Aihe: Kaularaudan kierteet
1
Juippi!
24.11.2007 13:20:44
Nyt tuntuu siltä että bassoni kaularaudan kierteet olivat kuluneet niin etten pysty enää säätämään kaularautaa. Olen käyttänyt bassoni mukana tulevaa kuusiokulma-avainta.

Kysymys olisi siis, että olisiko jotenkin mahdollista pistää sulaa metallia(pienemmällä sulamispisteellä olevaa metallia, kuin kuusiokulma-avaimen sulamispiste) koloon, jonne kuusiokulma-avain laitetaan, sitten painaisi kuusiokulma-avaimen kiinni sulaan metalliin. Kun metalli olisi kovettunut, avaimen voisi ottaa irti(ellei se jää kiinni).
Eli tavallaan "uusisi" kierteet kaularaudasta.
Voisiko onnitua?
kondensaattori
24.11.2007 13:59:07
Puhksä nyt siitä kuusioavaimen kuuskulmasesta reijästä etkä kierteistä?
Värinä
24.11.2007 16:21:18
Mikäli myös avaimessa on kulumisen jälkiä, kannattaa koittaa parempikuntoisella avaimella. Mikäli uusikaan kuusiokoloavain ei pure, niin kannattaa vielä ehkä koittaa josko torx-avaimella saisi kierrettyä.

Mutta melkeinpä luulisin, että itse avain on pahemmin kulunut kuin ruuvi, elikä uuden avaimen koittaminen auttaisi ongelmaan. Laatutyökalu rautakaupasta... Ei nuo bassojen mukana tuleva avaimet aina taida kauhean laadukkaita olla...
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Visakoivu
24.11.2007 16:23:23
No ei sinne paljon muuta metallia saa "helposti" sulatettua kuin tinaa, ja se taas ei kyllä kestä vääntöä. Ehdottaisin käyttämään epoksihartsia tms.
MPU
24.11.2007 21:32:28
Eipä taida kaulan puu tykätä sulasta metallista. Liekki leimahtaa melkoisella varmuudella jos sulaa metallia kuivan kaulapuun läheisyyteen vie.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
J.Hollström
24.11.2007 22:01:25
Ei mitään järkeä. Lisäksi idean toteutus on kohtuullisen vaikea operaatio ilman konepajaolosuhteita. Metalleja ei niin vaan aleta sulattelemaan kotikonstein.

Epäilen että itse avain on muljaantunut käyttökelvottomaksi. Kokeile uudella avaimella ja jos ei pelitä, niin viilaa seuraavan kokoisesta avaimesta sopiva tohon holeen.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
Puavali
25.11.2007 12:54:57
Uuden mutterinkin voi laittaa jos.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Juippi!
25.11.2007 16:45:02
Nyt tuli mieleen että molemmat olisi pilalla. Katkaisin tuon alkuperäisen avaimen ja sillä yritän vääntää, mutta ei auta. Tosin voi olla siinä, että tuo palanen on kovin pieni, ja vaikee vääntää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)