Hande1993 22.11.2007 16:05:22 | |
---|
Niin että mikä olis hyvä? Kun voin aloittaa kitaratunnit vasta ens syksynä, kun mutsi suostuu vasta silloin maksamaan :S |
Peku911 22.11.2007 20:55:43 | |
---|
En kyllä suosittele mitään soittodvd:tä tai ainakaan en tiedä mtn hyviä, mutta tuo SUURI KITARAKIRJA vai noinkohan sen nimi menee on katsomisen arvoinen. Mutta kyllä suosittelisin ihan, että alat vaan soittelemaan sointuja ja semmosta perusjuttua. Ei se opettaja autuaaksi tee. Mielistäni kannattaakin aloittaa itse ja kun on perushommat hallussa ja itsestä tuntuu, että ei tiedä miten jatkaisi niin sitten opettajalle. Näin itse tein ja hyvin on toiminut ainakin tähän asti. Koska opettajakin tykkää, jos osaat jotain jo ennalta, eikä kaikkea tarvitse aloittaa alusta. Mutta kyllä sinne varmasti voi hetikin mennä, mutta mielestäni siinä ei ole mtn järkeä, koska aivan perusharjoitukset kuten: 1-2-3-4 treenit voit tehdä kotonakin ja harjoitella sointukääntöjä ja muuta perusjuttua. Aloitat vaan jollain itseäsi kiinnostavalla kappaleella. Siitä se kaikki lähtee. |
Schenker 22.11.2007 23:08:15 (muokattu 22.11.2007 23:11:05) | |
---|
Jjoo, Suuri Kitarakirja on todella hyvä opus alkutaipaleelle. Eihän se ihan halpa ole, mutta maksaa taatusti itsensä takaisin pitkässä juoksussa. Ja ilman muuta kannattaa mennä soittotunneille ainakin aluksi, sieltä löytyy toivottavasti kaikki perus niksit jotta pääset alkuun. What are You gonna do...Bleed on Me? |
Hande1993 23.11.2007 20:23:07 | |
---|
Kiitos teille |
Nazareth 25.11.2007 04:28:36 (muokattu 25.11.2007 09:25:55) | |
---|
Ei se opettaja autuaaksi tee. Mutta ei siitä haittaakaan ole. Koska opettajakin tykkää, jos osaat jotain jo ennalta, eikä kaikkea tarvitse aloittaa alusta. No toi on kyl ihme puhetta. Opettajat on sitä varten että ne opettaa. "Ja saatana vie tuo kaakki tästä pihasta heti paikalla, tai minä talutan sen koskeen!" |
Peku911 25.11.2007 14:26:10 | |
---|
No toi on kyl ihme puhetta. Opettajat on sitä varten että ne opettaa. Tottakai se opettaja opettaa, mutta jos olet aivan tumpelo, niin jos minä olisin opettaja niin laittaisin kyseisiä 1-2-3-4 ja muita sointu juttuja harjoittelemaan ja 2 kuukauden päästä takaisin. Se on ihan turha käydä siellä opettajalla, jos ei kielet löydy vielä soittaessa ja aina tulee kaikkialla väärä ääni. Se on näitä asioita, joissa opettajasta ei ole mitään hyötyä, koska nämä asiat paranevat helposti ja nopeasti alussa. Pidän itse ainakin opetusta kalliina ja ihan alussa minusta turhana, koska voi käyttää myös omaa päätään. |
Fortune 26.11.2007 18:15:05 | |
---|
Tottakai se opettaja opettaa, mutta jos olet aivan tumpelo, niin jos minä olisin opettaja niin laittaisin kyseisiä 1-2-3-4 ja muita sointu juttuja harjoittelemaan ja 2 kuukauden päästä takaisin. Se on ihan turha käydä siellä opettajalla, jos ei kielet löydy vielä soittaessa ja aina tulee kaikkialla väärä ääni. Se on näitä asioita, joissa opettajasta ei ole mitään hyötyä, koska nämä asiat paranevat helposti ja nopeasti alussa. Pidän itse ainakin opetusta kalliina ja ihan alussa minusta turhana, koska voi käyttää myös omaa päätään. Höpö höpö, opettaja voi näyttää paljon helpommin oikean soittoasennon ja auttaa alkuun antamalla oikeanlaisia harjoitteita tehtäväksi. Ainakin ammattilainen, sivutoimiset "osaan soittaa kitaraa, kaipa sitä sitten voi opettaakin" -mukapedagogit erikseen. |
Höpö höpö, opettaja voi näyttää paljon helpommin oikean soittoasennon ja auttaa alkuun antamalla oikeanlaisia harjoitteita tehtäväksi. Ainakin ammattilainen, sivutoimiset "osaan soittaa kitaraa, kaipa sitä sitten voi opettaakin" -mukapedagogit erikseen. Kyllä tämä on taas niin tätä väittelyä, muista, että nämä ovat mielipide asioita. Ja tuon soittoasennon kanssa sitten kyllä taas on taas niin kumma juttu. Kyllä se tulee aivan omasta päästä ja, jos johonkin sattuu tai tms. Sitten sitä on vaihdettava. Se on paras miten itse oppii. Ei kaikkea vaan voi kädestä pitäen näyttää. Jos kaikki teet niinkuin opettaja sanoo ei sinusta tulee muuta kuin hänen kopionsa. Näin se vain on. Itse opetellaan soittamaan, opettaja neuvoo ongelma kohdissa! Oma opettajani ainakin painottaa (tekee opetusta nykytyökseen) opetuksessaan juuri sitä, että hän näyttää miten hän itse soittaa(kyseistä biisiä) ja, jos itselläsi on parempi ajatus niin saa soittaa, kuten itse tahtoo(vaikka erikohdasta kaulaa tms). Jos menee pieleen, hän neuvoo. Onhan näitä opettajia, jotka sanovat, että peukalo ei saa näkyä otelaudan takaa ja pitää soittaa istuessa vasemman jalan päällä tms. Nämä ovat niin itsestä kiinni juttuja, mutta jos tuollainen opettaja olisi sattunut omalle kohdalle niin olisin kyllä asioista vähän keskustellut. |