Aihe: ELACIN -kuulosuojaimien kimppatilaus
1
JuSu
24.11.2007 21:01:49 (muokattu 01.12.2007 13:34:00)
HUOM! KAIKKI TARPEELLINEN INFO PÄIVITETÄÄN TÄHÄN ALOITUSVIESTIIN!

TILAUSAIKA ON PÄÄTTNYT!

Loppujenlopuksi osallistujia on 19 kappaletta. Maanantaina 3.12. ilmoitan osallistujille lopulliset valuryhmät. Kaikkien erikoistoiveita esittäneiden pyynnöt pystytään näillä näkymin toteuttamaan.

Ennen maanantaita on kuitenkin vielä mahdollista päästä mukaan, mutta valuryhmääsi et pysty juurikaan vaikuttamaan. Mahdolliset mattimyöhäset ottakoot yhteyttä puhelimitse, maili- tai pikaviestitiedusteluihin ei enää vastata.

Madulta hyvä pointti alempana, eli muistaakaa putsauttaa tai putsata korvakäytävät ennen valoksia!

050 566 45 43

Kiitos teille!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Moro!

Näitä nyt näyttää järjestyneen aikaisemminkin.. Itsellä edelliset alkaa olla tiensä päässä, joten uusia tarvisi. Kimppatilaajat saavat halvemmalla, joten tässä alustavasti kyselen innokkaita pääkaupunkiseudulta.

Otan alkuviikosta yhteyttä tuonne ML-Suojainpalveluun ja selvitän tarkemmat hinnat ja kimppatilauksen ehdot. Ilmeisesti listahinta on kuitenkin jossain 180-190 euron välillä, kimpassa reilu 150 euroa. Lisäksi selvitän, pitääkö kaikkien tilaajien olla pk-seudulta (tai tulla tänne sovitukseen) sekä muut käytännönasiat.

Alustavasti kiinnostuneet ottakoot yhteyttä. Mikäli kimppaan vaadittava määrä täyttyy nopeasti ja aika valosten ottoon järjestyy, voidaan tilaus tehdä jo tämän vuoden puolella. Todennäköisesti homma painuu kuitenkin vuodenvaihteen jälkeen.

Tietoa tulpista tuolla : http://www.ml-suojainpalvelut.fi/pdf/esitteet20051125/_er2.pdf

Infoa tilaamisesta ja sovittamisesta tuossa: http://www.ml-suojainpalvelut.fi/elacininfo.htm

Anyone?

JuSu

EDIT:

26.11.

Uutta infoa Soittelin ML-Suojainpalveluun. Hinnoissa on korostuspaineita, eli ne nousevat vuodenvaihteen jälkeen. Nykyinen listahinta on 189 euroa, ensivuonna alkaa kakkosella.

Eli hopi hopi. Tää homma pitää saada pulkkaan tämän vuoden puolella, vaikka sitten varsinainen valosten otto menisikin vuodenvaihteen jälkeen.

Homma toimii niin, että valoksiin ja sovituksiin mennään viiden hengen ryhmissä. Tästä syntyy se kustannussäästö, joka siirtyy kimppatilausten hintaan. Tämä myös tarkoittaa, että tilaajien pitää tulla Helsinkiin tätä varten. Kymmenen tilaajan ryhmälle on tulppien hinta 159 euroa, eli listahintaan verrattuna säästöä kertyy neljäkymppiä (n. 21 %). Minimimäärä kimpalle on viisi, mutta alennus ei ole yhtä suuri. Tämä hinta ei ole tiedossani, olettaisin että tuo kymmenen tulee täyteen kun vähän potkii =)

Sitovia ilmoittautumisia otetaan vastaan MAILITSE juha.suominen@juvaeng.fi . Ilmoita nimesi, puhelinnumerosi ja asuinpaikkasi. Myös ne, jotka jo alustavasti ilmoittivat kiinnostuksensa tähän ketjuun tai pikaviestein, lähettäkööt mailia vahvistukseksi.

