Aihe: Marshall TSL ja DSL
1
Jazkaa
25.11.2007 00:35:18
Enpä löytänyt sopivaa aihetta, joten keskustellaampas kyseisistä nupeista.

Itseäni on alkanut moinen kiinnostaa Röörikunkun seuraajaksi, mutta eipä Marsuista ole juuri niin tietoa. TSL60 on ensimmäisenä kiikarissa, mutta eroaako se mitenkään suuresti sata wattisesta isoveljestään? Teho riittä molemmissa, mutta onko soundi erillainen?

Toisena sitten, mitä tämmöinen tykkää Bad Monkeyllä syöttämisestä? Valvekingin kanssa tuohon pedaaliin tykästyin, mahtava laitos. Saako sillä kunnolla munaa komppiin, vai tarvitaanko sitä edes?

Toivottavasti immisiltä löytyy kokemuksia.
LepakonNahka
25.11.2007 00:45:50
Omat kokemukseni rajoittuvat kaupassa vartin soitteluun TSL60llä. Osto oli vakvasti mielessä, mutta oli kerennyt mennä ennenkuin rahat oli kasassa. Käytetty peli hän siis, oli hyvä hinta.

Mutta asiaan, itse tosiaan tykkäsin saundista. Edessä oli MXR ZW Overdrive ja kyllähän se potki. Katselin profiiliasi ja sieltähän löytyi jo EMGeillä ladattu kitara. Luulisi irtoavan tiukemmatkin hevit yhdistelmällä EMG+Bad Monkey+Marsu.

Mutta käy kokeileen. Mehän emme tiedä mikä sinua miellyttää.
"mua ihmetyttää tää että ainakun uus ketju avataan ni joku tulee siihen että "Haista paska ja käytä hakua homo!" " rock-kukko
Arabian Lauri
25.11.2007 12:21:15 (muokattu 27.11.2007 13:58:31)
Mun omakuvan ääninäyte on tuutattu melko pitkälle tsl601:llä + 1x12 lisäkaapilla volumet varttia vaille täysillä ja ykkössärökanavalla. Vähän on mun makuun liikaa ruttua saundissa ja jälkikäsittelyä miksauksessa, mutta kyllä siitä vaffarin perussaundeista ihan hyvän kuvan saa. Lopussa noin 3:20 eteenpäin olevissa liideissä on apina välissä. Reverbi ei ole vaffarin oma vaan miksaajan ihan ikioma;?)
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
Kipander
25.11.2007 14:57:19

Hyviä laitteita molemmat, löytyy metalli-säröä Marshall-tyyliin ja myös crunchimpaa otetta, esim: Hanoi Rocksin keikoilla on usein nähty TSL:ät ja hyvältä soundaa. Eli jos Marshalll-soundi miellyttää ylipäätänsä, ovat luonnollista jatkumoa 900-sarjalle.
rainmaker
25.11.2007 15:08:14

Itseäni on alkanut moinen kiinnostaa Röörikunkun seuraajaksi, mutta eipä Marsuista ole juuri niin tietoa. TSL60 on ensimmäisenä kiikarissa, mutta eroaako se mitenkään suuresti sata wattisesta isoveljestään? Teho riittä molemmissa, mutta onko soundi erillainen?

Toisena sitten, mitä tämmöinen tykkää Bad Monkeyllä syöttämisestä? Valvekingin kanssa tuohon pedaaliin tykästyin, mahtava laitos. Saako sillä kunnolla munaa komppiin, vai tarvitaanko sitä edes?

Itselläni on 50 wattinen DSL käytössä, kyllähän siitä ne legendaariset, tai ainakin niitä muistuttavat, marsusoundit löytyy melko vaivattomasti. En tiedä johtuuko kaapista vai mistä, mutta tuo styrkkari antaa niin perkeleen treblekästä soundia. Bändivolumeilla treblen pitää olla nollissa, jos haluaa olla samassa tilassa kyseisen vahvarin kanssa. En tiedä onkä tämä vika vai ominaisuus, kun ei muista nupeista ole kokemusta.

Lisäksi kitara, tai lähinnä mitkä mikit siinä skebassa on, vaikuttaa todella paljon. Stratolla lähtee ihan erilaista soundia ku lespalla jne... Eli siis monipuolisuutta saa vaihtamalla keppiä.

Kyllä tuo DSL ainakin on bad monkeystä tykännyt. Toimii ihan jees antamaan pikkurosoa cleanille kanavalle sekä napakkuutta särökanavalle. Itse käytän lähinnä sooloissa boosterina tuota bad monkeytä, toimii.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
jummijammi
25.11.2007 15:15:11
Esim. Nile soittaa noilla DSL100:silla. Itsellä on DSL50 ja hyvältä soundaa. Youtube tarjoaa jonkin verran vahvistin näytteitä.
duc
25.11.2007 15:17:40
Itsekin olen ollut tyytyväinen tuohon TSL60-nuppiini, vaikka vielä ovat säädöt vähän hakusessa, kun on tullut erilaisia putkia kokeiltua etuasteessa ja eri kitaroita käytettyä sen kanssa. Kaikki kolme kanavaa toimivat hyvin, Bad Monkeyllä saa kumpaakin särökanavaa tiukennettua mukavasti. Kaiku voisi ehkä olla parempi, mutta kyllä tuollakin toimeen tulee. Erinomainen hinta/laatusuhde tässä on ainakin, kun on vaan vähän päälle 800 euroa uutena...
Miikathebest
25.11.2007 15:39:03 (muokattu 25.11.2007 15:49:45)

DSL:n särökanava(ultra gain) antaa mielestäni(monen muunkin mielestä) soundiin lisämausteeksi sellaisen sirinän.
Classic- kanava tarjoaa paksumpaa ja mehevämpää soundia. Overdrivellä buustattuna classic-kanavan crunch-moodi on se juttu!

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=295233&type=dl
tuossa eräänlainen näkemys hevimarsusta.
Ibanez rg3xxjotainkitara powersoundmikeillä, Classic-gain /cruch + tube screamer TS7. 1960A kaappi G12T75 elementeillä. Mikitetty T-Bone SC450 x2(lähellä & kaukana).
Tiukempaakin säröä olisi saanut, muttei vaan osattu säätää paremmin.

http://personal.inet.fi/musiikki/miikathebest/hamsteri/jotain.mp3
Ibanez sas32, classic gain, 1960, staraokelaulupelin leikkimikrofoni

http://personal.inet.fi/musiikki/mi … ebest/haltinhäät-klikki+kitaraa.mp3
Ibanez sas32, classic gain(lopussa TS7+ DE7), 1960, staraokelaulupelin leikkimikrofoni
Iiik, mitä soittoa :D

http://personal.inet.fi/musiikki/miikathebest/tragedymohnaskriik.mp3
Ibanez sas32, TS7, classic gain, 1960, T-Bone SC450
Liikaa säröä!
Miikathebest
27.11.2007 01:15:04

Tein uuden pätkän. Se nyt kuulostaa vähän miltä kuulostaa...

http://personal.inet.fi/musiikki/mi … ll_jcm2000_dsl50_classicgain-01.mp3

Classic gain ilman säröpedaalia. Kitara: leppärunko, mahonkikaula, dimarzio tone zone-tallamikki. mikitetty 2x T-bone sc450
Liikaa säröä!
Sam Hotman
24.12.2007 21:10:36 (muokattu 24.12.2007 21:42:42)
Kysyn nyt täällä kun en uutta topiccia jaksa tehdä.

Mitä eroa on noissa DSL 50 nupin lead 1 ja 2 moodeissa?
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
hjukke
25.12.2007 01:12:16

Kysyn nyt täällä kun en uutta topiccia jaksa tehdä.

Mitä eroa on noissa DSL 50 nupin lead 1 ja 2 moodeissa?

2. Moodissa on lissää muroa. Säröä. Itse käyttelen ykkös moodia +leikit. Siis ykkösmode ja puusteri, Direct Drive.
Kaikki rannekellotornin mukana
aksaP
03.01.2008 22:05:32

Moi! Itselläni on TSL601. Niin kuin nimikin kertoo, siinä on kolme kanavaa. Se olikin painavin syy kyseisen vahvarin ostoon. Clean-kanava on puhdas ja kirkas. Jousikaiku toimii. Särökanavat antavat mahdollisuudet särökomppiin ja sooloihin sujuvasti. Soundi on kasaria, mikä nyt ei ole pahitteeksi. Kokeilin myös ENGL:n scremeria, jossa periaatteessa neljä kanavaa, mutta säröt olivat aika rankat mun makuun. TSL:ssä tulee myös mukana viisi-kytkiminen pedaali, jolla saa kanavat ja kaiun sekä efektilenkin ohjattua päälle. Se on suuri plussa. ENGL:iin olis maksanut 200 euroo vastaava lisää. Särökanavissa on omat gainit ja volumet. Master-volume säätää cleania. Efektilenkki on toimiva ja sille omat säädöt.
Itse soitan aika cover-musaa ihan laidasta laitaan, joten mulle ihan toimiva vehje. Kaikki soundit lähtee periaatteessa jo vahvarista. Tietty pitää sitä nyt vähän poljinta olla lisäksi. TSL601:n ja 602:n ero ei ollut omassa testissäni kovinkaan merkittävä. Siksi päädyin yhden kaiuttimen komboon. Saahan sitä kaapin sitten jos tarvii. Kaksi kaiuttiminen painaa aika vitusti ja marshallissa on vain päällä kantokahva. Vielä kun olen selkävikainen, niin päätös oli helppo.
Kaikin puolin siis hyvä vehje tuo TSL601. En ole hetkeään katunut. Ääntäkin piisaa o
ihan tarpeeksi, joten 100 W:n taitaa vaatia aika isot lauteet.
Käy testaamassa. Tampereen DLX:stä määkin sen ostin.
Othou-4
04.01.2008 14:02:12
Kysyisin nyt vaan että oisko tosta TSL 60 myös vähän rankempaan jyystöön? Itse olen ajatellut tuon ostamista, mutta ajattelin ihan kysyä, että pystyykö tuolla vetää myös ihan kunnon raskasta heviä. Useimmissa testaamassani marshallissa on ollut liian "rokit säröt". Tietysti voin ostaa jonkun kunnon säröpedaalin, mutta onhan se tästä vahvistimestakin hyvä jotain tietää.
duc
04.01.2008 14:29:55
Kysyisin nyt vaan että oisko tosta TSL 60 myös vähän rankempaan jyystöön? Itse olen ajatellut tuon ostamista, mutta ajattelin ihan kysyä, että pystyykö tuolla vetää myös ihan kunnon raskasta heviä. Useimmissa testaamassani marshallissa on ollut liian "rokit säröt". Tietysti voin ostaa jonkun kunnon säröpedaalin, mutta onhan se tästä vahvistimestakin hyvä jotain tietää.

Särön määrän ei ainakaan pitäisi loppua kesken lead-kanavalla, ja tone shift -nappula pohjassa pitäisi saada skoopatumpaa mesa-henkistä soundia ulos. Heviä on sitten niin monenlaista että en osaa sanoa että saatko just haluamaasi ulos, youtubesta ainakin löytyi joitain näytteitä joita voi koittaa kuunnella. Itse olen käyttänyt Bad Monkeytä boostaamassa aina välillä vahvistinta joissain biiseissä, ja se tiukentanut soundia, mutta eipä tuota välttämättä tarvitse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)