäässä kiitelty laadusta (haukuttukin on, tosin niillä tuotantovolyymeillä sekaan mahtunee susiakin), mutta haukuttu huonosta asiakaspalvelusta. |
Jungleman 30.11.2007 22:34:33 | |
---|
Halvemmallakin saa laaturunkoja ja kauloja, kerrotaan. Kurkkaas http://musikraft.3dcartstores.com/ Teinpä laskelman, 360 $ tuli hinnaksi telen kaulalle täydellisillä vintagespekseillä (jos lähtisin tilailemaan telen kaulaa, sen pitää olla quartersawn ja mahdollisimman autenttinen 50-luvun halko). Halpaa kuin saippua... Warmothilta vastaavanlaisen sai alle 200 $ hintaan. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
anttipi 30.11.2007 22:35:53 (muokattu 30.11.2007 22:39:07) | |
---|
Teinpä laskelman, 360 $ tuli hinnaksi telen kaulalle täydellisillä vintagespekseillä (jos lähtisin tilailemaan telen kaulaa, sen pitää olla quartersawn ja mahdollisimman autenttinen 50-luvun halko). Halpaa kuin saippua... Warmothilta vastaavanlaisen sai alle 200 $ hintaan. Mä valkkasin ihan halvimman vaahtera-/ruusupuu-otelaudan Warmothilta ja lisäsin siihen ne kaikki mahdolliset mausteet. En ainakaan missään nimessä halua lapaan mitään järkyttävää birdseye maple -kuviointia. :/ E: öö, siis tietysti maple = vaahtera eikä mikään leppä |
Jungleman 30.11.2007 22:38:35 | |
---|
Mä valkkasin ihan halvimman leppä/ruusupuu-otelaudan Warmothilta ja lisäsin siihen ne kaikki mahdolliset mausteet. En ainakaan missään nimessä halua lapaan mitään järkyttävää birdseye maple -kuviointia. :/ Juu ei, Telen kaulaan ei mikään ylimääräinen koristelu sovi. Pitäisi lailla kieltää kaikki helmiäisupotukset ja linnunsilmävaahterat, prkl! Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
anttipi 30.11.2007 23:14:49 (muokattu 30.11.2007 23:15:55) | |
---|
Ihmetyttää vaan tuo Warmothin politiikka, että online-tilausta ei voi tehdä kuin ameriikkalaiset. Ulkomailta tilaavan pitäisi lähettää luottokorttitiedot s-postilla?! Kuulemma jos jakaa kortin numeron useaan sähköpostiin, niin on turvallisempaa. Tosin jos joku niitten sähköpostiin murtautuu, niin eipä luulisi olevan vaikeata ynnätä yksi plus yksi eri meileistä? Faksaamaan nyt en ainakaan rupea, jos meneekin jostain syystä väärään numeroon (niin, eikä ole sitä vaksikonettakaan). |
Freewheeler 14.12.2007 01:04:47 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Joees 15.12.2007 18:58:40 | |
---|
Tämmöistä tuli väännettyä Storyvillessä jokin aika sitten. Melko Teleä, mielestäni. VOX AC30 panettaa soundia... http://www.propellihattu.fi/All%20About%20My%20Girl.mov Ihan helvetin hyvä. Kyllä äijällä on soitto hallussa varsin makeesti! Ja kyllähän tossa soundiakin oli, telecasteri kyllä paisto läpi. Jonkun muunkin pätkän oon nähnyt teiltä tuolta samaisesta mestasta muistaakseni. Hyvä oli sekin. Mulla olis vähän sellaset fiilikset ton Am.Std:n suhteen, jotta tekis mieli vaihtaa kaula vähän paksumpaan. Talla 3-palaiseksi reunojen kera. Jotain Gatton tyylisiä paloja tai sitten tuttua ja turvallista Wilkinsonin tallaa kehiin. Myös mikit voisin vaihtaa hintsusti erilaisiin, mutta se ei oo niin tähdellinen juttu. 5-asentoinen kytkin ja tone pitäs laittaa toimimaan niinkuin vanhoissa teleissä. Eli vähän vanhoja ajatuksia ja hitusen uusia. Toki mielessä jäytää ne vanhat kiinnostukset, 72 customin hommaaminen takaisin ja esquire. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