Kiitos!

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
duane
25.11.2007 09:22:46
Anyone?

Jeppis, aika hankkia uudet tulpat. Ja samaan syssyyn melkein vois ottaa in-ear -luureihin valut myös.
-röyh-
oiva tumpeloinen
25.11.2007 11:26:35
Ei nyt suoranaisesti liity asiaan, mutta kannattanee laittaa hommasta toinen ketju jollekin toiselle palstalle. Esim. Bänditoiminta-palstan kautta muistaakseni itse järkkäsin kimppaporukan viimeksi. Siellä kuitenkin käy porukkaa, jotka eivät tällä palstalla pyöri, mutta voisivat tulpat kaivata. Meidänkin valutilanteessa oli ties mitä basismeja sun muita......
JuSu
25.11.2007 11:38:04
Ei nyt suoranaisesti liity asiaan, mutta kannattanee laittaa hommasta toinen ketju jollekin toiselle palstalle.

Jeh, laitoin tuonne Yleistä -palstalle linkin tähän, kun on tämän jälkeen eniten kirjoituksia sisältävä palsta.

Kiitos, ja katsellaan!

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Detox
25.11.2007 19:28:40 (muokattu 25.11.2007 19:31:20)

Tsekkaa ihmeessä tämä:

http://www.finfonic.fi/

http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345

Hyvää, nopeata ja asiantuntevaa palvelua. Tuli Vaasasta asti valamaan parin kymmenen jampan muotit ja hinnasta sai todella reilut alennukset kimppatilauksen yhteydessä. Koko prosessiin meni alle 2 viikkoa.

Hän myös mainitsi että joku firma (en muista nimeä, ehkä jopa juuri tuo elacin) kopioi heidän mallin/menetelmän väärin. Toki asia on voitu korjata jo nyt koska tuosta on jo kohta parisen vuotta kun tuli nuo itse hankittua.
Mesa 4 Life!
Troitek
25.11.2007 19:47:10

Nii ja samantien kaikille muillekki soitinosastoille :) Ois kyllä mahtavaa omistaa paremmat tulpat mut on hinta hitusen liian suolanen........
I feel good.
Detox
25.11.2007 23:10:23

Nii ja samantien kaikille muillekki soitinosastoille :) Ois kyllä mahtavaa omistaa paremmat tulpat mut on hinta hitusen liian suolanen........

Kyllä ne on joka sentin arvoiset, jopa keikoilla katsojana nauttii musasta paljon enemmän kun on kunnon tulpat päässä ;)
Mesa 4 Life!
oiva tumpeloinen
25.11.2007 23:12:11
Kyllä ne on joka sentin arvoiset, jopa keikoilla katsojana nauttii musasta paljon enemmän kun on kunnon tulpat päässä ;)

Joo. Ja ne maksaa aika nopeasti itsensä takaisin, kun vanhat "huonot" purkit alkaakin kuulostamaan todella hyviltä, eikä tarvitse ostaa uusia......yeah right, mut pointtina kuitenkin. =)
wilzhu
26.11.2007 03:55:12
Mites noi soveltuu 17-vuotiaalle? Meinaan vaan, että kannattaako mun tollasia hankkia, jos korvatulpat ovat puolen vuoden päästä käyttökelvottomat korvakäytävän muotoutumisen takia?

Noissahan on ilmeisesti vaihdettavat vaimennustatit? Pystyykkö niiden tilalle hankkimaan jostakin korvamonitorit/kuulokkeet?
Elämä off.
Skebaristi
26.11.2007 10:03:39

Mites noi soveltuu 17-vuotiaalle? Meinaan vaan, että kannattaako mun tollasia hankkia, jos korvatulpat ovat puolen vuoden päästä käyttökelvottomat korvakäytävän muotoutumisen takia?

Noissahan on ilmeisesti vaihdettavat vaimennustatit? Pystyykkö niiden tilalle hankkimaan jostakin korvamonitorit/kuulokkeet?

