Aihe: drop-c vire ja kielisetit.
1 2 3 4
kosmonautti5000
23.11.2007 03:56:28
ongelma: bändi vetää drop-c:ssä ja mulla rämisee matalampi c.
tosin muut kielet ei ja ovat oikeestaan ihan mukavan kevyitä soittaa.
nyt kiinni 45 105-setti ja ilmeisesti matka vie kohti musiikkikauppaa.
pääsemmekin siis itse pääasialliseen kysymykseen: onko bassolle olemassa
drop-c-settejä, kun niitä löytyy kuitenkin kitaroille ihan hyvin, vai pitääkö tässä ruveta tekemään yhdistelmiä monista seteistä?
jos niitä nyt ei sitten ole ja touhu menee yhditelyksi. skaala on 34" niin mitäpä luulette toimiskohan 110 matalimpana vai pitäiskö panna paksumpaa?
balzary
23.11.2007 08:50:02

Osta paksu irtokieli niin eiköhän homma lähde toimimaan.

Testattiin pari viikkoa sitten 35" skaalaisessa bassossa .130 kieltä G#-vireessä. Auttamattoman lötkö tatsi.

Eihän nämä kovin vertailukelpoisia ole, mutta itse laittaisin varmaan vähintään .120. Ollaan kuitenkin jo niin lähellä normi 5-kielisen virettä..
Waris
23.11.2007 14:33:17
Meikän Warwickin FNA:ssa on .115-setti ja drop-C:ssä on mielestäni kohtuu jämäkkä, ei lainkaan lötkö. Voin suositella. GHS:n Heavy Boomers malliltaan.
Sgoyafton!
skettunen
23.11.2007 18:41:41
Olen käyttänyt EBS Northern light ja Skull strings kielisettejä ja itse pidän näistä eniten niin normi kuin C# vireelle. Kannattaa kokeilla vaikka molempia, itse hankin aina jompaa kumpaa,mutta en osaa erotella että olisiko toinen toistaan parempi. Tuo 4-kielisen erikoispaksu 065-135 on vielä testaamatta kun ei mahdu satulaan. löytyy esim.

http://www.strings.fi/PublishedServ … D=3&action=view&groupID=360
ja
http://www.strings.fi/PublishedServ … D=3&action=view&groupID=361

Skull stringsejähän mainostetaan, että olisivat erityisesti suunniteltu matalille vireille. Ehkä hieman paremmat kuin normit,mutta en suurta eroa ole huomannut.
Rantsula
23.11.2007 22:56:58
Itellä oli bead ja c-vireessä 65-130 setti 34" skaalasessa. 115-120 saattanee toimia myös matalimpana kielenä, 110 en usko että on hyvä noin matalassa vireessä.
Bassomaanikko
Rantsula
24.11.2007 17:33:38
Mutta tompalla on lähetyskulut Suomeen on aina kiinteät 20 euroa + kielet 15:30€, vai olenko väärässä? Itse viimeksi tilatessa ostin myös kieliä mukaan niin säästihän siinä.
Bassomaanikko
NitroJeesus
24.11.2007 17:39:16 (muokattu 24.11.2007 17:39:29)
Mutta tompalla on lähetyskulut Suomeen on aina kiinteät 20 euroa + kielet 15:30€, vai olenko väärässä? Itse viimeksi tilatessa ostin myös kieliä mukaan niin säästihän siinä.

Jep, 20€ sieltä tulee aina posteja. Myös Saitenkatalog -niminen firma kannattaa katsoa. Siellä nuo postikulut ovat hivenen järkevämmät (alle neljä euroa kieliltä, jos tilaat yli 50€ niin postikulut ovat ilmaiset..). Boomerssit siellä noin 20€ / setti.
The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down.
Rantsula
24.11.2007 17:52:01
^Jees.
Huomasin tuossa että musamaailmassa warren perus punanen sarja on edullinen: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … hops/musa/Categories/kielet/warwick
Bassomaanikko
Zarmo
24.11.2007 20:14:43

täältä saa kieliä pienillä toimituskuluilla:
http://www.strings.fi/PublishedService?pageID=10
Olen muuten psykopaatti
Sosiaalinen tyylini on alistava ja vihamielinen: itseä vähättelemällä sopeutuminen: masokistinen tyyli
Vapinamonologeja
Dropped C
25.11.2007 18:42:09 (muokattu 25.11.2007 18:42:20)

Tarkennettakoon nyt tähän vielä että kaikki Tompan tilaukset ovat lähteneet kimppatilauksina ja sieltä on tullut vähän muutakin kuin basson kieliä. Ovat tällätavalla halpoja.
"Thy ashes blown, torrent winds. Unanswered cries, for the darkness is near."
TommiW.
25.11.2007 20:04:22
Menee taas itseni toistamiseksi, mutta suosittelen tsekkaamaan Skull Stringsin kielisarjat. Entisessä bändissä toimivat vallan mainiosti.
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
skriim
02.02.2009 22:50:50

Huom! Olet kirjoittamassa yli 435 päivää vanhaan ketjuun!