rheinone 15.12.2007 20:26:07 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
rheinone 15.12.2007 20:56:40 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
buju 15.12.2007 21:24:05 | |
---|
Ihmetyttää vaan tuo Warmothin politiikka, että online-tilausta ei voi tehdä kuin ameriikkalaiset. Ulkomailta tilaavan pitäisi lähettää luottokorttitiedot s-postilla?! Kuulemma jos jakaa kortin numeron useaan sähköpostiin, niin on turvallisempaa. Tosin jos joku niitten sähköpostiin murtautuu, niin eipä luulisi olevan vaikeata ynnätä yksi plus yksi eri meileistä? Faksaamaan nyt en ainakaan rupea, jos meneekin jostain syystä väärään numeroon (niin, eikä ole sitä vaksikonettakaan). Itse olen Warmothilta tilatessani käyttänyt aina suoraa tilisiirtoa. Pankkihan ottaa omansa, mutta eipä se paljon ole. Juuri tilasin osat viidenteen Warmoth projektiin, joten laatuun olen ainakin tyytyväinen. Damn right, I´ve got the blues |
anttipi 15.12.2007 22:28:20 (muokattu 15.12.2007 22:33:08) | |
---|
Itse olen Warmothilta tilatessani käyttänyt aina suoraa tilisiirtoa. Pankkihan ottaa omansa, mutta eipä se paljon ole. Juuri tilasin osat viidenteen Warmoth projektiin, joten laatuun olen ainakin tyytyväinen. Varmaan pitäisi ehdottaa heille tuota. Ei hemmetti vaan millään tule vastausta 1. päivä lähettämääni s-postiin ja sen jälkeen lähettämääni lisätiedusteluun. Viestit kyllä menevät yahoosta perille, koska aiemmin olen saanut vastauksen tiedusteluihini parissa päivässä. Nyt ei mitään reaktiota tilaukseeni. Ilmoittaisivat nyt edes onko tilaus hyväksytty, hylätty tai jotain siltä väliltä etten ala vahingossa tekemään tuplatilausta. Olisi suuri tarve ja hinku uudelle kepille, mutta kun ei niin ei. |
Ahokkis 15.12.2007 23:05:49 | |
---|
Onko muuten tälle jalolle ja hienolle instrumentille omaa huonettansa täällä, ei ainakaan ole julkista. Voisin liittyä jos on.:P When you ain't got nothing, you got nothing to loose. |
Jucciz 16.12.2007 04:22:32 (muokattu 16.12.2007 04:23:19) | |
---|
Onko muuten tälle jalolle ja hienolle instrumentille omaa huonettansa täällä, ei ainakaan ole julkista. Voisin liittyä jos on.:P Fender-huone löytyy. Siellä puhutaan paljon myös Telecastereista, kuten asiaan kuuluu. http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=417 Kysäse vermilionilta, jos pääsisit mukaan. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Arttuonline 26.12.2007 21:57:45 (muokattu 26.12.2007 21:59:43) | |
---|
Terve! Stratoa ajattelin heivata tässä pois ja teleä tilalle olen ajatellu laittaa. Jotenkin tuntuu, että telen "yksinkertaisuus" verrattuna stratoon kiehtoo. Tuolla edellisillä sivuilla on pitkät litaniat tekstiä ja varmaan sama kysymys jossakin esitettynä, mutta kysynpä teiltä, että minkä telen ostan ja minkälaisilla mikityksillä? Tässä mun stratossa ei ruusupuu-otelautaa ole, mutta onko sillä merkitystä kitaran saundiin ja soitettavuuteen? Ja myös jos joku osaisi kertoa, että sopiiko humbucker kaulamikiksi teleen? Budjettia on sellanen 700€ reilut. Toki jos halvemmallakin saa hyvän telen niin mikäs siinä, suositelkaa vapaasti ja perustelut on aina plussaa! PS: Kattokaa muute torilta sitä mun stratoa jos kiinnostaisi! |