Aihe: Mikit Ibanez:iin
1
smokeonthewater1
25.11.2007 21:31:30

Mitkä mikit olisivat hyvät rg1570:seen joista saisi kirkkaan raskaan soundin joka olisi repivä eikä tunkkainen niin kuin nykyiset :
neck pu_ _ V7 (H) neck pu
middle pu_ _S1 (S) mid pu
bridge pu_ _ V8 (H) bridge pu
jotkut Iban mikit
( http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html )

Ja soittelen Metallicaa.Maidenia,Motörhead,Trivium..yms.

Niin ehdottakaa mitä vaan joista saa paremman soundin..
ei sillä kitaralla soiteta vaan sormilla...
Schenker
25.11.2007 21:52:42 (muokattu 25.11.2007 21:52:54)
Moi,

evolutionit sopii kuin nyrkki naamaan, varsinkin itselläni Evo kakkonen pelittää tallassa todella hyvin. Samanlainen kitara on mullakin.
What are You gonna do...Bleed on Me?
smokeonthewater1
26.11.2007 07:27:35

Mikä niistä ... http://www.thomann.de/fi/search_dir_BF_dimarzio.html?sw=evo
Entäs nämä Seymour Duncanit ole hyviä olisiko niistä jotain joka sopisi?
pths
26.11.2007 09:29:27 (muokattu 26.11.2007 09:30:18)
Mikä niistä ... http://www.thomann.de/fi/search_dir_BF_dimarzio.html?sw=evo

f-spaced on muistaakseni hitusen leveämpi malli ja tarkoitettu mm. kelluvatallaiseen(korjatkoon joku, jos puhun ihan puutaheinää). muuten noissa ei ole muuta eroa, kuin väri.
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
KUNU
26.11.2007 13:25:00
Mitkä mikit olisivat hyvät rg1570:seen joista saisi kirkkaan raskaan soundin joka olisi repivä eikä tunkkainen niin kuin nykyiset :
jotkut Iban mikit

Itselle on tulossa tallaan Lundgrenin Sucker Bucker: http://www.lundgren.se/index.asp?folid=22&micid=32
Kokemusta mikistä ei vielä ole, mutta pari kaveria kehuivat kovasti. Omilla kotisivuillakin mainostavat: "Excellent for sustain and high-powered lead playing."

Jos sitten Dimarziolta meinaat niin itse en katsoisi Evolutionia, omasta mielestäni aivan yliarvostettu mikki. Steves Special on enemmänkin minun mieleen.
smokeonthewater1
26.11.2007 13:33:58

entäs toi Dimebucker duncan mikki?
phf
26.11.2007 13:50:25
entäs toi Dimebucker duncan mikki?

Dimebucker ei vissiin mene/mahu sinne. Että aikamoinen operaatio tulis jos sinne laittas, sain itse kuulla kun tiedustelin samaa. Mulla on Evo2 (DIMARZIO EVO 2 DP215 BK. Joka on ekana tossa thomann linkissä) ja tykkään tosi paljon! Ja kitara oli rg2570ex.
But they will return.
maggot
26.11.2007 13:57:15 (muokattu 26.11.2007 13:58:03)
jotkut Iban mikit

Mä suosittelen Dimarzion Evolutionia tallaan ja kaulaan. Keskimikin pitäisin alkuperäisenä jos et sitä hirveästi käytä. Evolution on loistava mikki joka toimii rokista aina kuolometalliin saakka, nimimerkki kokemusta on. Mutta noi mikkijututkin on omasta mielestäni makuasioita, eihän se auta kuin kokeilla ja katsoa tykkääkö vai ei. Evolla nyt ei ainakaan voi mennä kauheasti pieleen jos noiden bändien musaa soittelet.

