Aihe: Uusia mikkejä
1
Leatherman
26.11.2007 12:55:39
Selkeetä. Otsikkohan kertookin aiheen..

Omistan tuommoisen jonkun ibanezin rgex japsimallin.. intohimona soittaminen, ei kitarakamat.. :) Arvelin kuitenkin ostaa itselleni joululahjaksi uudet mikit kitaraan, koska kitara itsessään on kuitenkin
Without music, life would be a mistake. -Friedrich Nietzsche
Leatherman
26.11.2007 12:59:43
..mitäköhän hittoa lyhensi tekstini noin..

kuitenkin, paljonko uusiin mikkeihin kannattaisi sijoittaa? Varallisuutta hieman tyyriimpiinkin on kerääntynyt.. Pitäisi ostella 2x humbuckereita ja 1 single coili..

Ja että Thomanniltako esim. kannattaisi tilailla? Entäs kannattaako tuo mikkien vaihto suorittaa liikkeessä vai onnistuuko helposti kotikonstein? Kolvi kyllä pysyy kädessä kun on piuhoja tullut korjailtua pienen pinonkin verran..

Voisin samaan syssyyn kysellä.. olen soitellut d-vireessä normaalilla 10-setillä muutaman vuoden jo (siis ei drop-d). Ja arvelin että seuraavaksi voisi vaihtaa astetta tai paria tiukempaan settiin.. vaatiiko tämä tilanne usein kaulan rukkausta suuntaan tai toiseen (ei mitään kokemusta).
Without music, life would be a mistake. -Friedrich Nietzsche
arppah8
26.11.2007 13:13:38 (muokattu 26.11.2007 13:14:53)

Tuohon mikkiasiaan en sano mitään, koska soundimieltymykset ovat niin subjektiivisia. DiMarzion ja Seymour Duncanin sivuilta löytyy joka tapauksessa ainakin varsin kattavat soundi/ulostulokaaviot sekä soundinäytteitä eri mikeistä, sieltä kurkkimaan.

Voisin samaan syssyyn kysellä.. olen soitellut d-vireessä normaalilla 10-setillä muutaman vuoden jo (siis ei drop-d). Ja arvelin että seuraavaksi voisi vaihtaa astetta tai paria tiukempaan settiin.. vaatiiko tämä tilanne usein kaulan rukkausta suuntaan tai toiseen (ei mitään kokemusta).

Kaularautaa saattapi vähän joutua kiristämään paksumpaan settiin siirtyessä. Vaihda kielet ja katso mitä tapahtuu, välttämättä rautaan ei tarvitse koskea. Pieni relief (koveruus) on yleensä kuitenkin kaulassa suotavaa. Intonaatiota joudut kuitenkin tarkistamaan eli tallapalojen siirtelyä on tiedossa.

Hittolainen muuten että jengi vetää naruilla alavireissä... mulla on tällä hetkellä D-vireessä 12-setti ja tuntuu siltä, että pitäisi siirtyä 13siin. Punottu g-kieli ei tosin houkuta.
I rather be a jerk than being hip like you.
Simo78
26.11.2007 13:55:31
Hittolainen muuten että jengi vetää naruilla alavireissä... mulla on tällä hetkellä D-vireessä 12-setti ja tuntuu siltä, että pitäisi siirtyä 13siin. Punottu g-kieli ei tosin houkuta.

Eikös normi 12-52 setissäkin ole jo punottu g-kieli, ainakin elixireissä on näin. Mä käytän 10-52 settiä samaisessa d-vireessä...
Jimi
26.11.2007 14:11:33

ihtelläni oli japsi tokai ja vedin 11 setillä droppi c:ssä (vaihdoin lopuksi 2 paksuinta paksummaksi vielä) ja samalla setillä olin vetänyt myös e vireessä mutta intonaatio ei kyllä koskaan heittänyt. Ihmetyttää, että meneekö intonaatio siinä oikeasti ?
www.mikseri.net/blessedbeauty
WinterMad
26.11.2007 15:14:52
Itellä D:hen on parhaaksi osoittaunut Daddarion 12-54 vastaava setti johon lisään .056 paksuimmaksi kieleksi. Ernie Ballin Not-Even-Slinky on myös ihan ok, .024 punomaton vaan on liian paksu punomattomaksi, vaihdan sen punottuun aina.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)