Aihe: Jouni Hynynen Jyrki Lehtolan hampaissa
1 2 3 4 5
rokiroki
26.11.2007 12:25:05
Hmmm..
Perheenpää hankki mulle isänpäivälahjaksi tuon Hynysen "kirjan".
Ihan mukavaa luettavaa, ja aiheutti muutaman kerran hallitsematonta repeilyä omissa oloissani. Tosin oli ehkä hieman itsensä toistamista, kun niitä juttuja luki peräkkäin. Monta kertaa kyllä huomasin, että jotkut asiat olivat kun suoraan omasta ajatusmaailmastani.

Nyt on ruvennut hieman askarruttamaan vaimoni tarkoitusperät.Yrittääkö hän manipuloida minua johonkin suuntaan, vaiko ihan hyvää hyvyyttään samanlaisen huumorin ymmärtäjänä minulle tuon hankki.
Vai onko hänkin näitä yli 40-kymppisiä toimistohiiriä , jotka ovat ihastuneet Jouniin. Toivooko hän salaa minunkin vielä enemmän löytävän itsestäni "sisäisen Hynysen".
(Ehkä jotain paljastaa,että aikoinaan sain häneltä 40-v lahjaksi sähkökitaran)

No, parempi niinkin kuin jarisillanpäätaijokumuutangokuninkaanmuistelmat
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
laite
26.11.2007 13:30:30
Olen molemmilta (Lehtola & Hynynen) noita kolumneja lueskellut sen verran, että voin todeta Lehtolan olevan aika paljon voitolla. OK, sen tyyli ei vetoa kaikkiin ja kyllä, tuo juttu Hynysestä oli luokaton, mutta silti. Hynysellä oli se yksi hauska vitsi silloin joskus, mutta nyt kun sen on kuullut ~30 kertaa se ei vain tunnu kovin hauskalta enää.

Lehtolalla on sentään jotain sanottavaakin välillä, varsinkin noissa Aamulehden kolumneissa.
Millainen uskovainen, sellainen Jumala.
Rotuvaari
26.11.2007 13:49:02
Lehtola on näistä kahdesta se oikea kolumnisti, ei siitä mihinkään pääse. Joskin miehen kirjoitukset ovat tämän vuoden aikana jääneet jostain syystä lukematta omalta osalta, mutta niin ovat Hynysenkin, jonka kirjoituksia olen lukenut myös erittäin mielelläni. Molemmat löytävät useimmiten sen pointin mitä hakevatkin ja Hynysen tapa sanoa sanottavansa mahdollisimman suoraan mitään suoranaista verbaaliakrobatiaa viljelemättä, on piristävä poikkeus (usein) itseään jumalina pitävien kolumnistien keskuudessa. En tiedä hakiko Lehtola tässä Hynys-kolumnissaan sitä Hynystä tekstiinsä kirjoittamalla tyyliin: "Se on ihan paska" jne. Ei kovin kummoista ollut kyllä tällä kertaa miehen ulosanti.
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
Jokunen
27.11.2007 00:08:30
Ehkä Hynystä sietäisi paljon paremmin, jos se olisi todella äijää eikä lähtisi joka jumalan lehteen ja teeveeohjelmaan äijyyttään esittelemään.

Taasko vedetään Äijät-kortti kehiin? Tämän on pakko olla provo!

Ihan hauskaa, jos kerran vuoteen on haastattelussa karjalan murteella sanomassa jotain mutta kun monesta tuutista joka viikko niin aika vaikea suhtautua aina vakavissaan,

Eli kaikkien julkimoiden pitäisi puhua stadilaisittain?
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti."
laite
27.11.2007 01:21:12
Eli kaikkien julkimoiden pitäisi puhua stadilaisittain?

Lähinnä kai niin, ettei huumorin itseisarvo olisi murteesta kiinni.
Millainen uskovainen, sellainen Jumala.
Anonyymi muusikko
27.11.2007 03:37:31
Taasko vedetään Äijät-kortti kehiin? Tämän on pakko olla provo!

