kalle151 29.01.2004 20:59:39 | |
---|
Nii kaitästä oisjotain löytyny mut haku ei toiminu mut asiaan.. mä oon mietiskelly et minkälaisella pedaalilla te buustailette niitä sooloja ku ei silleen normaalisti kuulu nii selvästi |
Fortune 29.01.2004 21:03:19 | |
---|
Minä boostaan multiefektillä, monet käyttävät esimerkiksi MXR:n Micro ampia tai muuta clean boost -pedaalia, joissakin vahvistimissakin on boost-optio. Tai sitten joissakin touhuissa (juurevammassa rockissa ainakin) soolo tuodaan esille ihan soittajien dynamiikantajulla, eli muut vetävät soolon aikana hillitymmin siten, että soolo kuuluu. Toki joskus overdriven kytkeminen boostaa kivasti ja säröttää sooloon sopivasti lisää, mutta tuo ei tietenkään puhtaasti boostaa sitä perussoundia vaan tuo lisäruttua. Konstit on monet, voihan sitä myös pelata volumepotikalla/-pedaalilla ja vetää komppiosuudet hiljempaa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
toxic 29.01.2004 21:06:24 | |
---|
kannattasko ostaa overdriveri sooloja varten. zillee et kuulostas siistimmälle vai... |
Fortune 29.01.2004 21:10:19 | |
---|
kannattasko ostaa overdriveri sooloja varten. zillee et kuulostas siistimmälle vai... Riippuu niin genrestä ja siitä, mitä haluat. Jos komppisi hoituvat tykkisäröillä, niin od:n lisäämällä saat lähinnä fuzzia muistuttavia soolobuusteja. Jos tykkäät puhtaammista komppisoundeista, niin SRV:mäisiä soolosoundeja saat varmasti putkivahvistinta od:lla ajamalla (huom., SRV:mäisiä, ei SRV:n soundia prikulleen). Kokeile ja etsi omasi. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
kalle151 29.01.2004 21:36:30 | |
---|
mut onkos sitte ihan semmosta tsimppeliä pedaalia et nappi pohjaan volumee kovemmalle ja ja sitte taas volume takasi normaaliin jos nyt tajusitte |
DJ Lattialuukkukoira 29.01.2004 21:37:48 | |
---|
Tai sitten joissakin touhuissa (juurevammassa rockissa ainakin) soolo tuodaan esille ihan soittajien dynamiikantajulla, eli muut vetävät soolon aikana hillitymmin siten, että soolo kuuluu. Toimii takuuvarmasti. Ainakin kun ei ole rahaa kaikkeen hienoon sälään. Itse ajattelin ostaa tuon Seymour duncanin pickup boosterin, joka pistää desibelejä lisää laitteeseen ja saa (mainoslauseen mukaan) singlecoilitkin kuulostamaan humbuckereilta. Tiedä sitten onko se hyvä asia. Jos on rahaa, voit tietenkin asennuttaa kitaraasi mid boost circuitin(stratoissa ainakin toimii, muista en tiedä) joka muuttaa esim. straton potikat näin: volumesta tulee master volume, ekasta tonesta tulee master tone ja vikasta tonesta tulee se mid boost potikka. Eric claptonin signature stratossa sellainen on jo valmiina.
|
BenGlenton 29.01.2004 21:40:39 | |
---|
http://www.supremecourtband.fi |
Härski 29.01.2004 21:49:02 | |
---|
mut onkos sitte ihan semmosta tsimppeliä pedaalia et nappi pohjaan volumee kovemmalle ja ja sitte taas volume takasi normaaliin jos nyt tajusitte EQ- pedaali, esim. Bossin GE-7. Saat voluumia varmasti riittävästi ja voit vielä muokata soolosoundin mieleiseksesi. Paras valinta mun mielestä ehdottomasti. |
Eemil 29.01.2004 22:08:53 (muokattu 29.01.2004 22:10:06) | |
---|
Mä lyön tolla Iban Smashboxilla (normaali säröpedaali)suoraan puhtaan kanavan päälle. Se on hyvä soolosärö ja itse asiassa se kuulostaa vähän kuin siinä olisi chorustakin. Ainakin tuon VH100R:n kera toimii mukavasti. |
KooAa 29.01.2004 22:11:57 | |
---|
EQ- pedaali, esim. Bossin GE-7. Saat voluumia varmasti riittävästi ja voit vielä muokata soolosoundin mieleiseksesi. Paras valinta mun mielestä ehdottomasti. Boostaan. No, en tiedä onko ehdottomasti paras mutta erittäin varteenotettava vaihtoehto. Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva |
ei muusikkoa raittiimpaa 29.01.2004 22:26:31 | |
---|
EQ- pedaali, esim. Bossin GE-7. Saat voluumia varmasti riittävästi ja voit vielä muokata soolosoundin mieleiseksesi. Paras valinta mun mielestä ehdottomasti. Itelläin on ainakin tuo GE-7 Ollut just sopiva kyseiseen touhuun. Suosittelen. Tosimies on hevimies... |