Eikös korvakäytävät muutu koko eliniän ajan? Vai olenko väärässä? Ei muutos varmaan niin suurta ole, että heti pitäisi olla uusia valamassa.
Möö
duane
26.11.2007 12:07:07
Tsekkaa ihmeessä tämä:

http://www.finfonic.fi/

Minun mielenkiintoni kohdistuu pelkästään Elacin -osastoon, eli mikäli tulppatilaus suuntautuu muualle mut voi jättää pois laskuista.
-röyh-
JuSu
26.11.2007 16:22:43
Bounce.

JuSu
JuSu
26.11.2007 23:37:23
Bounce again.

Ylläpidolle nöyrin anteeksipyyntöni.

JuSu
Izer
27.11.2007 07:56:52
Kysynpä tässä nyt nopeasti, että pitäisikö minun hommata uudet Elacinit kun olen huomannut noiden vanhojen kanssa, että päästävät bassoa nykyään aika runsaasti läpi. Sormella kun painaa tulppaa korvaan syvemmälle niin ääni muuttuu todella tasaiseksi, mutta kun päästää irti niin tulppa höllentyy vähän ja basso vain jumputtaa, ei oikein meinaa saada diskanteista selvää. Joku 3v. sitten taisin nuo hommata.
Ridin' with the wind!
JuSu
27.11.2007 08:22:55
Kysynpä tässä nyt nopeasti, että pitäisikö minun hommata uudet Elacinit kun olen huomannut noiden vanhojen kanssa, että päästävät bassoa nykyään aika runsaasti läpi. Sormella kun painaa tulppaa korvaan syvemmälle niin ääni muuttuu todella tasaiseksi, mutta kun päästää irti niin tulppa höllentyy vähän ja basso vain jumputtaa, ei oikein meinaa saada diskanteista selvää. Joku 3v. sitten taisin nuo hommata.

Kuulostaisi vähän siltä näin maalaisjärjellä ajateltuna, että korvakäytävä on elänyt eikä tulppa enää istu parhaalla tavalla. Mulla tosin tulppien vuotaminen ilmenee niin, että diskatit nimenomaan alkaa tulla läpi.

Tarkemmin en uskalla arvailla. Käsittääkseni nuo suositellaan uusittavaksi neljän vuoden välein, joten alkaahan se melkein olla uusien aikakin...?

Vielä ehtii tilaukseen mukaan.

JuSu
madu
27.11.2007 11:02:26

Jeps mulla sama homma ja siksi lähden tilaukseen mukaan. Eli viimeksi kun otin Elacinit mnetin kimppatilauksen kautta muutama vuosi sitten niin siellä sanottiin että vähintään 3-4v välein pitää uusia koska istuvuus voi kärsiä ja muutenkin tulppien ja filtterien kunnon takia.

Se on pakko sanoa että noihin satsaaminen on soittajalle aivan ehdoton juttu. En ole katunut hetkeäkään ja tuo on pieni hinta siitä että saa istuvat tulpat haluamillaan vaimennuksilla joilla musisointi kuulostaa muultakin kuin tumpulta tuhinalta.

PS: Muistakaa käydä putsauttamassa korvat ennen muottien ottamista. Muuten ei tule sopivia. Kotonakin voi putsata huuhtelemalla korvakäytävät.
oiva tumpeloinen
27.11.2007 11:51:19 (muokattu 27.11.2007 11:54:12)
PS: Muistakaa käydä putsauttamassa korvat ennen muottien ottamista. Muuten ei tule sopivia. Kotonakin voi putsata huuhtelemalla korvakäytävät.

Sanoivat viimeksi, ettei ole niin tarkkaa tuon kanssa. Ainoastaan silloin se on välttämätöntä, jos töhnät on todella kuivunut korvaan. Sanoivat myös, että melkeinpä jokainen, jolla moista ongelmaa esiintyy, on tietoinen ongelmastaan. Se meinaan kuulemma heikentää kuuloa tosissaan.

E: siis Finfonicin kautta teetimme.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)