Avataanpa pitkästä aikaa tää.
Vien Nevalaiselle perjantaina basson säätöön, eli tarkotus ois viilata satulaa,
vaihtaa kielet ja säätää basso muutenkin kuntoon. Drop-c:hen ois tosiaan tarkotus
laittaa ja mietin noita skullin settejä. Pistti silmään että siellä o .110- ja 130settejä.

Musta 110 kuulostaa liian löysältä ja 130 liian paksulta. DLX:ssä epäilivät
että toi skullin 110 vois kuulemma soida paremmin c:stä, kuin normi kielisettien 110. Uskaltaako noita kumpaakaan ostaa, vai onko järkevämpi vetästä siihen vitosen setistä neljä paksuinta eli tossa ois toi paksuin sillon 125.

matti.
phöm
laroma
02.02.2009 23:52:57 (muokattu 02.02.2009 23:57:50)

CGCF vireessä jäytin joskus 4-kielisessä skullin 5-settiä, ilman sitä .110 kieltä. Skullit tuntui hyvältä, mutta ne jotenkin kuoli nopsaan.

DR-kieliä nyt jonkun aikaan käyttäneenä, olenkin sitten pelkästään DR Lo Rider -miehiä ja settinä CGCF- ja BFCG-vireile on .50, .70, .90, .125. Skaalana on 34"

Laske se oma "gauge-mieltymys" sen mukaan mitä settiä käytät standardi E-vireessä (mulla .45, .65, .85, .105) ja sitten lisäät pykälän paksuutta per laskettu puolisävelaskel.
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68
Cathi777
03.02.2009 10:01:26

Vaikka ketju onkin vanha niin itse jäin sitä miettimään, että mikä pakko basistin on tuosta vireestä vetää edes? Voisi olla jopa fiksumpaa olla vetämättä noin tuollaisella virellä, vetää sitten vaikka dropped-D:llä ennemmin.
Only pop music can break my heart...
ubik
03.02.2009 10:41:35
B Gb B E vireesee passaa noi d'addarion 130. 5-kielisen setti ainaki itelle parhaiten, warwickit ja rotosoundit liia lötköjä, ghs menee tukkoo aika nopeesti ja skullsit sekä EBSt tuntuu turhan kitkasilta.

Satulan/tallan viilailut kyl onnistuu itekseeki hyvin (kuha o vaa tarkkana et viilaa leveys suuntaa eikä syvyys suuntaan) ja intonaation säätöö kannattaa varata aikaa.
skriim
03.02.2009 10:51:26

B Gb B E vireesee passaa noi d'addarion 130. 5-kielisen setti ainaki itelle parhaiten, warwickit ja rotosoundit liia lötköjä, ghs menee tukkoo aika nopeesti ja skullsit sekä EBSt tuntuu turhan kitkasilta.

Satulan/tallan viilailut kyl onnistuu itekseeki hyvin (kuha o vaa tarkkana et viilaa leveys suuntaa eikä syvyys suuntaan) ja intonaation säätöö kannattaa varata aikaa.

Voi onnistuakin, mutta mulle on toi musari liian kallis lelu siihen että lähen ite sen kans leikkimään. Ehkä sama viedä suoraan jollekki joka osaa hommansa oikeesti.
phöm
laroma
03.02.2009 11:04:07

Vaikka ketju onkin vanha niin itse jäin sitä miettimään, että mikä pakko basistin on tuosta vireestä vetää edes? Voisi olla jopa fiksumpaa olla vetämättä noin tuollaisella virellä, vetää sitten vaikka dropped-D:llä ennemmin.

Niinpä. Tää on taas tämmöinen toiset tykkää tyttäristä ja toiset isästä. Kukin taplaa tyylillään
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68
pekezu
03.02.2009 11:14:14

Riippuen musatyylistä, itse vetäisin mieluiten kuitenkin samasta vireestä kuin kitaristit, ellei mennä sitten ihan infraäänitasolle (vrt. Meshuggah). Se dropped C:n alempi C on kuitenkin vielä ihan soitettavissa ja kuultavissa.
Goottitosanium
EkiEkiEki
03.02.2009 13:24:37
B Gb B E vireesee passaa noi d'addarion 130. 5-kielisen setti ainaki itelle parhaiten

Joo, sama vire täällä. Ennen vedin muistaaksen 115 setillä mutta sillä oli vähän huono soittaa. Soitettavuus parantui kun vaihdoin DR Low Rider settiin joka menee suurinpiirtein 135-105-jnejne. Siis nelikielinen setti. Paksuin kieli on vähän tunkkainen, en tiedä sitten onko se ominaisuus vai bugi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)