Ja se on nimenomaan se F-spaced (Dimarziolla) joka on tarkoitettu floikallisiin kitaroihin, tällöin ne mikin napapalat osuvat kielten kanssa kohdilleen.
"Hulkamania still running wild!!"
atimoc
26.11.2007 14:00:10

DiMarzio Breed toimii hyvin ainakin tallassa, kaulassa on vielä originaali ja keskimikki on revitty pois.
oiva tumpeloinen
26.11.2007 14:11:23 (muokattu 26.11.2007 14:11:30)
Laita kerrasta X2N. Potkii ainakin riittävästi. Hyvä mikki muutenkin.
narmo
26.11.2007 14:25:46
Kokeilin X2N omaan lehmuspuiseen Ibanetsiini(kuten sun 1570), eikä toimi kyllä ollenkaan minun makuuni.

Potkua(ulostuloa) tosiaan riittää, mutta on kuivaa ja todella steriiliä menoa. X2N on hyvä mikki, mutta täytyy kokeilla sitä johonkin mahonki-kitaraan joskus.

Esimerkiksi tässä samassa kitarassa kokeilemani Tonezone on mielestäni parempi mikki lehmuspuiseen kitaraan, mutta en kyllä ole siihenkään täysin tyytyväinen. Se evolution kyllä kiinnostaa..

Niin ja täytyy mainita että mun kamat on Podxt ja toisinaan Microcube, joten siitä näkökulmaa näihin minun soundi-mielipiteisiini. En soittele stadioneilla sun muuta...
oiva tumpeloinen
26.11.2007 16:07:34
Kokeilin X2N omaan lehmuspuiseen Ibanetsiini(kuten sun 1570), eikä toimi kyllä ollenkaan minun makuuni.

Potkua(ulostuloa) tosiaan riittää, mutta on kuivaa ja todella steriiliä menoa. X2N on hyvä mikki, mutta täytyy kokeilla sitä johonkin mahonki-kitaraan joskus.

Mulla oli Samanlaisessa X2N kiinni ja mulle toimi hyvin.

Esimerkiksi tässä samassa kitarassa kokeilemani Tonezone on mielestäni parempi mikki lehmuspuiseen kitaraan, mutta en kyllä ole siihenkään täysin tyytyväinen. Se evolution kyllä kiinnostaa..

Samaa ei voi sanoa mun mielestä Tone Zonesta. Kirkas se ei ainakaan ole, mitä kaivattiin.

Niin ja täytyy mainita että mun kamat on Podxt ja toisinaan Microcube, joten siitä näkökulmaa näihin minun soundi-mielipiteisiini. En soittele stadioneilla sun muuta...

Kannattanee joskus kokeilla analogikoneiden kanssa eri mikkivaihtoehtoja. Siinä vasta alkaa kuulemaan niistä eroja.
smokeonthewater1
26.11.2007 16:09:49

Baraka
26.11.2007 16:39:00 (muokattu 26.11.2007 16:44:24)
Dimebucker ei vissiin mene/mahu sinne. Että aikamoinen operaatio tulis jos sinne laittas, sain itse kuulla kun tiedustelin samaa. Mulla on Evo2 (DIMARZIO EVO 2 DP215 BK. Joka on ekana tossa thomann linkissä) ja tykkään tosi paljon! Ja kitara oli rg2570ex.

Siis minkälaiseen keppiin/tallaratkaisuun tuo on mitoitettu? Vai häh?

EDIT: siis dimebucker
marko.m
26.11.2007 16:51:19 (muokattu 26.11.2007 16:51:53)
Itse laitoin evolutionin Jaskan tallaan ja kyllä PS-4 heräsi eloon.
Jesus_Plastica
26.11.2007 16:54:43
Siis minkälaiseen keppiin/tallaratkaisuun tuo on mitoitettu? Vai häh?

EDIT: siis dimebucker

En ole varma mut sopii kaikkiin muihin paitsi ibaneziin, siis tallalla ei ole väliä, mikin kolot vaan junnaa vastaa. Aika helppo tosin vähän viilata mikin metallista aluslevyä ja mahtuu hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)