Joo kaikki tietää että ne alojensa ammattilaiset oli niitä äijiä, mutta miksi Hynysen sitten piti nuohousten ja kivenhalkaisujen jälkeen kiroilla ja juoda olutta. Ei Nikulan tarvinnut
pira
27.11.2007 03:50:00

Ehkä Hynystä sietäisi paljon paremmin, jos se olisi todella äijää eikä lähtisi joka jumalan lehteen ja teeveeohjelmaan äijyyttään esittelemään. Ihan hauskaa, jos kerran vuoteen on haastattelussa karjalan murteella sanomassa jotain mutta kun monesta tuutista joka viikko niin aika vaikea suhtautua aina vakavissaan,

Viimeksi Hynystä telkkarista nähdessäni tuosta jutusta yritettiin ottaa pesäeroa huumorin avulla. Taisi ohjelma olla Maria, Maria (tjms). Toimittaja kuvasi "salaa" Hynystä, joka kävi luontaistuotekaupassa ostamassa irtoteetä, ostamassa villalankaa kutomista varten lankapuodista jne.

Sitten tästä mediahuorauksesta. On sekin yksi tapa markkinoida omaa tuotettaan. Varmaan aika tehokaskin ja miksipä ei takoisi raudan ollessa kuumaa, median ollessa kiinnostunut.
Leikari
27.11.2007 08:51:27
Sitten tästä mediahuorauksesta. On sekin yksi tapa markkinoida omaa tuotettaan. Varmaan aika tehokaskin ja miksipä ei takoisi raudan ollessa kuumaa, median ollessa kiinnostunut.

jeps, ja kaupallisesta menestyksestä/fanipohjasta päätellen on ihan toimivaa brändäystä ollutkin - kyllä kait se Hynysen tyyli hyvinkin vetoaa joihinkin 15-vuotiaisiin esiamiksiin, joille Soundi-lehtikin on suunnattu
AP
27.11.2007 09:23:48
Joo kaikki tietää että ne alojensa ammattilaiset oli niitä äijiä, mutta miksi Hynysen sitten piti nuohousten ja kivenhalkaisujen jälkeen kiroilla ja juoda olutta. Ei Nikulan tarvinnut

Juurikin näin.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
DaKiller
27.11.2007 09:30:20

Niin. Se oli kyllä kamalaa. Oikein puistatti. Kerrassaan kauheaa.
AP
27.11.2007 09:49:52
jeps, ja kaupallisesta menestyksestä/fanipohjasta päätellen on ihan toimivaa brändäystä ollutkin - kyllä kait se Hynysen tyyli hyvinkin vetoaa joihinkin 15-vuotiaisiin esiamiksiin, joille Soundi-lehtikin on suunnattu

Näinpä. Lehtolan jutun kolmas virke tiivistää aika hyvin sen, mikä omaan silmääni ottaa.

Jotenkin vaan tässä syntyy vaikutelma että kahdesta partaherrasta edesmennyt Gösta Sundqvist oli melkein enemmän rock, kun puhui harvakseltaan ja asiasta silloinkin.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Anonyymi muusikko
27.11.2007 14:00:53
Niin. Se oli kyllä kamalaa. Oikein puistatti. Kerrassaan kauheaa.

Taidat olla joku kukkahattutäti. Minusta se ei ollut kamalaa. Minusta se vain vesitti sitä ohjelman pointtia.

Muuten kyllä Hynynen on minun mielestäni varsin mainio henkilö ja seuraan mielelläni edesottamuksiaan niin kiertuepäiväkirjojen kuin muidenkin muodossa. Pidän tyylistä.
DaKiller
27.11.2007 15:05:31 (muokattu 27.11.2007 15:05:45)

Taidat olla joku kukkahattutäti. Minusta se ei ollut kamalaa. Minusta se vain vesitti sitä ohjelman pointtia.

Ok, ehkä minunkin olisi vain pitänyt tyytyä solvaamaan sarkasmin sijaan. Mitä tuohon pointtiin tulee, niin ketä kiinnostaa tuollaisen ohjelman pointti kunhan se vain on viihdyttävää? Taisi karjalakin olla sponsoroimassa, joten ihmekös tuo jos siellä kaljaa kitataan. Kiroileminen taitanee kuulua Hynysen sanastoon, joten miksi pitäisi siistiä suunsa, jos hän esiintyy ohjelmassa omana itsenään?

Muuten kyllä Hynynen on minun mielestäni varsin mainio henkilö ja seuraan mielelläni edesottamuksiaan niin kiertuepäiväkirjojen kuin muidenkin muodossa. Pidän tyylistä.

Ok.
M-Juhana
27.11.2007 16:59:42

Tä? Mä oon luullut et Hynysen fanit on +/- 40 naisia?
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Anonyymi muusikko
27.11.2007 17:03:33
Ok, ehkä minunkin olisi vain pitänyt tyytyä solvaamaan sarkasmin sijaan.

Sori, tiesin kyllä ettet ollut tosissasi, ja ajattelin että huomaisit myös minun heittoni olevan yhtä tosissaan kirjoitettu. Ensi kerralla muistan laittaa kilon hymiöitä perään.

Mitä tuohon pointtiin tulee, niin ketä kiinnostaa tuollaisen ohjelman pointti kunhan se vain on viihdyttävää?

Ilmeisesti sitä keskustelijaa joka tuolla aikaisemmin mainitsi äijäkortin esiinvetämisestä.

Taisi karjalakin olla sponsoroimassa, joten ihmekös tuo jos siellä kaljaa kitataan. Kiroileminen taitanee kuulua Hynysen sanastoon, joten miksi pitäisi siistiä suunsa, jos hän esiintyy ohjelmassa omana itsenään?

Joo, ei mulla mitään tätä vastaan ole ollutkaan. Hyvä meininki, tykkäsin ohjelmasta.
Leikari
27.11.2007 17:06:01
Tä? Mä oon luullut et Hynysen fanit on +/- 40 naisia?

sorry vaan, sun on aika vaihtaa joko lookkia tai nuorempiin

;-P
AP
27.11.2007 17:44:41 (muokattu 27.11.2007 17:45:11)
Kiroileminen taitanee kuulua Hynysen sanastoon, joten miksi pitäisi siistiä suunsa, jos hän esiintyy ohjelmassa omana itsenään?

Niin ne ajat muuttuu. Itsehän luulin tähän päivään asti, että sitä voisi edes viisi päivää viikossa yrittää antaa itsestään jotenkin fiksun kuvan mutta kaikkien ei tarvitse ilmeisesti edes yrittää.

Kuulua sanastoon. Kattia kanssa. Lipsahtaa se nyt itseltäkin perkele joskus mutta joku roti.
Jormaz
28.11.2007 00:27:55
Mitä tulee Äijät-ohjelmaan niin en sen mainostuksessa missään vaiheessa ymmärtänyt että äijillä viitattaisiin niihin todellisiin äijiin eikä näihin vittukaljaatissi-tyyppeihin. Joka käänteessä on korostettu näitä kahta henkilöä ja äijyyttä. Ja eikö koko ohjelman nimikin tule Kotiteollisuusfanien "Jouni o äiä"-suitsutuksesta? Jos mä tekisin Äijät-ohjelman niin siinä näytettäis kun Kimmo Kinnunen ja Seppo Räty heittää lumihangessa keihästä, mutta se taas on ihan oma lukunsa.

Ja mitä kolumniin tulee niin Lehtola sanoi asiasta suht osuvasti, vaikkei Lehtola koskaan olekaan päässyt Hytösen tasolle. Kyllä, mun mielestä Matti-Eskolla on harvinaisen terävä kynä. Olisikin ollut mielenkiintoisempaa nähdä kolumni M-E:n kirjoittamana.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Rotuvaari
28.11.2007 01:25:47
Tulipa mieleeni joku Peltsin ja Juuson YleX:n aamushow muutaman vuoden takaa. Aamuvieraana piti olla Hynynen, mutta kun miestä ei kahdeksalta kuulunut studiolle, niin alkoivat soittamaan musiikkia. Sitten Hynynen tuli ja sai ripitykset Peltsiltä, että tullaan paikalle sovittuna aikana. Vieras haukkui kaksikon spontaanisti saatanan natseiksi ja taas soi musiikki. Tuota jatkui muistaakseni vielä hetken, ettei Hynynen saanut kuin pari sanaa suustaan ja aina alkoi soida musiikki. Vierailu lopetettiin kokonaan ja helvetti kun oli olevinaan itselläkin hauskaa töissä sitä kuunnellessa. Piristi kivasti tuollainen spontaani pään aukominen melko kiltissä aamuohjelmassa.
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)