calf 25.11.2007 19:31:00 | |
---|
Niin, hyvät mnettiläiset! Kuinka paljon käytätte aikaa musan kuuntelun ja toisaalta itse soittohommaan? Onko mielestänne viisaampaa kuunnella enemmän vai soittaa enemmän? There are no wrong notes |
Torniojaws 25.11.2007 20:13:16 (muokattu 25.11.2007 23:01:56) | |
---|
Itse kuuntelen huomattavasti enemmän kuin soitan ja biisejä syntyy kuin liukuhihnalta. Avain on tietysti mahdollisimman monenlaisen musiikin kuuntelu, ei pelkästään yhtä tyyliä. Siitä saa myös inspiraatiota uusien juttujen sujauttamiseen sellaisten sekaan jossa sitä ei aiemmin ole ollut. |
gorgonoidi 25.11.2007 20:56:48 (muokattu 25.11.2007 20:58:59) | |
---|
Kuuntelemisestahan saa sitä inspiraatiota. Ei sitä voi mun mielestä varsinaisesti tasapainottaa soittamisen kanssa. Soittaminen on itsensä toteuttamista, kuuntelu on enemmänkin viihteellistä. Toki soittaminenkin on, mutta ymmärtänet varmaan mitä tarkoitan? Itse kuuntelen reilusti enemmän. En yleensä soittele bändien/artistien kappaleita juuri ollenkaan (kitaralla silloin tällöin Toolia). Edit: Tuohon "kumpi on viisaampaa?" -kysymykseen vastaisin että jokainen tietenkin päättää itse. Mä kuuntelen paljon ja sen seurauksena soitankin paljon, mutta kuunteleminen on kuitenkin se mistä sitten juontuu kaikki soittaminen ja itsensä toteuttaminen. |
Simo78 26.11.2007 08:51:38 | |
---|
Väkisin sitä enempi kuuntelee, kun töissä tulee lähes joka päivä kuunneltua radiota melkein koko päivän. Sitten siihen lisäksi autossa ja kotona kuunneltu musa. Aika paljon joutuisi räpyttelemaan, sormet verillä, jos noi paljon meinaisi soittaa. Tohon tasapaino kysymykseen on vaikea vastata. Välillä ei jaksa soittaa ja välillä ei jaksa kuunnella. |
Butcheri 26.11.2007 14:57:37 | |
---|
Kyllä sitä tulee kuunneltua paljon enemmän. Ja soittaessaan ei jaksa kovinkaan paljon toisten biisejä pyöritellä, mielummin sitä jamittelee omia juttujaan. Kuuntelemallahan se inspiraatio syntyy, kuten jo aiemmin todettiin. Tee jätöksesi internettiin, se on helppoa. |
Lag 26.11.2007 16:15:36 | |
---|
Yhdyn aikaisempiin. Vaikka itse soittamisesta suurta tyydystä saankin, tulee musiikkia kuunneltua ehkä noin puolet enemmän kuin soitettua. Hyvän musiikin kuuntelu todellakin sitten tukee sitä soittamista ja omien juttujen keksimistä. Pöh. |
Enya 26.11.2007 16:19:05 | |
---|
Itsellä vaaka kallistuu sataprosenttisesti tuonne soittamiseen - eli en juuri kuuntele. Ei ole aikaa tai mahdollisuuksia ja harvemmin sitä ihan kuuntelemalla kuuntelee. Autossa kuuntelen jos kuuntelen, työmatkoilla lähinnä. Syy on siinä, että en osaa pitää musiikkia päällä taustamusana, sitä pitää sitten kuunnella jos se soi - muutoin se häiritsee kaikkea muuta mitä teen. En esim. pysty keskittymään minkäänlaisen tekstin kirjoittamiseen, jos musa on taustalla. Se pitää sammuttaa. Duunissa on laput korvilla silloin, kun se on mahdollista ja ehkä osasyy kuuntelemattomuuteeni johtuu myös siitä, että töissä on pakko kuunnella - julkisten tilojen musan pakkosyöttö pitäisi lailla kieltää! Hiljaisuus on korville ihanaa musiikkia ja siitä nauttii täysin siemauksin jo yhdenkin pakkosyötetyn päivän jälkeen. Lisää kotona - ei kiitos. "Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta!" |
Frusci-ante 26.11.2007 17:12:51 | |
---|
Mulla ainakin menee jaksoittain. Joskus tulee kuunneltua paljon ja soitettua vähemmän. Usein taas päinvastoin. Riippuu fiiliksestä ja siitä kumpi on hedelmällisempää musiikillisen kehityksen ja mielenterveyden kannalta. |
gorgonoidi 26.11.2007 19:12:56 | |
---|
Hiljaisuus on korville ihanaa musiikkia ja siitä nauttii täysin siemauksin jo yhdenkin pakkosyötetyn päivän jälkeen. Lisää kotona - ei kiitos. Noniin, kuuntelethan sinäkin musiikkia :) |
Noniin, kuuntelethan sinäkin musiikkia :) Hmmm. En ole ihan varma, kutsuisinko sitä musiikiksi, mitä V... no, eräällä radiokanavalla soittavat. Väittävät tarjoilevansa "monipuolista" tavaraa, mutta onko noin =) "Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta!" |
gorgonoidi 27.11.2007 12:57:08 | |
---|
Hmmm. En ole ihan varma, kutsuisinko sitä musiikiksi, mitä V... no, eräällä radiokanavalla soittavat. Väittävät tarjoilevansa "monipuolista" tavaraa, mutta onko noin =) Musiikin luokittelu on ihan omasta päästä kiinni. Minä pidän kaikkia ääniä musiikkina eli voidaan sanoa että kuuntelen omasta mielestäni musiikkia koko ajan. |