Aihe: Sormitekniikat
1
Jaba
28.01.2004 12:07:23 (muokattu 29.01.2004 16:50:49)
Olen ajatellut aloittaa kitaransoittoa, mutta ongelmana on se että olen pari kerttaa kokeillut jotain sointuja, ja mun sormet on nii jäykät että en saa esim. jos pitää painaa D ja G kielten 3. välistä niin mulla ei mahdu ja muutenki ei soi kunnolla.. Ja muutenki kestää viisi minuuttia vaihtaa sointuja. Tietäisikö kukaan mitään keinoa harjoitella muuta kuin soittamalla?

EDIT. Ja sit viel on vaikeuksia esim jos tulee voimasointuja, ni mulla on vaikeeta saada ainoastaan ne tietyt kielet soimaan.
Eemil
28.01.2004 13:30:51
Olen ajatellut aloittaa kitaransoittoa, mutta ongelmana on se että olen pari kerttaa kokeillut jotain sointuja, ja mun sormet on nii jäykät että en saa esim. jos pitää painaa D ja G kielten 3. välistä niin mulla ei mahdu ja muutenki ei soi kunnolla.. Ja muutenki kestää viisi minuuttia vaihtaa sointuja. Tietäisikö kukaan mitään keinoa harjoitella muuta kuin soittamalla?

Kaikilla se alkaa samalla tavalla. Hyvä esimerkki siitä, ettei tekniikan tuntemuskaan auta ongelmaasi: Esim. minä n. 10 vuotta soittaneena otan kitaran toisin päin käteen kuin normaalisti. Eli lapa osoittaa oikealle. Vaikka tiedän hyvin miten soinnut muodostetaan ja millä sormilla pitäisi painaa mistäkin välistä, niin vastakkaiset kädet eivät vain osaa toistensa hommia. Ja peilikuvakulma varmistaa, että mikään ei onnistu. Olen aloittelija taas. Näin.

Mutta tuo kaksi sormea "päällekkäin" kolmos nauhavälissä onnistuu paremmin, kun asetat sormet hiukan lomittain, eli toinen 3. välin oikeaan ja toinen vasempaan laitaan vierekäisillä kielillä.

Sointujen vaihtoon auttaa vain treenaus, eikä tilanne parane uusien sointujen osalta myöhemminkään. Juuri sain tietää uuden sormituksen erääseen nuottiin, eikä sormet tunnu ehtivän mitenkään.
Da Make
28.01.2004 14:51:15
Kyllä se siitä rupeaa menemään, ja kaskummaa n. vuoden kuluttua kitaran ostosta naurat ajatukselle: sormet eivät taivu.

Kaikki jotuvat kestämään tulikasteensa.

Älä kumminkaan osta nylon(lue: muovi) kielistä akustista... Kaula on ihan outo ja jos vaihdat joskus sähkikseen, niin voi olla aikamoinen totuttelu...
Cräx, Change, Ötöm!?
Jaba
28.01.2004 14:56:14
Mutta kun ei ole varaa sähköön saatika teräskieliseen...
Da Make
28.01.2004 15:17:32
Mutta kun ei ole varaa sähköön saatika teräskieliseen...

Säästä jumalations, pyydä isukilta, tai mummolta... Ei niillä niin paljoa hintaeroa ole. Entä käytettynä?
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
kid ego
29.01.2004 03:00:22
Älä kumminkaan osta nylon(lue: muovi) kielistä akustista... Kaula on ihan outo ja jos vaihdat joskus sähkikseen, niin voi olla aikamoinen totuttelu...

Mikä nylonkielisessä on vikana? Sellaisella mä aloittelin ja klasarihuiput soittavat vieläkin. Ihme juttu. Onhan Joe Satrianin Tears In Rain -kappalekin soitettu juuri nylonkielisellä.
Imuroi Tästä Niko-Boogie (14,7 Mt)
baron
29.01.2004 08:40:29

Olkaa vapaasti eri mieltä, mutta mä aloitin nailonkielisellä akustisella ja sen jälkeen vaihtaminen sähkikseen tuntui lapsellisen helpolta, kun "vaikeampi" tekniikka oli jo handussa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
randy
29.01.2004 09:21:14
Olkaa vapaasti eri mieltä, mutta mä aloitin nailonkielisellä akustisella ja sen jälkeen vaihtaminen sähkikseen tuntui lapsellisen helpolta, kun "vaikeampi" tekniikka oli jo handussa.

Sama täällä.
Lumiukolla on valkonen perse.
Da Make
29.01.2004 12:47:39
Ei voi edes kunnolla bendata... hoho. Itelläni ei ole ikinä ollut "Muovi"kieli kitaraa, enkä kyllä hommaakkaan...

No jokaisella omat mieltymykset; se kaula on vaan niin LAUTA...
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)