mut onkos sitte ihan semmosta tsimppeliä pedaalia et nappi pohjaan volumee kovemmalle ja ja sitte taas volume takasi normaaliin jos nyt tajusitte Haetkohan nyt takaa volumepedaalia? Itse ostin Thomannilta Lead Foot volapedaalin juurikin tuohon tarkoitukseen. Jos haluat säilyttää saundin suht. samanlaisena, kytke se efektilooppiin. |
viltsu-79 10.02.2004 18:10:40 | |
---|
Mxr micro-amp on tosi pätevä,mut jos aikoo käyttää sitä Randallin Warheadin kanssa ni ei toimi särökanavalla, kuten eivät muutkaan boostit.Lisäävät vaan säröä.Jos pidät etuastetta kovalla(täysillä) voi olla ettei ääni kovene, kompressoituu vain.Kokeilla kannattaa kaikkea. Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin virrata, niin teillä ei ole mitään hätää! |
Jusstus 10.02.2004 18:27:56 | |
---|
Täällä buustataan Bossin CS1-kompuralla. Sijoittelu signaaliketjussa vaikuttaa aika lailla lopputulokseen. Mutta kyllä meikä tolla pärjää. "These go to eleven.." |
Von Härskiburg 10.02.2004 18:54:40 | |
---|
Mun Laneyssä kun on kaksi särökanavaa, niin toiseen olen säätänyt komppisärön ja toiseen vähän enemmän volaa ja gainia. Ei sitten soolon kodhalla muuta kuin footswitchistä kanava vaihtoon. Toimii ainakin treeneissä, meikäläinen kun ei ole kamalan vaativa saundien suhteen ja muut päntiläiset ei todellakaan mitään hifi-poppoota ole. "Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme |
Jucciz 11.02.2004 19:43:23 (muokattu 11.02.2004 19:44:39) | |
---|
Mä en sitten tajua ihmisiä, jotka väittävät "boostaavansa" sooloja kompuralla. Monenlaiset vempeleet sopivat boosteriksi, mutta kompura tuntuu kyllä harvinaisen huonolta vaihdoehdolta. Tässä muutamia hyväksi havaittuja vaihtoehtoja: 1. Oma soittodynamiikka 2. Mikkivalinnat (esim. kompissa kaula, soolossa talla tai päinvastoin, riippuen kitarasta.. tai coil spit/humbucker) 3. Jonkinlainen pickup booster(R) tai micro-amp(R) 4. Jokin overdrive-pedaali maltillisilla säädöillä (osana signaaliketjua, vaikkapa ennen "varsinaista" säröä) 5. Vahvistimen boost-toiminto tai -kanava (joistakin löytyy) 6. EQ-pedaali (etuna se, että myös taajuuksien säätö onnistuu) 7. Volumepedaali (hyvänä puolena portaaton säätö ja joissain malleissa mahdollista säätää minimivolume) 8. Kitaran volumepotikka (ei tosin toimi kovinkaan hyvin jos perussoundi on epämusikaalinen tapposärö, joka ei muutenkaan jätä paljon dynamiikkaa) Näin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
2N3904 12.02.2004 08:12:19 (muokattu 12.02.2004 08:15:11) | |
---|
Mä en sitten tajua ihmisiä, jotka väittävät "boostaavansa" sooloja kompuralla. Samaa olen minäkin ihmetellyt. Oisko niin, että kompurasta (joka on signaaliketjun viimeisenä tai efektiloopissa viimeisenä) on vaan output volume säädetty sen verran kovemmalle, että boostaus tulee siitä. Eli siis käytännössä (lähes) täsmälleen sama asia, kuin boostaaminen jollain clean boosterilla, esim. microampilla. Erona vain se, että kompressori samalla vähän lyttää dynamiikkaa. Itse käytän efektiloopissa kotitekoista microampin tapaista boosteria, jossa on kaksi pykälää: 2.5dB tai 5dB, valittavissa 2-nappisella niin ikään kotitekoisella jalkanappulalla. |
Puavali 12.02.2004 09:44:53 | |
---|
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Oisko niin, että kompurasta (joka on signaaliketjun viimeisenä tai efektiloopissa viimeisenä) on vaan output volume säädetty sen verran kovemmalle, että boostaus tulee siitä. Niin helppoa se on. Vain vahvistusta lisää, ja tarvittaessa kompurointia. Eli siis käytännössä (lähes) täsmälleen sama asia, kuin boostaaminen jollain clean boosterilla, esim. microampilla. Erona vain se, että kompressori samalla vähän lyttää dynamiikkaa. Lyttäähän monet säröpedalitkin (ja särö yleensäkin) dynamiikkaa. |
AoA 12.02.2004 11:43:22 | |
---|
Fuzzia vaan kun pitää sooloa saada esiin. tulee kivasti sustainia ja jepjep -Anssi |
Tanu 12.02.2004 13:05:31 | |
---|
Itse olen punninnut soolopedaali-vaihtoehtona Bossin PW-10:tä, jossa siis on liuta erilaisia wah-malleja ja joitain säröjä. Kokeilemaan tosin en ole vielä päässyt, mutta lupaavalta vaikuttaa. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |