Aihe: Kunnon työkeskus
1
Rojekti
24.11.2007 15:45:33
Millaisia "työkeskuksia" teiltä löytyy kotoa? Tietokone + kiippari- komboja siis. Kyseessä siis "harrastekeskus", ei muuta; kiippari on ja pysyy, ei lähde keikoille, ja sitä rataa. Siihen touhuun omat vehkeet.

Mulle on tulossa Yamaha S90 ja oon pohdiskellut millaisia systeemejä saisin tehtyä. Ostan pikkumikserin ja aktiivimonitorit, ja kaikista äänilähteistä (tietokone, kiippari) tulee soundit mikseriin josta ne lähtee monitoreihi. Tämä systeemi käy mainiosti.

Mutta sitte se järjestyksellinen puoli: mulla on tupla-X-standi ja suht. ahdas huone. Millähän tavoin saisin "liitettyä" tietokoneilun kiipparin päälle? Pohdiskelin erilaisia systeemejä: näppis kiipparin päällä, kiippari niin alhaalla että korkeus on ok.. näyttö toisella puolella. Hiirikin siihen johonkin.

Laiskuuden puolesta siis: pitäisi samalta istumalta päästä tekemää _kaikkea_ tietokoneella (pelailua, tai äänityssoftansäätöä jos äänitän kiipparilla) SEKÄ kiipparilla.

Pitäisikö ihan rakentaa sellanen "huonekalu" jossa on tukeva alusta kiipparille, näppis- ja hiiritaso näppärästi, ja näytönpaikka jossain vieressä?

Itse tietokoneelle on kyllä paikka, mutta ajattelin lähinnä vaan näitä eri ratkaisuja.

Onkos siis kenelläkään moista järjestelmää? Mimmoossia?
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
WanhaWetäjä
24.11.2007 17:03:52 (muokattu 24.11.2007 17:06:07)

Millaisia "työkeskuksia" teiltä löytyy kotoa? Tietokone + kiippari- komboja siis. Kyseessä siis "harrastekeskus", ei muuta; kiippari on ja pysyy, ei lähde keikoille, ja sitä rataa. Siihen touhuun omat vehkeet.

Mulle on tulossa Yamaha S90 ja oon pohdiskellut millaisia systeemejä saisin tehtyä. Ostan pikkumikserin ja aktiivimonitorit, ja kaikista äänilähteistä (tietokone, kiippari) tulee soundit mikseriin josta ne lähtee monitoreihi. Tämä systeemi käy mainiosti.

Mutta sitte se järjestyksellinen puoli: mulla on tupla-X-standi ja suht. ahdas huone. Millähän tavoin saisin "liitettyä" tietokoneilun kiipparin päälle? Pohdiskelin erilaisia systeemejä: näppis kiipparin päällä, kiippari niin alhaalla että korkeus on ok.. näyttö toisella puolella. Hiirikin siihen johonkin.

Laiskuuden puolesta siis: pitäisi samalta istumalta päästä tekemää _kaikkea_ tietokoneella (pelailua, tai äänityssoftansäätöä jos äänitän kiipparilla) SEKÄ kiipparilla.

Pitäisikö ihan rakentaa sellanen "huonekalu" jossa on tukeva alusta kiipparille, näppis- ja hiiritaso näppärästi, ja näytönpaikka jossain vieressä?

Itse tietokoneelle on kyllä paikka, mutta ajattelin lähinnä vaan näitä eri ratkaisuja.

Onkos siis kenelläkään moista järjestelmää? Mimmoossia?

Joo, mulla on kanssa pieni tila, ja hankalan muotonen! Aika toimivan ja helpon ratkasun oon keksinyt eli mulla on syna pyörillä olevalla tasolla varsinaisen työtason alla, josta se on suht kätevä vetää esiin/ottaa käyttöön, ja no mutta jospa otan kuvan tästä ja laitan omiinkuviin, lienee paras näin...

Työtasolla on sitten näppis/näyttö,viritinvahvistin ja kaiuttimet, jotka toimii mulla monitoreina ja myös synaa/kitaraa voi soitella noitten kautta ilman tietokonetta.Niin siis tää taso on aika levee, koko huoneen levynen, mutta senhän saa mihin mittaan haluaa...molemmin puolin on vielä laatikostot erilaisen sälän säilytykseen.

EDIT nyt pitäs olla omissa kuvissa jotain tosta...

Niin, Macci on sitten tuon synan vasemalla puolella lattialla ihan käden ulottuvilla.
Rojekti
24.11.2007 17:10:30
Joo, mulla on kanssa pieni tila, ja hankalan muotonen! Aika toimivan ja helpon ratkasun oon keksinyt eli mulla on syna....
....

EDIT nyt pitäs olla omissa kuvissa jotain tosta...

ToRella näppärän näköistä. Harmi vaan että tuontyylisen "vedettävän" tason on vaikea saada kestämään 25-kiloinen jammutin.

Lieneeköhän fiksuinta odottaa painohirmua, asentaa sen standiinsa ja sitten alkaa asettelemaan nuota näppiksiä sun muita? Kun syna on siinä niin sitten alkaa se juomavapaa aika tietokoneella - ei sitte minkäänlaisia sokerilitkuja sen lähellekään!

Pitää napsia sit kuvia tosiaan..
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
hahuusko
24.11.2007 18:08:15
Minulla on http://www.thomann.de/fi/km_18950.htm ja lisäosat, joilla samaan telineeseen saa toisenkin kiipparin. Alakiipparin paikalla tosin on puulevy, jonka päällä ovat tietokoneen näppis ja hiiri. Yläkiipparina on Roland SH-201. Tietokoneen näyttö on telineen takana olevalla pöydällä. Roland on aika matalalla ja sitä on kallistettu aavistuksen verran, jolloin se on suht helposti soitettavissa, kun vain nostaa hieman käsiään näppäimistöltä.
WanhaWetäjä
24.11.2007 18:23:50 (muokattu 24.11.2007 18:24:39)

ToRella näppärän näköistä. Harmi vaan että tuontyylisen "vedettävän" tason on vaikea saada kestämään 25-kiloinen jammutin.

Lieneeköhän fiksuinta odottaa painohirmua, asentaa sen standiinsa ja sitten alkaa asettelemaan nuota näppiksiä sun muita? Kun syna on siinä niin sitten alkaa se juomavapaa aika tietokoneella - ei sitte minkäänlaisia sokerilitkuja sen lähellekään!

Pitää napsia sit kuvia tosiaan..

Joo, mulla on Trinity Pro, se ei paina kun about 14kg....siltikin vähän huterat nuo jalat on, pitäs laittaa sellaset tukevat, pyöreät, kromatut tolpat, vois toimia tossa paremmin.Taso maksaa n 80€, noi kromatut tolpat on aika kalliita kans, pyörät ei paljoa maksa, mutta niiden kiinnityskappale pitää olla metallikierteellä, muoviset hajos mullakin aika pian.

Niin, ja tuossa on sekin hyvä puoli että synan saa tosiaankin piiloon tason alle suojaan erilaisilta roiskeilta....kuin myös kaikki piuhat saa piiloon tasojen alle.

Kyllä toi sullakin toimis, tarpeeks tukevasta materiallista vaan se synataso ja jalat.Se mitkä tossa joutuu kovimmalle rasitukselle ovat sen synatason pyörät ja ruuvikiinnitys millä ne jalat kiinnitetään tasoon.

Mutta tilankäytön kannalta varmasti toimiva ratkasu.Mikään ei ole minkään tiellä.
Leikari
24.11.2007 20:00:22
aiemmin Ikean Jerker -työpöytä oli varsin kätevä ja suosittu (tilava perustaso, säädettävä korkeus, apuhyllyn korkeus säädettävissä, sivuille mahdollisuus saada telineet mm. monitoreja varten..) - minulla on ykköskoskettimisto pöydällä, näppis liukutasolla alla (piti vähän virittää kiinnitystä), tietokoneen näyttö + pikkumonitorit hyllyllä pään korkeudella. Vasemmalla puolella erillinen synateline ja oikealla apupöytä, jolla mikseri yms.

Valitettavasti Jerker ei ole enää valikoimassa. Tämä kannattaisi tsekata jos on tarvetta:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60111123
M.i.k.key
25.11.2007 12:08:06 (muokattu 25.11.2007 12:13:28)
möllisty
Leikari
26.11.2007 08:18:39
Hmm, pieni lisäkriteeri on että täytyy päästä nollalla eurolla koko hommasta kunnialla läpi ..

jos tuo on merkittävä seikka, niin kyllähän vaikka jostain roskislavalta tms. löytää jämäpuuta ja levyä, josta väsää vaikka mitä kierrätysdesignia - eikä homma maksa mitään jos jonkun romulootan pohjalta löytyy valmiiksi ruuvitkin - pikkuisen paperin syrjään hahmottelet ja pistät kasaan - (omasta) jämäpuusta on minunkin työpisteen sivupöytä tehty & käsittelin samaan huoneeseen rakentamani seinän mittaisen hyllykön käsittelystä yli jääneellä lakalla - en ymmärrä, että mitä tuossa on m.netissä kyselemistä ollenkaan...
Rojekti
26.11.2007 16:07:53
jos tuo on merkittävä seikka, niin kyllähän vaikka jostain roskislavalta tms. löytää jämäpuuta ja levyä, josta väsää vaikka mitä kierrätysdesignia - eikä homma maksa mitään jos jonkun romulootan pohjalta löytyy valmiiksi ruuvitkin - pikkuisen paperin syrjään hahmottelet ja pistät kasaan - (omasta) jämäpuusta on minunkin työpisteen sivupöytä tehty & käsittelin samaan huoneeseen rakentamani seinän mittaisen hyllykön käsittelystä yli jääneellä lakalla - en ymmärrä, että mitä tuossa on m.netissä kyselemistä ollenkaan...

En nyt niinkään kysele mitä teen, vaan kyselen että millaisia ratkaisuja muilla on. Nähtävästi monenlaisia ja toimivia. Tuskinpa mullekaan tulee ongelmia tuon suhteen, kunhan asiasta voi myös keskustella!

Kiippari tulee illalla, verstaassa on alternatiivin telineen puutappiliitokset liimautumassa. Nähdäänpä mitä tapahtuu..
Rojekti
27.11.2007 20:26:15
Noni, tulipa se vehjes. Ja pelottavan, kuitenkin elegantin ratkaisun kehin:

http://muusikoiden.net/dyn/users/32564.jpg

Piano X-standissa, X-standin ja pianon välissä himmeä lasilevy (eräästä poisheitetystä tietokonepöydästä ylijäänyt pöytätaso) (26kg soitin pitää sen aloillaan) ja lasilevystä puolet ulkona niin että näppis ja hiiri mahtuu olemaan. Fantastico.

Ok, ei kovin ergonominen terveydellisesti ajatellen: tekee huonoa selälle. Mutta todella rento asema tähän nyt tuli. Ehkäpä sitä selkärankaa ajatellaan sit vanhempana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)